Înrolează-te în Academia Forțelor Aeriene și Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia“!

RoAF pilot IAR-99

Fă primul pas pentru cariera ta!

Vrei să lucrezi într-un mediu dinamic şi eşti pasionat de aviaţie? Îţi doreşti să devii pilot, controlor de trafic aerian sau să desluşeşti tainele rachetelor antiaeriene?
Fă primul pas pentru cariera ta şi aplică la cursurile de licenţă ale Academiei Forţelor Aeriene, iar noi îţi oferim posibilitatea să-ţi clădeşti o carieră de succes.

Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă“ – Braşov: 98 locuri;
– aviaţie piloţi: 15 locuri
– aviaţie nenaviganţi: 15 locuri
– radiolocaţie: 22 locuri
– meteorolog aeronautic: 10 locuri
– controlor trafic aerian: 11 locuri
– rachete şi artilerie antiaeriană: 25 locuri

Se primesc candidaţi cu diplomă de bacalaureat sau care sunt în clasa a XII-a şi care au vârsta până în 26 de ani/ 24 de ani pentru aviaţie-naviganţi împliniţi în cursul acestui an, iar termenul limită de depunere a dosarului este 29 aprilie 2016.

Pentru mai multe informaţii vă invităm să accesaţi pagina Academiei Forţelor Aeriene:

http://www.afahc.ro/ro/programe_studii/licenta.html

Vrei să înveţi lucruri noi, eşti pasionat de mecanică, avioane, motoare şi turbine şi îţi place să repari? Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia“, Boboc, este cea mai bună opţiune pentru tine.
Fă primul pas pentru cariera ta şi alege Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia“.

Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene „Traian Vuia“, Boboc judeţul Buzău: 206 locuri

Maiştri militari:

– aeronave şi motoare de aviaţie: 41 locuri
– armament, rachete, muniţii de aviaţie şi sisteme de lansare: 17 locuri
– electromecanică şi automatizare de bord aviaţie: 22 locuri
– radioelectronică de bord de aviaţie: 17 locuri
– radiolocaţie: 33 locuri
– rachete şi artilerie antiaeriană: 20 locuri

Subofiţeri:

– rachete şi artilerie antiaeriană – subofiţer tehnician electronist, electronică industrială: 30 locuri
– aviaţie şi operatori trafic aerian – subofiţer controlor de trafic aerian: 26 locuri

Se primesc candidaţi cu diplomă de bacalaureat sau care sunt în clasa a XII-a şi care au vârsta până în 28 de ani împliniţi în cursul acestui an, iar termenul limită de depunere a dosarului este de 17 mai 2016.

Învăţământul militar este învăţământ de stat, vocaţional, gratuit, parte integrantă a sistemului naţional de învăţământ.

______________________________________________________

Pentru a participa la concursul de admitere în instituţiile militare de învăţământ, candidaţii vor parcurge următoarele etape:
– prezentarea pentru luarea în evidenţă la sediul Biroului informare – recrutare;
– efectuarea unui examen medical la o clinică militară;
– definitivarea dosarului de candidat, la sediul Biroului informare – recrutare;
– susţinerea a două examene (de evaluare psihologică şi de evaluare a aptitudinilor fizice);
– participarea la concursul de admitere în instituţiile militare de învăţământ.

Forțele Aeriene Române

57 de comentarii:

  1. Ma tin de domnii de la Centrul de Recrutare Iasi din septembrie, are cineva idee in ce perioada se mai scot posturi pentru SGP? In anii precedenti erau deja in rulare concursurile pe vremea asta.

  2. 15 piloti, ce 8timisti sunt astia 🙂
    sa fie, cat mai multe *editat

    si la AA trebuiau scolitzi mai multi, sa aiba cine impinge la tunurile alea

  3. Interesant, nu?
    Nu mai țin minte când a fost ultima dată de-au mai scos 15 locuri…

    • or avea nevoie de niste *editat ca sa le duca cafelele la smfa

      sau poate ca numarul de generali de baze aeriene cu 3 avioane o fi de fapt corelat cu numarul de *editat

      • bre da’ nea Mihaeanu asta ai pudic rau…

      • *editat…. *editat….
        Jos cenzura! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
        PS- O sa-l trimit pe Dragnea pe la voi sa invete cum se face cenzura ca vaz ca o lalaie in palma cu defaimarea pe feisintrebuci…. 🙂

        • PS…
          Pentru alea 15 locuri de naviganti cate pile si relatii vor fi puse in miscare?
          Cati generali isi mai ridica o vila????
          Io* ma intreb de ce draqu’ mai publica date despre concurs cand se stie clar ca muritorii de rand cu aptitudini peste medie nu au nicio sansa… Muritorii aia de rand care sunt la planorism / zbor cu motor….
          Farsele aeriene romulane…..

      • @ gsg bai politici corecti ce tot il editati pe nonconformistu asta? si tu ,gsg scrie in plm mai codat , nu vezi ca te taie astia de la cenzura? stau eu sa-mi dau cu parerea ce o fi vrut sa scrie de parca nu am destule la care sa ma gandesc , mai trebuie sa intiueisc si ce-a vrut gsg sa zica… or fi pide, or fi pune!

  4. Mie mi se pare un semn bun. Probabil ca mai ies din cei vechi, unii dezamagiti in trecut de orele putine de zbor au mai trecut in civilie sau la ISU…
    Ma gandesc ca probabil la F16 vor alege piloti cat mai tineri posibil.
    Chiar, prima transa de piloti F16 s-au antrenat doar in Portugalia sau si in SUA?
    Ma-ntreb, cati piloti/avion sunt de obicei?
    P.S. Nu cred ca mai tine asta cu pilele, cel putin nu la piloti… Evaluarea la F16 se face afara, daca nu corespunzi, pa-pa!

    • Piloți: 1,5-2/agregat pot fi, unde 1-i prea puțin și 3 prea mult.

    • Desigur domnule , au disparut cu desavarsire pilele din armata romana….

      • Dany, tu crezi ce vrei, oricum bag seama ca ai o parere intrasigenta in sensul asta. Eu n-am spus c-au disparut cu desavarsire, am spus ca in unele locuri pur si simplu nu mai merge.
        Lista aia cu generali pe care o tot vantura gsg-ul pe aici ar trebui sa-ti arate ca lucrurile se indreapta in directia cea buna.
        Tu ce rol crezi c-au avut, printre altele, toate aplicatiile alea care s-au facut la greu anul trecut? Lasand la o parte bla-bla-urile din comunicatele de presa…

        • Nicolae, Nicolae… 🙂
          Matale de ce crezi ca am „o parere intrasigenta in sensul asta”?
          Pe langa „Lista aia cu generali pe care o tot vantura gsg-ul pe aici” sunt si altii care au fost subordonatii astora… si aia sunt inca prezenti in sistem… Ai vazut matale sef in armata romana care ajunge in varf fara un card de catzei si catzele dupa el? Aia de pe lista lu’ GSG-u’ nu puteau fura de unii singuri fara stirea subordonatilor…
          Armata romana este armata clanurilor daca nu stiai treaba asta…Normal ca aia din card sunt avansati primii, si tot ei isi fac parte cu acceptul astora care ajung in varf…. Cand aia de pe lista GSG-ului au ajuns la bulau, cardul ala de catzei si catzele a fost preluat de alt clan…Si tot asa…
          Uite fii atent… dupa ce se dau examenele si se anunta rezultatele la Academia Farselor Aeriene (o sa fie publicate pe undeva) sa vedem si noi cati din viitorii naviganti au ore de zbor/ salturi cu parasuta la aerocluburile sportive din tara…..macar o ora de zbor cu planoru’ … macar la dubla comanda….Ca tot zici matale ca sunt pesimist… Si sa comparam cu lista alora care nu au luat examenele finale… Si atunci vedem daca am dreptate sau nu….
          Vorbesti de aplicatiile din toamna…. matale ai idee cati din militarii angajati injura si acum? Si mai ales consoartele… Si tot intimplator cunosc cativa care au +40 de ani care sunt foarte interesati sa ajunga sub(t)ofiteri *…. indiferent de costuri si persoanele la care apeleaza…

          • Dany, Dany, Dany… 🙂
            Bre, stiu mult mai multe decat crezi dumitale despre armata romana din anii ’90 si despre cum „mergeau” lucrurile. 🙂
            Stiu destul de multe si despre modul de „functionare” al autoritatilor romane la nivel local, din ziua de azi. Asta nu inseamna ca m-am pliat pe „traditiile” locale asa cum am facut-o altii.
            Mie-mi pare ca a inceput sa se simta bine si pe la noi adierea Gulf Stream-ului si o simt si in relatiile cu sus-numitele autoritati locale. Aceeasi adiere filfiie si prin armata, dupa umila mea parere… 🙂
            Cat despre clanurile de care vorbesti, de obicei caderea „varfului” destructureaza intregul clan. Un clan destructurat nu va fi bine primit de alt clan pentru simplul motiv ca asupra celui destructurat deja planeaza foarte multe suspiciuni ca baietii respectivi nu mai sunt „cool”, ca sa zic asa… 🙂
            Clanurile de vorbesti dumitale s-au format in perioada anilor ’90.
            Apoi, de ce ti se pare esential si relevant ca cei admisi sa aiba experienta anterioara? De multe ori sunt preferati cei foarte „verzi” tocmai pentru ca nu vrei sa ai de-a face cu unu’ care si-a format deja niste reflexe/conditionari greu de schimbat cand este mult mai usor sa i le formezi tu, asa cum trebuie si cum crezi tu ca e mai bine. Atat timp cat corespunde psihic si fizic nu vad de ce trebuie sa se fi dat cu planorul inainte…
            Vorbesc de toate aplicatiile din 2015. De ce injura militarii si consoartele lor? Te intreb sincer, nu peiorativ.

            • Și eu văd schimbări. Nu îndrăznesc nici să spun că totu-i frumos și oamenii corecți. Totuși văd clar că am pus cap compas pe portul bun.

              Pe partea cealaltă, cred că Dan are dreptate. Sigur că formezi profesioniști, având resurse umane la standardul necesar. Sigur că anumite „reflexe” se șterg greu, însă îmi permit să adaug doar că cei mai reușiți piloți de linie sau militari au fost piloții planoriști, care au „în sânge” esența zborului. Diferența plastică e că dacă greșește, pilotul pune motor și reia procedura sau accelerează și ia înălțime – în genere își asigură tracțiune, pe care-o schimbă fie în V, fie în H. Or, revenind la planoriști, aceștia sunt obligați să fie perfecționiști întrucât au O șansă în executarea sigură a manevrelor, cu atât mai mult în acrobație. Rezultă că dacă aș alege ce pilot mă duce undeva, în 100% din cazuri prefer să fi zburat planoare. Idem la parașutiști. Nu orice domn sau doamnă cu sute de salturi comandate, zeci la punct fix, face un parașutist militar, însă oricare dintre ei ajunge unde trebuie la sol.

              • Pai nici eu n-am spus ca totu-i numa’ lapte si miere, am zis ca adie vantul schimbarii, si bate din directia buna… „Decat” atat! 🙂
                Am admirat cu mare placere evolutiile planoristilor la ultimele doua BIAS-uri si, chiar ii spuneam consoartei ca, desi poate mai putin spectaculoase, exista multa maiestrie si simt al zborului la baietii aia. Si aeroclubul a anuntat ca scot „posturi” la liber, fara bani, in numar limitat. Este directia buna zic eu.
                Inteleg ca experienta in planorism sau parasutism ar trebui sa conteze dar nu mi se pare definitorie sau relevanta pentru a proba evidenta binomului pile & relatii, atata tot. La acel nivel nu cred ca-si mai permit sa se joace. Acum, daca gresesc, mea culpa si scuzele de rigoare!
                P.S. Apropos de BIAS-ul de anul trecut, impresionant EF-ul in fortaj… 🙂
                P.P.S. Ce inseamna fie in V, fie in H.Or? Banuiesc ca nu e V-ul de la barci… 🙂

                • Trebuie măiestrie și echilibru, nu ai motoru să te scoată din rahat, dacă ai calculat și executat greșit.

                  H-înălțime
                  V-viteză
                  Dacă te gândești la Jocul transformării energiei cinetice și potențiale, nu ești departe de adevăr. Ai nevoie de V pt portanță și de H pt spațiu de manevră. Dai H și ai V sau V pt H.

                  Motoarele puternice „forțate” sunt bineînțeles spectacoloase…

              • astea sunt cele mai adevarate de „glider” 🙂
                ma rog cu avioane comerciale, cu 21-le fara mo
                https://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236
                https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider

                • Sigur că profilul de planat al planurilor delta ale 21 limitează drastic anvelopa, în sensul că dacă n-ai 200și de noduri… nu-i bine. Panta va fi abruptă, însă uneori nu există alternativă mai bună.
                  Știu caz de 747 care a planat peste 150km, utilizând curenții ascendenți pe un „drum” de CB, aplicând tehnica numită „delfinat”, anume accelerând în partea cea mai puternic ascendentă pt a folosi V și H pentru a străbate zonele descendente. Practic au optimizat panta de zbor/planat evitând înfundarea, conservând H acumulând V. În final au aterizat cu bine.

                • Ala cu Air Canada a fost si la Dezastre in aer, de celalalt n-am auzit.
                  A mai fost si un 747 BA care a ramas fara motoare din cauza cenusei vulcanice, destul de interesant cazul (dar nu au aterizat planat, le-au pornit motoarele pana la urma): https://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flight_9

                  • E ceva frecvent să apară variații de tracțiune sau altor cauze, uneori se întrerupe „arderea” sau din alte motive (pană de combustibil, pierderi etc.).
                    Atunci, crede-mă, dorești un pilot care folosește orice are la dispoziție pt a ateriza în siguranță.
                    Nu-mi doresc veterani cu 5000 de ore care trag de manșă, intră-n vrie și omoară 300 de suflete…
                    Un debutant secund cu 20 de ore pe planor va acționa instinctiv corect (99%), exact și imediat, fără să stea cu nasu numai în carnetul de proceduri.

                  • toate 3 au fost la air disasters

                  • asta a fost azi dimineata la air disasters TACA 110 care a aterizat cu 737 intr-o bucata pe un dig de iarba si avionul a plecat de pe dig cu picioarele lui dupa ce i-au schimbat motoarele
                    tot ceva manevra de planorism pe lateral a facut ca sa aterizeze pe dig paralel cu apa pe care voia sa aterizeze initiala
                    si sa piarda inaltime fara sa castige viteza ca sa aterizeze

            • Nicolae, Nicolae… 🙂
              Zici ca aparut „adierea Gulf Stream-ului”?
              Pai si astia din strainatate sunt asa boi si vaci de nu revin in tara si nu vor sa-si deschida afaceri? Oare de ce???? Oare 4 milioane de romani sunt chiar asa batuti in cap ????
              Clanurile de care vorbeam au „traditii” inca de prin anii ’60….nu din ’90… aia o fost doar o primenire de ochii lumii…
              Ca tot zici de autoritatile locale … si compentente… aseara eram la sala de sport cu un amic care are de primit de la statul roman niscai terenuri in valoare de vreo 2 milioane … de € nu de lei… 🙂 Sunt mostenirile lui pana la urma, nu cumparate sau smekerite cum fac altii …Il cunosc de cand eram copii si stiu sigur ca au fost incercari de rascumparare la pret mic facute de unii smekeri de Bucale… Nu conteaza orasul, este resedinta de judet… omul a rezistat cu brio acestor „rascumparari”… Acum cateva luni a fost la arhiva primariei pentru a cauta oarece documente…. cereri peste cereri etc… Dupa cateva luni de asteptare si tergiversari a intrat in arhiva…. un miros infernal… un angajat spunea ca taman plecase firma care se ocupa de deratizare, gandaci si alte brizbizuri…. Evident ca angajatul se grabea si nu a vrut sa-l ajute sa gaseasca dosarele respective… Astea sunt autoritatile locale in anul de gratie 2016… Si tot evident este interesul primariei de a tergiversa lucrurile in privinta terenurilor respective…
              Eu astept de aproape 50 de ani ca RO sa se transforme …. dar deocamdata transformarile la care visezi matale sunt de ochii lumii, nici draqu’ nu se gandeste sa umble la temelie si in profunzime…
              -„Atat timp cat corespunde psihic si fizic nu vad de ce trebuie sa se fi dat cu planorul inainte…” … pai atunci aerocluburile alea ce menire mai au? Vezi ce zice GSG-u’ pe tema asta…
              Citeste asta te rog: http://www.rumaniamilitary.ro/41258-2#comment-180231
              Oare de ce pe omul asta nu-l baga in seama aia de la centrul de recrutare????
              Recent a fost ales varful… armatei romane… cu tam tamul de rigoare si „dezvaluirile” pozitive din media…
              In TO primii care au fost 811, 812 si 26…. restul powlimii au plecat cu mult mai tarziu, dupa ce si-au dat seama ce os de ros pierd… Inca de pe vremea Angolei… Nu mai retin ordinea in care au plecat… Legaturile le poti face foarte usor… o simpla cautare….

              • Vezi ca in ceea ce priveste planorismul mi-am facut mea culpa mai sus! 🙂 Insa tot nu mi se pare relevant ca proba pentru pile & relatii in mod neaparat…
                Vis-a-vis de prietenul tau, stiu despre ce vorbesti, am trecut prin asta, nu la nivelul prietenului tau, evident! Sa zica merci ca exista arhiva, in multe locuri nu mai exista, a „ars”, a „putrezit” s.a.m.d
                Pe de alta parte am vazut arestarile unor oameni despre care nici n-am indraznit sa visez ca li se va intampla asta vreodata… Si aici mai e de lucru, pe recuperare in special… Cred ca ideea multor astfel de arestari a fost scoatere din circuit si nu neaparat pedepsirea absolut exemplara. Iar pentru unii dintre ei, simpla scoatere din circuit echivaleaza cu moartea pentru simplul fapt ca nu stiu sa traiasca cinstit.
                Parerea mea, desi nu e vineri sunt destul de optimist! 🙂
                Vom trai (sper) si vom vedea! 🙂

                • Era sa uit: avand in vedere ca revolutia a insemnat inlocuirea esalonului 1 cu esalonul 2 din aceeasi nomenclatura, da, probabil dateaza de pe atunci…

                • Nicolae… Nu zice nimeni ca nu sunt incercari de starpire a coruptiei… da’ de 25 de ani se tot incearca…. Adica de pe vremea cand eram tanar si nelinistit… 25 de ani sunt totusi o viata de om daca ma gandesc bine… Sa lupti 25 de ani cu coruptia si sa ai rezultatele firave pe care le vedem…. pai deja este strigator la cer….
                  Nu intimplator am spus cu 811, 812 si 26…. daca ai putina rabdare sa cauti….
                  Pe timpul impuscatului intrarea in academia militara costa o Dacie… dupa Lovilutie trendu’ a fost cam acelasi…. La Scoala de aviatie pe timpul impuscatului era cam la fel… Ma indoiesc ca dupa Lovilutie lucrurile s-au schimbat prea mult… Acum eu nu zic ca toti care au terminat academia sau scoala militara de aviatie au dat Dacia sau mai stiu eu ce … .dar cunosc destui ofiteri care au plecat boi la academie si s-au intors vaci…
                  Aia de care vorbesti ca nu stiu sa traiasca cinstit au deja averi si afaceri incat pot sa traiasca cinstit…
                  De felul meu sunt optimist… da’ pana la schimbari esentiale in societatea romaneasca… 🙂
                  Zici de arestari… se schimba clanurile si atit… imi pare rau dar asta este…

            • @Nicolae
              -„De ce injura militarii si consoartele lor”… pentru ca primii erau invatati in sa frece menta prin cazarma si la primul contact cu somnul in cort si bucataria de campanie / hrana rece cel putin jumatate s-au dat loviti… De aia…
              Pentru ca pe timpul aplicatiilor banii din norma de hrana corespunzatoare zilelor de aplicatie se retin… erau invatate nevestele sa vina cu cascheta plina de bani si norma de hrana intreaga… De aia…
              Ghici cine platea bancile si utilitatile in timpul programului…. acum daca pui consoarta sa aiba grija si de familie si sa plateasca bancile si utilitatile automat consoarta se declara plictisita si neconsolata… De aia…
              @Flogger…
              Vantul schimbarii este binevenit dar ar fi bine sa nu se opreasca la noi… cam asa gandesc foarte multi civili si militari din pacate…. Din ’90 incoace toata lumea promite schimbare si lupta anticoruptie… Lupta nene…. a draqu’ lupta este atit de puternica incat stam pe loc timp de 25 de ani… Schimbari doar de ochii lumii, de atit suntem capabili…Noi vrem schimbare …dar in gradina altora…

    • „Evaluarea la F16 se face afara”

      Ar fi prea frumos sa fie adevarat, sau poate in ziua de azi nu mai merge cu „fiu’ lu’ tata” fiindca exista sanse sa fii trimis la razboi peste hotare cu „agregatul” si nu risca in cazul ala.

  5. Am editat articolul si cu locurile pentru Scoala Militara de Maistri Militari si Subofiteri a Fortelor Aeriene ”Traian Vuia”.

  6. norodul aplica,promoveaza cine trebe’.

  7. Bună ce sanse as avea daca nu am liceu s au bacaloriat luat pt inscriere in scoala ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *