Altay aproape gata.

Astfel prototipul tancului, construit de catre Otokar, a fost deja prezentat oficial, iar intrarea in productia de serie este pregatita pentru anul 2015. Deja Altayul a parcurs peste 2000 de kilometri in teste, iar rezultatele se pare ca sunt excelente in termeni de viteza, mobilitate, acceleratie, suspensii si stabilizare, capacitatea de a urca/cobora pante abrupte, sau comportamentul pe teren accidentat.

Turcii sustin ca Alatyul va fi, la intrarea in dotare, cel mai modern si complet tanc operational de pe piata. Ce cred turcii despre primul lor tanc fabricat in tara am vazut, numai ca spre deosebire de noi, intreaga suflare otomana este foarte mandra de acest proiect national si au si de ce!

Pe langa faptul ca au fost capabili sa-l faca si inca foarte bine, adevarat ca nu singuri, ci cu ajutorul sud-coreenilor,  mai ales daca ii comparam cu India si T-90-ul ei, industriasii turci spun ca programul Altay a fost o adevarata sursa de bogatie pentru industria lor, si se refera aici mai ales la industria civila. Cu peste 100 de subcontractori, acest program  dinamizat dezvoltarea industriala, a adus o crestere a competitivitati industriei turcesti, prin cercetare-dezvoltare, a creat si va crea in continuare sute de ingineri si mii de muncitorii foarte inalt calificati si, una peste alta, cu o investitie de 500 de milioane de dolari, Turcia spera sa faca miliarde, nu numai din exportul de tancuri, ci si din faptul ca industria lor a devenit pe zi ce trece din ce in ce mai performanta, datorita si investitilor in aparare.

Mai mult decat atat, exploatarea unui tanc construit in mare proportie in tara lor, va oferi Turciei posibilitatea unui cost scazut per unitatea exploatata, ii va permite sa-si upgradeze permanent flota de tancuri, sa dezvolate si alte vehicule de lupta pe aceeasi platforma, iar majoritatea banilor investiti in programul Altay ramana in tara si se intorc intr-un fel sau altul in economia lor si spre bugetul de stat, iar in aceste conditii sa tot investesti in aparare!

Cel mai probabil, pe termen mediu si lung, programul Altay se va dovedi profitabil, aducand direct si indirect mai multi bani economiei nationale decat a cheltuit si va cheltui de acum incolo. Viitorul apartine, in mod foarte clar, doar celor care detin tehnologie, care o pot dezvolta singuri si o pot apoi exporta, si mai apartine si celor care se pot sustine singuri.

Daca ar fi sa ne aducem aminte de ceva frumos…in anii “90 turcii dadeau tarcoale Romaniei pentru tehnologia de fabricatie a transportoarele blindate, iar in timp ce noi aveam deja tancuri produse local, seria TR, turcii saracii inca invatau cum este cu RN-94 6×6, dar timpul trece si nu are mila de idoti.

Sursa: Armyrecognition

 

GeorgeGMT

 

60 de comentarii:

  1. Un tanc isi merita apelativul de „cel mai ….” dupa ce este verificat in lupta.Pana in prezent s-a dovedit ca Challenger-ul 2 britanic poate fi numit asa.Rata pierderilor fiind de 1 singur exemplar in Irak.Pe hartie si in poligon totul este minunat,realitatea campului de lupta in schimb….este cu totul alta.Prin anii 2000 piata romaneasca de arme de vanatoare a fost invadata de pusti turcesti.Aratau bine,erau ieftine.Dar dupa ce trageai cateva sute de cartuse…sunau ca o cutie plina cu suruburi,grupaj slab,blocaje si altele.Puteti spune ca un tanc nu este o pusca dar constructorul este acelasi.

    • Te contrazic. Constructorul nu este acelasi. Nu confunda tara de provenienta cu producatorul marfii. Daca o pusca de vanatoare este produsa de un srl local, o arma militara, in cazul de fata tancul Altay, este produs de catre o intreaga industrie.
      In ultimii ani, Turcia si-a dezvoltat enorm industria de aparare. Incepand cu productia de arme individuale de infanterie, pana la sateliti militari sunt produsi de catre Turcia. Pentru cei care nu stiu, acum cateva zile a fost lansat in spatiu satelitul de recunoastere Göktürk 2, produs integral in Turcia (https://www.tai.com.tr/en/project/gokturk-2), ceea ce a bagat spaima in israelieni (http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/new-turkish-satellite-could-publish-uncensored-images-of-israel-1.348361).
      Dupa logica ta, ar trebui sa judecam economia chineza dupa calitatea ciorapilor chinezesti.
      Turcii merita toata admiratia. Daca asa ar fi gandit si guvernantii nostrii, cu siguranta Romania ar fi avut o alta imagine.

      • Ma refeream la producator ca entitate…Turcia.Dupa cum am spus,pana la proba campului de lupta pe hartie totul este minunat.Turcia are aspiratii dar acest lucru nu este echivalent cu reusita sau performanta.

      • Cat despre calitatea chineza,logica mea functioneaza astfel…chinezii vroiau tren de mare viteza.Siemens i-a ajutat cu constructia dar le-a explicat ca nu au experienta si infrastructura pentru 300 km/h.Atunci au apelat la cei de la Bombardier care au luat banii dar si ei le-au spus ca nu se poate chiar ce vor ei.Dar chinezii increzatori in tehnologia lor nu au ascultat si au deraiat.70 de morti si 100 de raniti.Oare de ce nu seamna TGV-ul francez sau japonez cu cel chinezesc?

        • SE PARE CA NU STII CA TGV-UL SI ICE(GERMAN) AU AVUT CELE MAI DEZASTRUASE ACCIDENTE DE LA APARITIA TRENURILOR DE MARE VITEZA SI PANA AZI.
          CHINEZII-S MICI COPII LA CE AU PATIT , IAR ACOLO…NU EI AU FOST MOTIVUL.

          • Incercam sa exprim ideea unui profesor japonez de la universitatea din Kyoto daca nu ma insel,care a spus ceva de genul „Japonia a avut nevoie de 10 ani sa treaca de la 200 km/h la 300 km/h si voi chinezii vreti intr-un singur an?”Cat despre dezastrele celor doua companii sunt iminenete intr-un domeniu in care exeperimentau si inovau.Sa creezi inseamna ceva…sa copiezi inseamna cu totul altceva.

            • TIE NU TI SE PARE NORMAL CA ATUNCI CAND CUMPERI O TEHNOLOGIE SA-TI SI FUNCTIONEZE LA MAXIM?
              CHINEZII DAU BANUL SI STIU SA CEARA.
              SI SA NU UITAM CA TGV-UL A SARIT DE MULT DE BARIERA CELOR 300 , DAR NU SE FOL ACEST AVANTAJ DATORITA CRESTERII EXPONENTIALE A UZURII CAII DE RULARE DEJA VECHI SI NU SE JUSTIFICA ECONOMIC- FRANTA NU ARE DISTANTELE INFERNALE DIN CHINA !
              SI IAR: IN JAPONIA VB DE HIDARI ? SAU DE ALT SISTEM?
              CACI EI INCERCAU ACEST SALT DE VITEZA IN ANII 80 NU 2000.
              SI ORICUM , HIDARI E ALTA SARMA !

              • Cumparatul unei tehnologii inseamna si stapanirea ei?Ma indoiesc.Intre a vrea si a putea sunt diferente.La fel cum si tancul turcesc se vrea bun in acceptiunea lor dar realitatea este plina de necunoscute.Si acum…fara ipocrizie ti-ai cumpara o masina produsa in Turcia sau aceeasi masina produsa in Franta?

                • HAHAHAHAAHHHAAAAAAAA!

                  FIAT-URILE SI RENAULTURILE VANDUTE IN ROMANIA DIN 94 INCOACE SUNT FABRICATE LA TOFAS SI RENAULT TURCIA !!!
                  PLUS AUTOBUZELE BMC SI ISUZU CARE CIRCULA PE LA NOI !

                  SI EU PERSONAL AM AVUT UN TOFAS DOGAN-ADECA FIAT REGATA TURCESC.
                  S-O SPUN PE DREPT , INCLUSIV AGENTII SI DIRECTORII COCA-COLA ERAU SUPER MULTUMITI DE ELE SI… FORD OTOSAN-CAMIOANELE COCA-COLA !

                  • Ai cumparat masina de cati bani ai avut.Iar directorii si agentii primesc masinile pe care le dau companille.Daca as fi spus de o masina produsa in China vis-a-vis de una produsa in Japonia mi-ai fi spus ca ai avut si una din aceasta?Trecand peste intre un F american,Su rusesc si J chinezesc ce ai alege?Vorbim de realitati…pana la urma toate zboara.Cum o fac este cu totul alt lucru.

                    • CUM ADICA DE CATI BANI AM AVUT ???
                      ERA ACEEASI MASINA CU ACELASI PRET OMU !
                      DIFERENTA FIIND LA PLACUTELE CU MARCA !
                      NU PRICEPI CA LINIA DE MONTAJ ESTE ACEEASI?
                      LA IESIRE SE MARCHEAZA !
                      SI VREI SA SPUI CA SUZUKI FABRICAT IN CHINA SI DAT LA EXPORT NU E SUZUKI?
                      ADICA STANDARDUL DE CONTROL CU CE DIFERA,NU TOT COMPANIA MAMA FACE CONTROLUL???
                      SAU MERCEDES CLASA A SI B CHINEZESTI???
                      NU AMESTECA CLONELE REALIZATE PE CU TOTUL ALTE CRITERII CU LICENTELE DIRECTE / JOINT VENTURE.
                      SI GREAT WALL /HOVER AR FI CEVA CLONE , DAR SE CUMPARA DIN CE IN CE MAI MULT DE CATRE FIRME PARTICULARE.
                      OR FI PROSTI SI INVESTESC IN PORCARII CA SA-SI ARUNCE BANII PE FEREASTRA, NU?
                      SI APROPOS DE TOFAS DOGAN/KARTAL/SAHIN-ULTERIOR AU FOST MODIFICATE PT CONDITII MAI GRELE DE FOLOSIRE , DE ACEEA S-AU VANDUT SUB ALTA MARCA,IAR CELE DE TAXI DIN TURCIA-DESIGUR SUNT PREFERATE PT ASA CEVA -LE-AM VAZUT AJUNSE SI LA APROAPE 1000000 DE KM . DESIGUR , NU FARA REPARATII- IAR DACA IN TURCIA NU SE FACE TAXI IN CONDITII CRANCENE…

                      REVENIND LA ALE NOASTRE:DACA ESTI DESTEPT LICENTA/CLONA DEPASESC ORIGINALUL , ASA CA NU-I MAI BLAMA PE CHINEZI-NU AJUNGEAU AL DOILEA MARE FABRICANT DE AUTO DACA NU FACEAU SI CHESTII BUNE.

                      SA FIM PUTIN PRAGMATICI-NU DOAR PRETUL ESTE BAZA, CA NIMENI NU-SI IA COSCIUG SA SE DEA CU EL , ORICAT AR COSTA.

      • @ Mihai

        Lasand la o parte parerile despre calitatea produselor turcesti, Pavel are dreptate 😉 Orice tanc trebuie sa fie testat pe campul de lupta pentru a ii fi verificate (cu adevarat) calitatile si defectele 😉

        Intr-adevar, o tara care isi dezvolta si produce propriile arme moderne trebuie privita cu respect si consideratie.

  2. dar timpul trece si nu are mila de idoti.- AICI TE REFERI CUMVA LA ESCHIMOSI , NU?
    CA EI SARACII …

  3. Ce inseamna un tanc bun intr-o lupta de mare amploare?
    Faptul ca este extrem de Hi-Tech dar greu de produs (Vezi Tiger I si II) sau ca este ieftim f. usor de produs in cantitati imense si face cam acelasi lucru ca si ala scump (Vezi T-34)????
    Intr-un conflict minor in care ai nevoie de zeci maxim cateva sute de tancuri este foarte bun cel Hi-Tech (sa spunem ceva de tipul Turcia vs Siria sau eventual Turcia vs Israel) pe cand intr-un razboi de mare amploare eu optez pe tancurile medi intr-o cantitate cat mai mare. Bine inteles este importanta tactica si modul in care vei folosi acele unelte, pt. ca pana la urma tancurile nu sunt decat unelte pe care le folosim in razboaie pentru a domina si a ne proiecta forta pe campul de lupta, iar istoria ne da o multime de exemple din ambele categori. Din punctul meu de vedere un tanc, folosit ca si sistem de armament, este bun atunci cand este folosit corect si la potential maxim pe campul de lupta. Poate ca un tanc luat separat si comparat cu alte tancuri luate si acelea separat, va parea mai bun sau mai prost, important este insa felul cum vei folosi aceasta arma ( si ma refer la toate tancurile pe care le ai) in cadrul armatei de care dispui.
    Cat de bun si ce potential are noul tanc turcesc? Asta numai viitorul ne poate arata, si eu personal doresc sa nu ajung sa fac comparati intre acesta si alte tancuri pe care le-a infruntat.

    • Valoarea unui tanc este data de modul de folosire si mai ales de calitatea echipajelor. Dpmdv capabilitatile tehnice ale tancului vin abia pe locul 3-4.

      • Perfect adevarat si vizibil in razboiale israeliano/arabe in care tancuri rusesti avansate tehnologic si in nr.mai mare au fost distruse de o strategie israeliana mai buna chiar daca echipamentul le era era inferior.

        • Cu exceptia faptului ca tancurile sovietice erau echipate cu aparatura de vedere cu infrarosii, folosita inclusiv la atacarea tancurilor adverse pe timp de noapte, tancurile israeliene de provenienta occidentala(britanica si americana)au fost superioare.Echipajele israeliene la fel.

      • Exista insa o limita peste care nu se poate trece. Ca si exercitiu inchipuitiva o lupta intre 2 sau 3 tancuri Tiger din WWII si 100 de tancuri japoneze tot din WWII conduse tot de echipaje germane. Pe cine pariati? ca eu clar voi paria pe Tiger si asta cu toate ca vom avea aceiasi calitate a echipajelor iar cantitatea va fi in favoarea japonezilor. Trebuie ca totusi sa te ajute si tehnica putin.

      • Vezi nenicule că te apropii de tăria opiniunii mele… antrenament, pregătire și iar instruire dau armată bună, nu doar tehnică de ultim ceas.

  4. Megane 2 Sedane facut exclusiv in Turcia e identic la componente cu Hatchback sau Break facute in Franta si Spania. Furnizorii sunt identici si componentele la fel de fiabile sau nefiabile dupa caz!

  5. exemplu LENOVO companie chinezeasca 100% daca aia nu fac calitate la laptopuri dar si la desktopuri…………………atunci…….plus ca tot bombanesc unii exemlpu si mai popular iPHONE cel original made in china by foxxcon(companie taiwaneza) bine si la astea exista clone alte exemple ASUS ACER BENQ HTC etc. toate made in taiwan care nu-i asa cand aud unii de Taiwan…………?????

    • @ Silvio Barri

      Don Silvio, Lenovo, Acer, Asus etc sunt marci bune dar NU sunt comparabile cu Dell, Apple sau (mai ales) Alienware – astia fiind taticii taticilor intr-ale calculatoarelor (gamerii stiu dc) 😉

      Problema chinezilor si al altor producatori de acelasi gen este ca se grabesc 😉 Japonezilor & coreenilor le-au trebuit decenii intregi sa poata crea produse echivalente calitativ cu cele vestice. In unele domenii au reusit in altele au esuat….

      • FOARTE INTERESANT !
        CEL MAI INRAIT GAMER PE CARE-L CUNOSC S-A INTORS LA ACER LAPTOP SI ASUS DESKTOP !
        IAR PROFESIONISTII…
        CEI CARE AU FIGURI IN CAP-IN PROCESARE MEDIA , ORI PROIECTARE-VIN LA INTALNIRI CU APPLE SI DELL SI ACASA LUCREAZA PE ASUS , LENOVO SI ACER !!!
        AM CUMPARAT PT MINE SI ASOCIATI 3 BUC FUJITSU-SIEMENS NEMTESTI IN 2008 SI M-AU DISTRUS LA LUCRUL IN AUTOCAD .DUPA CE M-AM CERTAT CU FIRMA IMPORTATOARE SI LE-AM ZIS CA LE SPARG APARATELE IN CAP ,AM LUAT 3 ACER.
        NU SE POT COMPARA CALITATIV !!!
        DIN FUJITSU , UNUL NU A FUNCTIONAT DIN START SI AM CERUT BANII INAPOI.
        LA ORA ACTUALA FUJITSU LE TINEM DE REZERVA SI TARAIM PESTE TOT ACER.DESIGUR , LE-AM SI UPGRADAT .
        DIFERENTA ESTE FANTASTICA – DACA AI STI CUM SE MISCA ACER IN AUTOCAD AI SPUNE CA ESTE SF !

        SI CUM NAIBA O FI AJUNS ACER PE LOCUL 3 LA VANZARI MONDIAL ???
        O FI DAT SPAGA?
        ACUM 5 ANI NICI NU EXISTA…………

        • @ nemotoujours

          1. Hai sa lasam „abureala” si sa incercam sa discutam serios 😉 Ai lucrat vreodata pe un Alienware? 😀 Raspunde-mi sincer te rog; cat poti tu de sincer 😉

          2. „CEI CARE AU FIGURI IN CAP-IN PROCESARE MEDIA , ORI PROIECTARE-VIN LA INTALNIRI CU APPLE SI DELL SI ACASA LUCREAZA PE ASUS , LENOVO SI ACER !!!”

          Tu chiar ai un serios simt al umorului 😉 Stii, este ca si cum ai spune ca ai tai clienti vin la munca cu Mercedes 55 AMG iar in viata particulara „se dau” cu Golf 7 😀

          3. „SI CUM NAIBA O FI AJUNS ACER PE LOCUL 3 LA VANZARI MONDIAL ???
          O FI DAT SPAGA?”

          Pretul amice, categoria de pret este facttorul care-i face pe unii sa vanda mai mult decat altii 😉 Ex: Vw Golf au de „inshpe” mii de ori mai multi clienti decat Mercedes S-Klasse; asta nu inseamna ca masinutza aia are o calitate superioara 😉

          • 1.nu inseamna ca masinutza aia are o calitate superioara ;)- BA DA : PRACTICA , ECONOMICA ,MAI USOR SI IEFTIN DE INTRETINUT , PIERDERE MICA DE VALOARE LA REVANZARE , VALOARE BLOCATA LA REVANZARE PESTE ANI DACA ESTE BINE INTRETINUTA-ADICA SUB O ANUMITA CIFRA-SI F BUNA-CHIAR LA MANA ATREIA NU-I SCADE PRETUL , CARE CIFRA LA ACEA CATEGORIE ESTE FFFF BUNA LA REVANZARE.

            ACER DE 2 ANI PRET ACH NOU:3200 LEI , PRET SH ; IN MEDIE 1500 LEI.
            DELL DE 2 ANI ………………………3500……………………………………..1000 !!!!!!

            2. Stii, este ca si cum ai spune ca ai tai clienti vin la munca cu Mercedes 55 AMG iar in viata particulara “se dau” cu Golf 7 😀 VEZI CA STII ? ASA SI FAC MAI TOTI ,DAR MULTI ACASICA AU CHIAR MATIZ SAU LOGAN DACA NU STIAI SI NU-I DE RAS ! ASTA INSEAMNA SA FII PRACTIC SI CAPITALIST.

            3.Ai lucrat vreodata pe un Alienware? 😀 Raspunde-mi sincer te rog; cat poti tu de sincer 😉

            ESTE UN APARAT DEDICAT , DECI IN NISA ASA CUM POT SA-TI PREZINT SI EU DE LA ACER CEVA PIESE DE NISA.

            SI ALE NAIBII CHIAR MAI DOTATE ,LA MAI PUTIN DE JUMA DE PRETZ.

            CHIAR CU BLUE RAY SI 2 HDMI-URI !DAR MAI AU SI 5+1 ONBOARD SAU IESIRE SPDIF PLUS ANTENA /TUNER TV SI TELECOMANDA FULL.
            NU CRED CA SE BAT IN PROCESOARE FIIND ACELEASI , POATE DOAR IN DISPLAY , PT CA SISTEMUL ACER CRYSTAL BRITE ESTE INCA CEL MAI BUN DIN CATE VAD CA ZIC USERII……

            • SORRY , DAR AR FI CEVA COMPARATII DE GENUL : MERCEDES ACTROS CONTRA TERREX-AMBELE AU ROTI SI MOTOARE SI CIRCULA PE SOSELE , DAR DE CE NAIBA E MAI SCUMP TERREXUL ? CA O FI MAI BUN?

              • @ nemotoujours

                Daca vei avea vreodata sansa de a lucra cu Alienware vei simti diferenta; este fenomenal 😉 Acer, Asus etc sunt ff populare intrucat au un pret accesibil 😉

                In fine, ma bucur ca am avut o convorbire eleganta, combativa si constructiva 🙂 Sper sa ne mai „vedem” pe site si sa „ne confruntam” cu la fel de multe argumente 🙂

                all the best 2 u 😉

    • Lenovo a fost crescut de IBM și face produse la standardele IBM nu copii de 2 bani.

      • NU TE SUPARA , VORBESTI DE IBM ACELA CUMPARAT DE CHINEZI ACUM 2 ANI????
        AHA !
        ASA TARI AU FOST CA AU AJUNS DE VANZARE PE BANI PUTINI SI UNDE??/
        IN CHINALAND…………………………………………….
        SAU NU STIAI?
        VAI !

  6. APROPO CE SE MAI AUDE DE CAZATURILE DE F16????????????

  7. @nemotoujours.Nu stai bine cu imaginatia daca iti imaginezi ca licenta/clona este mai buna ca originalul.In cele mai multe cazuri este cu mult mai slaba.Vezi tancurile produse sub licenta in India.

    • HA !!!!

      COMPARI INDIA CU CHINA ???

      TU AI IMAGINATIE CHIAR DEBORDANTA DE POTI SA FACI ASEMENEA COMPARATII !!!

      SCUZE OMU’ DAR INDIA INCA-SI VINDE IN DRACI MATERIILE PRIME , IAR CHINA E CEL MAI MARE CUMPARATOR DE ASA CEVA DUPA JAPONIA , SUA SI G.B,
      EI NU SUNT CAPABILI SA AIBA O INDRUSTRIE MACAR PRELUCRATOARE , ASA CUM I-A INVATAT MAMA BRITANIE SI APOI GANDHI SI TU II COMPARI CU TARA CARE A BREVETAT TEHNOLOGIA PRELUCRARII PET-URILOR ?

      IN INDIA NUMAI TATA FACE CHESTII VANDABILE.
      IN REST…ESARFE DE MATASE SI BROCART.

  8. @ JIMMY ………. AAAAAAAA SUNT POSESOR DE DELL SI CAND AM AVUT PE MANA UN LENOVO SALIVAM DE INVIDIE NICI NU SE COMPARA CA SI CALITATE LA ORICE NIVEL DE PRET………………………….SUNT DE ACORD CU NEMOTOUJOURS LA CAPITOLUL AUTOCAD DESI MAI FOLOSESC DE CEVA VREME CATIA V5 BINE….ASA CA HOBBY

    • EI , SILVIO , SA FIM CORECTI !
      DELL SI APPLE AU SUPER DESIGN SI FININISAJ !
      DELL CEL PUTIN ESTE DE O ELEGANTZA DE EXCEPTIE , SINCER ! MEREU M-AU IMPRESIONAT…

    • @ Silvio Barri

      Don Silvio, dc nu ai vandut Dell-ul si ti-ai luat un Lenovo? 😀 Eu ma indoiesc „ca cel mai cel” Lenovo se poate lupta (de la egal la egal) cu Dell-ul „cel mai cel” 😀 Gresesc? 😀

    • Bre io am un HP, dragut si sunt foarte multumit de el, oricum nu ma pricep, dar nu ar trebui sa-mi fie rusine cu el, nu?! 🙂

  9. @JIMMY MA GANDESC LA O ACHIZITIE DE LENOVO CHIAR ACUM DE SARBATORI

  10. @JIMMY PROBABIL CA AI DREPTATE NU SUNT UN EXPERT INTR-ALE CALCULATOARELOR

    • Întrebare de „profan”. De ce oare portabilele Acer mor (mureau, dar nu s-a schimbat din ce știu) după maxim 2 ani. Nu vorbesc din auzite, primii bănuți i-am făcut din asta și mai țin contactul… Cu Fujitsu care e prost, asta depinde de model, dar nu am întâlnit așa ceva.
      Revenind, tancul turcaleților arată bine pe broșură, dar cum spuneam despre Leo că îmi place… păi în cazul de față argumentez așa: M1A1/2 a încasat proiectile, explozivi și rachete – și în principiu au rezistat bine. Challenger-ul britanic aidoma și a rezistat și mai și. Leo 2A6 a primit partea în Afganistan (canadienii știu despre asta). Merkava 3 și 4 a luat de toate și s-a descurcat onorabil.
      Altay e tehnic sublim, dar nu știu ce face în realitate și cu echipaje turcești (nu pun la îndoială agregatu sau instruirea, dar totuși).
      Ce să mai zic de Oplot (care nu a făcut impresie în Georgia) sau T-90 pe care îl tot urcați în slăvi, sau 80 și 72 care au arătat ce și cum (sigur, alte variante).
      Dar cum ziceam, Merkava, Abrams, Challenger și Leo au arătat că îs bune și pe teren cu IED, proiectile de 125 și ce AG + Konkurs doriți.

    • @ Silvio Barri

      Don Silvio, chiar nu am facut nicio referire la expertiza ta intr-ale calculatoarelor; departe de mine gandul asta 🙂 Eu doar mi-am prezentat opinia vis-a-vis de marcile de top vs marcile asiatice 🙂

      Eu chiar ma bucur ca am avut o astfel de discutie 😀 A fost haios ca am pornit de la un tanc si am ajuns la masini si calculatoare 😀

  11. Poate ca ar trebui sa vorbin de calculatoare…….ca sa ajungem la tancuri…..ca invers vad ca functioneaza.

    • AUZI GRIG , AI BANI DE TANC ? MACAR SH ?
      DACA NU ,UN LAPTOP POTI IMPRUMUTA DE LA UN PRIETEN , NU?
      SI…AI MAI VAZUT TANC MODERN FARA CALCULATOR???

      EU ZIC ASA : MERITA SA VB DE CALCULATOARE SI MERITA SA FACEM CALCULATOARE…DE TANCURI MACAR.
      ASA PUTEM SPUNE CA AVEM SI NOI INDUSTRIE MILITARA !!!!!!!!!!!

  12. apropo ca vad ca s-a incins discutia despre calculatoare[pornita se pare de la mine =))] ceva electronica destinata in special pt uz militar se mai produce la noi????? am vazut o firma elletra comunications parca era ceva daca stiti ceva stiri sau daca ati detalia subiectul as fi foarte fericit merci

    • DESIGUR !
      EA SI VECHEA SI EROICA…I.E.I.BUCURESTI

    • Activitatea S.C. IEMI S.A. cuprindea:

      Producere, proiectare, consulting şi service în domeniile:
      -echipamente de radiocomunicaţii (radiotelefoane fixe, mobile şi portabile, radiotelefonie rurală, staţii radio în gama de unde scurte
      şi ultrascurte, antene)
      -aparate electronice de măsură şi control
      -aparatură medicală
      -surse de alimentare
      -sisteme complexe de testare şi calcul
      -operare servicii radiocomunicaţii

      Producere de piese şi accesorii pentru utilaje

      Comerţ intern şi internaţional

      Membră a:

      Camerei de Industrie şi Comerţ a României;

      „PATROMIL”
      (Asociatie patronala romana a producatorilor de tehnica militara)

  13. apropo scriam ieri sau nu mai stiu alaltaieri despre productia turceasca de firtina si despre utilaje din cate stiu eu care pe langa arma mai imi plac si masinile unelte mai avem la noi in ca in tara astfel de facilitati exemplu????REM MACHINETOOLS

    http://www.youtube.com/watch?v=jWNb5irdjIc

    SAU WMW MACHINERY WORKS SI UN LINK INTERESANT AVAND IN VEDERE PREOCUPAREA ACESTUI SITE PT INDUSTRIA DE APARARE

    http://www.financiarul.ro/2009/05/13/primul-contract-intre-industria-spatiala-europeana-si-o-firma-romaneasca/

    http://www.wmw.ro/wmw/Products/DefaultCS.aspx

    POPECI UTILAJ GREU http://www.popeci.ro/rom/produse.php?id=11

    SI IN SFARSIT O FIRMA DIN ORASUL MEU SC.EMSIL TECHTRANS.SRL ORADEA

    http://emsil.ro/new-machine-tools/emsil/emsil-series-machining-centers/

    http://emsil.ro/new-machine-tools/emsil/bmc/

    ENJOY

  14. IEMI MAI EXISTA ?????????????? MERCI NEMOTOUJOURS!!!!!

  15. Pentru ca s-au combatut marfurile chinezesti, japoneze, turcesti si de alte nationalitati, sa intervin si eu cu parerea personala.

    La computere votez cu HP, la masini cu japonezii. Deci, pina acum, nu am comparatii. Comparatia intervine la masinile de tuns iarba. M-am saturat pina peste cap de chinezarii, indiferent sub ce firma sint vindute. Mi-am cumparat o dracarie cu motor autentic Briggs& Stratton produs in USA si merge brici. Bate la cur lejer si Husquvarna, si Talon, si Bosch, si tot ce vreti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *