Rafale M castigator in India

Conform New Indian Express (informatie publicata pe 22 martie), Rafale M ar fi fost desemnat castigator in competia pentru achizitia a 26 de aeronave pentru marina indiana.

Deocamdata nu se cunosc amanunte dar este probabil ca Dassault Rafale M sa fi iesit castigator in fata Boeing F/A-18 E/F Super Hornet Block III.

Daca informatia se va dovedi corecta aveam a face, pe de o parte, cu o premiera pentru francezi: primul export al Rafale in varianta navalizata a acestuia, iar pe de alta parte, Boeing a pierdut probabil ultima sansa a unui nou contract, in conditiile in care compania aeronautica americana a anuntat ca linia pentru constructia aparatelor F/A-18 Super Hornet va fi inchisa in 2025, odata cu livrarea ultimlor opt aeronave F/A-8 Super Hornet E/F  catre US Navy.

Daca Boeing ar fi castigat in India, linia de asamblare a Super Hornetului ar fi fost mentinuta pana in 2027.

Si uite-asa a mai murit o legenda in lumea aviatiei militare.

Pentru Dassault, castigarea acestui contract, desi nu vorbim de un numar semnificativ, deschide usa catre dotarea marinei indiene cu aparate RafaleM (indienii vor opera in paralel MiG 29K si Rafale M, ori comparatia intre cele doua nu cred sa aduca vreun beneficiu rusilor). In acest moment marina indiana detine doua portavioane si il doreste si pe cel de-al treilea, asadar viitorul apare in nuante de verde-padure pentru francezi, cu atat mai mult cu cat si sansele pentru catigarea altor contracte cu fortele aeriene indiene pentru aparate Rafale cresc si ele semnificativ.

In acest moment India detine 36 de Rafale in cadrul fortelor sale aeriene.

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. Cu ce scor l-au luat fata de SHornet? Net, fără „cado” 😛

    4
  2. Se pare ca piticotul de Tom Cruise este piaza rea. Cand se urca el in vreun tip de avion(in filme off course) se alege praful si pulberea de el. Dupa primul Top Gun au retras Motanii. Acum se alese praful si de Viespi.

    10
  3. După ” succesele” rușilor in Ucraina, multi caută alternative tehnicii rusești ” biruitoare”. ?
    La Rafale naval e absolut sigur că au fost tratative politice intense și inconfesabile.
    Bravo francezilor.
    Boeing nu o sa moara de foame, e garantat.

    18
  4. Foarte probabil Rafale a luat fata celor rusesti din cauza razboiului din Ucraina iar celui american datorita faptului ca pana la urma Sua intentioneaza in urmatorii sa zicem 10 ani sa il scoata din serviciu ,practic upgrade facute de US navy la ora actuala pt f18 sunt facute pt mentinerea avantajului tehnologic fata de competotorii cu portavioane, pana reuseste sa le inlocuiasca cu F 35 C si in speranta ca NGad va fi un succes

    7
  5. Salut. Aici nu cred ca a fost vorba de scor, pasaroiu American e inca ciumeg, a fost vorba de continuitàte ai un singur pasaroi si pentru aviatie si pentru marina, reduci costurile iar logistica e mult mai simpla.

    19
  6. Scor=preț, bani. Pt că achizițiile de acolo uneori sunt „unse” de către producator, adică „dai un ban, da’ stai in fata” https://newscubic.co.in/2022/02/11/india-bought-36-rafale-for-8-7-billion-indonesia-bought-42-for-8-1-billion/

    2
  7. China începe sa aibă o noua problema: Rafale.

    7
    • daca indienii ar fi cumparat cate spuneau initial da dar asa sunt prea putine

      4
      • Cred ca mai urmează, vreo 100… și ma refeream și la Indonezia. Acum ma hazardez, dar cred ca niciun avion chinezesc nu se apropie de performantele Rafale.

        9
        • ar fi un lucru foarte bun pentru industria franceza o asemenea comanda de avioane dar doar daca sunt facute de dassault. daca sunt facute de hal nu e combinatie, isi fac produsul de ras.

          la cat de mare e india si granita sa cu pakistan si china cred ca le-ar trebui undeva pe la 300-350 de aparate. poate chiar mai mult. plus stocuri mari de munitii si piese in mod special astea din urma avand in vedere distanta geografica intre franta si india in caz de belea.

          4
  8. Dassault nu a confirmat știrea.
    Se zvonește că semnătură contractului va avea loc cu ocazia vizitei lui Mondi la Paris, a fost invitat la defilarea de 14 iulie.

    S-ar putea să fie adăugate și alte Rafale „terestre”. Indienii spun că Rusia nu mai furnizează piese de schimb de tip „sofisticat” pentru Su-30, probleme puse de consecințele războiului din Ucraina.
    MiG-urile 21 cad ca muștele, indienii au nevoie de o re-echipare rapidă.

    Dacă se confirmă vânzarea lui Rafale M, este o dublă premieră, pe de o parte primă vânzare la export ale acestei variante, pe de altă parte, prima sa utilizare pe un portavion STOBAR.

    13
  9. Mai apare o situație – Rusia a pierdut mult echipament in Ucraina – ce capacitate are sa vândă echipament și in același timp sa își și reînnoiasca stocurile ? …

    5
  10. intrebari intrebatoare. parca rafale m nu incapea in lifturile indienilor cu acrosajele de la capatul aripilor.ce vor face? renunta la doua rachete aer aer,sau le demonteaza/monteaza la fiecare decolare ??sau modifica lifturile? a doua.parca doreau si 8 bilocuri printre astea 26.deci,ori bobocii sunt antrenati pe tarm si aruncati pe portavion singuri de capul lor(sa vezi balaceala pe frantuzoaice in oceanul indian) ori francezii produc doar ptr hindusi 8 bilocuri.greu de crezut.a treia(asta e valabila si ptr viespi).cu cat combustibil si armament decoleaza indienii de pe ski jump?.ambele avioane au fost gandite ptr utilizarea catapultei la decolare. nu de alta ,dar 15000kgf sunt cam putine sa arunci 24 de tone de pe o ski jump. j-15 urile cu ochii oblici dispun ptr 32 de tone cat au la decolare ,de vreo 27-28000kgf(cu motoareleWS-10B).adica aproape dublu.

    6
  11. Era si normal ca Rafale-M să fie câștigătorul. Franța nu e nici cal nici măgar dpdv geopolitic si au si tehnologie top.
    Peste ani si ani cred că Rusia va cumpăra tot Rafale. 🙂

    2
  12. BVR-urile chinezesti, PL-15 si PL-21 au raza de actiune de 200-300 km, respective 300-400 km; Indienii n-au primit R-37 de la rusi si nici nu vor primii curand, insa au o problema cu cele chinezesti care probabil sunt umflate bine dar sunt si cresc in calitate.

    Americanii nu le vor da JLTM curand, oricum nu dupa ce apare si la ei in dotare.

    Rafale are insa Meteor si asta e racheta cea mai mai accesibila pentru indieni acum cand au nevoie sa isi refaca aviatia militara si sa renunte la tot felul de vechituri.

    Mirage-uri au putine si nu poate BVR; Su-30, din motive de ei stiute nu pare sa fie chiar asa de capabil 🙂 Mig21, Jaguar, Tejas sunt pe alt palier.

    Rusii nu ofera un avion navalizat calumea, Mig29K nu mai ofera mai nimic, Suhoaiele nu au ajuns in finala, F-18 e la sfarsit de drum, pur si simplu alta optiune nu era pentru indieni asa ca mai bine mai baga flexu in portavion si vad ei cum fac cu realimentarea in aer. Oricum nu-i trebuie tip wings WVR ca daca ajungi sa le folosesti pe alea cu chinezii e nasol.

    E win-win pentru ambele, Franta isi reconfigureaza politica catre sudul global dupa ce s-a simtit „concediata” de afacerea cu submarinele australiene, India primeste jucarii care le pot da de gandit chinezilor si mai ales pakistanezilor si cine stie ce deal-ul mai semneaza Modi cu Macron…suspectez ceva si pe enegie nucleara, francezii au niste reactoare f smechere si India are nevoie de energie

    2
  13. Se vede clar treaba ca hindushii sunt ambitioshi, megalomani si au bine si morcoveteinfpt in poponetz din cauza chinezilor si a pakistanezilor. Pana la urma vor reushi sa faca/scoata si Tejas-ul ala al lor cu diverse forcepsuri. Problema este saracia lucie in care se zbate majoritatea populatie a lor. La faza asta chinezii au fost mai smart.
    O idee nastrujnicoasa dar care ar cere bani si vointa politica ar fi cumpararea licentzei si liniei de fabricatie de Romania de la Boeing pt a produce la Avioane Craiova pt ArmRo/FARo F/A-18 DC Hornet si/sau F/A-18 EF Super Hornet pt FARo/ArmRo si poate chiar pt export in tzari agreate de USAmericani. S-ar mai putea face si reparatii la F/A-18 CD Hornet/EF Super Hornet existente. Nu cred ca FARo/ArmRo ar putea face nazuri la F/A-18 CD/EF Super/Hornet chiar si sh modernizate + ramforsate asa cum nu face nazuri la F-16 ABM Falcon sh, si mai ales dupa ce a fost tinut in serviciu in ArmRo/FARo, MIG-21, 60 de ani in diverse variante. Fabricarea sau cel putin modernizarea F/A-18 CD/EF Super/Hornet in Romania ar insemna un mega progres pt IAR si Romania dtpdv, repet daca ar fi vointa politica si bani pt asta!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *