3 stiri despre eurocanarduri

Typhoon.

Ianuarie, 15, 2014 – Rachetele de croaziera Taurus KEPD350 au inceput sa fie testate  in zbor cu avioanele de vanatoare Eurofighter Typhoon ale Airbus Defence and Space. Rachetele  cu ghidare de precizie Taurus ale MBDA au fost utilizate de catre IPA7 (Instrumented Production Aircraft 7), pilotul de teste al Eurofighter la mansa fiind Chris Worning. Activitatile au loc ca parte a programului de integrare a Storm Shadow, cu scopul indeplinirii cerintelor fortelor aeriene ale NATO si straine pentru transferul gradual al rachetelor de croaziera de la batranele Tornado catre Typhoon.

Primul zbor a avut loc la Centrul Sistemelor Aeriene Militare Manching in partea de nord a orasului Munich, unde testele la sol pentru functionare precum si taxi au fost executate pana pe 15 ianuarie. Primul zbor a evaluat testele de „flutter”, datele aeriene cu privire la interferenta masei carate si strangerea de date aerodinamice. Testarea incrucisata a acestor doua rachete similare optimizeaza integrarea Storm Shadow si faciliteaza integrarea viitoare a lui Taurus in structura aparatului. Taurus KEPD 350 este o racheta germana-suedeza fabricata de Taurus Systems GmbH, un parteneriat intre MBDA Germany si SAAB Dynamics.

Typhoon-Taurus-KEPD-350

 Typhoon incepe teste de zbor cu Taurus KEPD 350. Foto: Airbus Defence (Eurofighter)

 

Sursa: Defense-update 

 

Rafale.

Saint-Cloud, Ianuarie, 23, 2014 – Rafale a completat cu succes primele sale teste intr-o noua configuratie cu armament greu, cuprinzand 6 AASM Hammer aer-sol, 4 rachete aer-aer cu raze medie si lunga din familia MICA, 2 rachete METEOR cu raza foarte lunga, precum si 3 rezervoare externe de cate 2000 litri.

Aceasta realizare preliminara cu fonduri proprii de catre Dassault Aviation, este condusa in colaborare cu DGA (Direction Générale de l’Armement – agentia franceza de echipamente militare) si eventual va duce la o completa permisiune de zbor in aceasta configuratie.

Prin cresterea capabilitatilor celor 14 statii de acrosare, incluzand 8 sub aripi, Rafale este singurul avion de lupta din lume capabil sa care de 1,5 ori propria-i greutate. Capacitatea sa « omnirol » raspunde necesitatilor tarilor ce solicita, la un cost controlat, o unealta operationala si versatila capabila sa satisfaca toate misiunile mult mai eficient, in timp ce sunt folosite resurse mai putine. Doua aparate Rafale reprezinta acelasi potential ca sase aparate din clasa Mirage 2000.

raf

Rafale in “heavy configuration” Foto: Dassault Aviation

 

Sursa: http://www.dassault-aviation.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2014/01/EN-The-Rafale-further-improves-its-versatility.pdf

 

Gripen.

Ianuarie, 22, 2014 – Elvetia va tine un referendum national pe 18 Mai 2014, pentru a determina daca tara ar trebui sa cumpere 22 avioane de vanatoare Gripen in timp ce Saab AB si guvernul elvetian cauta sa convinga alegatorii.

Oponentii afacerii au strans necesarul de 50 000 semnaturi pentru a forta un vot national pe cumpararea evaluata la 3,1 miliarde franci elvetieni (3,4 miliarde $) –a afirmat guvernul de la Berna, optand pentru data lunii mai in dauna optiunii din septembrie 28.

Elvetia a selectat avionul de vanatoare suedez monomotor in noiembrie 2011 in favoarea Rafale al Dassault Aviation SA (AM) si a lui Typhoon, construit de consortiul Airbus Group (AIR), BAE Systems Plc (BA/) si Finmeccanica SpA. (FNC) Livrarile aparatelor pentru inlocuirea F-5 Tiger ale Northrop Grumman Corp. vor incepe in 2018.

In timp ce Saab a spus in prealabil ca se asteapta ca referendumul sa aiba loc inaintea finalizarii contractului din acest an, 63% dintre elvetieni se opun cumpararii de Gripen si 60% spun ca Elvetia nu are nevoie de noi avioane de vanatoare, conform unui sondaj al Isopublic din septembrie. Executat cu acceptul a 1000 de cetateni in perioada 4-7 septembrie pentru ziarul SonntagsBlick, a avut o marja de eroare de plus sau minus 3,2%.

Suedia a decis anul trecut cumpararea a 60 Gripen E, de vreme ce noul model este cunoscut, fiind dezvoltat pentru Elvetia. Brazilia a hotarat in 18 decembrie  2013 ca va cumpara 36 de aparate ale respectivului model, intr-o afacere evaluata la 4,5 miliarde $ pana in 2023.

grip

Gripen asteapta acceptul elvetienilor Foto: Gripen International

 

Sursa: http://www.businessweek.com/news/2014-01-17/switzerland-sets-may-18-vote-on-3-dot-4-billion-gripen-jet-purchase

Razvan Mihaeanu

6 comentarii:

  1. daca se facea la noi referendum pentru avioane 99% spuneau NU….

  2. Daaa, elvetienii dau dovada de faptul ca „poporul” nu trebuie intrebat intotdeauna, iar democratia este o prostie: nu suntem toti egali si deci nu ar trebui sa avem drepturi politice egale…
    Iar daca elvetienii sunt asa talambi, cum or fi ai nostri?! Omenirea nu a mers inainte prin referendumuri ci prin decizii singulare, luate de o persoana sau de un grup foarte restrans. Ford nu-si conducea compania prin referendumuri, ca se ducea dracului astfel.

    • Nu cred ca democrația este o prostie,dar întradevăr unele decizi trebuiesc luate de cineva și nu pasate,poporul.
      Iar în Elveția este democrație directa,iar ca exemplu de ce nu este bine cu democrația directa California este cel mai bun exemplu de asa nu.
      Iar pe de alta parte Încă nu au votat,pana la vot lucrurile se pot schimba.

      Dar pe de alta parte în cazul nostru poate ar fii fost bine sa ne întrebe,asa poate scăpam de F-16 la mana a 3,

    • acum sincer…cine dracu ar ataca elvetia ?

  3. Daca e democratie eu votez cu Rafale… 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *