F-35B operand pe vase de asalt amfibiu

in cazul de fata este vorba de USS America (LHA 6), operand in Pacific, :

.

33 de comentarii:

  1. Japan likes this.

  2. no ,ar fi fost și păcat ?

  3. Super-avioane si piloti cu foarte multa experienta si talent, bravo lor.
    Referitor tot la F35 la cum decurg evenimentele am asa un setiment ca Turcia o sa intre intr-un final in posesia acestor avioane, si pentru siguranta poate apeleaza si la un mixt cu Su 57, intr-un fel trebuie sa si plateasca recenta intelegere Erdogan – Putin si cu ceva achizitii militare de tehnica ruseasca.

  4. Practic pentru F-35B chiar și parcarea unui Mall poate deveni bază de operațiuni.

    • Practic chestia asta o făcea și harrier acum aproape juma de secol.

      • Herr Von Renn Weg

        Da Strumpf… iti dai seama cu cat sunt imperialistii in fata voastra, a sovieticilor? cu juma de secol! Iar F-35 face ce facea harrier acum juma de secol, and then some!

        • Iar ai apărut micul obsedat? Ca fapt divers, ajutajul mobil al struto cămile imperialiste este făcut în colaborare cu ivanii inculți de la yakovlev. Ai auzit vreodată, în viata ta obsedata de rusi, de yak41?

          • Din cate stiu eu la singura aterizare pe portavion, au fost cate pe aci sa dea foc la fieratanie. Americanii au operat multi ani Harrier, ma indoiesc ca au avut ceva de invatat de la rusi. Mai curand incercau sa intre pe piata rusa, pe vremea lui Eltin, cand Rusia dadea semne de civilizare

            • Semne de globalizare și supunere vrei să zici :))), Rusia are propria istorie, cultură și tradiție, ceea ce nouă a început să ne lipsească, Americanii au construit, am putea spune, cel mai vast și puternic imperiu al tuturor timpurilor, duc războaie de acaparare a bogățiilor altor popoare, au posesiuni pe tot globul, au vasali(printr care și noi) și puțini sunt ceia ce au puterea să le stea în cale, ceea ce nu este deloc bine, deci ceea ce se opun merită tot respectul, ei sunt cei cu adevărat puternici..

            • Apropo, știai că PIB-ul rusnacilor se c*** pe nivelul nostru de trai – cu toate piedicile economice impuse de cei din vest?

            • Yak-ul 41 dispunea de aterizare cu sistem giroscopic, o încercare a rușilor de a evita tehnica electronică care era prea sensibilă și ușor de bruiat;
              Dat fiind că rușii dispun de peste 1300 de aeroporturi declarate și alte câteva sute”în rezervă”, Federația Rusă fiind un stat continental, simpla ideie de construire a unui avion VTOL se exclude, încercarea respectivă având doar rol pur demonstrativ;
              Mi-e greu să cred că o astfel de țară n-ar putea avea o astfel de armă dacă le-ar fi necesară..

              • […] dispunea de aterizare cu sistem giroscopic, o încercare a rușilor de a evita tehnica electronică care era prea sensibilă și ușor de bruiat
                Cum pacatele mele bruiezi de la cateva zeci de km un sistem de control in bucla inchisa?

          • iar cu mituri urbane?!

      • pe logica ta, daca o tara se inarmeaza cu vreo 15-20.000 de Leo II sau Abrams nu e mare lucru, ca asta se facea si acum 80 de ani, nu? ca tot pe sol mergeau, cu tunu’ trageau si poate erau si mai fiabile.

        • Comentariul meu încerca doar sa amintească de un avion, extraordinar, care cu jumătate de secol în urma făcea cam aceleași lucruri. Decola și ateriza vertical, oferea sprijin aerian trupelor de marines direct de pe navele lor tarawa,asigura unor state precum UK, Italia, Spania o forță aeriana ambarcata, etc. Măcar de ar avea și „extraordinarul” f35 o viata operațională la fel de lunga precum bunicul harrier dar la ce copilărie nefericita are nu prea cred.

          • Pai e ceva ce facea Harrier si B-ul nu face mai bine?
            B-ul este urmasul de drept al Harrier-ului si, in opinia mea, cea mai reusita varianta de F-35.
            Plusurile fata de Harrier sunt semnificative. Dintre ele merita amintit sistemul automat de decolare/aterizare stiut fiind ca nu era usor sa aterizezi un Harrier. Si altele.
            Practic face aceleasi lucruri ca predecesorul doar ca mult mai bine. Cifrele de vanzari arata si ele bine.
            Nici macar nu mai stiu de ce am comentat la un sir de comentarii absolut inutile ca sa nu zic altceva si care nu aduc nimic nou… 🙂
            Si mai lasa naibii Iak-ul ala ca nu vad nimic asemanator in marina rusa in sfanta zi de azi.

  5. Metoda britanica de folosire a F-35 mi se pare mai adecvata
    https://theaviationist.com/2018/10/15/uk-f-35b-performs-worlds-first-shipborne-rolling-vertical-landing-during-hms-queen-elizabeth-trials/
    La aterizare nu trebuie sa scape de munitia ori combustibilul in exces

  6. bravo lor, pana la urma tot englezi au reusit sa amelioreze problema cu aterizarea lui f35B cu extra sarcina, pe portavion,

    ..mai tineti minte cum in wwII ,cum au seusit sa aterizeze Vought f4u corsair, pe portavion?

  7. si uite cum f35 a-si justifica costul de dezvoltare practic orice LHD poate fi transformat intr-un portavion usor, multiplicand forta aeronavala a USA si aliatilor sai de cateva zeci de ori

    • Un astfel de avion are în primul rând avantajul de a putea opera de pe aeroporturi bombardate ori improvizate, având nevoie doar de câteva zeci de metri pătrați și o bază de aprovizionare și maintenanță, -vorbind aici despre tările majoritar continentale fără tendințe hegemonice,
      În legătură cu capacitățile lui de atac am o tezervă, dat fiind că ideia de invizibilitate radar, în ziua de azi e valabilă doar pentru inamici de mâna a doua(cum am putea fi numiți și noi de exemplu..)

  8. Smecheri si ei si Japonia, sa ai vase de asalt , portelicoptere si F35 B, rusii ciuca, chinezi,ciuca…. Se vede diferenta de tehnologie si e bine ca vestul e mai tare ca estul !Noi nu suntem putere navala,,, Dar daca am avea o escadrila de F35 B, prin munti, sa nu aiba nevoie de pista si sa nu poata fi distrusa de dusmani sa fie asul din maneca ar conta? Visez si eu……

  9. Sunt f curios de noul avion 4++ al japoniei care ar trebui sa aiba si ceva capacitati stealth.am citit ca ar fi o incrucisare mitshubishi/f22/f23 (care e gata de vanzare)

  10. Or sa il opereze ăștia si pe distrugătoare sau fregate in locul elicopterului. Chiar, se poate?

    • se pune de problema logistica, elicopterele au nevoie de mai putini oameni, costuri mai mici per ora, , la f35 ai nevoie de multe piese de schimb,munitii, mecanici , specialisti in arming, etc.

      cred ca ce facura rusii astia cu kiev class ar fi azi o idee acceptabila..

  11. ceva despre s400 in serbia? e totusi o stire…

  12. @VladM

    mda…ma refeream intr un articol nou

    • Se refera la sa postezi naibii doleanta ta pentru un articol nou referitor la superstirea cu #supersistemulkakaareeste (in rubrica „Permiteti sa raportez” (langa „Prim pagina”). Nu de alta; dar NU ARE LEGATURA cu articolul despre F35.

  13. Arata bine combinatia asta de Osprey-uri si F35 . Desi am criticat si eu programul asta prea stufos al f-35-ului si inca am oaresce dubii , totusi incepe sa devina o realizare spectaculoasa sau cel putin profitabila .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *