MiG 29K o caricatură de avion…

Indienii, săracii, s-au plâns de noul lor avion ambarcat MiG 29K încă de l-au primit în dotare și încă din 2016 i-au pus pe ivani la gazeta de perete arătând lumii că disponibilitatea flotei de MiG 29K (single-seat) este cu totul dezastruoasă variind între 15,93% și 37,63%.

Aflăm de asemenea că nici simulatorul pentru MiG 29K/KUB livrat de ruși nu-i bun aproape de nimic, în sensul că nu poate fi folosit pentru calificarea/pregătirea piloților pentru portavion, iar în privința motoarelor lucrurile sunt chiar mai năucitoare, în sensul în care aproximtaiv 40% din motoarele RD 33Mk au trebuit retrase de la zbor pe motiv de defecțiuni și multe altele, discutăm aici la nivelul anului 2016.

Acum indienii ne spun că nici radarul nu iese din marea schemă a funcționarii MiG 29K, astfel încât aflăm din documente scurse în presă că fiabilitatea radarului MiG 29K este mult sub pliantul rușilor, referitor la contractul dintre Rusia – India adus la zi în 2024.

Astfel, conform tidulei semnate anul trecut, rușii garantau că (MTBF) – adică rata de eșec a radarului – ar fi de una la 150 de ore de zbor, iar rata de defectare (MTBD) ar fi de una la 120 de ore de zbor, dar în realitate, între 2016 și 2018 MTBF a fost de 1/97 de ore (în loc de 150 de ore) și rata defecțiunilor MTBD a fost chiar mult mai mare de 1 defecțiune la doar 20 de ore de zbor.

În 2017 MTBF a scăzut la doar 60 de ore…

Radarul cu pricina este Zhuk-ME produs de rușii de la NIIR Phazotron. Este adevărat că știrile sunt vechi dar acum au ajuns în presă, dar faptul că MiG 29K este o glumă de avion, mai ales dpdv al fiabilității aparatului și al motoarelor sale, era deja un lucru bine cunoscut în India.

GeorgeGMT

24 de comentarii:

  1. La desingnul structurii si aerodinamica MIG-29 si SU-27 + urmasele lor au fost si sunt foarte reusite ca avioane de generatie 4 si 4+, dar la avionica si mai ales la capitolul motoare sovieticii si mai apoi rusii sunt dezatru. Toata lumea stie despre motoarele de pe MIG-uri care se prajesc efectiv in regim supersonic.
    Indienii vor miza pe Rafale-4 ca avion imbarcat pe portavioanele lor existente si planificate in locul MIG-29 K/KUB si din motivele enumerate in articol.
    Cei din ArmRo au fost super incantati de MIG-ul 29 in anii ’90, pt ca a fost la vremea aia cel mai performant si calitativ avion de lupta supersonic pe care il avusese ArmRo pana atunci, cu toate ca au fost cred 3 accidente cu MIG-urile 29 din perioada lor operationala in ArmRo/FARo.
    Daca toate cele 48 de MIG-29 planificate initial ar fi intrat in dotarea ArmRo/FARo poate ar fi fost toate modernizate in varianta Sniper si ar fi zburat si acum impreuna cu F-16 ABM Falcon cum inca procedeaza la polonezi.

    6
    • Din motive politice, chiar daca Romania ar fi avut in dotare, 72 de avioane Mig29, noi, ar fi avut aceeasi soarta.Dupa anul 1992, guvernul roman putea sa cumpere la un pret foarte bun, avioane Mig 29, noi sau aflate in dotarea celorlalte tari, si sa le modernizeze pe parte de avionica cu Elbit, integrand si armamentul occidental, israelian si sud african, asa cum este cazul la Gripen.
      In anul 2000, a fost o delegatie a producatorului MIG, in Romania, si oferit partii romane, la un pret foarte avantajos, la jumatate de pret, noul motor pentru Mig 29, avand 1500 ore, resursa de zbor precum si modernizarea Mig29, la potentialul maxim existent, evident, in versiunea de export, insa factorul politic roman a refuzat inclusiv sa asigure finantarea pentru a cumpara consumabilele necesare pentru Mig, disponibile pentru Romania, nu doar de la rusi ci si ceilalti operatori de Mig29 care aveau capacitatea de mentenanta
      pentru acest avion si cu care Romania avea relatii politice pozitive.
      Factorul politic roman, adica guvernul Nastase, a afirmat ca se va cumpara avion multirol standard NATO.Stim ce s-a intamplat.Polonezii, slovacii, bulgarii au pastrat Mig 29 iar polonezii il folosesc si acum.Ungurii au trecut pe Gripen C/D care cred eu, ar fi fost cea mai buna solutie si pentru Romania, mai ales daca suedezii ofereau si offset, continuand colaborarea cu suedezii pentru dezvoltarea Gripen E/F si viitorul avion multirol de generatia 6, ceea ce ar fi fost foarte util si pentru industria aerospatiala din Romania.F- 35 este jupan, cel mai tare , dupa F-22, acum, la misiuni de lupta insa nu este avionul potrivit pentru o monoflota si tara saraca cum este Romania mai ales ca inca sufera din plin de bolile copilariei iar costul orei de zbor si rata de disponibililtate pentru misiuni de lupta este sub pragul de 50%.SUA si Israel il folosesc punctual, in anumite misiuni reale de lupta, iar in rest, o dau inainte cu F-16, F-16 si F/A18-americanii, si pe timp de pace.
      Polonezii si altii, pun accent maxim, nu doar pe criteriile tehnice a produsului ci obligatoriu, si pe avantajele economice si politice.

      16
      • gripen. dat la ukr f16 si luat gripen noi

        1
      • Apreciez umorul dvs. Cât de idiot trebuia sa fie cineva sa îngroape bani în MiG 29, cu costurile sale stratosferice de operare și sa devina dependent de ruși pt motoarele de unica folosință, cu viața de 300 de ore

        9
      • Multumesc mult pt raspuns! Ce a fost a fost pt FARo cu bune si rele. Problema este ce va fi de acum incolo.
        Parerea mea este ca cele, in viitor, maxim 67 minim 64, F-16 AB MLU Block 15 6.5 Falcon din dotarea ArmRo/FARo trebuie sa fie suplinite si completate, in afara de cele 32 F-35 A Lightning 2, cu macar 40 avioane supersonice de lupta multirol bimotor de preferinta F-15 E Strike Eagle sh cu resursa suficienta de zbor si cu un stoc consistent de piese de schimb, achizitionate ca pe modelul celor 32 F-16 ABM Falcon sh ex-norvegiene, pt suprematie aeriana, atac si bombardament + misiuni deasupra Mari Negre.
        Am mentionat F-15 E Strike Eagle sh deoarece poate avea foarte multe in comun cu F-16 AB MLU Block 15 6.6 Falcon sh, precum motoare, avionica si systeme de armament, deci costuri mai mici de mentenanta si intretinere. Mirific ar fi sa se fabrice sub licenta in Romania piese de schimb pt avionica, elemente de structura, trenuri de rulare, systeme de alimentare si motoarele de pe F-16 si F-15.
        Sunt de acord cu tine @Sorin ca in cadrul ArmRo/FARo mult timp de acum incolo F-16 ABM Falcon sh si poate sa speram si F-15 E Strike Eagle vor duce greul misiunilor dedicate avioanelor de lupta supersonice multirol, din varii considerente si deoarece F-35 A Lightning 2 cand va fi in dotarea ArmRo/FARo va fi inca necopt si cam inca un pic cam inapt….bolile copchilariei. Totul depinde de ce bani se vor aloca si conceptii de inzestrare pt dotarea cu tehnica militara a ArmRo, intentii si interese.

        2
      • S-a dovedit că F35 este o gluma proastă…

        1
  2. Primul ministru indian pare tare mandru de portavionul lor si de avioanele de pe el :)))
    https://x.com/narendramodi/status/1980173099476869381

    3
  3. Daca acum au ajuns in presa inseamna ca se pregateste ceva, posibila schimbare a radarului cu Elta EL/M 2052 israelian sau chiar cu Elta El/M 2032-ul care echipeaza si primul batch de Tejas.
    Pe de alta parte nu stiu daca nu se poate observa ca tot ce exploateaza India ca avion de lupta este cu „bube” incusiv Rafale si Mirage 2000 – deci undeva pare si ca intetinerea lor este praf…
    Sunt convins ca Polonia nu tinea MIG 29-le in serviciu activ daca avea numerele alea la ratele de defectiune.

    16
    • „Pe de alta parte nu stiu daca nu se poate observa ca tot ce exploateaza India ca avion de lupta este cu „bube” incusiv Rafale si Mirage 2000 – deci undeva pare si ca intetinerea lor este praf…”

      Ce probleme ai relevat la Rafale-le „indiene” ?

      2
    • Diferenta intre MiGurile poloneze si ale indiene rezida in faptul ca alea poloneze erau sovietice, adica construite cu simt de raspundere si fara coruptie, astea indiene sunt fabricate in Rusia lui putin, macinata de corupttie si mult mai putin competitiva decat defuncta URSS.

      16
      • Ai zis-o! La fel de prost construite sînt toate. Corupție și durere în măciucă era și în U.R.S.S. Calitatea fabricării și controlul calității aveau alt înțeles la sovietici decît la lumea civilizată. În afară de polonezi care aveau multe avioane în dotare (ale lor, cumpărate de ei și cele primite de la germani) astfel că puteau să mențină funcționale un număr decent de avioane, restul le-au ținut de săraci și proști. Slovacii chiar le-au trimis și pe ruși pentru modernizare.

        4
  4. Imi pare rau ca nu intra Voian pe aici sa scuture pomu cu ochelari de cal.
    A avut motoare proaste (mai ales cele pt export) si avionica destul de depasita.
    Casca inovativa, calitati acrobatice de invidiat, a fost prezentat la Baneasa la ziua Aviatiei, prin 91, pilotat de Voian, a facut senzatie.
    Pilotii erau entuziasmati, dar ce stiau ei?
    A fost clar o evolutie.
    In fine, in Serbia s-a vazut ca degeaba faci cobra aia, daca adversaru are radar si rachete superioare.
    Nemtii (alti „prosti”) l-au mentinut in Luftwaffe o perioada, pt ca rachetele aer-aer combinate cu casca aia puneau probleme maricele la anumite distante.

    6
  5. fusai pin 94-95 la costinesti si a aparut unu care facea chestii de statea paru drept, mai ales ca le facea chiar deasupra noastra

    6
  6. Caricatura,dar atunci nu inteleg cum in 1998,1999 si 2001 maiorul Gyula Vari din cadrul fortelor aeriene a Ungariei a putut deveni campion mondial la categoria absoluta din concursul destinat pilotilor de lupta din toata lumea la Royal International Air Tattoo din Marea Britanie cu un Mig 29 ??? A ,am uitat sa spun ca in 2000 a concurat in locul maiorului Vari un alt coleg din flota maghiara tot cu un Mig 29 si la randul lui si el a cadtigat….

    8
  7. Eu nu înțeleg de ce românii se plîng de jafurile indienilor, Băi, voi sunteți sănătoși? Eu m-aș apuca urgent sa facem ceva sa primim și noi F-35 platit de 10 ani, care iese în câțiva ani din producție, și belim cariciul.

    2
  8. Dacă vrei avioane rusești bune în China găsești nu în Rusia 😂

    5
  9. Astazi conteaza in proportie de 99% fiabilitatea, avionica, radarul, usurinta de a zbura cu el si de a intelege datele pe care diversii senzori ti le ofera, comunicarea si interconectarea cu alte dispozitive, armele pe care le ppoate opera, sistemele de razboi electronic, amprenta radar, capacitatea de a cara diverse arme, capacitatea de a se putea executa cat mai multe tipuri de misiuni, sistemele care pot asigura supravietuirea in diverse situatii, etc si sub 1% conteaza agilitatea avionului. Degeaba faci cobre si ”intoarceri cu frana de mana” ca nu vei ajunge la dogfight cu un alt avion pe care nu il vezi iar de ferit de rachete doar datorita agilitatii avionului nici pomeneala datorita faptului ca nici un avion pilotat de om nu poate rezista la factorul G la care rezista rachetele care nu au pilot uman la bord. Epoca in care avea importanta agilitatea avionului a trecut cam de acum 50-60 de ani. Acum avionul cel mai bun e ala invizibil pt inamic cu senzorii, sistemele si armamentul cel mai bun si pilotat de un pilot bine pregatit. Cand pasaroiul poate face si lupinguri e un plus foarte util….la paradele aeriene.

    14
  10. Eu cred că nici aluminiul din care sunt făcut avioanele nu este bun , este facut din materiale reciclate 😂😂😂 era doar o glumă, mig 29 nu este un simpu avion este continuarea unei povești de succes , un avion foarte bine făcut pentru interceptarea avioanelor inamice

    2
  11. O caricatură de avion, o caricatură de putin, o caricatură de țară, o caricatură de susținători…

    6
  12. K, caricatura.
    Dar 29 e super avion în generația lui.

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *