Rusia intra si ea in hora UCAV

Russian_UCAV_MiG_«Scat»

SKAT UCAV, de la MIG

Urmand exemplul europenilor (Neuron) si americanilor (X-47B), rusii isi indreapta si ei privirile din ce in ce mai mult catre sisteme automatizate de tip UCAV, de curand fiind reluat un proiect mai vechi al celor de la MIG, SKAT UCAV. Acest aparat este unul greu, vand o masa de nu mai putin de 10 tone si care poate transporta pana la 2 tone de armament, fiind similar, macar de la distanta, conceptului X-47B american.

Daca la origine SKAT era doar un UAV de supraveghere, astazi MIG dezvolta si varianta UCAV. Chinezii au si o drona pe aceeasi zona cu rusii si americani: Li Jian, care in linii mari pare din aceasi categorie de UCAV greu.

Aceste drone de lupta grele si cu capacitate crescuta de lovire sunt destinate sa inlocuiasca avioanele usoare de atac la sol, rachetele de croaziera si sa asigure atat capacitatea de lovire a inamicului in zone greu accesibile, cat si culegerea de informatii de mare acuratete, dipsonibile 24/24, la un cost cat mai redus.

descărcare

Li Jian sau „Sabia Neagra”

In acest moment cel mai avansat program  UCAV este americanul X-47B care are in vedere dezvoltarea unei aeronave autonome pentru portavioane. Rusia si China au destul de mult de recuperat pe acest taram, dar rusii cel putin sustin ca au deja tehnologia, mai ramane sa rafineze doar aeronava in sine, astfel ca SKAT-ul celor de la MIG are o a doua sansa.

 GeorgeGMT

 

3 comentarii:

  1. Dragut. Mi-a placut mai ales Ratusca ar merge si la Vanatorii Nostri de Munte ceva similar, poate cumplata cu o extindere a curiculei pentru Vantori cu cateva cursuri de parasutism ca Rangerii americani. Si uite asa a transformam cele trei batalioane de vanatori de munte in unitati de cavaleri usoara (cum s-a sugerat sa se recreeze pe site-ul asta chiar).

  2. Cred ca in fotografia 2 apare mai degraba x-47b -ul , partea frontala cea mai evidenta , cu priza de admisie mai aplatizata si forma de aripa bot ,din fata ei bombata , iar apoi apexurile mult pronuntate la bordul de atac a aripilor ,si capetele de aripa ,sunt specifice ucav-ului american , chinejii preferand o formula mai apropiata de ucav-ul european cu priza inaltata si aripa continua , sau un apex mult mai putin vizibil din acea pozitie .Cred ca si la trenul de aterizare foloseste 3 roti si nu 4 .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *