Site-ul Moreniului si-a schimbat look-ul. Cateva sugestii

Asteptam de ceva vreme noul look al site-ului de la Moreni (de cate ori intram imi spunea “Site in constructie”). Zilele astea i-au dat drumul si, comparativ cu cel precedent, cu imagini “decupate cu foarfeca si lipite”, probabil cu un Paint rudimentar, cel nou arata destul de bine ca grafica.

Interesante galeriile foto ale produselor si galeria cu istoricul productiei, chiar daca unele imagini prea cam mici.

M-am oprit la SAUR-2. Au inghesuit fisa tehnica in doua pagini din care una este cover-ul cu poza masinii iar datele tehnice ocupa doar pagina a doua.

In afara de cateva greseli minore(latimea de 2040mm, mai mica decat ecartamentul rotilor, “obsatacole”, “transportabilitate”) cred ca s-au chinuit sa bage toate informatiile intr-o singura pagina si au renuntat la informatii care i-ar fi ajutat s-o prezinte mai bine si sa-i creasca sansele de comercializare.

 

Sa le luam pe rand:

 

Nivel de protectie: 2, 2a (STANAG 4569) sub roata si 1 sub podea.

Ok. Nimic despre posibilitati de crestere a protectiei cu kit-uri suplimentare?

 

Vadul: 1,5m

Care vad, frate, ca e amfibie? Probabil era latimea maxima a transeei ce poate fi traversata.

 

Masa totala: 16.000 kg

Pai asta-i tot? Unde e masa proprie? Ce inseamna masa totala? Masa maxima pentru care masina ramane amfibie sau pentru care masina se poate deplasa pe uscat.

Cei de la Jane-s au fost foarte impresionati de capacitatea de transport a masinii, vorbind despre o masa proprie de 12,8 tone si o capacitate de incarcare de putin peste 15 tone (cam cat o turela compacta de tanc, de 120 mm).

Nu era prea greu sa treaca:

Masa proprie :  xxx kg;

Masa maxima, cu pastrarea capacitatii amfibii: yyyy kg;

Masa maxima totala: zzzz kg.

 

Motor:

Putere maxima: 326 CP

N-ar fi fost normal sa spuna ca pot instala si motoare mai mari (380, 420, 500 CP) ?

Prezentarea nu spune nimic despre pret. Chiar daca in brosurile de prezentare nu se obisnuieste acest lucru, cei de la Moreni ar trebui sa faca o exceptie. Cand masinile din clase apropiate se invart undeva la 2-2,5 milioane $ iar tu poti sa produci masina doar cu 1-1,2 milioane $, ar fi pacat sa nu promovezi acest lucru.

 

Prezentarea nu spune nimic despre variante constructive si compatibilitatea cu diverse sisteme de armamente

Am facut eu varianta de tabel, sa nu zica lumea ca doar carcotesc:

 

Destinatie

Armament / echipament

compatibil

Amfibie

Transport

C130

APC RCWS 5.56/ 7.62/ 12,7/ AGL40, optional Spike

DA

DA

IFV OWS25-R, Hitfist 25-30

DA

NU

Samson 30MkI, MkII

DA

DA

Ambulanta, recuperare tehnica, transport munitii, comanda, comunicatii RCWS 5.56/7.62/12,7/AGL40, optional Spike

DA

DA

Platforma mortier Mortier 81, 82, 120 mm, Dragon Fire 120mm, Nemo 120mm, RAK 120mm

DA

DA

Amos 2x 120 mm

NU

DA

Platforma artilerie insotire Draco 76/L62

NU

NU

Hitfact 105mm,  Cockerill 105mm

NU

DA

Hitfact 120mm, Cockerill 120mm, Falcon-Ruag 120mm

NU

NU

Platforma sisteme artilerie grea M-777 155mm

DA

DA

1x20x122mm APRA, 1x13x160mm LAROM, 1x4x300mm EXTRA

DA

DA

2x20x122mm APRA, 2x13x160mm LAROM, 2x4x300mm EXTRA

NU

DA

Platforma rachete AT 4xSpike/TOW/Javelin

DA

DA

Platforma artilerie AA Skyshield 35 mm

DA

DA

Platforma rachete AA CA95M

DA

NU

Tetral – 4x Mistral

DA

NU

Crotale NG

NU

NU

Spyder 2xPython + 2xDerby

DA

DA

4xBarak 8

DA

DA

1xStunner

DA

NU

Platforma sisteme supraveghere AA Skyguard

DA

NU

 

Observatii:

 

1. Variantele DA / NU pentru capacitatea amfibie sunt doar estimari si ar trebui stabilite dupa studierea sistemelor de catre cei de la Moreni.

 

2. La capacitatea de transport cu C130 am cam fortat, avand in vedere ca Moreniul spune ca inaltimea masinii este 2,34m (daca o fi corect) iar inaltimea compartimentului cargo la Hercules este de 2,74m.

Daca intr-adevar inaltimea masinii, cheala, este de 2,34m poate ar trebui sa incerce o varianta “papuc”, cu plafonul mai coborat, cam ca in schita de mai jos:

1

 SAUR 2 – papuc

Schita e foarte sumara, a trebuit s-o fac in Word, listez, scanez, ca sa pot s-o preiau aici, dar ati prins ideea.

 

3. In tabel am trecut obuzierul de 155mm M777, o scula foarte moderna si extrem de usoara pentru calibrul ei, datorita materialelor usoare folosite. E produsa de BAE, cantareste 3.420 kg, cu tot cu trenul de rulare, si este folosita de americani, canadieni, australieni si thailandezi.

Britanicii au produs un sistem mobil M777 Portee, detalii aici http://www.military-today.com/artillery/m777_portee.htm, dar nu este amfibiu si, dupa cat se pare, obuzierul trebuie debarcat pentru a trage.

Cu putin efort se poate instala pe SAUR2, varianta papuc, pentru a obtine un fel de ATROM amfibiu, varianta pe care n-a realizat-o nimeni pana acum. Piata pentru un asemenea sistem ar putea fi foarte mare: americanii au demarat un program masiv de introducere a lui M777 pentru inlocuirea unor modele mai vechi iar piata se poate extinde catre canadieni, australieni si, probabil, indonezieni, filipinezi, altii din SE Asiei sau din America de Sud. Tunul e performant iar platforma fiabila si foarte ieftina. Cred ca ar trebui incercat.

Si uite asa isi indeplineste si BAE-ul partea de offset din contractul fregatelor 🙂 )))))

 

4. Am trecut varianta SAUR2 platforma pentru artilerie reactiva 122mm / LAROM / EXTRA.

Pentru a face economie la inaltime si greutate si pentru simplificarea sistemului, ar trebui sa se renunte la turela-suport folosita pe DAC-urile noastre. Ochirea pe directie se poate face prin orientarea masinii, mai ales ca e vorba de foc de acoperire a unei suprafete mari iar ultimele munitii folosesc / vor folosi ghidaj inertial/GPS. Noul sistem se bazeaza pe doua brate articulate hidraulic si ar permite autoincarcarea cu containere cu munitie. O schita foarte sumara gasiti mai jos:

2

SAUR 2 – APRA / LAROM / EXTRA

Pozitie de mars

Daca va uitati mai bine, aduce putin cu Buratino al rusilor dar poate mai mult 🙂 ))))

3

SAUR 2 – APRA / LAROM / EXTRA

Incarcare/descarcare containere munitie

 Sistemul este simplu de facut si poate lucra cu un 1 container de munitie, pentru a-si pastra capacitatile amfibii (zona lagunara, Delta Dunarii, tari din SE Asiei, America de Sud), sau cu 2 containere, daca nu e prevazuta nicio debarcare, traversare de fluvii.

La fel, sistemul poate fi transportat cu C-130, daca-l urci in avion fara containere, sau se poate instala pe SAUR2 – papuc si atunci intra cu tot cu containere. Pe langa capacitatea de trecere mai buna decat la DAC-uri, la care se adauga capacitatea amfibie si cea de transport cu C-130, sistemul ar permite o reincarcare mult mai rapida a lansatoarelor.

Incarcarea manuala (122mm) s-ar face identic doar ca lansatorul poate fi lasat mai jos pentru o incarcare mai usoara.

In prezent incarcarea mecanica se face de catre o masina de aprovizionare (un camion cu remorca), prevazuta cu o macara, care vine langa DAC, ii da jos containerul gol, il ia pe cel plin si-l monteaza pe lansator, il ia de jos pe cel gol si-l pune pe trailer, apoi repeta operatiunea cu celalalt container al lansatorului. Ai doua masini, foarte vizibile, una langa alta, cu 6 containere pline cu munitie (2 pe camion, 4 pe remorca), deruland o operatiune care dureaza mult si le face vulnerabile la un atac. Nu stiu daca, la o baterie LAROM, fiecare lansator are masina lui de aprovizionare sau sunt arondate 2-3 lansatoare la fiecare masina de aprovizionare, caz in care reincarcarea ar dura si mai mult.

In cazul SAUR 2, se executa tragerea apoi lansatorul se deplaseaza la punctul de aprovizionare, pune jos containerele goale si le ridica pe cele pline, tot de jos sau de pe o platforma auto de orice tip, carucior sau caruta J)), isi ocupa noua pozitie de tragere si isi vede de treaba. Asta inseamna ca toate lansatoarele unei baterii se pot reincarca simultan, dispersandu-se pentru reducerea vulnerabilitatii la lovituri. In aceasta situatie, treaba masinii se aprovizionare este sa puna jos, in puncte prestabilite, containerele pline si, dupa ce lansatoarele au schimbat, sa adune containerele goale. Cum spuneam, nici macar nu ai nevoie de o masina specializata pentru ca poti sa duci containerele cu orice masina.

 

5. Am trecut SAUR2 – platforma pentru sisteme de rachete AA, gandindu-ma in special la sistemele de rachete Spyder, Barak 8 si Stunner (racheta sistemului David’s Sling) pentru cresterea mobilitatii si acoperirea zonelor inundate.

Un sistem Spyder pe SAUR2 ar asigura o protectie antiaeriana, cu raza scurta si medie, eficienta pentru operatiunile BIM si ale altor trupe din Delta Dunarii si zona lagunara. La fel, utilizarea SAUR2 pentru sisteme de rachete Barak 8 sau Stunner ar permite impingerea catre est a zonei de protectie antiaeriena cu raza lunga, cu posibilitatea dislocarii/redislocarii rapide in orice zona din Delta si zona lagunara.

O astfel de combinatie ar fi interesanta si pentru alte tari cu conditii geografice similare (India, Bangladesh, Filipine, Singapore, Thailanda, Indonezia, tari din America de sud).

 

6. Am trecut pentru SAUR2 si variante APC / IFV dar cred ca destinatia asta va fi acoperita de noul TBT, cu o protectie mult mai buna.

 

Concluzionand, chiar daca rolul APC/IFV va fi asigurat de noul TBT, SAUR 2 are o foarte larga gama de posibilitati de utilizare, datorita pretului mic, fiabilitatii si capacitatii de incarcare.

Posibilitatile multiple de integrare de armamente le-ar permite celor de la Moreni sa dezvolte cooperari cu mari producatori de armamente, fapt ce le-ar deschide accesul pe multiple piete.

 

Dincolo de criticile privind fisa tehnica a masinii, apreciez foarte mult ca se zbat sa realizeze ceva, de multe ori impotriva intereselor politicienilor.

 

Eroul Bula

57 de comentarii:

  1. Versiune in limba engleza, site map, optimizare SEO?

    • La cati bani or avea e bine si cat au facut pana acum. Probabil ca mai fac rost de 1 leu, mai baga o optiune.
      Pe de alta parte, cred ca inaltimea de 2,34 este cu tot cu teleoperabila RCWS-RO de 12,7mm. Am gasit poze cu el la un targ, alaturi de un barbat in picioare iar cutia masinii este cu putin peste un cap deasupra tipului.
      Cum individul nu pare da aiba 2m ci, mai degraba, 1,75 probabil ca masina (doar cutia) are undeva pana in 2,05-2,10 m inaltime.

  2. GeorgeGMT nu ar fi rau daca le-ai sugera celor de la Moreni sa isi posteze pe sit ce zici tu despre modul cum ar trebui sa fie prezentat produsul.Da foarte bine la capitolul marketing.Fara marketing eficient nu ai vanzari si viitor.Poate ca aceste lipsuri sunt scapari ale celor care se ocupa de promovarea produsului.

    • Sorin,
      asta este a treia editie a site-ului de la Moreni. Trebuia s-o fi vazut pe prima :-)))
      Imi aduc aminte ca am gasit pe Youtube un clip de prezentare pentru SAUR1, clip realizat de cei de la Romarm (sau cine ii are in curte pe cei de la Moreni).
      Clipul generase foarte multe comentarii laudative insotite de intrebari privind performantele masinii.
      Am intrat pe site-ul Moreniului sa caut detalii si am constatat ca SAUR 1 nici macar nu era prezentat.
      Le-am tras o besteleala si le-am trimis-o pe toate adresele de mail pe care le-am gasit pe site. Probabil ca i-au injurat si altii pentru ca dupa cateva luni au schimbat site-ul dar se vedea ca n-aveau resurse, mai ales in ce priveste partea grafica, de aici si expresia cu „poze taiate cu foarfeca si lipite” referitoare la site-ul anterior.
      Am zis ca e mai bine sa scriu un material aici, ca sa-l vada mai multa lume si sa-i traga de maneca.

    • Au resurse de personal foarte limitate. Site-ul este facut din pasiune nu pe bani. Oamenii aia traiesc efectiv pentru simplul motiv ca nu vor sa moara, desi se pare la nivel inalt toata lumea ii vrea la vesnica odihna, metaforic vorbind si referindu-ma doar la fabrica. Fac si ei ce pot, facem si noi ce putem.
      Site-ul Moreniul, si al intregii industrii militare romanesti, este de facto (sau a ramas) RoMilitary, iar cu ocazia Expomilului ne vom intalni cu cei de acolo si vom sta oleaca de vorba.

      • Chiar, nea George…Se prefigurează o întîlnire la Expomil? Anul ăsta vreau să ajung și io p-acolo, că nu am mai fost de mult. Poate ne întîlnim mai mulți, să ne cunoaștem mai bine… ce ziceți?

      • Si chiar nu se gaseste nimeni cu suflet mai mare sa le doneze cateva ore de munca si cunostinte? Daca tot ne batem cu caramida-n piept ca natia romaneasca si ca suntem si facem noi ce n-au facut altii. Sa-si doneze cineva de specialitate, cateva ore pe saptamana pentru un site mai decent. Nationalismul vine si din voluntariatul pentru o cauza nobila. Daca romanii nu fac de dragul lupului din semnul lor nimeni nu o face.

        • 🙂 E mai complicat decat pare.

        • daca ar vrea cineva cred ca s-ar gasi o solutie ptr a-i ajuta
          de la a face niste poze cu rezolutie ca-lumea ,sau niste secvente video
          inclusiv de la testele tbt
          totul vinde
          oricum ,daca vrei sa vinzi ceva si in vest ,nu numai la arabeti ,sau care nu se uita la detalii, trebuie sa fii mult mai atent la acestea
          deci ,volanul vechi de dacia sare din schema,pui scaune cu centuri in 5 puncte ,sar toate indicatoarele analogice ,gen presiune ulei etc,integrezi un sistem digital check,panoul ptr operare sailr il integrezi mai bine,suportii trapei din spate ,actionata hidraulic pot fi neunitari cu trapa(adica fixati prin suruburi ,ptr demontare ,inlocuire mai usoara,sau demontarea totala a trapei in caz de necesitate-trapa ,chiar de are usa aia integrata ptr cazuri de avarii ,in caz ca e lovita si se deformeaza putin schimband axa balamalelor nu se mai deschide, deci..)
          la fel ,ar fi de preferat crearea de kituri demontabile ,ptr componentele de turela etc,ptr a permite modernizari ulterioare fara a afecta structura)
          scaunele ,ptr ocupanti ,cu toate ca au progresat fata de versiunile anterioare, trebuie sa mai faca un pas,…sa se uite la concurenti-nu stiu ce e asa greu sa faca niste schelete mai ergonomice)
          deci ,daca masinile in general stau mai bine(drive-line-ul fiind de calitate),la fel nu cred ca au fost la noi probleme pe partea de componente transimsie ,nici primara, nici finala ,carcasa are cote si materiale de calitate ,ramane sa pui accentul pe componentele finale,sa ai o integrare armonioasa si de calitate
          si ar fi bine ca statul( ca e proprietar) sa umble pe la unitatile sale de invatamant ,ca sa-i ajute sa faca ceva de calitate(site-ul)
          sunt si pe aici ,sau tineri prin facultati ,care daca le dai posibilitatea iti fac ceva spectaculos

      • George il provocasem testokick la un voluntariat dar daca te oferi tu sau gasesti pe cineva care sa faca o traducere decenta in engleza atunci propunerea mea devine serioasa.

        Fara content serios in engleza e munca in zadar.
        O sa mai fie nevoie de niste poze mai decente la un moment dat dar asta e optional

        Ca startup trebuie sa stim daca providerul care le tine site-ul ofera si suport pentru ASP.NET.

        Ti-am lasat mailul astept un feedback de la tine.

        • La Expomil promit ca voi discuta despre oferta voastra si va anunt imediat ce am un raspuns.

        • Mhm…multumesc de apreciere! M-as fi mirat sa fie altfel.

        • Salut, ma bag si eu la traducerea in EN. Cel mai bine ar fi sa ne dai pe e-mail docs de tradus si apoi iti trimitem fiecare versiunea lui.

          • Ok inteleg ca suntem 3-4 persoane disponibile pentru proiectul asta. Daca George primeste un aviz favorabil o sa va cer adresele de email ale tuturor celor interesati.

            Vom lucra impreuna cu o scula de management al taskurilor online gratuita:
            https://www.producteev.com/
            In felul asta vom avea cu toti aceeasi imagine asupra proiectului.

            Proiectul va fi descris in taskuri mici si fiecare isi va alege ce ii place sau considera ca poate face bine. Nu exista sef nu exista deadline-uri, nu exista presiune. Se lucreaza evident cand fiecare are timp si orice efort e bine venit.

            Scopul e sa realizam un site aerisit cu un look and feel modern in care userul sa navigheze usor spre ceea ce isi doreste din orice punct al site-ului. Sectiunile principale vor fi bine definite iar categoriile si produsele sa fie prezentate intr-un mod unitar si consistent insotite de specificatii tehnice in limba engleza.

          • Daca oferta mai e valabila trimite-mi un email pe adresa patrocle3000@yahoo.com

  3. Cateva impresii despre site:

    1. firma care face hostingul site-ului are timpul de raspuns foarte slab.

    2. cand apesi pe sigla companiei site-ul tre sa te redirecteze la pagina de start intotdeauna – e una din regulele de baza. Plus sigla nu tre sa contina si numele si sloganul companiei.
    3. imaginile cu engleza si romana sunt inactive – trebuie eliminate

    4. pagina „despre” contine o galerie destul de interesanta, dar pozele rasturnate nu au nici un sens daca nu pot da click si redirectat spre o poza cu produsul. E inutil sa ma uit la un produs intors la 70 de grade si citesc 2 randuri despre el
    5. lungimea paginii este variabila. Lungimea minima trebuie sa fie macar cat inaltimea browserului
    6. Meniul de jos este acelasi cu meniul de sus dar cu alte culori. Trebuie eliminat complet si lasat doar partea de copyright.
    7. Cand intri pe site in browser fereastra scrie Untilted Document – pentru ca nu e setat titlul paginii

    Ca bussiness versiunea in engleza e un MUST daca vor sa iasa la export oricum in Ro nu cumpara nimeni folosind site-ul.

    Ca impresie finala daca site-ul e facut din pasiune rezultatul este exceptional cu toate problemele enumerate mai sus.

  4. Offtopic, dar interesant:
    In filmul Damnation Alley (1977) a fost utilizat un vehicul real, numit Landmaster, un fel de APC construit special pentru film. Consider ca este un design cu potential de succes daca ar fi adaptat pentru armata. Principalul avantaj ar fi ca foloseste multe piese comune de la camioanele obisnuite si are o viteaza de pana la 89km/h. Sistemul de viraj este si el deosebit, se face de la mijlocul articulat al vehicolului. Are si roti cuplate cate 3 care se rostogolesc peste obstacole.

    Cu un blindaj usor de aluminiu/magneziu + sistem activ de protectie Trophy cred ca ar fi un mijloc ieftin si foarte bun pentru trasnportul de trupe. Industria miliara romana ar putea realiza destul de usor asa ceva.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Landmaster
    http://www.youtube.com/watch?v=ZZYT2nYd46o

  5. Eu chiar nu inteleg, sunt „themes” AAA GRATIS (gratis, nu ma refer la alea de piratat care normal se vand)!
    Sunt tutoriale pe youtube cum sa le instalezi etc, in ziua de azi aia e chestie de 10 minute, ai tot la indemana…

    Daca eram pe acolo ma ofeream eu gratis sa ma ocup de partea media si toate cele, chiar conteaza estetica, in propaganda, in tot, chiar daca le e rusine sau suna frustrant sa o recunoasca unii cand vine vorba de partea militara….

  6. @GeorgeGMT

    Daca te mai intalnesti cu cei de la Moreni fa-le te rog urmatoarea sugestie :sa realizeze o rubrica de produse de serie si prototipuri , pe familii :
    Spre exemplu familia TAB-77 cu :
    -prototip
    -serie transportor blindat TAB-77 cu turela cu 2 mitraliere ( 14,5 + 7.62 )
    -prototip transportor blindat TAB-77 cu turela cu 2 mitraliere ( 14,5 + 7.62 ) + lansator rachete AT Maliutka
    -serie TERA-77L ( tractor de evacuare -reparatii cu lama )
    -serie R-1451 ( punct de comanda batalion pe TAB-77 cu turela cu 2 mtr 14,5 + 7.62 )
    -serie R-1452 ( punct de comanda regiment pe TAB-77 cu simulacru de turela , unde se afla de fapt generatoarele )
    -serie PCOMA ( punct de comanda-observare mobil de artilerie pe TAB-77 cu turela cu telemetru in loc de mitraliere )
    -prototip TAB-77 echipat cu turela de pe MLI-84 , cu tun de 73 mm si lansator de rachete AT Maliutka
    -preserie TAB-77 mod.1983 echipat cu turela cu tun cal.30 mm cu alimentare duala si 2 lansatoare de rachete AT Maliutka
    -prototip TAB-77 mod.1984 cu turela cu tun de 23 mm
    -prototip TAB-77 mod.1986 cu turela ” overhead ” cal. 30 mm
    -preserie recunoastere chimica, 2 bucati vopsite in alb , initial pt.export , au ajuns pe la scoala la Sibiu
    Plus alte prototipuri ce vor mai fi fost , am auzit ( zvonuri neconfirmate ) de unul cu turela CA-95 , desi e posibil sa fi fost turela modificata utilizata pentru vanatorul de tancuri echipat cu rachete Maliutka , turela mutata succesiv de pe un TAB-C79 pe un RN-94, apoi pe un B-33 ( asa cum au „refolosit „motorul de pe IAR-825 la prototipul IAR-828 , vremuri grele )
    Sunt realizari de care pot fi mandri !

  7. As avea o sugestie ,George .Fiind mai apropiat de cei din fabrica ,decat noi ceilalt eventual intreaba-i cam ce ar avea nevoie , apoi da o strigare pentru VOLUNTARIAT ,pe net :camuflaje , pagina web , prezentari , designeri ,fotografi etc, Poate i-am putea ajuta cu cate ceva ,cred ca sunt destui pasionati care nu pun accent doar pe bani , iar daca ar fi oameni capapili ,pe care firma considera ca -i pot coopta pt. colaborari , cu atat mai bine , se stabilesc punti mai usor

  8. –oameni capabili –[o gresala de mai sus]

  9. MESAJ IMPORTANT !!!
    Intamplator am dat un ochi pe tv si pe o antena , Radu Tudor zicea cum ca FMI a dat un ultimatum de privatizare sau vanzare a TUTUROR COMPANIILOR DE STAT ! Inclusiv Romarm cu toate filialele , Toate fabricile de aviatie , Hidroelectrica , Toate companiile de Bunuri [Inclusiv PLAFARUL – ceaiuri , plante medicinale etc…] INDUSTRII STRATEGICE , Deci TOT ! ABSOLUT TOT ! Si cica GUVERNUL AR FI DE ACORD ! [or zis ca fie …uite asa , puf ! ]Daca e adevarat , cred ca trebuie butonat serios pe net sa stie toti si sa ne sculam Tara la proteste mai dihai decat pana acum … Viermii astia nu ne pot impune noua , Tarii ce sa facem pt 20 de miliarde de arginti ! [ din care mai mult de jumate le-o revenit lor prin jmenuri de autostrade si rocade bancare ] Iar viermii ceilalti daca continua cu incompetenta si vanzarea de tara sa l-i facem cadou ! Valoarea lor e mai mica decat un ciorap gaurit ! Treaba cred ca e mai serioasa ca oricand daca e adevarat !

  10. Foarte interesanta si binevenita propunerea voastra baieti, de a ajuta la crearea unui site super pentru cei de la Moreni. Bravo voua! Eu nu ma pricep la chestii de-astea, insa ma gandesc ca n-ar fi rau sa creati un model de site, cu poze de pe unde se poate, si mai stiu eu ce, pe care George sa-l trimita celor de la Moreni, drept mostra, ca acestia sa vada ca au de a face cu profesionisti. Repet, nu ma pricep deloc, George stie chestia asta, sunt varza la chestii legate de PC. Asa ca nu ma „executati”! Ce-ar fi sa le aratam noi, adica voi cei care stiti ce si cum se face, cum ar trebui s-arate un site serios si atractiv. Hm, ce ziceti, este fezabila o astfel de idee? Se poate ori nu se poate face?

  11. Eu sunt numai pentru pro bono. Altfel, ma scoateti din ecuatie.

  12. Daca stau sa analizez toate comentariile la articol, situatia suna cam asa: eu am aruncat problema, foarte multi se ofera sa ajute gratuit iar, la final, George isi va lua bataie pentru ca nu i-a convins pe cei de la Moreni :-))))))

    Lasand gluma la o parte, si eu am senzatia ca, daca ii iei prea tare cu un nou site performant, s-ar putea sa-i sperii.
    Sugestia mea ar fi sa-i convingi, in prima faza, sa corecteze si sa completeze fisa tehnica in sensul a ce am prezentat mai sus si NEAPARAT sa faca varianta in engleza. ASTA-I MUSAI !

    In paralel, demareaza discutiile cu ei si pentru varianta noua de site, ca etapa ulterioara, avand in vedere ca sunt multi care s-au oferit (si se si pricep) s-o faca gratis. Oricum asta va presupune documentari, poate realizarea de noi fotografii deci va lua ceva timp.

    Daca obtii macar prima etapa e foarte ok.

    • Corect cu singura mentiune ca nu isi va lua bataie… e doar o propunere.

      Sunt convins ca lucrurile merg greu acolo si ca cei care au facut site-ul probabil nu vor sa isi vada munca aruncata la gunoi. Colectivul de acolo probabil a supravietuit prin sloganul „doar prin noi insine” si orice ajutor extern de la diversi „oameni de bine” e privit cu suspiciune dupa cate suturi si-au luat in ultimii 23 de ani.

      • Noi am mai pus pe tapet problema cu reprezentarea Moreniului si tocmai de aceea a existat la un moment dat pe Rumaniamilitary o pagina in lb. engleza cu produsele lor. Nu am dorit atunci sa insistam ca ei sa-si schimbe formatul paginii, desi George se interesase atunci ce si cum cu pagina lor, iar cea mai simpla solutie a fost ca noi sa-i promovam aici, mai ales in limba engleza.

        • mai exista o solutie…

          Putem folosi pagina lor de start cu selectia limbii.
          La selectia limbii romane se merge pe site-ul actual – care oricum are niste avantaje pentru piata locala legata de prezentarea unor servicii de prelucrari mecanice laborator chimic, sablari lucruri care nu sunt interesante pentru clientii externi.

          La selectia limbii engleze se merge pe noul site unde ne orientam spre produsele lor de varf – SAUR TBT ABC si produsele speciale + serviciile care le ofera legate de aceste produse

  13. Daca aveti nevoie de ceva ce se poate face/trimite/comunica pe calculator/internet sa-mi trimiteti un email, cu prezenta fizica nu prea pot deocamdata 🙂

  14. http://i41.tinypic.com/2h6d2kw.jpg

    Un exemplu foarte simplu (doar ca o idee) o poza de pe goagal….
    E versiunea in engleza cum cum vedeti in „header” 🙂 🙂

  15. Se mai baga careva? 🙂

  16. Daca tot s-a adus vorba de schimbari in site-uri :
    http://www.dpa.ro/

  17. SIMpa nu mai merge hahaha 🙂

  18. Na, sa mai ziceti ca nu ne citesc aliatii: http://adevarul.ro/locale/targoviste/saur-2-1_5289a3a9c7b855ff5609f546/index.html
    Sa vedeti cand s’or apuca sa puna M777 pe SAUR2-papuc si or incepe sa le vanda in toata lumea ……. zic si eu, nu dau cu parul…….

    • Hmmm…
      Britanicii nu prea mai folosesc de ceva vreme vehicule pe roti pt. transport de trupe… insa optica s-ar putea sa se schimbe deoarece vor sa reduca costurile iar roata e o solutie bine mai ieftina decat senila. In plus lor le plac solutii facute pe propriul calapod, inclusiv in cazul unor produse straine au nevoie de multe customizari.

      Daca punem asta si in contextul intalnirii dintre firmele de aparare romanesti si britanice din acest an (iunie 2013) de la ambasada UK la Bucuresti, puzzle-ul incepe sa se completeze:
      http://www.rumaniamilitary.ro/firmele-britanice-si-nu-doar-ele-interesate-de-industria-de-aparare-romaneasca

      Legat de Saur2 si TBT, daca si englezii ar dori sa participe la programe, de ce nu, deoarece sunt printre putinii care nu ne sunt potentiali competitori la acest domeniu. In nisa asta ar mai fi israelienii.

      • In plus, tot britanicii, prin BBC, sunt singurii care au facut reclama la TR-85M1:
        http://www.youtube.com/watch?v=iunyn2SU6Mw

      • Eu nu pun mare baza pe utilizarea lor de catre armata britanica ci pe colaborari in vederea exportului in terte tari, lucru despre care vorbeste si ambasadorul.
        Cum spuneam si in articol, americanii au demarat un program masiv de inlocuire a modelelor mai vechi de 155mm cu M777 iar o platforma amfibie, ieftina si transportabila cu C130 nu ar avea cum sa nu le surada. Si nu sunt doar americanii interesati de M777.
        Sigur, eu m-am axat pe combinatia asta SAUR2-M777 dar pot pune pe el o gama larga de armamente si echipamente. In plus, asa cum ai zis, ei nu produc platforme 8×8.

  19. O colaborare cu BAE-ul pentru dezvoltarea de sisteme de lupta pe baza SAUR-ului le-ar permite britanicilor sa-si indeplineasca partea de offset din contractul fregatelor.
    Daca fac asta n-as avea nimic impotriva sa participe la modernizarea fregatelor si dotarea lor cu sisteme de armamente …… urmand ca, dupa finalizare, sa le vindem filipinezilor sau indonezienilor.
    Sunt nave mari, oceanice, antisubmarin si noi n-avem ce face cu ele in Marea Neagra. In schimb, filipinezii si indonezienii ar avea la ce sa le foloseasca, daca luam in considerare dezvoltarea fortelor navale chineze si politica lor agresiva in regiune. De banii castigati din vanzare, alimentam cu bani demararea proiectului pentru corvete (SAAR S-85 sau Sigma compact).

    • Ar fi o idee buna, dar trebuie sa treaca mai intai de etapele „ratiunii fine” din cercurile noastre decizionale… insa asta n-o vad prea curand, doar daca un guvern sau o firma, gen alea britanice, i-or strange putin de ceva sa-i puna in miscare 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *