BTR-4 si module de lupta

Si ucrainenii au venit cu niste noutati la salonul de armament IDEX 2017, unde pe nisa blindatelor am sesizat, pe langa noua motorizare germana Deutz pentru BTR-4 (dar si pentru Dozor-B si BTR-3) testata anul trecut pentru a inlocui vechiul motor rusesc, si niste module interesante de armament.

Versiunea BTR-4E a fost prezenta la standul ucrainean de la IDEX cu un modul de lupta echipat cu doua tunuri cal. 30mm si rachete antitanc (Konkurs sau Baryer):

Cam asa arata respectivul modul vazut din spate:

Ucrainenii au o adevarata inflatie de astfel de module, doar anul trecut prezentand DUPLET pentru vehicule de lupta senilate, tot cu tunuri cal. 30mm ZTM-2 alimentate dual, doua mitraliere KT 7.62 mm, un lansator de grenade KBA 117 cal.30 mm si 4 rachete antitanc:

Si cum arata postul echipajului dedesubt :

Daca va mai amintiti o mai veche turela duala pentru arme cal.23mm, tot ucraineana, adica cea de pe BTR-94 de aici :

iata in ce minunatie teleoperabila de doar 350kg, denumita Taipan a evoluat :

Probabil ca unele dintre aceste module se doresc replici date turelei duale a BMPT Terminator rusesc…

Noi, desi avem in uz tunuri cal. 30mm, nici nu am avea pe ce sa punem astfel de module, daca nu incepem iar sa ne gandim a scoate din cimitire sasiuri de T-55, TR-85, MLI-84 sau TAB-uri…

Trebuie reamintit ca BTR-4 Bucefal al KMDB a fost castigatorul contractului pentru Irak in fata Saur-ului (de fapt politicienii de la Bucuresti au refuzat contractul cu Irakul), fiind o masina de lupta care cantareste 17,5 tone in versiunea de baza, amfibie, insa masa poate urca la 25 de tone cu blindajul suplimentar care ii confera protectie crescuta.

Marius Zgureanu

20 de comentarii:

  1. „Noi, desi avem in uz tunuri cal. 30mm, nici nu am avea pe ce sa punem astfel de module, ”
    Lasă că noi avem Piranha cu mitralieră 7.62…Ză best, fac rușii în pantaloni de frica lor.

  2. Pe astia nevoia ii invata.
    Asera era un documentar cu unu care are si el o fabrica pe la Brasov. Facea pluguri. Su nu putea face aici la noi nici macar un pinion 🙂 Era disperat.
    Nu mai era nici o facbrica capabila sa-i faca piesa aia si lui.

    • gogu de la pascani

      @deftones, inseamna ca nu intrebase unde trebuie. Evident ca se fac pinioane in Romania, inclusiv pentru aviatie sau pt. trenuri de mare viteza. Dar de multe ori sunt multinationale ocupate cu contractele proprii, aia nu-si opresc fluxul tehnologic pt. 100 de pinioane, si pe urma e vorba de pret. Enuntul ala ca nu mai e capabila nici o fabrica in Romania sa faca pinioane este stupid. Dar se practica la noi in presa.

      1
      • Gogule bineinteles case pot face. Cereau 20 milioane pe buncata si tot plugu lu ala era 35….
        Pot sa il fac si eu pe CNC la lucru da nu pot opri alea sa fac un pinion pentru un plug…. ai dreptate.
        Apropos. Unde am scris ca nu e nici o fabrica capabila sa-l faca? ca nu vad

        • gogu de la pascani

          Ai scris „Nu mai era nici o facbrica capabila sa-i faca piesa aia si lui.”
          Da, e o probl curenta in Ro, tu ai o fabricuta sau un atelier si ai nevoie de 50 de pinioane pe luna iar aia care le fac nu discuta cu tine daca nu cumperi 500 pe saptamana. Pt. ca-i incurci. Si atunci cumperi de pe Alibaba si cu asta basta. Sau mai cumperi masini unelte in loc de Jeep, dar nici asta nu prea se merita sa pui pe plug pinioane facute pe CNC. Si atunci adaptezi proiectul si cumperi de la producatorii de standardizate pinioane cu 2 dolari bucata in loc sa folosesti pinion facut pe comanda cu 500 de dolari bucata.

          • exact. Chiar asha. Sau iau de la MISUMI. Scump dar… stii ca e super ok piesa si nu te trezesti cu cote aiurea pe ea.
            M-am exprimat aiurea sa fiu sincer, sigur ca sunt firme care ar putea face.

        • @ Gogu : putin probabil sa-ti ceara cineva 2000 lei pentru un pinion, doar nu o fi din aur sau platina … ce draq ?

          dar fiind ca ne aflam in Romania, orice e posibil .
          si atunci exista alternative din interiorul UE : de la Germania (calitate+pret) pana la tari ce nu au atata traditie dar care sigur au firme capanile : Polonia, Slovacia, Cehia … in puii mei, luam de la Bulgari sau chiar Unguri ca sa-mi salvez afacerea. Si daca nu au astia , poate au Croatii . Si exista alternative precum Italia , Spania etc . Si daca nici asa, pai exista spatiul extra-comunitar dar cu care sunt ceva acorduri economice : Serbia, Ucraina, Turcia … daca nici la astia nu gasea pinionul, inseamna ca el isi facea plug de arat pe cer … wtf ?!

          • Producatri de roti dinsate sunt destui,..dar tre sa fie si pinioanele alea standardizate nu ceva care trebuie facut la comanda si atunci gasesti producatori gramada aici in tara

  3. inspaimantator …

  4. Taipanul ala e o frumusete.
    Banuiesc ca e facut pornind de la GSh-23.
    Ar merge pe Brutari in locul turelelor de TAB din prova dar ar merge si pe Kogalniceanu in locul turelelor de 4×14.5mm. Din cauza profilului lor foarte coborat, turela de 100mm din prova s-ar putea roti sa traga si spre inapoi, pe deasupra lor, cu un camp total de tragere de 270-280 grade.
    In prezent, pare sa poata trage doar intr-un camp de 180 grade.

  5. Ce importanta are daca sunt 2 tunuri ? Cel mai important lucru e precizia .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *