Bulgaria, bugetul si avionul multirol

In timpul unei vizite oficiale la Sofia a Primului Ministru suedez, omologul sau bulgar, Boyko Borisov a declarat ca alegerea si cumpararea unui nou avion multirol pentru tara sa va fi intarziata din motive financiare.

In convorbirile oficiale s-a discutat si despre oferta SAAB, de dotare a aviatie bulgare cu Gripen, insa Borisov a declarat : “Тhis question was raised during the official meeting. I informed my Swedish colleague that in the 2012 budget we have allocated 82 MLN BGN (41 MLN EUR) for contracts already signed by the previous government. Hopefully, we will be done with all these deals from the previous government in 2012” . Cu un buget de achizitii de doar  41 milioane de euro, si care practic va fi folosit pentru a plati contractele aflate deja in derulare, nu se poate pune problema unei achizitii majore.

Primul Ministru sud-dunarean mai declarat: “We have sent RFIs on the fighters topic to all big jet fighter producers, because according to the needs we have and as NATO members, we need to make such an investment. But it will in no way happen in 2012. Probably in 2013 if the budget allows it. We have given ourselves a one-year period so that the fighters producers give us possibilities for deferred payments in addition to the information on prices, tactical characteristics so that the 2013 budget is not heavily burdened“!

Citind mai departe aflam ca pe anul urmator sumele, puse la dipozitie de bugetul de stat pentru aparare, ating 1.2% din PIB, in timp ce alocatiile ar trebui sa atinga an de an 1,5% din PIB, conform cu planurile Bulgariei. Mai clar, in timp ce Romania ar trebui sa cheltuiasca anual 2,38% din PIB pentru aparare, Bulgaria si-a prognozat 1,5%. Problema lor, la fel ca si in cazul MapN –ului, este ca niciodata nu s-a reusit sa se atinga acest procent in mod real, desi oficial si in 2011 bugetul apararii aprobat de Sofia a fost pe hartie de 1,5% din PIB.

Banii alocati in realitate nu au depasit insa 1,2%. Astfel ministrul apararii bulgar spune: „The 2012 State Budget Act will necessitate changes in the Development Plan for the Armed Forces, and our Investment Program because we have been allocated a budget amounting to only 1.2% of the GDP”.

Conform cu planul de investitii in noi armamente, facut public in 2011, armata bulgara vrea sa cheltuiasca pana in 2020 aproximativ un miliard de euro, dar se pare ca aceasta suma va fi recalibrata datorita taierilor bugetare.

Revenin la avioane, cam jumatate din aceasta suma este gandita pentru a fi cheltuita in vederea achizitionarii de noi avioane multirol, actiune care a fost programata sa inceapa in 2012, insa acum vitorul achizitiei este incert macar ca data.

Mai trebuie precizat ca flota bulgara de MIG-21 si SU-25 va fi scoasa din uz in 2012 si astfel Fortele Aeriene Bulgare vor ramane doar cu cele cateva MIG-29.

 

sursa: novinite

 

Mai multe despre planurile de inzestrare si reducerile de tehnica in armata bulgara:

Bulgaria are ganduri mari, dar si un prezent cam sumbru

 

7 comentarii:

  1. nu mai bine facem noi o tara impreuna cu astia ca parca suntem la fel de prosti :)…au stiut ceva petru si asan

  2. Si Eugeniu Carada, Bratianu si Regele Carol I, de au incercat sa refaca statul romano-bulgar la 1887…

  3. Multirol, right…

    Dupa 2012 Bulgaristanul ramane cu 24 MIG29(4 duble, 20 simple-cel putin asa am gasit pe net), nu stiu cate sunt in stare de zbor, dar oricum e ceva de care se mai poate trage. Bulgaristanul se poate duce la rusi sa le modernizeze/prelungeasca resursa.

    Ale noastre au putrezit in aer liber pe Kogalniceanu.

    Noi, dupa 201?(ca deja in declaratii se tot amana data aia la care cica le expira resursa, intai fu 2013, acum cica 2015), cand se termina ultima piulitza la Migurile din 70, ramanem cu castravetele marinarului in putina blondei…

    • Aucam doispe miguri care inca mai zboara, cea ce e ceva, o escadrila. Am remarcat si eu intinderea duratei de exploatare la MIG-21 Lancer si singura explicatie ar fi ca se zboara din ce in ce mai putin, pt conservarea resursei, cea ce tot prost e…ca ramanem fara piloti. Deja nu se mai fac treceri pe 21, piloti tineri zboara doar IAR 99.

      • Bulgaristanul nu a cacanarit relatiile cu Rusia, deci isi poate prelungi resursa la MIGuri.
        Nu e optim pt o tara NATO (muahahahaaa 🙂 ), dar asta e, zboara…

        Daca zboara 5 minute per an per pilot (o decolare-tur de pista-aterizare) avem avioane pana in 2040, cand cumparam direct F22 re-esapate de la Garda Nationala 🙂

        In conditiile actuale nu prea ma prind de ce mai pregatesc piloti (si femei 🙂 )
        Pilotii or sa faca politie aeriana pe DN1, iar piloatele – Clara Secretara 🙂 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *