Constructia Terrex 8×8

Ca tot se apropie momentul alegerii unui furnizor al TBT-ului „romanesc”, sa ne uitam putin in ograda altora, ce inseamna productia unui transportor blindat de ultima generatie… Terrex 8×8 al ST Kinetics din Singapore in cazul de fata.

Marius Zgureanu

52 de comentarii:

  1. Atat munca ca sa fie asta lovit de un spike sau RPG si gata. E praf.

    • probabil tu vrei sa-i cari cu tancul… sau nu, ca si ala poate fi facut praf… mai bine cu atobuzul 🙂

      • baiatu are dreptate
        atata munca si atatia bani investiti si totul poate fi facut prfa cu o singura mica racheta care costa de sute de ori mai putin
        asta arata ca poate ar trebui sa investim mai mult in rachete simple si ieftine si nu asa mult in sute de vehicule care pot fii facute praf

        • Si cine o sa transporte rachetele alea mici si smechere? probabil crezi ca infanteria se deplaseaza pe jos ca in primul mondial,pleaca azi din Arad si ajung la sfarsitul luni la Bucuresti.Sau poate te-ai gandit la CFR s-au la un autobuz??

          • pai rachetele alea pot fii transportate si cu masini mici neblindate pana in apropierea inamicului in spatele vreunui deal caci relieful romaniei permite iar de acolo in mana
            dar un ag 7 sau ag9 sau ag29 sau cat o fii pot fii transportate in spate si mai sant rachete de astea mici care pot fii transportate usor si pot face praf un tarnsportor de cate sute de mii de euro

            • Astea mai noi nu mai sunt perforabile de catre AG-7/9, iar cu sisteme gen Trophy sau Arena, s-ar putea sa nu mai fie asa de fragile chiar si in fata mai vechilor Fagot, Konkurs, versiunile TOW mai vechi etc. In orice caz, mai bine cari soldatii in ceva care rezista macar la gloante, decat in ceva care nu rezista la nimic.

              • de acord
                dar in contextula ctual as investi mai multi bani in rachete anti tanc moderne
                sant mai ieftine decat un transportor sau afv sau tanc
                ucrainieni daca aveau rachete anti tanc moderne altfel statea treaba pe front
                cu taburile ce au facut??? au transportat soldati de colo colo

                • „cu taburile ce au facut??? au transportat soldati de colo colo”
                  pai cam asta e rolul TAb-ului, sa-ti transporte soldatii, cu un plus de protectie fata de un camion cu prelata 🙂

                • Pai aia umblau cu BTR-uri, niste blindate vechi si de proasta calitate din mai multe puncte de vedere (in special armura si cai de acces).
                  Daca ii pui tabului un auto-tun, respectivul are potentialul sa faca prapad printre infanteria inamica.

            • 1. un transportor nu e ”cate sute de mii de euro”, e milioane.
              2. cred ca te-ai uitat la prea multe filme de propaganda ale ISIS daca u crezi ca pe campul de lupta modern vii cu dacia papuc, descarci vasluieni cu ag’u in brate si astepti victoria finala. un singur elicopter de lupta si fug vasluienii tai mai ceva ca Pitzi de biserica…

              • @Morgensen – nu fii asa sigur, au mai fost si altii care au avut ghinion si au dat nas in nas cu vasluienii…. vba ceea, „N-am dvedit nici sa strig mama! „

            • AG9 sa cari tu in spate, ca eu si cei care am avut de-a face cu el, nu vrem.

            • 1.”Romania” se scrie cu „R”. MARE.
              2. Exista „Gramatica Limbii Romane” cere te invata printre altele ca nu ai dreptul la pareri aiuristice despre dotarea Armatei cand tu nu stii cand este „a fi” sau „fii”, si alte chestii de bun simt.
              Nu este posibil sa iti dai cu parerea depre chestii militare cand habar nu ai sa scrii.
              Cat despre transportul infanteriei cu masinuta mica si neblindata dupa movilite,tufisuri si capite de fan… ia trimte-l tu pe taticul/fratiorul/copilul tau la lupta in asa ceva,stiind ca orice glont de pistol il poate omora,sa vedem:ti-ar placea?

              • no bine baieti cumparati voi sute de transportoare cu sute de milioane din taxele platite de voi ca vin rusi si le sar in sus cu o rachetuta de aia mica transportata cu o camioneta care iese de dupa un deal sau dintr-o padure
                si ma doare undeva de gramatica ta

                • Nu vrei atunci sa ne impartasesti si noua viziunea ta? Ai face mai mult decit a spune ‘asta e praf’, ‘aia suge’, ailalta-i de cicat.

                  • in loc de 800 de taburi sa luam in prima faza 400 sa zicem si sa luam mai multe panhard franceze blindate sau echivalent de preferat facute in tara sau cu offset echipate cu rachete anti tanc
                    la relieful nostru si la mobilitatea lor ar fii foarte eficiente zic eu
                    si nu la fel de scumpe ca si tabu
                    si poti transporta soldati pe front si cu alea

                    • Nu stiu de ai scos numarul de 800 de TABuri, cand toata lumea stie ca deocamdata vorbim doar de 200 de bucati 8×8. Panhardul este o masina destinata patrularilor, Romania a achizitionat respectivele masini pentru logistica. Panhardul nu este – sub nici o forma – o masina de lupta de prima linia si are o mobilitate mult mai scazuta decat un TAB
                      Iar daca ai fi vazut de aproape un Panhard ai fi stiut ca pur si simplu nu incap in el si oamenii si rachetele AT.

                • Nu e gramatica lui, e gramatica limbii române, limba ta natală. Dacă te doare undeva de ea e grav.

                  • gogu de la pascani

                    In mod normal gramatica e un filtru destul de bun pentru aia mai putin daruiti la mansarda. Ar scuti forumul de multe tampenii. A asimila minime cunostinte de inginerie sau stiinta militara cat sa poti sa sustii puncte de vedere cu atata vehementa e mult mai greu decat sa intelegi diferente intre „fi” si „fii”, intre „ca” si „k”, folosirea cratimei sau virgulei, de ce despartim comunicarile in fraze si propozitii, etc. Nu vbesc de subtilitati, multi scriem de pe la serviciu sau in graba pt. a raspunde si uitam sa recitim. Dar sunt destui care scriu pur si simplu in alta limba decat romana. Dar na, pana la urma e libertate de expresie si adminii fac ce vor ca e forumul lor, noi suntem doar musafiri gratis si calul de dar nu se cauta la dinti.

      • cu maxi taxi si ii punem sa isi plateasca singuri biletul ca nu sunt bani la buget 🙂

    • The Scuza-ma, dar cu logica asta orice APC e praf. Nu?

  2. SU-PERB!!!! mie mi=a placut sudura CNC ! oare are ceva senzor ce tine electrodul la distanta corecta? unde mai pui faptul ca daca pozitionezi hardughia gresit cu 1 mm, gata, pa si pusi… oare in cat timp s-ar implementa o linie de productie si la noi?

    • O mica precizare la sudura aceasta nu se tine cont de distanda de sudare este o sudare in flux cea ce ii permite sa fie automatizara fara probleme 🙂 iar electrodu este o sarma asemanatoare materialului sudat si aceasta se afla pe un mosor care ajunge in zona de sudare prin intermediu unui tub …stiu ce spun am studi in domeniu tehnic 🙂

      • aha, mersi 🙂 eu nu le am cu sudura, acuma invatz 🙂 ” pastreaza distantza pastreaza distantza…. unghiu’ baaaaa unghiu!!! ”

        scze de offtopic 😛

        • asa e la incepu parca mai iesri eram in clasa a 9-a in atelie unde ne preda despe sudura si cate tipuri sunt si noi toti ne uitam ca o curca ploata ca nu intelegeam nimic si astazi am terminat liceu ca acu o saptamana am avut examenu de atestat 🙂 offtopic

            • felicitari! si mult succes! invatatura de-abia acu incepe 😉

              pe mine ma invata un prieten 🙂 e vocea mea interioara, care tine minte ce vede pe youtube :)))))))))))

              • In imagini se vede clar duza pentru sudura cu argon + electrod consumabil ( sarma de sudura ) . Functie de material , se poate folosi si CO2 .
                Nu se mentine electrodul la o anumita distanta de material , ci in contact, in avans continuu . Sarma folosita se foloseste ca material de adaos , exista multe tipuri functie de materialul sudat .
                Controlul sudurii se realizeaza prin controlul intensitatii ( tensiunii efective de fapt ) si a vitezei de avans a sarmei ( nu ma refer la deplasarea robotului ) .

                Utilajul de debitare foloseste plasma – aspectul masa captatoare + duza este caracteristic .

                • multumesc d-l nicusor pentru clarificare. daca e contact permanent treaba e mai simpla (vba vine :))) ) ma gandeam eu, cum naiba tzin aia distantza .

                  debitarea – va referiti la min 6:40? acolo cred ca e cu jet de apa. mare mninunie, sa tai sheru cu apa…. 🙂

                  deie Domnu’ sa facem si la noi ! eu incep sa fiu optimist, desi Hidra se zbate frate….

                  • Intre utilajele de debitare cu apa pentru tabla subtire se vede si unul cu plasma pentru tabla groasa . La cele cu plasma masa este uscata .
                    Sincer , nimeni nu spune chiar tot . Spre exemplu , nici eu nu pot sa dau date tehnice sau comerciale despre uzina in care lucrez .

                    Exista si procedee de sudura cu electrod neconsumabil ( WIG ) , nu am avut de a face /nu am reparat niciodata asa ceva . MIG si debitare cu plasma da .Roboti da .
                    In rest , clipul este un clip de reclama , nimic deosebit .

                • din cate stiu sudura in mediu de argon se foloseste la aluminiu si la fonta care in prealabil trebuie incalzite , se face la cald totul altfel crapa dupa racire .

                  • la aproape orice se foloseste argon sau amestec de gaze cu argon
                    cauta axial spray transfer –
                    iti trebe sudura de calitate – si tablele sunt groase si probabil din otel aliat – nu te calicesti la cateva butelii de gaz sa risti sa se desfaca carcasa daca trece peste un ied sau ceva

                    • Chestia cu sudura e cam asa:
                      Suprafete plane care se sudeaza pe baza de flux ( automat )
                      Parti critice, sanfrenarea materialului,
                      – sudura de radacina
                      – sudura de umplere (2-4 straturi)
                      – sudura de acoperire
                      ( cel mai ieftin procedeu de o calitate mai mult decat rzonabila e MIG-MAG cu sarma de 1.2 mm si gaz inert CO2 )

      • Mie mi se pare ca e un robot de sudura cu 6 axe cu MIG (gaz inert) nu sub flux
        asa arata sub flux
        https://en.wikipedia.org/wiki/Submerged_arc_welding#/media/File:Submerged_Arc_Welding.JPG
        sub flux sudezi doar orizontal, dispozitivul in care au fixat ei placile trebuia sa fi fost prevazut cu mecanisme care sa il roteasca ca sa poti uda sub flux placile

  3. Cand vor alege ai nostri tbt-ul mai exact ? Si cand aflam cine ne modernizeaza fregatele ?

  4. gabriel neacsu

    Inapoiati astia din Singapore.N-au nici flex nici autogen.

  5. Ce se mai aude despre TBT-ul nostru? 🙂

    • Ce sa se mai auda ?
      Nimic in plus fata de ce s-a auzit la interviul cu Les de la inceputul anului : a spus a va iesi pe poarta unei fabrici romanesti , apoi a corectat : a unei linii de asamblare .
      Si tot Les e la DPA , nu s-a schimbat nimic .
      Nimic in plus fata de ce s-a auzit la interviul cu oficialul britanic care a dat de inteles ca se va face cu tehnologie britanica . Si Marea Britanie e cea are a spus cand intram in NATO , nu s-a schimbat nimic .
      Trageti linie si socotiti va rog .

  6. Acest documentar ar trebui sa dovedeasca visatorilor ca industria noastra de aparare nu poate produce un amarat de transportor. SAUR-ul nostru este momentan la stadiul de gluma, nu trebuie sa ne suparam, pur si simplu asta este adevarul. Parca au zis in film ca echipa de proiectare are in componenta 250 de ingineri, sunt curios cat ar costa proiectarea unui transportor modern avand in ca numai licentele pentru CAD si CAM ar costa pe putin un milion de euro pe an.

    • De unde Dumnezeu le tot scoateti ?
      O licenta pe un an pentru un program decent pentru o statie costa ceva peste 10 000 de euro , cu tot cu upgrade-uri . Nu ai nevoie de 100 de statii . Oricum , vad ca in Romania s-a extins programul de lucru in CAD pe ture , spre a scadea cheltuielile .

      In rest , daca ati fi citit saga transportorului romanesc pe RoMilitary , ati fi vazut ca in ciuda betelor puse in roate s-au realizat dupa 1990 3 tipuri de transportoare BUNE plus unul la care se lucra si depasea concurenta in domeniul protectiei la IED . Fara cheltuielile astronomice ale altora , platite de cel ce cumpara transportoare la cheie , platite de la bugetul cel gras .Cam asta inseamna inteligenta si know-how .
      ” nu trebuie sa ne suparam, pur si simplu asta este adevarul ”
      Valabil si pentru voi .
      Dar vad ca va place mai mult sa va expuneti opiniile in loc sa cititi .
      Dar nu ar trebui sa ma mire aceasta in tara in care masina nationala a devenit BMW SH .

      • 🙂 La BSDA cei de la Patria se faleau ca au construit deja peste 1600 de transportoare pana acum si ca ar fi gata sa colaboreze cu noi, sa ne vanda licenta. Atunci n-am putut sa tac si i-am intrebat cu ce fabrica romaneasca cred ei ca ar colabora. Raspunsul: UMB sau Moreni si atunci i-am intrebat daca cunosc cate TAB-uri a construit Moreniul…
        Nu stiau, cand au auzit de cifra de 13 mii au inghitit in sec. M-am distrat si am plecat de acolo dar zambeam amar: unde am fost ci in ce hal am ajuns, sa ne invete finlandezii sa fabricam TAB-uri, astia care cumparau BMP1 de la rusi, pe cand noi o construim sub licenta…

  7. Robotii de sudura sunt fabricati de IGM Robotersysteme Austria (defapt sunt fabricati in Ungaria) aici un link https://www.youtube.com/watch?v=KJ_m_ATffkA

  8. Ce inseamna o tara minuscula, dar mare…Singapore. Nu este decat o fasie de pamant intre Malaesia, ocean si Indonezia, nici o resursa naturala, dar au cel mai important port al lumii, au o armata la care multi doar viseaza, avioane noi F-16 si F-15, nave de razboi foarte modern, indicele de dezvoltare economic e unul dintre cel mai mare la nivel global, e unul din tigri asiatici alaturi de Taiwan si Hong Kong, compania lor nationala comerciala Singapore Airlines este una dintre cele mai bune din lume, cu avioanele cele mai noi si mai scumpe. Au patru limbi oficiale si engleza e vorbita fluent, nici nu-I de mirare ca-si produc singuri asa o masinarie complexa. Bravo lor, Noi in tara avem de toate, toate bogatiile lumii si cei mai prosti conducatori posibili.

  9. La Softronic Craiova au capacitatea de a produce așa ceva …au echipamente de ultimă generație+ca să nu mai spun că la trenuri î-și produc singuri aparatura de bord incluzând computerele de bord

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *