Flyboard Air – „posibile aplicatii militare”

Franky Zapata a stabilit un Guinness World Record pentru cel mai lung zbor cu un hoverboard in timpul unei unei incercari spectaculoase pe coasta Sausset-les-Pins in sudul Frantei.

Campionul francez de jet ski a reusit sa atinga un nou prag cu distanta de 2252,4 metri (7389 picioare si 9 inci), depasind cu mult recordul de 275,9 metri (905 picioare, 2 inci) stabilit de anul trecut de inventatorul canadian-roman Catalin Alexandru Duru.

flyboard air zapata racing

Ridicandu-se  50 metri deasupra apei si sustinut de o mica „flotila”  de barcute si jet skiuri, Franky Zapata, in varsta de 37 de ani, a pilotat un aparat futuristic numit Flyboard Air dezvoltat de compania sa, Zapata Racing.

Aparatul poate atinge (conform spuselor inventatorului) o altitudine maxima de 10000 de picioare (3047 metri), cu o viteza maxima de 150 kilometri pe ora (93 mile/h) si poate sta in aer chiar si pana la 10 minute.

Flyboard® Air – Zapata Racing , http://flyboardvt.com/world-record-hoverboard/ , Guinness World Records

Fals sau adevarat?

29 de comentarii:

  1. Haie frate. Aplicatii militare

    • mi se pare extraordinar!

    • „posibile aplicatii militare” e o „glumita” a lui arronlee33 pe Youtube, care pe contul sau dedicat chestiilor militare publica uneori tot felul de inovatii tehnologice…satul sa tot auda expresia asta, la absolut fiecare flecuset interesant, acum o foloseste cu umor…desi asta in mod special chiar are potential

  2. Pe asta il dobori cu prastia

  3. Aplicatii militare n-are cum sa aiba…

  4. gogu de la pascani

    Arata oricum mult mai OK decat „salteaua zburatoare” a lu’ smecheru’ ala de la ARCA. Sper sa nu ziceti ca-s antipatriot.
    Oricum e tare faza aia cu altitudinea de 3000 si cva de m, cum naiba o fi sa stai cocotzat pe „taburet” la 3km altitudine, cum iti tii echilibrul in curentii de la altitudinea respectiva, te anunta bazdagania cand esti „bingo fuel” sau ti se termina bateria si deschizi parasuta daca mai apuci?

    • la alt respectiva nu-i musai sa fie nus ce curenti puternici…. depinde de cond meteo… zgaltzaielile is mai jos… SI de-asta a facut testul desupra apei, acolo e mai constanta treaba

  5. Eu zic ca nu e exclus la a fi aplicat in cadrul armatei poate cu unele modificari ar merge de minune plus ca merge folosit si jetpack-ul sau un hibrid intre jetpack si hoverboard-ul asta.

  6. Se tot incearca de prin epoca razboiului din Vietnam….
    Ar fi interesant ptr situatii mai „speciale” (trecere peste obstacole.. sa te trezesti brusc pe cap cu o companie sa nu zic batalion care „Sare” fara „preaviz” peste un rau de 2-300 metri plus ceva tufisuri „de netrecut” pus eventual o fasie minata … nu este chiar bine ..) insa dispozitivele sunt cam grele, au autonomie mica, capcitate de transport mica (un soldat trebe sa aduca arma, vreo 10 kile de munitie , plus ceva grenade .. 20 de kile sa zicem) viteza nu cine stie ce dcare il face cam tinta sigura ..

    ma rog „ramne in studiu” … La o adica poa fi valoros dpv militar – insa din anumite conditii si ptr trupe chiar „speciale”

    • cred ca limitarea vine in special de la modalitatea de inmagazinare a energiei. dar cum tehnologia avanseaza… nu m-as mira ca peste 20 de ani sa fie o realitate…

    • hmm io ma gindeam ca ar fi bun pt evtl extractie a unui pilot doborit sau echipa de lunetisti. Evident in 3 etape: vine o drona si ti parasuteaza dracovenia, te ridici la x sute de m, acolo te preia un elicopter sau avion(ceea ce necesita inca un mecanism).

    • Trupe de geniu -operatiuni de trecerea unor cursuri de apa, vai adanci;
      Vanatori de Munte, poate fi carat pe un ATV, snowmobil, calut hutul; peste vai/canioane/prapastii/portiuni inalte…
      Search And Rescue…
      Cercetare…
      Cu o telecomanda, dupa ce il transporta pe unul, poate „fi chemat” sa repete actiunea pentru alt soldat…

      „Urban Aeronautics AirMule” e din aceeasi categorie, la o scara mult mai mare

  7. Acest echipament nu ar putea fi folosit decat de persoane FOARTE SPECIALIZATE, adica nu e ca si cum te urci pe el si zbori, plus ca are un consum de aproximativ 7 litri de kerosen pe minut. Deci nu este foarte util in acest moment, dar bineinteles are potential

  8. Nu stiu de ce i-au pus nume tocmai Flyboard , pentru ca nu este tocmai ” scandura ” sau plansa . Bateriile ( sau o parte a lor ) se afla in rucsac , iar inaintarea nu se face prin inclinarea dispozitivului ci prin doua turbofanuri orizontale .
    Plus platforma speciala la lansare , posibil pentru evitarea dezechilibrarii la ridicare.
    In rest , un spectacol publicitar obisnuit , si cum in domeniul concret anduranta este data de capacitatea bateriilor , o sa vedem mai multe rezultate dupa ce o sa vedem progrese in domeniul acumulatorilor . Adica cand o intre in cursa „cei mari ” .Deci pana la howerboard-ul lui MartyMcFly mai este mult .
    Aplicatii militare ? Americanii aveau ” cusca zburatoare ” acum 35 de ani ( aparat individual de zbor asemanator cu cel prezentat in articol , dar propulsat de 2 microturboreactoare , recititi revista Stiinta si tehnica anii 81-82 ) cu cca 50 km autonomie plus ” rucsacul zburator ” tot varianta turboreactor si tot nu le-au gasit vreo utilizare militara .

    In rest , salutam oportunitatea prinsa rapid ca si cutzu osu´ de a da cu batzu´ in ARCA .
    Tocmai acum cand Romania are nevoie de avioane fara pilot cu anduranta mare .
    Felicitari comunitatii ” comment + spart seminte ” de pe RoMilitary , ati reusit sa-i alungati si pe acestia .

    • gogu de la pascani

      pen’ca smecherii de la ARCA au facut o chestie aparent asemanatoare dar mult mai rudimentara, anume ‘jde motoare comerciale cumparate de pe hobbyking.com (sait de chinezarii pt. modelism) montate in paralel, si care in mare parte isi recircula si „mesteca” aerul unul altuia. Si cu care „valoarea nationala” „zboara” la vreo 25-30 de cm de sol. La vreo 15000 de dolarei. Raposatul ing. Matei Kiraly facea asta la Galati acum vreo 40 de ani si mai bine. La Casa Pionierilor, cu sipci de frasin si placaj de aviatie, panza, motoare de „Mobra” si infinit mai putine fumuri si figuri.
      Macar tipul din articolul de azi poa’ sa sara peste un gard sau un rauletz cu scamatoria lui.
      Smecherul nostru in schimb isi trage mai nou poze cu niste Veyroane pe la Monaco. D’aia dau cu batzu. Cred ca din cauza noastra or fi plecat bietii sensibili.
      In fine…orice aparat de zbor parerea mea e ca tre’ sa aibe un sistem de fixare a pilotului de aparat (ceva centuri) pt. ca aparatele de zbor au obiceiul sa scuture sau sa faca miscari bruste si neanuntate din cand in cand.
      Si as mai adauga pozitia sezut ca sa poti sa-ti folosesti toate patru membrele pt o dirijare eficienta. Prostiile astea gen skateboardul zburator mai degraba te chinui sa te tii pe ele decat sa le pilotezi.

    • Nu noi am alungat ARCA Nicusoare. L-a inceput i-am sustinut masiv, apoi mi-au devenit indiferenti. Ce fac acum as fi curios…

      • gogu de la pascani

        Ce sa faca saracii…iaka poz(n)a:
        http://www.arcaspace.com/
        „what’s the difference between you and me?
        abount five bank accounts, three ounces and two vehicles”
        – vorba poetului. Sau drumul omului de la (pseudo)inginer de aviatie la cocalar. Sau intre doua nu te ploua. E un talent si asta. Dar parca-l prefer pe Becali…ala e mai cinstit cu oile lui, macar recunoaste ca s-a imbogatit din smenuri nu ca vrea sa mearga pe Luna.

      • George ,
        Nu cei ce scriu RoMilitary i-au alungat .
        Sau cei ce au scris la inceputuri .
        M-am referit la comentatorii tip vorba degeaba .
        Oricum , chiar ma mira ca cineva ii spune smecher celui care a realizat avioane si rachete are au zburat in tara care a platit miliarde pe borduri si panselute .

        Stelian ,
        De regretatul ing . Matei Kiraly chiar imi pare rau . Si de munca lui .
        http://www.rumaniamilitary.ro/nimeni-nu-e-profet-in-tara-lui-episodul-2#comment-38951
        http://romaniaforum.info/board3-marina-romana-romanian-navy/board409-marina-militara-romana-dupa-1945-romanian-navy-after-1945/board672-romanian-navy-after-1945-black-sea-fleet/534-romanian-hovercraft/
        Activitatea sa a fost totusi mediatizata ( am citit in Sport si Tehnica , Stiinta si tehnica , Modelism , TTM etc .) .
        Insa bineinteles s-au gasit niste smecheri sa i-o distruga ( navele sale au fost casate ) .
        Si sincer , as zice sa batjocoresti ARCA doar dupa ce realizezi si tu avioane fara pilot sau rachete care sa se ridice 40 km ( 15 dupa smekeri ) .

        • gogu de la pascani

          @nicusor, imi pare rau sa te contrazic. Ce e romanesc si de valoare recunosc oricand.
          Tipul asta de care spui (ARCA) n-a facut altceva decat sa fraiereasca lumea. N-are nimic de-a face cu tehnica romaneasca, samd. Pur si simplu a pacalit niste oameni si niste firme, ba ca trimite un satelit pe orbita, ba un robot pe Luna, ba ca face supersonic hidroavion, samd.
          40km la apogeu (ca sa nu mai spun de 15) pt. o racheta pare mult doar pt necunoscatori. Dar eu presupun ca stii asta f bine. In realitate e posibil chiar si cu motoare artizanale, nu intru in detalii. Sunt destule pe youtube. Cu atat mai mult pt. o racheta nedirijata cum era a „arcasilor”. E mai mult o problema de reglementari privitoare la siguranta traficului aerian si a celor de la sol.
          La fel cum pp. ca stii si ca daca ar fi atins si 2-300km pt. altitudinea de LEO ar fi insemnat doar 3-4% din energia necesara pe orbita.
          Iar ca sa fie colac/pupaza arcasii n-au nici un fel de dovada obiectiva nici macar pt. aia 40km. Doar un filmulet tremurat si intunecat cu obiectivul acoperit de condens. Din care nu reiese nimic.
          Si cand au fost prinsi cu fofarlica a inceput sa le puta Romania. Ca nu i-a ajutat statul destul. Vreau si eu sa stiu daca-mi pune statul la dispozitie o corveta a Marinei Militare sa fac niste experimente cu ea in larg.
          Mai era un nene cu gura mare pe aici cu ARCA. Nu a postat NICI MACAR O SINGURA DOVADA a vreunui zbor omologat.
          Asa…pe bune…chiar nu inteleg de ce le iei apararea alora…Replica cu „sa vbesti dupa ce realizezi” e …ma abtin. Poate aduci totusi argumente tehnice in apararea lor.

          • ” nicusor, imi pare rau sa te contrazic ”
            Eu nu fac lucruri de care mi-e clar ca o sa-mi para rau .
            Oricum , avem o diferenta in a vedea lucrurile :
            ” Oricum , chiar ma mira ca cineva ii spune smecher celui care a realizat avioane si rachete are au zburat in tara care a platit miliarde pe borduri si panselute . ”
            O las balta , ca prea ne intindem .
            Sa fim sanatosi .

    • Nicusor, multumesc pentru felicitari.

      Am sustinut ARCA pina la un punct. Acel punct a fost atunci cind:
      – am vazut ca au concentrarea (pe un proiect, pe o tinta) putin mai buna decit a unui caras auriu (pe site aveau proiecte incepute si ramase in aer, descrise bombastic si moarte)
      – rezultatele aruncarii de rachete in aer nu erau sprijinite de nici o dovada (exemplu: grafice, GPS tracking, telemetrie)
      – tehnologiile despre care vorbeau erau overengineered (orice rachetomodelist poate trimite o racheta la 40 de km altitudine fara complicatii cu combustibili lichizi); o prima treapta cu combustibil lichid nu isi avea rostul (doar parerea mea)
      – au dat-o in SF ca nu ii sprijina nimeni fara sa dea mai multe detalii. Cind ai primit o excursie cu fregata pe Marea Neagra sa lansezi o racheta? Plus, citez:
      ‘Nu putem vorbi public. Avem de-a face cu indivizi pe care sistemul, la cel mai inalt nivel ii protejeaza. Acestea nu sunt lucruri cu care sa ne mai jucam. Noi nu am stiut cu cine avem de-a face si ne-am lovit de un zid. Noi am fost copilul care a plans.’
      – drona AirStrato este o gluma. Nu are – in configuratia actuala – nici o utilizate practica. Insa arata bine.

  9. bineanteles ca poate fi folosit militar!

  10. Voi va dati seama ca aplicatie dpdv militar poate sa aiba pentru vamatorii de munte…in poate ajuta sa escaladeze foarte usor un munte anume, sa treaca peste un versant s.a.m.d. Sau in delta, peste apa, pentru cercetasi. Nu trebuie sa fie inventia letala, ci sa sa ajute soldatii sa treaca peste anumite dificultati! 🙂

  11. Salutare tuturor. Dar sa lasam ARCA. A fost un proiect de supt bani de la buget. Gen DUREF pentru cine isi aduce daca va mai aduceti aminte.
    Am o propunere. Hai sa facem un flyboard air. Legatura sa fie pe net. Un fel de firma cu angajatii in fata calculatorului din sufragerie. Legaturile pe mail sau oricum altfel.
    Conditii de proiect: electronica ARDUINO, motoare (ZAPATA furnizeaza flyboard air cu motorina sau kerosen dupa cerere) pe net am gasit in Singapore. Cam scumpe (2000$). dar poate le facem.Structula din AL. etc. Sarcini, pozitionare motoare etc daca doreste cineva sa participe. Sucrul in SW sau vedem(poate comunicam in igs) astept doritori
    vasi.dragne@yahoo.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *