India va merge, probabil, pe mâna francezilor

Conform celor de la The Economic Times, Forțele Aeriene Indiene pun presiune pe conducerea politică a Indiei pentru achiziția unui număr mai mare de avioane Rafale printr-un contract de tip guvern-guvern.

Achiziția ar trebui să fie făcută în cadrul programului MRFA care prevede cumpararea a 114 avioane multirol noi. Deocamdată lucrurile nu sunt clare, dar se pare că după bătălia aeriană cu Pakistanul din urmă cu trei luni, indienii și-au făcut calculele și sunt foarte mulțumiți de prestația omnirolului francez.

Deși pakistanezii au susținut că au doborât trei aparate Rafale indiene, deocamdată francezii susțin că un singur Rafale a căzut dar și acela mai mult din motive tactice și nici nicidecum tehnice, în sensul în care aparatul francez nu a fost “orbit” de războiul electronic dus de pakistanezi ci pur și simplu indienii au făcut două greșeli:

–          Prima ar fi că nu au permis forțelor lor aeriene să atace infrastructura de la sol pakistaneză;

–          Nu au luat în considerare faptul că rachetele aer-aer chinezești PL-15 ar putea avea o rază mai mare și atunci piloții indienii nu se așteptau să fie loviți de la 200km, marșând pe ideea că varianta PL-15 pakistaneză este una de export și ar avea pefomante mai scăzute.

Dacă IAF se gândește la o achiziție mare, mai greu de crezut, care să acopere golurile din dotare și are de gând să ceară guvernului toate cele 114 aparate, sau dacă se va merge pe un sistem de loturi, rămâne de văzut, cert este că deocamdată IAF-ului pare să-i surâdă ideea de a deține o flota mult mai consistentă de Rafale decât cele 36 (35 acum) pe care le operează în prezent.

Tot din presă indiana aflăm că numărul de Rafale aflat pe masa discuțiilor ar fi în jurul a 40 de aparate, alte surse susțin că 40 ar fi numărul minim solicitat de IAF iar el ar putea să crească.

Referitor la lupta aeriană cu Pakistanul, surse indiene spun că urgența maximă este acum modernizarea uriașei flote indiene de Suhoi Su-30MKI, pentru că aparatele rusești au fost grav afectate de sistemele de război electronic pakistaneze, până la nivelul în care piloții nu mai vedeau nimic pe radare și aveau de asemenea mari probleme de comunicații. Dar aici nu avem nici o surpriză, aceste lucruri erau deja cunoscute…

În privinta avioanelor de generația a V-a, presa locală vorbește despre necesitatea achizitiei a 2-3 escadrile care să fie acolo până când programul indian pentru dezvoltarea unui avion de generatia a V-a va da rezultate, adică, optimist vorbind, dincolo de 2035.

GeorgeGMT

3 comentarii:

  1. Ținând cont de succesul aparatului indian de generația IV, Tejas, termenul realist pentru avionul autohton de generația V e mai curând 2135.

    Sa vedem daca nu cumva politicienii le vor baga pe gat Tejas si nu Rafale, pt ca armata dorea mai de mult cât mai multe Rafale

    1
  2. …tinand cont de raza PL-15, pentru zona Pacificului AMRAAM nu mai e suficienta

    Meteor ramane lider pe partea de no escape zone fiind teoretic cea mai eficienta pe faza terminala impotriza tintelor manevrabile; coreenii o integreaza pe Bormae

    PL-15 e gandita sa fie lansata de la cat mai mare distanta si are ghidaj AESA pe faza terminala ceea ce-i da rezistenta la bruiaj

    AMRAMM e solutie clasica cu ceva imbunatatiri la raza de actiune si se zice si pe faza terminala insa ramane sub celelalte doua

    Meteor cred ca e ramane cea mai buna dpdv tactic in angajamente intre avioane de superioritate aeriana

    PL-15 e folosita la maxim cand e lansata de la distanta cat mai mare pentru a pune in dificultate atat avioanele de superioritate aeriana cat si multiplicatorii (avioane AWE&C/tankers) prin salve trase cat mai devreme

    AMRAAM e eficienta impotriva celor doua atata timp cat e pe platforme stealth

    Meteor vs PL-15, prima mai buna impotriva altor interceptori, PL-15 probabil mai eficienta impotriva AEW&C/tankere, macar sa-i sperie si sa se indeparteze

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *