Cum o fi cand esti destept?! Elvetian! Cum o fi cand esti prost?! Plagiator…

Discutii intre Suedia si Elvetia pe tema Gripen s-au incheiat astazi. Conform declaratiilor ministrului sudez al aparaii, Suedia este foarte dispusa sa inchirieze cateva Gripen mai vechi, Elvetiei, pana la sosirea E/F-urilor.

Pe langa problematica offsetului, in cadrul achizitiei de catre Tara Cantoanelor a 22 de Saab Gripen E/F, s-a discutat si posibilitatea ca Suedia sa  inchirieze un numar de aparate Gripen, din dotarea aviatiei proprii, pentru a fi folosite de elvetieni pana la sosirea E/F-urilor. Aceasta este solutia optima pentru aceasta afacere din doua puncte de vedere: inlocuirea batranelor F-5 elvetiene si in acela si timp obisnuirea pilotilor si tehnicienilor cu aparatele Gripen. Practic elvetienii fac o inlocuire din mers a flotei de F-5, fara a pierde nici un moment din capacitatea operationala a flotei lor.

Tot catre  o astfel de solutie faceam si noi pe aici referire, cand venea vorba de faptul ca Romania, in cazul in care ar fi optat pentru Gripen E/F, ar fi trebuit sa mai astepte. Da, asteptam, dar de fapt pana la primirea primelor avioane E/F ne faceam treaba cu C/D-urile si in acelsi timp invatam pe le. Adica o solutie banala, inteligenta si folosita de toata lumea. Cum am spus mereu, nu trebuie sa inventam noi apa calda! Cand nu sti un lucru te uiti la ce au facut alti, cand erau in aceeasi situatie ca tine, cauti solutii adica, nu spui ca nu poti. Doar ratatii se plang…

Sursa: defensenews

52 de comentarii:

  1. Bun si cu asta lansez eu o rugaminte:
    O sa apara si pe Resboiu de altfel vreau ca fiecare din voi sa aduca argumente pro avioane noi, cu offset si toate celelalte, chiar ma mananca sa ii scriu o scrisoare premierului poate, poate se va lumina situatia.
    Orice calcule as vrea sa fie facute la 16 – 24 aparate de lupta multirol noi deoarece se pare ca acest numar este luat in calcul in prima faza.
    Merci!

    • mi se pare foarte corect. nu stiu de ce nu s-a scris o scrisoare deja pana acuma. eu cred ca ne-ar raspunde daca ne-am prezenta ,Romania Military Forum; sau ceva de genul. ideea e ca nu trebuie semnata cu un nume de persoana, ca va fi probabil ignorata. daca suntem mai multi se schimba foaia.

      legat de aluzia din titlul articolului.. Mang s-a dovedit a fi nevinovat, a trebuit insa sacrificat din functie… Ponta este nevinovat, nu poti sa pretinzi ca o lucrare de doctorat de 307 pagini, din care 85 sunt luate din diferite surse iar restul de 222 de pagini sunt parere personala, abordare personala, originala. daca lucrarea avea 307 pagini copiate era plagiat. daca lucrarea avea 85 de pagini copiate iar restul de 222 sugerau aceeasi opinie ca a autorilor de inspiratie, era plagiat. dar cand cele 222 de pagini sunt abordare personala si comenteaza intr-un mod unic tema doctoratului, atunci asta NU se numeste plagiat. O lucrare de doctorat se corecteaza per ansamblu, nu pe portiuni..asta nu stiu comisiile noastre foarte avizate… de Basescu!

      • @avionule, „politica e o curva”. Nu incerca sa-ti faci din asa ceva un ideal, pentru ca vei avea de suferit. E un sfat prietenesc.

      • Bre tu faci misto de noi?! Doctorat nu am, dar am, ca orice om normal, o licenta, data prin „96 cand se dadea cum trebuie si crede-ma ca faza cu 85 de pagini este scraboasa. A plagiat…
        O licenta este o lucrare de autor, o carte, o lucrare stiintifica, teoretic vorbind, unica in lume, la fel si doctoratul, doar ca la doctorat ai nevoie de cateva carti scrise, 2 bucati, ceva articole si cercetare stiintifica dovedita in bransa. Este rusinos sa furi munca altuia si sa te impaunzei cu ea. Iar cand comisia iti spune ca ai palgiat, tu sa dfesfintezi comisia! Da-o dracului de smecherie…
        Tu ai pomenit de Ponta, dar nu la el ma gandeam cand am scris articolul, ci la clasa politica romaneasca, al carei nume este, in ultimele zile, cam sinonim cu plagiatul.

      • Mang e vinovat, si Ponta e vinovat. Cand furi, nu conteaza daca furi doar porcul sau si cotetul si caruta, tot furt se cheama.
        Parca ne suparam pe chinezi/rusi/evrei/americani/restul lumii cand fura ceva, nu? chiar daca e doar radarul sau sistemul/algoritmul pilotului automat sau de tir….
        Furtul intelectual e mai grav decat cel material, de ex. un porc mai gasesti, dar o idee geniala s-ar putea sa nu-ti mai vina.
        Scuze pentru introducerea aiurea, revenim la „fiarele” noastre.
        Din nefericire, nu cred ca ne bucuram de credibilitatea Elvetiei in ceea ce priveste respectarea vreunui contract, inclusiv militar, deci conditiile vor fi diferite. Istoric, comercial, economic, politic, ce vreti voi. Putem discuta, dar n-o sa ajungem mai departe de a injura niste politicieni, morti, trecuti, prezenti, si mi-e teama ca si viitori.
        Asa ca nu pot fi respectate conditiile pe care le-a primit Elvetia. Vom primi altceva, si avand in vedere ca pe marketing Saab lucra cu BAe, mi-e ca o sa ne alegem la final cu un nou caz „fregata”, luand in calcul propensiunea neaosa pentru spaga.
        Miracole nu exista, ar trebui luat contractul cu cea mai buna dezvoltare tehnologica locala si cu cei mai buni aliati. Dezvoltarea tehnologica impreuna cu contractele exterioare ar trebui sa asigure piata si scolarizarea mainii de lucru specializate. Aliatii sunt utili pentru ceea ce nu ai/nu produci. Astea toate facute cu cartile pe masa, toata lumea sa vada tot, fara jena. Sa nu facem secret militar din datele de MiG29, ca le aveau si NATO, si rusii…
        Problema banilor necesari e cea mai serioasa, si pentru asta trebuie politicieni curajosi, nu laberwursti care-si castiga votul cu galeti, sepci, telefoane. Si mai trebuie si oameni/votanti curajosi, nu doar interesati de cele de mai sus.

      • RomaniaTricolor

        Avionule, esti incurabil.
        P.S. Lista completa a ofiterilor din politica romaneasca: http://www.evz.ro/detalii/stiri/armata-din-parlament-lista-completa-a-ofiterilor-din-politica-romaneasca-989586.html

      • Bai avionule, situatia e trista de tot. Ori esti extrem de simplu la cap si partizan (PSD), ori nu mai intelegi notiunea de necinste, ceea ce inspaimintator. Adica oamenii mai dezbat ce e ala furt si daca e in regula? Pai in ce tara cu pretentii de civilizatie se mai intimpla asa ceva? Eu am facut doctorat pe bune in USA, da’ asa prostii cum insiri acolo, inca n-am mai auzit.

        E extrem de trist ce se intimpla. Nu pentru ca nu sint avioane sau pentru ca guvernantii sint incompetenti/corupti. Multe tari au fost sarace (uita-te la Scandinavi, la Italieni, la Coreea de Sud, la Taiwan, la Mexic, chiar la China), dar daca exista cinste si corectitudine, exista temelia pe care munca si sacrificiul sa cladeasca ceva adevarat, real. Durerea e ca multi romani (asta e, trebuie sa accept ca sint romani) pur si simplu tolereaza necinstea, cu speranta ca le pica si lor ceva in toata socoteala asta (le mareste pensia, un salariu de la buget, un bac/o diploma obtinuta usor). Cu asa populatie, de unde vreti, bai, avioane performante? Stati pe o mare de petrol sa nu trebuiasca sa aveti un cadru legal si educatie care sa va permita sa aveti o economie performanta?

        Tu crezi ca inginerii de la Gripen sau aia din Elvetia au plagiat in scoala? Ia uita-te la tarile care cumpara/fabrica avioane: in cite din ele iti imaginezi ca s-ar putea intimpla ce se intimpla acum in Romania? Ia zi sincer: crezi ca Obama a plagiat (doctor in drept la Harvard)? Si daca ar fi prins, tu crezi ca si-ar fi permis sa-si trimita ajutorul de sugator de scula sa minareasca mai stiu eu ce comisie? Sau Merkel? Sau Monti? Daca tu crezi asa ceva, atunci esti o cauza pierduta.

        Eu cred ca-mi pierd timpul. Experimental s-a demonstrat ca majoritatea dintre noi (exceptiile fiind de obicei patologice) inteleg notiunile de bine si rau, de justitie inca inainte de un an, fara a fi educati. Mai rau, pina si multe primate inteleg asta. Daca romanii tolereaza ce se intimpla (ba unii mai si justifica sau diminueaza importanta plagiatului), inseamna ca multi au cazut victime unui proces de pervertire profunda a coloanei morale care sustine o societare productiva. Fara recunoasterea valorii si a falsului nu se poate inainta. Daca nu ai certitudinea ca valoarea acumulata prin ani de studii e recunoscuta, de ce sa mai studiezi? Iar fara studii, ce avioane vrei? Cine sa le piloteze? Cine sa le intretina? Cine sa plateasca taxele si impozitele care sa le cumpere? Si la fel cu medicina performanta, cu bunuri de larg consum, cu autostrazi moderne, etc..

        E foarte trist… Daca postarile copilului asta (avionu) sint reprezentative pentru ce se intimpla in Romania, nu mai discutati despre avioane performante noi. Nu o sa le aveti niciodata. Preturile cresc mai repede decit ce va permiteti voi, iar din cauza ca procentul de populatie care e dispus sa munceasca cinstit scade (emigrare, pensionare), in curind o sa fie un lux sa discutati despre orice altceva decit despre mincare. Jale…

        • postarile copillului asta? ba esti intreg la minte? eu sunt copil? mai citeste cateva carti, invata sa nu faci greseli gramaticale, imbogateste-ti vocabularul si pe urma mai vorbim. pana atunci esti nul. nu ca ma contrazici pe mine, ci pentru ca ii contrazici pe niste profesori universitari, care nu au treaba cu politica dar care au zis asa: tu, ca doctorand iti poti alege orice tema de doctorat care a mai fost tratata si de altii. nu exista nicaieri ideea ca nu ai voie sa tratezi o tema pe care s-au mai facut doctorate. si ce faci? te duci frumos la doctoratul la care faci aluzie, iei pasajele importante in jurul carora tu iti construiesti si exprimi propriile idei si apoi le pui pe toate la un loc. automat vei avea ce are si Ponta, adica un nr de 85 de pagini din doctoratul de inspiratie la care mai adaugi inca 200 de pagini ideile tale, originale. Asta a facut si Ponta. E plagiat? ca la mine la facultate profii spun ca nu e… si ca sa nu-ti mai pierzi tu timpul si sa te plangi, te invit sa nu mai postezi pe viitor ca esti oricum neinteresant si mai apartii si de cloaca asta de pe aici pro-basista. mai zice unu mai sus ca Mang e vinovat…mai citeste si tu pe net macar, ca l-au gasit nevinovat. este din pacate o cloaca de pdlistti aici care tot incearca ei sa manipuleze, lasati-o ca nu va merge, majoritatea romanilor gandesc ca mine. numai ca ei chiar nu stau sa-si piarda timpul cu niste inutili.
          @Romania Tricolor-cu tine nu am ce discuta, l-ai votat pe Basescu de 3 ori, tu esti incurabil, daca dupa atatia ani de bataie de joc tu te lauzi cu asta. vrei sa discutam de colonei? ia-te de mana cu turcescu, ungureanu si alti multi colonei ai armatei romane, facuti de basescu al tau si o sa intelegi de ce armata moare incet-incet. ia-te de mana cu gabriel oprea@militar de profesie. care-si face campanie electorala in uniforma, omul lui basescu. de aici inainte comentariile mele nu te mai vizeaza si nu mai incerca sa ma combati, eu vorbesc cu oameni decenti nu cu fanatici

        • RomaniaTricolor

          Mai TSD-istule (alta explicatie pt. atitudinea ta nu poate fi), ai uitat sa spui ca Oprea si-a facut campanie electorala in uniforma cand era „inregimentat” in…PSD (nu uit nici de EBA, alta panarama care si-a batut joc de uniforma). Probabil atunci, in opinia ta, nemernicul avea tot dreptul, ca deh, era „de ai vostri”. De fapt, e „de-ai vostri” de pe vremea lui Miron Cozma. Te-am mai avertizat sa nu mai tragi concluzii in numele meu aruncand niste pocnitori si asteptand sa obtii efectele unei bombe atomice pt. ca altfel n-ai putea sa mananci o paine pe aici.
          Fanatic esti tu cu obsesia asta de pupincurism aiuritor. Ponta e un hot si punct. Cand plagiezi 85 pagini integral plus portiuni de paragrafe, n-ai nici o scuza. Ti-o spune unul care e asociat/junior partner la firma cu produse de papetarie/tipografie si lant national de cateva…copy-shop-uri. 🙂 Stii tu, acolo unde tocmai in perioada asta veniti gramada sa va „legati” lucrarile de disertatie, licenta, etc…Ma bucur ca spre deosebire de alti ani acum toate lucrarile (cele pe care le-am vazut aici in Craiova), fara exceptie, au atasata la sfarsit si „declaratia pe propria raspundere privind respectarea drepturilor intelectuale in elaborarea lucrarii”. Ati prins frica si voi si profii! Foarte bine!

          Mi-era ca incepi sa-ti versi fluviul pe aici daca te bag iar in seama, a 3-a oara nu-ti mai dau ghes. Considera-te castigator-expert-dottore in pupincurism si sa fii sanatos, „decentule”.

        • Pt. avionu:
          Sincer imi pare rau de tine. Daca esti reprezentativ pentru generatia ta, e vai de voi, iar ce-i mai rau nici macar n-a inceput. Sper doar ca nu platesti pentru educatia pe care ti-o dau ilustrii profesori care-ti spun ca e OK sa copiezi.

        • Din pacate, degradarea morala este un proces inceput in Romania de ceva timp, de cand s-a incercat crearea omului nou de catre sovietici. Tusa finala a acestui experiment s-a dat in cei 20 de ani de dupa’89, cand fiecare a inteles ce-a vrut din libertate si lucrurile s-au degradat in continuare…

          Cand esti acuzat de plagiat sau alte lucruri imorale, ca reprezentant al statului, dupa un minim de dovezi este bine sa te retragi pentru a nu pata institutia si maginea Romaniei. Din pacate, ambitia personala si avaritia nu-i lasa pe acesti oameni sa faca ceea ce ar fi corect si etic sa faca.

          Ceea ce este ingrijorator este faptul ca ceea ce iese in fata, ca „elite” in Romania de azi, este tot mai des din aceasta categorie de oameni, iar adevaratele valori iau calea strainatatii sau sunt izolate…

        • @Reguletto, ai o bere rece de la mine!

        • ATENTIE! Comentariu editat! Continutul ii este adresat exclusiv…fostlui nostru coleg de blog @avionu!
          Tu,bai lingaule politic ce esti, sa-ti cauti alt loc in care sa faci propaganda.
          Incepand de acum esti pa pa. Ca orice imbecil semidoct, cand nu mai ai argumente incepi sa injuri. Tipic pt orice prostanac. Nu mai da pe aici!

        • @avionu….te-ai caracterizat…..baietelule

        • la ora 22:58 trebuia sa fie ori la femei ori macar la o bere nu sa fie postac :))

        • Acest individ de cand a dat de inteles ca plagiatorul Mang ( am vorbit cu ceva amici care au facut facultatea la Oradea si se zice ca acest om are un nume predestinat ii place sa fie manga – beat ) daca isi da demisia e absolvit de orice vina ca si stimabilul bombonel , adica domne am platit ca mi-am data demisia , acela a fost momentul in care am dedus ca este unul ca si restul poate si mai periculos , ambitios in prostie – ambitie tinereasca prosteasca nici decum constructiva …..

    • 🙂 )))))))) Bre m-ai facut sa rad! Am trimis planuri pt achizitie, fundamentate economic, cu offset, industrie militara, dobanzi, credite, la peste 20 de institutii din Romania. Pana acum am primit raspunsuri foarte vagi, pe care ti le pun la dispozitie…Bla, bla, bla. Crede-ma de doua luni asta am facut: planuri serioase, puse pe hartie, luate din toate punctele de vedere, cu exemple de la altii…nimic.Incercati si voi….
      CSAT-ul de exemplu mi-a raspuns ieri, foarte frumos, si a trimis sesizarea noastra „forumurilor competente.” MApN-ul la fel, dau vina pe buget, Ministerul de Finante trimite seszizarea la MApN, etc, etc, etc. Presedentia zice ca e frumos ca ne gandim, etc, etc
      Si crede-ma erau lucruri serioase, scrise intr-un limbaj oficial si foarte economic facute, ca doar la asta ma pricep, semnate cu nume reale, ne-au cerut si adresele, le-am dat…inca asteptam!
      Polonezii insa ne-au raspuns in 48 de ore la intrebarea noastra daca IAR-99/XT este luat in considerare. Un raspuns pe care l-am si publicat…48h!
      Asa ca…speranta moare ultima, da tot moare si ea odata si o data!

      Si daca tu gasesti mai multe argumente economice, militare, sociale pt avioane noi, cu offset, decat am scris eu pe blogul asta…ma duc si fac greva foamei in fata MApN-ului. Am peste 30 si ceva de articole strict pe aceasta tema. Economice, militare, mixte, de geopolitica, etc, etc…degeaba frate. Cred ca a venit timpul sa ne obisnuim cu ideea ca RoAF-ul nu mai are zile multe, ca forta aeriana in deplinul sens al expresiei.

      DAR daca tu vrei iti pot face un calcul de rentabilitate in cazul achizitiei de 24 de aviaone noi. Cu finantare, offset, implicarea industriei militare natioanle, etc…Le stiu pe dinafara, le-am discutat cu prieteni specializati pe investiti industriale si reexporturi, este fezabil un astfel de plan, da n-ai cu cine frate. Oricum iti stau la dispozitie.

      • Bun George te rog trimite-mi un calcul de rentabilitate, ma gandesc ca totusi daca ii tot bombardam o iesi ceva ca altfel o sa avem 4 avioane multirol in tot RoAF-ul 2 la Cluj si inca 2 la Borcea si o sa ne laudam ca ce buni piloti avem noi la exercitii internationale dar nu o sa mai speriem pe nimeni…..
        Nici nu vreau sa ma gandesc la nivel de forte aeriene ce insemna RoAF in 2000-2001 si ce inseamna acum, daca printr-un absurd ar face razboi RoAF 2001 cu RoAF 2012 ar pierde actuala forta aeriana fara drept de apel in maxim 3-5 zile de la inceperea ostilitatilor.
        RoAF 110 MIG 21 LanceR din care 28 de LanceR C -uri, 19 MIG 29, 24 de MIG 23-uri…..
        24 de IAR 330 Puma Socat modernizate atunci, etc….

        • Imi pare rau sa-ti spun dar nu o sa „sensibilizam” pe nimeni, sunt atat de nesimtiti incat o sa ne dea afara , la astia nu mai merge cu frumosul , o sa se faca toti raniti sa scape de puscarie , o sa se barbereasca si de la o taietrura o sa merga la spital – pe patul de moarte ……

    • Haide sa nu ne imbatam cu apa rece. Nu stim cine stie ce, ca sa ne permitem calculele pe care le doresti. Si nu spun asta cu falsa modestie. Asta este purul adevar.

      Oricum, orice gest de genul asta este o lupta cu morile de vant.

      Mai putin urmarile: includerea intr-o baza de date a expeditorilor, fapt care poate avea repercursiuni pe viitor. Traim in epoca terorismului, nu? Fiecare cum i-o fi norocul profilului, dupa investigari: indexat la „posibili…”, „extremisti”, „manipulabili”, etc.

      Urmeaza sa primim raportul comparativ Super Hornet-Gripen-Rafale. Daca ni se va acorda permisiunea sa il si publicam, vom vedea cu totii mai multe decat are sa apara din partea MApN, sau orice alta sursa din Romania.

      Si apropos de „cu totii”, vom afla mai multe la Baneasa si vom putea comunica mai bine in mod direct decat pe alte cai despre cum a fost in realitate la Thracian Star. Svetlan zicea ca ramane doua zile in Romania, deci e timp destul sa bem cu totii o bere si sa il ascultam. Are multe de povestit.

      • Comentariul de mai sus era reply pentru comentariul lui Marius Fenchea, cel din capul listei.

      • Atata vreme cat nu ma gandesc sa lucrez la stat sub nicio forma poate sa ma caute si sa ma puna pe ce lista vor ei, nu am nimic de ascuns si nu sunt membru in niciun partid politic, nu am de-a face cu organizatiile extremiste asa ca……le spun pa!

        • Stai bre linistit, nu te pune nimeni pe nici o lista, daca esti serios si nu devii agresiv sau ciudat. Pana acum raspunsurile au fost foarte politicoase, nimic insa concret. Nici eu nu cred ca avem sanse sa modificam ceva, insa pur si simplu nu pot sa stau fara sa fac nimic. Eu personal nu cred in liste si alte asemenea. Cei din servicii sunt si ei romani, si ati fi uimiti cat de buni romani sunt marea lor majoritate. Toata lumea intelege ce incercam sa facem, numai ca sus de tot este opacitate si lipsa de minte.
          @Marius. Vei primi [rin mail un calcul gropsso modo pentru 24 de avioane, bazat pe sumele vehiculate pe piata.

  2. Principalul argument pentru achizitionarea unor avioane noi ar fi posibilitatea exploatarii lor pe termen lung cu costuri mai mici ca si cele SH.Pana la urma totul se limiteaza doar la bani.Cineva care lucreaza in domeniu, ar trebui sa prezinte ce reprezinta financiar, achizitionarea si exploatarea unor avioane SH, in raport cu unele noi.Aici, pe langa avioanele propriu zise, intra in calcul adaptarea infrastructurii, instruirea pilotilor si personalului logistic.
    PS:In acest moment cred ca acest subiect se afla la coada, pe lista de prioritati a premierului.

  3. Oameni buni, scrisoarea a fost deja trimisa acum 2 saptamani catre CSAT, MAPN, Ministerul Economiei, al Industriilor, Dept. de Inzestrare, Primului ministru si Guvernului, etc. Evident, nu am tinut partea Saab, LM, EADS, etc ci doar am subliniat necesitatea de a avea avioane noi si cu offset.

    Este cea de pe adresa postata in partea de sus a site-ului:
    http://rumaniamilitary.wordpress.com/inzestrarea-armatei-romane-versus-cresterea-economica-si-solutia-offset-ului/

    Acum, daca voi credeti ca materialul nu este cel adecvat, sunteti liberi sa scrieti fiecare o scrisoare, doar sa nu se transforme totul intr-un bombardament de mesaje…

    • Si as aduga la ce scrie Marius, ca acest demers nu este primul facut de RoMilitary, am mai incercat…

      • Asa este, eu le-am trimis si articolele despre:
        inzestrarea armatei romane, pe 9 mai 2012,
        cele despre Avionul multirol construit in Romania si variante,
        despre Ares al lui Rutan,
        despre sugestiile de colaborare si revitalizare a S.C. IAR S.A. Brasov
        despre „oportunitatea” poloneza pentru IAR Xt
        si despre varianta F20 Tigershark pentru trainer supersonic si politie aeriana.

        Totul la interval de 1-2 luni fiecare, incepand de prin iulie-august 2011…

        Iar George a mai trimis si el…

    • Marius Z. te cred ca ai trimis deja scrisoarea si te mai cred ca ai avut argumente perfect valabile si da cred ca daca vor fi bobardati de astfel de scrisori o sa realizeze ca nu sunt asa de smecheri pe tarla si nu sunt singuri in tara asta si ca exista opinie publica alta decat cea a trusturilor de presa afiliate politic.
      Eu o sa trimit scrisoarea, si sa stii ca voi face trimitere si la articolele cu cazul Poloniei si exemplul de achizitie de acolo.

  4. Eu cred ca va trebui sa vina un guvern care sa aiba „sange in instalatie” si sa aloce cel putin 2% din PIB pentru armata. Probabil ca Pta Universitatii de va popula din nou. Le voi spune ca interesul national nu se rezuma doar la „interesul burtii”. Simplu si clar.

    • N-o sa mearga niciodata asa ceva. din nefericire, interesul national este cel al burtii, de „sus” pana „jos”. daca se mai trezeste si vreo antena sa tipe „huo, banii de pensii, inchis spitale, bietii copilasi care nu-si pot lua bacu”, te ia IML-ul de acolo. word of advice, ca sa zic asa, nu-i spune romanului ca-i prost, el se descurca, dom’ne, iti aduce si frigideru’n desert… pacat ca adaptabilitatea la mediu a mers aiurea dpdv darwin, in sensul ca si-a pierdut coloana vertebrala.

  5. buna ziua va invit sa cititi intreg articolul de la acest link: http://www.indaparare.ro/Publicatii-Media/Deputatul-Ion-Stan-ataca-din-nou-.html

    Tot ce inteleg eu din toata aceasta tevtura este ca toti se acuza unii pe altii in loc sa treaca dracu la treaba ca imediat ramanem fara avioane daca cititi mai atent ala de la PSD ii acuza pe aia de la PDL pt subminarea economiei(ok poate ca o fi asa) dar mi-au artas atentia doua acuzatii
    ia auziti copilashiiiii……………..citez Din panoplia actelor de subminare a industriei de apărare pot fi menţionate:
    • blocarea, de către guvernările PDL-iste, a preparativelor de încheiere a contractului de producţie şi furnizare a o sută de tancuri T.R.-85 MI, pentru care exista interes din partea armatei columbiene.
    • neaplicarea fermă şi controlată a Legii offset-ului în favoarea creşterii gradului de integrare a unor produse şi tehnologii la agenţii economici din România;
    aia cu offsetul mi se pare de-a dreptul hilara as vrea sa-l vad pe PLAGIATOR(PONTA)cum ne va aduce el un minunat contract de offset ce ziceti baieti pe cat punem pariu ca offsetul nu se va realiza NICIODATA repet NICIODATA DIN PACATE AM RAMAS DOAR UN SARMAN POPOR RESEMNAT SI DEZINTERESAT CU NISTE CANALII LA VARF.

    HAI NOROC………!

  6. BAIETZI IMI PARE RAU CA V-O TAI ASA DIN SCURT IMI CER SCUZE DAR CITIND COMENTARIILE VOASTRE IMI PARE CA SUNTETI DE-A DREPTUL OPTIMISTI VOI CHIAR CREDETI CA O INDUSTRIE AFLATA ABIA PE LINIA DE PLUTIRE POATE ASA DINTR-O DATA SA SCOATA PE BANDA RULANTA AVIOANE TANCURI etc este nevoie de multi ani de pregatire a unor specialisti luati exemplul Coreei de sud datimi si mie exemplu de companii care la momentul acesta pot macar sa se compare cu SAMSUNG TECWIN ,Hanwa corporation , LIG nex1 ,Doosan heavy ,HYUNDAY ROTEM KOREA AIESPACE INDUSTRIES (sa nu ma intelegeti gersit si eu sunt pasionat si as vrea sa vad si in Romania macar ceva asemanator dar………………………..sa fim realisti la cum merg lucrurile acum nu se intrevede ceva pozitiv in urmatorii sa zicem………..50 de ani???????)

  7. http://www.elettra.ro/

    http://www.optoel.ro/ –––ma rog o firma care sa zicem ar putea asimila niste avionica in productie ((de fapt cred ca si elettra ar putea)

  8. felicitari pentru demersul cu scrisorile va doresc succes dar imbecilii aia sunt „sfatuiti”de „specialisti” in domeniu si tare m-as mira sa aveti un raspuns de la porcii aia.

  9. decizia va fi politica. pot sa zbiere pilotii sau entuziastii pana fac laringita, nu conteaza ca vrem typhoon de acum sau typhonn din WWII. istoria ne arata cum se fac achizitiile militare prin spatiul carpato-danubiano-pontic. intotdeauna prea putine si cu preturi mult prea mari/umflate. cineva isi poate dori avioane noi din china, in care sa ne bagam si noi coada (chiar, Hong5-urile noastre pe unde or mai fi si ce rata de disponibilitate au avut), sau IAR95 newgeneration, sau vreun OZN.
    nu va conta, offshore e pt ei, nu pentru noi.
    cabinetele ministerelor te vor plimba de la ana la caiafa, daca au si respect, vor respecta regula de 30 de zile (ca sa nu apara la ‘abuz in functie’), ca sa te paseze la ‘vecinu’. pot doar sa sper ca RoAF va reusi sa-si mentina toate componentele.
    poate ar trebui sa gasim o forma de protest sui-generis, dar una care sa nu afecteze nici prestigiul statului, nici pe cel al armatei, si sa nu se lase cu amenzi. oare putem sa punem un mesaj publicitar pe vreun avion militar? ce zic legile si poate cineva care sa le aiba cu legile?

  10. „Elitele” noastre sunt prea ocupate acum sa se muste intre ele, iar chestia cu plagiatul este caracteristica tuturor -cu totii au facut-o, fiindca oricum nu-i ducea capul sa faca cercetare, asa cum ar fi fost normal;ei n-au timp de asemenea „fleacuri”, iar „binele” partidului si implicit, cel propriu, primeaza…Ei, sunt foarte ocupati! Nu m-ar deranja insa sa-i „plagieze” pe polonezi, cehi, unguri, etc in privinta modalitatilor de a face achizitii si offset, dar asa ceva nu sa v-a intampla, fiindca sunt „corecti”. Anul acesta, NU SE VA FACE ABSOLUT NIMIC IN PRIVINTA MULTIROLULUI,ALEGERILE SUNT FFF IMPORTANTE PENTRU EI SI DESTINUL LOR POLITIC. Chiar daca facem o petitie, sau orice alta forma de protest, pentru „ei” n-are nicio importanta…Parca si vad raspunsul -daca va fi un raspuns, dar am mari indoieli in acest sens- „ne gandim, evaluam posibilitatile financiare, discutam cu partenerii nostri, acum este imposibil, nu putem, sunt planuri, etc”. Raspunsuri de elevi de clasa a II-a, intr-un limbaj specific imbuibatilor nostri!

  11. http://youtu.be/iOd5DManrYI
    aviatia este regina armelor
    sper ca avem multi politicieni …care mai joaca inca sah..
    @stu wilson…stu da-mi te rog o parere …ca „m-a inveninat”,lupta politica…am nevoie de parerea cuiva ca tine..

    • Salut respectuos lumea de aici. (Vă) lecturez și urmăresc de un timp și am decis să discut. Subiectul e actual din păcate… Nu îmi place să fiu parte la atitudinea deznădăjduită a majorității, dar e adevăr. Sunt sigur că vor apărea date care să trezească optimismul din unii dintre noi (cândva și va fi bine).
      Pe scurt:
      Plagiatul e plagiat (punct) cum susțineau mai sus unii din voi.
      Nu poți spera să creezi mare și multă valoare dacă acționezi fix opus sensului natural de a o crea, anume să faci „pe bune” școală, muncă, armată, administrare (guvernare), ș.a.

      SCOPUL pe care l-am avut când am decis să ies din anonimat era însă să propun o soluție la problema nebăgatului în seamă
      Așadar, către George, Marius(și) și oricine a trimis propuneri instituțiilor, aș adăuga că eu aș propune să se trimită opoziției și presei. Argumente este multe și detaliez în cazul în care doriți.
      Ca idee generală aș utiliza mecanismul împuțit politic în avantajul mesajului – de aceea aș trimite opoziției și nu puterii (le oferi muniție, dar câștigi atenție și mesajul are o șansă de a fi discutat).
      La fel cu presa care preia subiecte pe care e prea leneșă să le găsească

      Îmi dau seamă că sună teoretic, vag și … cum o mai suna, dar vă asigur că știu ce vorbesc și știu de ce. Am schițat un crochiu de idee și aș reveni cu detalii dacă există interes. Aștept reacții pt a continua și poate a contura o idee mai clară.

      Spor!

      • @Flogger. Exista foarte mult interes si chiar ar fi binevenite ideei noi. In principiu ai mare dreptate. Doar ca am trimis astfel depese si opozitiei, adevarat pe vremea cand era la putere. Presa…tot in principiu am avut cateva incercari, fara rezultat.
        Asadar orice idee noua este binevenita.
        Te astept cu comentarii, sau poti utiliza Mail-ul blogului romaniamilitary@gmail.ro. Iti garantez un raspuns.

  12. Imi pare sincer rau ca discutiile au cazut mai mult intr-o zona politicianista, si mai ales ca, chiar si acolo, s-au integrat perfect in proverbul „Tara arde si babele se piaptana”.
    Adica cineva vrea sa zica ceva de genu „economia e vraiste, industria e aproape toata pe butuci, aviatia e aproape toata la pamant”, adica niste chestii concrete, de interes. Insa altcineva replica prin „da, da, ma rog, dar uite, sunt unii care spun ca Ponta a copiat 80 de pagini din 300 in teza de doctorat si etc. etc.” de parca daca se dovedeste aia de maine Romania va deveni o putere economica, poporul va fi fericit si va privi cum roiurile de IAR-111, Gripen si F-35 ale aviatiei romane strabat zi de zi cerul patriei.

    Principalul vinovat pentru care nu avem acum avioane noi e Basescu (cu toata indignarea probabila a unora de pe aici). La fel si pentru ca industria noastra aviatica e cam „in aer” (numai spun ce se scria in presa vremii despre Berceanu, IAR-99 si israelieni). Startul s-a pierdut inainte de criza, cand erau si bani si oferte dar Base si cu Tariceanu nu s-au inteles de loc. Oameni valorosi din cadrul armatei si fortelor aeriene au fost indepartati cand au avut puncte de vedere (evident mult mai competente) diferite (vezi de ex. cazul Ciorogarla).

    Parerea mea e ca daca cineva vrea sa-i fie luata in serios propunerea sau scrisoarea catre minister sau stiu eu unde, trebuie sa lase deoparte propaganda politica si aiurelile trambitate pe ici pe colo de nu stiu ce partid care vrea sa se razbune pe adversarul politic pentru ca i-a luat locul in nus ce delegatie. Trebuie propus ceva concret, realist, cu date tehnice, venind din parte unor oameni cu capul pe umar si patrioti.

    • Da ai dreptate. Principalul vinovat este Basescu ca doar el e Comandantul Suprem al Armatei si nu l-am vazut inca luandu-se de gat cu guvernul pentru dotare.

      • Din pacate nu vedem pe nimeni sa se lupte cu adevarat pentru asa ceva….. doar pentru buzunarele lor ….. Ar putea fi : presedintele, primul ministru , ministru aprarii, ministru economiei , conducerea armatei ( o parte din generalii imbuibati ) …….toti sunt direct implicat si oricare ar duce o lupta si cu argumente economice ( daca nu ai nici un bob de minte pot lua cu incredere idei de pe acest forum -sunt foarte bune si sunt date de oameni care simt ceva pentru tara asta ) ar putea pornii procesul ………

  13. Sa-i duca cel cu coarne in cazanul lui pe majoritatea politicienilor 🙂 , daca tot atat pricep macar sa fie 50-60 de seconduri , sa ia 15 de la olandezi si sa mai ia 35-40 din alta parte fie si asa second , care sa mai merga 7-10 ani pana speram sa mai se duca la cel cu cazanul cu zmoala o parte din „vizionarii” de acum care manjezs politic tot ce prind ……….

  14. Bomba: Noul Gripen va fi cu cel puţin 10% mai ieftin decât predecesorul său

    de fapt chiar ma intrebam zilele trecute daca Saab nu ar iesi curand cu o ieftinire, avand in vedere ca la F35, Typhoon s.a. preturile in general cresc si nu scad! Jos palaria pt. Saab:)

    http://www.ziuaveche.ro/business-2/economic/noul-gripen-va-fi-cu-cel-putin-10-mai-ieftin-decat-predecesorul-sau-107128.html
    Cumpărătorii noului Gripen E/F vor plăti cu 10% mai puţin decât ar fi plătit pentru modelul anterior al acestui avion, Gripen C/D, a declarat CEO-ul Saab, Hakan Buskhe.

    Într-o declaraţie făcută în cadrul show-ului aviatic internaţional de la Farnborough, Bushke a mai spus şi că noul avion de luptă va oferi o creştere cu 25% a performanţelor.

    Scăderea preţului şi creşterea performanţei reprezintă specialitatea Saab, spune Bushke, de vreme ce Gripen C/D a costat, la rândul său, mai puţin decât predecesorul lui, Gripen A/B, oferind totodată o creştere a performanţelor cu 20%. Pentru a explica scăderea costului, Bushke a declarat: „Este posibil în cazul maşinilor, de ce nu şi în cazul avioanelor de luptă?”

    Guvernul suedez intenţionează să cumpere 80 de avioane Gripen E/F, numite şi Gripen NG de către Saab. De asemenea, Elveţia doreşte să cumpere 22 de avioane de acest tip. Bushke a asociat politica de stabilire a preţurilor desfăşurată de Saab necesităţii de a concura la nivel global, adăugând că numai 20% dintre comenzile primite au provenit din Suedia. Saab are 3.000 de ingineri în afara Suediei, a mai precizat el.

    În prezent, Saab doreşte să înfiinţeze un centru de instruire Gripen în Africa de Sud, a mai spus Bushke. Într-o aparentă referire la companiile care se pot baza pe achiziţii generoase din partea guvernelor proprii, Bushke a spus: „Nu este greu să construieşti ceva, dacă ai o grămadă de bani”. Este de aşteptat ca Saab să înregistreze o uşoară creştere a vânzărilor în 2012, comparativ cu 2011″, a mai adăugat el.

    Bushke a mai spus că principiul Saab referitor la raportul calitate-preţ a afectat punctul de vedere al companiei asupra alianţelor europene, care se concentrează asupra design-ului de UAV-uri. Italia şi Germania au reacţionat cu mânie în faţa planurilor Angliei şi Franţei de a forma o alianţă bilaterală pentru construcţia de UAV-uri, în care plănuiesc să accepte şi alţi parteneri mai târziu.

    Dar Bushke nu a părut deloc tulburat în faţa posibilităţii ca Suedia să urmeze modelul Angliei şi Franţei. „Atât timp cât în urma colaborării rezultă un produs accesibil”, a spus el. „Nu purtăm discuţii interminabile. În toate celelalte afaceri începi prin a te întreba ce îşi doreşte clientul”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *