Fincantieri va lua parte la construirea unui pod unic în România

Lung de aproape 2 km, va fi cel mai lung pod suspendat din ţară şi al treilea din Europa

 

Trieste, 29 noiembrie 2018 – Fincantieri, prin subsidiara Fincantieri Infrastructure, va lua parte la construirea unui pod suspendat în România care, odată terminat, va fi cel mai lung din ţară şi al treilea din Europa după lungimea segmentului central. Când vor începe lucrările, în iunie 2019, acesta va fi cel mai lung pod suspendat aflat în construcţie din lume. Cu o lungime totală de 1.975 de metri şi deschiderea principală de 1.120 de metri, podul reprezintă o construcţie de importanţă strategică pentru ţară, fiind co-finanţat de Uniunea Europeană. Valoarea contractului pentru Fincantieri se ridică la aproximativ 70 de milioane de euro şi ar putea creşte dacă Grupului îi vor fi încredinţate şi alte lucrări care acum sunt în proces de negociere.

 

Potrivit comenzii, Fincantieri Infrastructure va furniza puntea de oţel asocierii formate din Astaldi S.p.A. şi IHI Infrastructure Systems CO.LTD, căreia Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) i-a încredinţat contractul. Acest joint venture se va ocupa de proiectare şi de ansamblul de construcţii. Lucrările vor dura aproximativ 24 de luni.

IHI Infrastructure este o subsidiară a IHI Corporation, grup listat pe Bursa din Tokyo care în 2017 a avut o  cifră de afaceri de aproximativ 12 miliarde de euro.

Podul va fi construit pe Dunăre, la doar 8 km de Brăila, unde se află şantierul Vard, deţinut de Fincantieri Group. Compania va angaja în jur de 200 de oameni pentru construirea şi asamblarea celor 79 de blocuri ale punţii de oţel, care cântăresc în total 20.000 de tone. Lucrările şi activităţile de inginerie se vor desfăşura în Valeggio sul Mincio (Verona), în fostul sediul al Cordioli & C. care a fost recent achiziţionat de Fincantieri Infrastructure.

 

Giuseppe Bono, CEO Fincantieri, a declarat: “Pentru noi este o realizare de o importanţă strategică pentru că ne consolidează prezenţa pe o piaţă foarte specializată, cu potenţial mare. Graţie acestui contract, Fincantieri Infrastructure va fi prima companie italiană ce va lua parte la construirea unui pod suspendat de asemenea dimensiuni. Va fi o referinţă de prestigiu cu care puţini se pot lăuda. Aş putea adăuga faptul că am demarat deja discuţii interesante pentru a evalua o posibilă colaborare pe care cele două companii ale noastre ar putea-o dezvolta cu IHI Corporation, o multinaţională din Japonia care este lider mondial în proiectare şi construire de poduri suspendate.”

Fincantieri

112 comentarii:

  1. Asa sa tot incepi ziua!! Bravo !
    Si ca o ironie, pe cand autostrazi suspendate ?!

  2. Este bine ca podul este construit de o companie care nu a construit niciodata un pod, mai ales de asa dimensiuni??? A se vedea dezastrul cu viaductul din Italia. In plus a se vedea coruptia si Mafia care domina lumea Italiana mai rau ca la noi.

    • NU ei construiesc podul. Este o asociere intre ASTALDI si IHI, companii care cu drumuri si poduri se ocupa. Fincantieri s-a orientat foarte bine, sudorii lor vor avea treaba pe ani de zile.

      • un fel,mai am eu un offset pe chelie cu bor-ul de la noi ….

        • Am citit tot felul de pareri legat de catedrala mantuirii
          In sine nu sunt in contra construirii ei , nici nu cred ca se construia vreun spital in plus in lipsa construirii ei
          Ci ..nu se facea nimic
          Va atrage turisti ..nu numai din cei ” credinciosi”
          Asa ca o „vad” pozitiv
          Ce nu vad pozitiv e imaginea bisericii
          De ce toate c…..ile bisericesti trebuie sa vina in merc s clas de 2018 , audi , bmw , samd
          Sa faca cinspe’ catedrale ..dar ei sa vina in carul cu boi ..ca tot simbol romanesc este

          • nu am nici o problema cu construirea catedralei…cred ca romania are destula forta economica sa isi permita asa ceva…ca e naspa situatia in rest, asta nu e din vina catedralei ci a tembelilor de la conducere…daca viata era ok pentru popor, nu cred ca se oftica nimeni pe ce construieste borul acum…

            in rest, fa ce spune popa nu ce face popa…o gramada dintre astia sint doar o adunatura de talambi cu burtile pline…

            e bine si cu bisericutele din lemn, au frumusetea si linistea lor…dar mergi la frantuji sau la spanioli sau la rusi…cam cum arata catedralele lor…? credeti ca s-au facut pe zambete si flori de mar?…nimic nu se face fara strans din dinti…dar o faci odata si iti ramane pentru restul generatiilor….

        • @Niko

          Legat de catwdrala Mantuirii, sa stii ca e multa dezinformare in presa… mai ales la Pro TV.

          Lumea nu spine tot adevarul. De exemplu nu vorbesc de Centrul Medical si de Cantina din cadrul Catedralei.

          A mai fost dezinformarea cu masinile Mercedes cu care ai venit cei 2 patriarhi…au dat imaginilw la TV cu popii coborand din acele.masini… fara sa se spuna ca erau masinilw SPP-ului lasandu-se de inteles ca-s masinile preotilor.

          Acum… catedrala asta este singurul proiect major de infrastructura realizat de Centenarul Unirii.
          Nu inteleg de ce aratia romani ataca acest proiect, in conditiile in care poloticienii nu au facut nimic in acesr an centenar.

          Puteau sa daca Un POD, sau UN SPITAL, sau macar un PASAJ SUBTERAN prin Bucuresti, pe undeva… Chiar si o PASARELA de Pietoni.

          • da’ episcopii din tara tot cu spp-ul se dau?!
            mizeria este ca biserica stie doar sa adune si nu imparte aproape nimic.
            la ce aur poarta pe ei ar fi trebuit sa faca ei un cadou romanilor de centenar ,,luati ba saracilor un spital la cheie facut de noi si administrati-l voi…sau alte chestii de genul asta.dar ei nu,sunt scutiti de impozite si evazioneaza zilnic si tot au mai cerut bani pentru mausoleul lor.
            colectivii erau satanisti,in biserica indeamna poporul sa voteze cu psd-ul,jupoaie oamenii de ultimul leu la evenimentele obstesti …. de 28 de ani stau cot la cot cu politicienii si isi bat de noi pe banii,viitorul si sanatatea noastra.

            • @psyho

              Am rugamintea sa nu mai pui toate bisericile in aceeasi oala.
              te referi strict la Biserica Ortodoxa. ptr ca in Romania mai sunt si alte biserici,

              cel putin 1 milion de protestanti si catolicii sunt cateva milioane.

              fa diferenta intre ei. inclusiv prin exprimarea in scris

              • am crezut ca intelegi avand in vedere ca atunci cand am deschis subiectul am specificat clar B.O.R.
                ps.lasa ca nici cu celelalte nu mi-e rusine dar cand ai tot colosul asta care capteaza toata atentia nimeni nu se mai uita la ailalti.

              • @chipp
                Citeva mil de catolici??!!! vaaaiii, pai atunci ortodocsii sunt minoritari prin Romania !!
                Dar si clerul catolic, din Romania, are acelasi comportament ca si cei
                l ortodox, sau pe aproape…. Poate imi arati tu vreun spital facut de catolici, protestanti,neoprotestanti, greco-catolici, ca eu unul nu stiu .

                • Pot sa spun ca spum de neo-protestanti.
                  Foarte multe proiecte medicale de calitate.

                  Clinici medicale private. Private ptr ca neo-protestantii nu sunt sustinuti financiar de guvern. Se autofinanteaza.
                  In viitor vor aparea si spitalele. Se intentioneaza la Braila, transformarea Clinicii Medicale Diaconia intr-un spital de chiruefie Usoara. (Caz pe care-l stiu concret)

                  As vrea sa mai aduc in atentie Orfelinatele, Gradinitele (chiar cu program prelungit), Scolile gimnaziale si liceele care sunt pe langa cultele neo-protestante si catolice.

                  Personal cunosc un orfelinat pe langa un cult Neo-protestant iar peste 70% din copii iau Bacalaureatul si meeg la facultate. Ei fiind sustinuti si pe timpul facultatii. (Caminul Sperantei – Braila)

            • Patruarhul Constantinopolului are rang de sef de stat.

          • Cum nu au făcut nimic politicienii? Au dat bani de la buget pentru catedrala vieții

          • @Chipp
            Uite ca eu tot astept sa faca BOR un spital de vreo 20 de ani…..pina la urma poate o sa faca ceva dar tot cu bani de la buget !!

      • E un contract in industria civila , iar ei sunt probabil subcontractori

        • @Niko,

          La inaugurare, acele masini de lux erau masinile SPP-ului.
          Cei 2 patriarhi (de Constantinopol si de Bucuresti) sunt paziti dw SPP datorit functiei ce o detin.

          Din pacate PRO TV a dezinformat lumea prezentand doar imaginile cu masinile de lux fara sa spuna ce-i cu ele.

          Asta nu-i absolva pe preoti de alte pacate pe care le comit prin tara…
          Si nici pe Sfantul Daniel de inventiile cu Moastele facatoare de minuni de la Iasi si de la Bucuresti. Care sunt pur Bussnes! Si nu au nici o trwaba cu adevarata credinta in Isus

          • Cand vrei ..vrei
            Paziti de spp sau nu ..puteau sa se dea jos dintr-un logan intre doua merc-uri ale spp-ului
            Din respect
            Si a doua cine „fugareste” popimea cu metralera de atata teama ??? Nu se ducea Isus ..in mijlocul multimii dupa biblie???
            Politica si credinta sunt „chestii puternic ideologice” ..nu sunt „factice” ca actul de guvernare , administrarea
            Imaginea ce o promovezi e foarte importanta

    • Scrie in articol foarte clar ca Fincantieri va furniza puntea de otel, de constructie se va ocupa Astaldi (care e tot companie italiana) si IHI Infrastructure.
      Astaldi a primit destule contracte la noi, a construit Pasajul Basarab, Arena Nationala si loturi de autostrada. Despre calitate nu pot sa ma pronunt, ce nu mi-a placut la pasajul Basarab e ca balustradele au inceput sa rugineasca si se vedea si urat rugina scursa pe beton de-a lungul pasajului.
      Acum nu putem sa generalizam ca toti italienii construiesc prost pentru ca s-a prabusit un pod italian proiectat gresit in anii 60.
      In schimb IHI e o companie de renume in domeniul asta, a participat la constructia podului Akashi Kaikyo care a fost inaugurat in 1998 si inca detine recordul ca fiind podul suspendat cu cea mai lunga deshidere centrala din lume de 1991 metri. Recent a mai costruit un pod asemanator in Turcia, podul Ozman Gazi.

    • Bună părere despre Romania-coruptă !
      este nespus de bine că ne vor face podul. Sper să nu fie din cei 2% .

      Cît despre Mafia de la ei versus a noastră , de la Năstase-ncoace le putem preda lecții post-universitare ….

  3. E foarte necesar un pod peste Dunare in conditiile in care un trafic destul de intens se stranguleaza in cele doua treceri de bac, Braila si Galati. De la intentie si pana la realizare e cale lunga, mai ales ca sunt interese financiare uriase pt actionarii navrom si romnav care opereaza bac-urile (n-or fi si politicieni pe acolo? ca prea treneaza situatia asta de ani buni).

  4. Una peste alta vestea buna e ca mai plusam ceva la infrastructura, asocierea cu firma japoneza fiind una cred eu și de imagine și încredere pt potentialii clienți.

    Ce ma nedumereste pe mine e de ce s-a ales construcția acestui pod la Brăila și nu la Galați, un oraș mai important dpdv economic decât Brăila.

    Opinie personală , la fel ca si-n cazul autostrăzilor Moldova va fi lăsată întotdeauna mai în urma, fiind încă un bun rezervor bun de resursa umana pt restul regiuniilor, asa cum a fost în perioada comunista, nu cred ca politica de stat sa se fi schimbat prea mult.

    • Dacă ai cunoaște zona, nu te-ai mai intreba de ce la Braila si nu la Galați.
      Intre Galați si Brăila sunt 15 km, mare brânză de distanță….
      Din cauza „geografiei” ar fi mai scump la Galați.
      Si așa s-au pierdut suficiente decenii fara pod in zonă, cu prostii de genul tulcenii vor pod la Galați, galatenii vor pod că ei au basca mai cu moț, dar a naibii geografie si economie, e mai rentabil spre Brăila.
      Macar sa apuc sa il vad facut ….

      • E mai bine la braila cum spui
        Acolo dunarea are 800 metri plus lunca inundabila
        La galati la bac 1300-1500 metri , daca se uita unii pe harta ar vedea confluenta siretului cu debitul lui , practic creste dunarea cu o treime
        Sa se faca , problema nu e numai aglomerarea la bac
        Ungurii au 7 poduri in budapesta
        Cate treceri avem noi ?
        Parerea mea e ca dupa finalizare , orasele se vor intinde pe malul celalalt , acum progreseaza numai spre nord

          • Tot ce spun eu e masurat ..cu cel mai precis instrument , ochiometrul
            In alta ordine de idei ptr cineva familiarizat cu unele chestii e suficient sa se plimbe cu masina pe un mal..pe altul , ca sa se lumineze putin
            Era fostul primar galatean ..nu spun partidul , ca sa nu fiu interpretat ca fac propaganda negativa , oricum fostul director tehnic la otelul galati (m s) , un geniu neinteles al infrastructurii de transport ..rutiera in special, ce spunea ca el vrea sa faca ..tunel pe sub dunare , ca el stie ce altii nu stiu ..si uite asa a mai stagnat
            Si tot asa se perinda multe genii ..pana vin unii oameni cu bun simt ..si putin cuget ..si mai lasa pe unii sa le puna o idee pe masa si mai lucreaza la adunat orgolii ..si da drumul la proiect
            Dupa aia se trezesc alti specialisti prin presa ..formatori de opinie ..si din aia mai „fancy” ..influencers ..ca e gratis ..si altii ..gen cetateni cu „scoala multa” se revolta ca de ce
            Si uite asa iar mai sta pe loc
            Si uite asa ajungem sa intelegem legenda ..mesterului manole
            Si de aia ma bucur ca va incepe unde e ..si in sfarsit o sa vedem zona aia dezvoltata ..o zona unde fosta agentie ptr locuinte ..a facut cu banii galatiului pe teritoriul brailei 5 blocuri ce stau uitate acolo ..teritoriu ce e la 1 km de galati si la 10 de braila( tot ochiometric)
            Si uite asa criticam si uniformele de oras …parca motorul progresului societatilor astea occidentale erau scimbarile mici si dese , constante ..cum spune in linkul postat de @razvan mihaeanu ..spiritul critic e oricand binevenit ..sau sa fie acolo mereu , problema e cand e …cum sa ii spun …exacerbat , fapt ce duce la frica asumarii unei decizii ..la stagnare …la ..gapuire ..dupa aia ajungem la stopgapuire si heirupism
            Si cu ochiul ..are 800 metri ..la bras pare mai mult…si raspund ptr @chipp ..tot ce e in aval de siret ..se „beneficiaza” de pe urma debitului si aluviunilor acestuia ..in special primavara si toamna ..asa ca preferibil ca podul sa „debarce” intr-o strada , zona in amonte

      • Bănui ca ești brăilean?……eu personal am o alta părere, tocmai ca sunt doar 15 km era mai rentabil la Galati!

        • Eu sunt galatean
          Uita te putin pe harta
          De la santierul damen in amonte
          Pe partea galatiului , ai gara fluviala , ai faleza , trecerea la bac , fostul bazin cu valuri , fosta plaja vacanta , azi actualele centre comerciale si piscina aia privata , confluenta siretului ..zona aia de incarcare barje ..ca am uitat cum se cheama si ajungem in lunca inundabila dintre braila si galati
          Pe toata aceasta portiune nu ai nici o sosea de „mare capacitate” , sau macar care sa nu traverseze orasul sau sa dea intr-o zona „conflictiva”
          Faleza nu e un „teren propice” ptr o astfel de constructie ..fara multe alte implicatii ..plus ca sunt zone ce ar fi impus exproprieri deci conflicte juridice , cheltuieli suplimentare si intarzieri
          Partea cealalalta a dunarii e lunca , care traditional e prima care se inunda impiedicand circulatia de multe ori
          Dunarea e mai lata deci costuri suplimentare ..ptr ca ar fi mai complicat sa construiesti
          Si asta ..ptr 15 km mai la est , acolo dai in soseaua de legatura , o zona foarte propice ptr dezvoltare , nu e aglomerata , samd
          Constructie mai facila si ieftina ..si o zona ce asteapta sa „fie dezvoltata” si a stagnat din cauza incapatanarii autoritatilor galatene si a desteptilor de braileni ..de care apartin
          Sunt galatean , dar consider ca e solutia optima si de-abia astept sa il vad finalizat

        • tu sigur esti din Galati 🙂
          era mai rentabil daca costa dublu sau triplu doar ca sa fie cu 15 km mai aproape de voi? rentabil pt cine? 🙂

          • N-are nici o treaba cu zona doar crede ca se pricepe la toate. Nu cred ca a vazut Dunarea la Galati si Dunarea la Braila. Niko in schimb stie ce spune.

        • @Serghey
          A zis Niko tot ce era de zis vis a vis de posibilitatea mai „rentabilă ” la Galați….
          Oricum , e intre orase…
          Si eu zic că sunt român, înainte de orice…
          ?
          Hai cu podu’ !!!

    • Cam toate planurile serioja erau ca podul sa fie construit intre Braila si Galati (sunt destul de apropiate orasele). Daca te-ai fi uitat pe harta si ai fi cunoscut zona ai fi lasat-o mai moale cu dpdv-ul.Ok mai aproape de Braila (tot acolo sunt si bacurile).
      Bine ar fi sa inceapa sa se construiasca…

      • #hohenstaufen

        Tocmai ca m-am uitat pe harta afirm ceea ce afirm….mai mult, pt. ca Galațiul e un oraș aproape mono-industrial era chiar foarte important ca rutele de transport marfuri sa fie diversificate, apropos, planurile pt pod sunt doar pe rutier sau mixt și pt cale ferată?
        ..și da , ai dreptate de bun simț era ca acesta sa fie construit intre cele doua orașe.

        • Pai podul chiar va fi construit intre cele doua orase. Va fi construit in nordul Brailei.
          Sunt aproximativ 20 km intre orasele astea, nu e distanta mare, Galatiul va beneficia si el de pod.
          Daca eram tara serioasa orasele noastre ar fi trebuit sa se dezvolte in loc sa se depopuleze. Normal ar fi ca cele doua orase sa se extinda unul spre altul, sa fie interconectate de exemplu cu o linie de metrou de suprafata, sa se investeasca in constructia de parcuri industriale, sa avem o zona metropolitana Galati-Braila pe bune, nu doar pe hartie.
          Autoritatile brailene si galatene ar trebui sa coopereze, sa atraga impreuna fonduri europene pentru proiecte comune, in loc sa se contreze in bunul stil romanesc cu declaratii ca X e mai smecher ca Y si lucruri din astea care nu duc la nimic constructiv.
          Normal ar fi ca in viitor cele doua orase sa fie practic unite.
          O linie de metrou de suprafata ar merge si de-a lungul litoralului intre Constanta si Mangalia, care sa treaca prin toate statiunine. Sau macar sa refaca calea ferata care are doar un sens.
          Intre Constanta si comuna Tuzla este cam aceeasi distanta ca intre Galati-Braila, aprox 20 km. Daca iei trenul de la Constanta la Tuzla sau invers, face 40 de minute. E de plans. Cand trece pe langa lacul Techirghiol cred ca merge cu 20 km/h. Il intrecem daca fugim pe langa el.

    • Serghey,

      Podul nu se face la Braila.
      Podul se face intre Braila si Galati. La vreo 6 Km de Braila si vreo 7-8 Km de Galati

      Dar e pe teritoriul JUDETULUI BRAILA. Judet care se intinde pana la Siret, adica pana la portile Galatiului.

    • Serghey,
      De ce Braila?

      – Argumentul 2
      Soseaua nationala este Focsani-Braila iae a 2-a aosea este Braila -Macin-Constanta
      Galatiul nu este legar de Focsani printe-un drum national direct.
      Si Galatiul nu e legat nici macar de Constanta printr-un drum National direct.
      Daca podul ar fi la Galati, ar trebui sa consreuiesti zeci de km de drumuri sa legi podul.
      Iar la Marginea Orasului Galati, spre Braila, este Portul Minier al Galatiului (unde vine carbunele si fierul penteu SIDEX.) Dincolo de gardul portului, este teritoriul JUDETULUI BRAILA (portul e construit chiar pe teeitoriul jud BR.)

      In celalalt mesaj ti-am explicat ca podul se face intre Braila si Galati, pe camp, la o distanta aproximativ egala.
      Dar se cheama podul de la Braila ptr ca este in JUDETUL BRAILA

      • @Serghey

        De ce Braila si nu Galati.
        Argumentele nu sunt legate doar de Latimea Dunarii.

        Legat de Latimea Dunarii… Galatiul poate prezenta un avantaj.LA Galati Dunarea e mai lata, la Braila Dunarea e foarte Adanca. Chiar si 25 m. Din cauza curentilor formati de cele 2 brate ale Dunarii care se intalnesc la Nordul orasului braila.

        In primul rand Sudul Orasului Galati e pe deal, (din pacate este instabil), ce poate asigura o Rampa Naturala pentru urcarea la inaltime. apoi in mijlocul Dunarii este formata o insula cu aluviunile aduse de Siret. Deci la Galati adancinea e foarte mica.
        SENALUL NAVIGABIL, vara, e tinut navigabil doar datorita dragarii Dunarii.

        ARGUMENTUL -3

        Galatiul nu este plaaat pe o Magistrala Rutiera Interna.
        Daca s-ar fi facut podul la Galati, trebuia facut in zona de SUD a orasului ca sa poata fi legat podul de o magistrala (O sosea)

        1- In NORDUL GALATIULUI nu sunt Magistrale interne de care sa legi orasul.

        Adica…. poti lega Podul de soseaua GALATI – GIURGIULESTI (rep moldova) – RENI (ucraina)
        A 2-a sosea in Nordul orasului este GALATI – OANCEA (localitate de vama) – CAHUL (rep moldova)

        Ca sa faci o sosea de Centura iar e o problema… ptr ca in Vestul Orasilui ai SIDEX-ul care este cat un orasel de 60-70 000 locuitori. Deci ai nevoie de o centura de vreo 20-30Km sa o legi de Drumul National Braila – Galati
        Si apoi trebuie sa faci iar o sosea fff lunga, in Dobrogea, ca sa legi Podul de un drum national (de preferinta Constanta. Ai nevoie de inca 30-40 km de sosea.

        Daca se construieste in NORD, Cetatenii Brailei, nu vor folosi podul niciodata. Ptr ca ar trebui sa faca cam 25 Km in pana in Nordul Orasului GL, sa ajunga la pod, apoi sa se intoarca inca 30-35 Km. Practic o risipa de 50-60 Km pana la Macin si apoi Constanra
        E simplu ptr braileni sa treaca cu Bacul Dunarea si in 10-15 km sunt la Macin si apoi iau calea spre Constanta.

        – in SUDUL GALATIULUI
        Aici e o alta mare problema. SUDUL Orasului e construit pe un deal care in zona falezei a plecat la vale. (Strada de pe malul Dunarii s-a surpat in mai multe randuri)

        IN sud, singura Varianta ar fi la marginea orasului, in zona industriala, de varsare a Siretului in Dunare.
        Problema este aceeasi, orasul Galati nu este amplasat pe Magistralele Rutiere Interne. Este un oras la o distanta de 20-30 km de magistralele Rutiere, Magistrala care vine de la Focsani (DRUMUL E85) trece prin Braila. Nu prin Galati.

        Sunt Brailean. Si cunosc fff bine si Galatiul.

      • mai oameni buni…galati si braila vor forma o singura metropola in urmatorii 25 de ani …construind podul intre e cel mai bun lucru, tocmai pentru asta…o metropola care va avea alta putere economica si de dezvoltare….
        ma…noi romanii nu sintem in stare sa vedem doi metri mai departe de varful nasului…

  5. Podul ca podul sa-l faca si sa avem asa ceva in tara, dar vedeti ca astea hobanate trebuie sa le intretii bine tata, urmaresti zilnic sa nu rugineasca sau ajunga coroziunea la cabluri ca altfel ai pus-o ( scuzati de ex.).

    Deci partea a 2-a si cea mai importanta actiune dupa construire e sa ai oameni extrem de calificati sa-l intretina, sa prevada coroziunea care va aparea, desi sigur sunt incapsulate cablurile trebuie sa ”stii” daca are sau nu coroziune in interior.

    la tara noastra draga unde totul e pe de-a indoaselea ( vezi multa infrastructura intretinuta prost sau deloc ) ma indoiesc ca fac astia ceva bun dupa terminarea investitiei.

    Da mai stii poate vad eu doar in culori sumbre…

    • Hai că nu o fi chiar dracu așa negru…Avem poduri peste Dunăre și la Cernavodă și le-ai văzut picate sub trafic? Încă mai avem oameni în tara că astfel de lucruri să nu se întâmple. Și pe rezista și cablurile alea 50 ani până o fi nevoie sa se facă al doilea pod ca asta existent sa intre in reparatii capitale. Iar japonezii sunt garanție că proiectarea și structura de rezistenta vor fi ok…acum cum va fi construit rămâne de văzut.

      • @Reis, pod HOBANAT cate exista in Romanica ?

        • Poduri hobanate sunt alea doua de la Agigea peste canalul Dunare-Marea Neagra. La cel vechi de ani de zile se tot fac reparatii, are probleme cu structura de resistenta.
          Podul de la Braila va fi pod suspendat, nu hobanat.
          La cele hobanate, din piloni cablurile de sustinere sunt prinse de punte in diagonala.
          la cele suspendate, pilonii sunt conectati de niste cabluri lungi si puntea este prinsa de aceste cabluri principale prin mai multe cabluri de sustinere dispuse vertical.
          O imagine cu pod suspendat vs pod hobanat:
          http://structures-art.pbworks.com/f/1191027855/Cable%20Stayed%20Bridge.gif

          • Masterule, hai sa o luam cu ince[putul, ce este o / un HOBAN(A) piesă din sârmă de oțel profilată sau în formă de bară care asigură legătura între aripile unui biplan, alături de montanți, servind la preluarea eforturilor de tracțiune. Hobanele sunt utilizate și la deltaplane.

            bine bre…daca la Agigea ai hobane inseamna ca esti mai tare ( cel mai ) decat inginerii aia care l-au construit.

            suspendat este ( de cele mai multe ori ) hobanat, because, eforturile nu se pot prelua astfel la distante cel putin mari…hac ..si eu cel putin nu-s inginer sau ma dau mare ca stiu…dar cel putin pricep multe.

            Recunosc mi-a scapat ca avem deja unul, dar e ala a lui nu-stiu-cati-primari care-l incepura si tot asa…si-l terminara in graba cu costuri qvadruple fata de proiect…

            nu te supara mara branza nu pricepi si mai bine nu mai zici

    • @Petre
      Nu sunt culori sumbre, exemplul deja exista, Pasajul Basarab, functioneaza fara receptia lucrarilor, desi a fost inaugurat prin iunie 2011. Podul hobanat are 222m lungime, fiind cel mai lat pod hobanat din Europa, 44 de metri.
      Lucrarea a fost realizata tot de Astaldi si (in lipsa intretinerii) a inceput sa rugineasca.
      Cost: 255 milioane de euro, desi extimarea initiala era de vreo 60 de milioane.

      • Astaldi împreună cu niște spanioli la Basarab. Dar uitati-vă în ce hal a lucrat Astaldi între Fundulea si Fetești (peroane lăsate la jumătate/ Ciulnita sau deloc/Ciulnita si Fetesti, în primul an nu au făcut nimic, dar nimic, au depășit termenul cu ani buni) la reabilitarea căii ferate București- Constanța . Si spre comparație cum arată Cernavodă , Medgidia si alte gari mai mici din Dobrogea unde au lucrat niște nemți.

        • Laurentiu Catrina

          ia vezi tu cum a lucrat astaldi la tronsonul preluat de la colas. in cat timp l-a facut si cand a dat in folosinta prima bretea.
          fratele meu lucreaza la astaldi si atunci a lucrat 6 luni fara libere. turnau betoane la poduri cand circulatia era inchisa pe a2 si le tineau calde cu aeroterme uriase.
          pe urma vezi ce a mai facut astaldi…stadionul,tronsoanele de la arad, inca vreo doua spre constanta, acum e in constructie la ogra, tronsoanele de metrou unde au fost cartitele, acum lucreaza la patinoar, pe coridorul 4 la calea ferata au facut si fac diverse tronsoane. la gari, inclusiv fetestiul nu le-a dat cfr banii si au sistat lucrarile.
          cred ca-s firma cu cele mai multe contracte pe infrastructura din romania.

  6. Primele propuneri de la inceputul anilor 2000 aveau integrată și o cale ferată pe mijloc care s-a pierdut intre timp, am văzut atunci si niste imagini ale proiectului. N-ar fi fost rea o a doua legătură între Dobrogea si restul teritoriului

  7. Cale ferata catre ce?
    Tot asa, daca te uiti pe harta, pana la Tulcea sunt 50 de km de dealuri. Ar mai fi o varianta, cale ferata la metropola Macin.

    • N-are nici o treaba cu zona doar crede ca se pricepe la toate. Nu cred ca a vazut Dunarea la Galati si Dunarea la Braila. Niko in schimb stie ce spune.De la Constanta la Tulcea sunt cam 120 km de dealuri.

      • #Anla’shock &dan/

        Pen’ca deja m-ați enervat deja aflați dragi conscriitori ca în trecut nu eram chiar asa de rupt de proiectele de infrastructura rutiera din Ro, mai exact după absolvire pana prin 2005 am fost angajatul unei firme topo care avea contract cu CNADNR….a doua ridicare topo de mare amploare pt mine (prin 2004 parca) ca o ironie la ,,acuzele” voastre a fost o secțiune din DN-ul care leagă Focșaniul de Brăila mai precis sectorul dintre Maicanesti și Brăila.

        La inceputul sectorului cazarea am avut-o la Hanu Conachi urmând ca spre sfârșit sa fim cazati in Brăila.

        Și da, într-adevăr n-am văzut Dunărea de la Galați, nu bag mana-n foc ca nici la Brăila?, ……dar știu că de pe vremea aia se vorbea de pod.

        Amintirile-mi sunt vagi, Brăila mi-a rămas totuși în cap prin clădirile vechi din zona centrala unde eram cazați și gara CFR, despre Galați în schimb nu-mi mai amintesc nimic, fusesem intr-un weekend din Brăila sa vizitam Galațiul doar așa să nu spunem ca nu l-am văzut, dacă nu greșesc mi-au atras atenția doar niște blocuri înalte.

        ,,Durerea” mea era in schimb legata de faptul ca regiunea Moldovei parca e lăsată intr-un mod deliberat în urma fata de restul țării, o fi adevărat ori ba judecati voi, poate ca mie doar mi se pare.

      • Mersi @Anla
        Adevarul e ca am copilarit pe ambele maluri , de multe ori am traversat siretul inot ..era sa ma si inec acolo , inotam des in dunare
        Zona dintre galati si braila ..incepuse sa se dezvolte prin 90 , daca nu erau divergente intre administratiile de la galati si braila ..practic orasele erau unite azi
        Locul ales e ideal ..si sunt convins ca se va dezvolta
        Asta e si unul din motivele ptr care eram ptr „regionalizare” ptr armonizarea dezvoltarii proiectelor
        Chiar daca nu a fost posibila , tot as fi ptr un fel de administrare care sa depaseasca judetele si ..macar ptr anumite proiecte de infrastructura zonala

  8. O sa fac o observatie legata de articol.

    Podul va fi construit intre Braila si Galati. Mai exact la vreo 5-6 km de Braila si 7-8 km de Galati (depinde de unde masori distanta. Din centrul orasului sau de la marginea orasului)
    Am vazut si in presa acest aspect. Podul este considerat la Braila, fiind pe teritoriul Judetului Braila, judet caee se intinde pana la Siret, adica la marginea Orasului Galati.

    Eu sunt brailean.

  9. Galati versus Braila…food fiiight! 😀
    Eroul Bula din Tulcea sta pe bara si zice: „eu nu arbitrez pe astia!”

    • sa vezi cand o sa incepem moldovenii sa ne stropim pe aici din motiv de autostrada…ai rabdare.

      • Hai cu autostrada pt Moldova, ca poate se trezesc si
        cei din Braila si Galati sa ceară o conexiune pt A2 spre Drajna , si una spre Focsani, in autostrada Moldovei…
        Inca 200 km de autostradă, la ritmul de contructie de la noi…..

        Hai, ca nici nu sunt pretențios…. ?

        • ai atins subiectul,iașiul nu vrea autostradă care să coboare de acolo spre brasov prin bacău si astfel sa fie și vrancea la o aruncătură de băț…e musai să fie spre tg.mureș.la cat de uitata a fost provincia asta acum o mai și tăiem în doua la jumătate.

          • Masterplanul lu’ peste prajit ar trebui sa arate cam ashe:
            1- termen luuung: conectarea prin autostrazi a tuturor municipiilor resedinta de judet cu cele din judetele vecine;
            2- termen mediu: conectarea prin autostrazi a celor 10 regiuni istorice;
            3- termen scurt: conectarea prin autostrazi a celor 3 mari regiuni istorice (prioritare fiind coridoarele europene).

            Noi nu suntem nici macar la „punctul 4” (doua regiuni mari): A1 – Bukresh-Nadlac

          • plus că ai și valea trotusului la onesti cu comanesști,moinești care duc spre miercurea ciuc pe drum national decent.iar spre brasov ai onești prin oituz spre covasna.dar nu,slugile politice din bacau s-au dus la iasi si au pupat poala lui chirica ca sa faca autostrada unirii care nu uneste nimic.

        • Și pentru a nu rămâne doar cu smiles, am să încerc să argumentez pentru Iași-Tg. Mureș:
          1. Majoritatea exporturilor sunt în UE. De aceea se vrea o rută rapidă către UE. Orașele Iași, Tg. Mureș și Brașov, formează un triunghi, ieșenii nu vor să parcurgă 2 laturi ale triunghiului, pentru că investițiile vin treptat, iar Iașul ar fi defavorizat fiind ultimul în acest proiect.
          2. Iașul s-a mai unit cu Bucureștiul odată pe la o mie opt sute cinzeci și ceva, în care s-a stabilit capitala la București, Bucureștiul urmând să facă niște compensații financiare către Iași. Lucru nefăcut. De aceea nu mai vreau să mă ultrareunesc cu Bucureștiul încă o dată, că nu-mi aduce nimic. Chestia asta e validată in 170 de ani.
          3. Bacăul a ajuns la un maxim de dezvoltare industrială, nu are capabilitate de a genera forță de muncă înalt calificată, in afara de Aerostar, R&D nu prea mai văd.
          4. Iașiul are in fiecare an, o generație de 60.000 de absovenți de facultate +sau -. De ce s-a impus Iașiul față de Bacău în industria IT? de ce s-a impus aeroportul Iași față de aeroportul Bacău în momentul în care au inaugurat cea mai modernă pistă din sud estul Europei? Educația reprezintă cel mai mare potențial de dezvoltare. O zonă universitară, legată la vest de o infrastructură modernă poate genera mult mai mult decât ceea ce spui tu.
          5. Cu niște conexiuni decente, această autostradă ar putea fi o punte pentru unele din cele mai sărace județe din România, Vaslui și Botoșani. O conexiune în care potențialul Iașului va fi minimizat în detrimentul unor orașe de genul hai să ne scarpinam la urechea stângă cu mâna dreaptă, e epic fail.
          6. Un culoar nord-sud Suceava-Buzău nu va aduce decât tranzit. Care, sunt de acord, trebuie asigurat și el.

          • iasiul joaca doar cartea lui,nu este interesat de ccooperare si dezvoltare in moldova dar se tot bate cu caramida in piept ca este capitala acestei provincii….tichie de margaitar chelului ,o capitala peste o provincie golita si saracita.ce mari proiecte a zamislit marea capitala a moldovei pentru moldoveni?!faptul ca are un complex de inferiorotate fata de bucuresti e problema lui si sa nu rupa moldova in doua pentru asta.da,istoric si cultural a fost o capitala dar numai este….impacari-va cu ideea,romania are o singura capitala. transilvania nu are o capitala are ai multe,ei colaboreaza si unesc cu adevarat intre ei pentru proiecte si fonduri europene.ce face iasiul,deseneaza inca o granita pe hartă care se potriveste doar intereselor sale.foarte vine sa ramana centru istoric,cultural,universitar pentru basarabeni sau ce mai vrea el dar sa lase provinvia in pace sa se dezvolte armonios.

            • asta a vrut si hrebe nu? centru istoric, cultural, universitar……Locul cel mai propice să dezvolți o zonă e cel în care există cea mai multă educație. frustrarile trecutului sunt iertate dar nu s-au uitat, în rest cea mai scurtă cale din punctul A până în punctul B este AB nu trecând prin C care e cu câteva sute de kilometri mai la SSV.

              • ce tot ai frate cu hrebe?ti-a daramat palatul,ti-a dizolvat univeritatea?!
                pe noi ne-a calcat pe cap si ne-a taiat padurile,noi l-am blestemat primii….depaseste momentul.
                vrem proiecte care sa dezvolte regiunea nu sa o rupa.
                asta e diferenta dintre o gandire mica plina de frustrari tarzii si una moderna.

              • Bravo vouă. Aici nu vei putea să împaci Iașul cu Bacăul în veci. Județele Vrancea și Galați nu se mai consideră în Moldova iar Bacăul are aere de vedetă. Ușor-ușor, Suceava, Botoșani și Vaslui s-au dat pe brazdă realizând potențialul de dezvoltare a unei autostrăzi Iași-Tg. Mureș directe, nu prin Brașov.

                • ai dreptate,restul modovenilor miros nasol celor din iasi.
                  iar actiunea iasiului asta face,rupe modova in bucatele.

                  • o autostrada nord sud uneste nimic cu nimic. ca iesean, sa merg in Tg. Mureș prin Brașov inseamna sa ocolesc 300 + km fata de ceea ce exista acum. chiar daca merg in regim de autostrada, ajung mai repede pe drumul existent. sa se conecteze bacaul cu brasovul prin autostrada. e in interesul lor. Interesul Iasului este sa faca produse cu valoare adaugata mare, care sa poata sa fie expediate rapid spre vest. Are cu cine, poate avea cu ce, prin investitii, dar nu are pe unde,datorita infrastructurii rutiere si feroviare. Cât despre afirmația cu restul molovenilor, prefer să nu spun că nu sunt eu de vină față de complexele tale de inferioritate.

                    • ok,interesul iasiului si atat.
                      pai atunci terminati povestea cu capitala moldovei si unirea,recunoasteti public ca vreti autostrada strict pentru interesul propriu.nu va mai dati mari fecioare cand interesul este doar al vostru.

                    • pai te plângeai pe aici ca ti-au distrus viitorul seche si hrebe ,ca ti-au fugàrit investitorii si tu nu ai pe unde exporta plus valoarea iasiului….bunà iarba basarabenilor.
                      ps.am gresit eu,am crezut ca dialogam cu un román dar el de fapt e iesean.imi cer scuze pentru deranj,sanatate !

                    • în dialogul tău ai adus acuze și niciun argument la ceea ce am spus mai sus, iar ultima reacție pe lângă aia cu ”ești dus”, e josnică. În lipsă de argumente acuzi și denigrezi persoane pe care nu le cunoști, nu știi ce fac, și habar nu ai cu ce se ocupă. viață ușoară!

                    • psycho, las-o mai moale cu jignirile…regionale/locale!

                    • nu am adus nicio jignire,unde ai vazut?

                    • „am crezut ca dialogam cu un román dar el de fapt e iesean”
                      Potoliti-va!

                    • Florin A, ce sa cauti la Tg Mures daca mergi de la Iasi la Bacau/?!! Se merge prin Brasov spre coridorul IV , nu ai nici o treba cu Tg Mures !!!

                    • ai înțeles gresit.punctam ca unii au interese eminamente locale ,niciodată nu am catalogat colegii de dialog prin prisma regiunilor sau a stereotipurilor .

          • marea capitala a moldovei actualmente oras de granită stie ca prin galati trece dunarea,maiestuasa si fermecatoarea capitala a modovei stie ca o traverseaza un drum national care trebuie modernizat si care omoara romani…aparent nu dar stie ca trebuie sa-si asigure fluxul de absolventi basarabeni si nu numai varsatori de euroi in buzunarele dinozaurilor din decanate si rectorate care sunt parte in acest lobby agresiv.iar aici intra in discutie si cele doua universitati de medicina ,iasi si tg.mures.
            botosaniul si vasluiul nu sunt poluri ale saraciei asa cum sunt prezentate in mod oficial si esti amuzant cu interesul iasiului in destinul altcuiva decat al proprilor cetateni.din pacate moldova e dezbinata si rupta iar aici e vina noastra a tuturor.

            • și dacă pui sare pe rană reușești să vindeci? Nu Iașul a pornit dezbinarea asta. Eu propun să mutăm totul la Bacău. Și UMF Gr. T: Popa Iași, și A.I. Cuza și Gh. Asachi și eventual și teiul lui Eminescu, palatul culturii si complexul Pallas, cum au fost mutate sediile regionale ale RomTelecom, Romgaz și altele care le-a mutat Hrebe. Muta Hrebe și regionala CFR dacă ar fi avut infrastructura. Valoare plus adăugată mare o poate da o zonă care o poate produce. Ca să poată produce au nevoie de creiere și de infrastructură. Iașului îi lipsește infrastructura rutieră și feroviară. Bacăului îi lipsește tot. Ceea ce vorbești tu ascunde multe frustrări neîmplinite.

              • ce scriu si ce intelegi tu,duci discutia unde iti convine.
                nimeni nu i-a statutul cultural,istoric si aducational al iasiului dar lasati sa traiasca si pe altii.
                s-a vazut anvergura de capitala a moldovei pana acum chiar si in discutia asta.
                vii la mine cu o schema revansarda impotriva bucurestiului ,bacaului si oricui nu se inchina la poarta voastra.vii cu exemple ridicole gen grebe si sechelariu de parca doi agramati putea sterge din istorie ditamai orasul…cat de naiv poti sa fi?!
                si cacatul asta de dn2 a fost modernizat din abitia lor prosteasca pana la urma de a lega nordul de sud altfel nici pe asta nu-l aveam.
                cred si eu ca galatiul si vrancea s-au aplecat spre sud cand marea capitala a moldovei nu există decat in ambiții ridicole.faptul ca la noi acum psd-ul si pnl-ul local se inchina spre iasi e problema noastra dar asta nu inseamna ca nu intelegem ce se intampla.
                termina cu victimizarea si puseurile elitiste,nu are nimeni nimic cu voi dar nu ne puteti scoate pe restul de pe harta pentru ca vreti voi.
                din pacate imi confirmi motivatia pe care o banuiam ca se afla in spatele demersului cu autostrada.

                • motivația era că este ilogic să mergi din punctul A în punctul B prin C ( de care te agăți tu) marind distanța din A spre B cu mai mult de 300 Km în condițiile în care resursele umane se află în punctul A. pentru că nu putem vorbi de resurse umane în Bacău.

      • ?. Sova ăsta e din bacau parca. Fiecare parte are argumente pro sau contra. Personal eu le vreau pe ambele. Prima insa spre vest.

    • frectie,circuit inchis ca la elias si militar.
      articolul e de fapt un recurs la memorie si atat.

      • E normal. E publicatia lor. E ca si cum ai pune revista jandarmeriei sa scrie despre 10 august.

      • ȚICLEANU Ștefan

        Nene sunt militar (acum în rezervă) și nu am lucrat/lucrez pentru biserică.
        Am postat numai pentru că aruncați cu vorbe în vânt fără să cunoașteți realitatea.

        Apoi domnule mai află că în spitalul militar sau la policlinica Cobălcescu din București 75% sunt civili fără legătură cu armata.

        Spre știința dumitale biserica nu pune condiții pentru accesul la tratamente.
        Mergeți și convingeți-vă nu mai comentați doar de dragul de a fi ”gică contra”.

    • Stefan, spune si mie te rog cum vine asta: Cabinet de consiliere psihologică, municipiul Roman – Arhiepiscopia Romanului şi Bacăului.

      Adica lamureste-ma si pe mine cum se impaca. Personal imi pare ca si cum ar fi neurochirurgie bazata pe lobotomie. Intreb Pentru un prieten.

      • ȚICLEANU Ștefan

        Trist că gândiți așa.
        Cabinete de consiliere psihologică sunt și în armată (că doar facem testările an de an) și n-am auzit să se facă la vreunul … lobotomie.
        Oameni buni de ce sunteți, așa cum am mai scris, ”gică contra”?
        De ce când cineva construiește ceva hop să-i dăm la cap, iar când se demolează sau se taie pădurile, se distruge țara de către politicieni, ne ”doare la bască”?

        Întreb și eu tot așa ”pentru un prieten”.

        • Comparatia era altfel: IMO psihologia e legata de biserica, asa cum e legata neurochirurgia moderna de lobotomii.

          Nu sint Gica impotriva, imi spun parerea in aceasta privinta. Consiliere psihologica, in general, include si terapie, nu doar testele FPI, CPI sau ce se mai da acum in MApN. Ori, din punctul meu de vedere, cele doua (psihologia serioasa si biserica) sint divergente.

          Politicieni, paduri… ce are Maria cu prefectura? Altul era subiectul.

          • ȚICLEANU Ștefan

            Cunosc preoți care au absolvit psihologia cu medii mai mari decât multi colegi din armată care au ajuns …. colonei, iar unul chiar general.
            Ultima mea frază scotea în evidență că pentru construit nu facem nimic dar la demolat ”nici dracu nu ne întrece”.

  10. Să se facă poduri cît de multe… Nu uit circul cu podul cu bulgarii… Au sabotat ăștia cu bacurile cît au putut proiectul…
    Pe de altă parte, am văzut atâtea proiecte cu bani europeni care nu folosesc nimănui, încît mă aștept să aud că îl vor face între două drumuri care nu duc nicăieri…
    Am înțeles că primarul din Brăila e patron de bacuri… I se duce drek afacerea dacă iese bine podul..
    Așa că hai cu poduri, haiku autostrada!

  11. Ideea cu autostrazile nu e ca sa ajunga in buricul targului
    Nici nu e folositor
    Mai ales ptr noi ca nu le avem
    Ideea ar fi ca sa ai o retea de sosele bine structurata si folositoare
    Ca e bacau …ca e iasi????
    La noi standardul de autostrada e „exigent” ..cu curbe largi si inclinatie mica ..ptr a permite viteze constante ptr toate categoriile de vehicule
    Chestia asta face ca autostrazile sa coste
    Si sa fie dificile traversarile punctelor conflictive , fie ca vorbim de relief sau proprietati( unul din motivele ptr care autostrazile si drumurile expres ar trebui sa evite intrarile in oras..si aici ar fi de vorbit pe forma administrativa cu „arii metropolitane” extinse , ptr a putea construi „centuri” ptr a prelua traficul de pe autostrazi , drumuri expres, nationale si a il dirija inspre oras sau il redistribui spre altele)
    Fara a fi un exemplu autostrazile in spania si italia au continuari in zonele dificile facand abateri de la standard(au curbe mai pronuntate , inclinari , chiar si reduceri ale benzii de urgenta)
    O autostrada din zona bacaului inspre brasov ar deservi doar bacaul si deci un segment mai mic de populatie
    Din zona galatiului in amonte eu cred ca va fi dificil „sa atragi” trafic ce nu e de „weekend” ..doar de turism , traficul de marfuri va merge inspre centru
    Eu sunt de parere ca iasi -tg mures e varianta logica cum e
    Dupa mine ar trebui data prioritate rezolvarii punctelor conflictive ..fie ca vorb de reteaua feroviara sau de sosele secundara
    Adica , pe drumurile nationale de importanta , daca e posibil largirea carosabilului la o banda si jumate'( adica banda plus bretea de siguranta ptr stationare..cu benzi de incorporare si iesire , instalarea de parapeti pe centrul soselei si evitarea pe cat posibil a intersectiilor la nivel)
    Ptr reteaua feroviara la fel , ar fi un pas spre cresterea vitezei de circulatie spre un acceptabil permis de materialul rulant si sisteme semnalizare
    Sunt multe puncte conflictive la intrarile in orase , treceri la nivel , unde viteza scade mult, creste timpul de parcurs
    A doua ar fi consolidarea zonelor cu probleme
    Nu sunt investitii enorme , in ziua de azi ai instalatii video ptr supraveghere si cu firme de securitate o rezolvi
    Toate intrarile in orase ar trebui sa fie cu „garduri” sa nu permita traversarea
    Administrarea zonelor nu ar trebui sa fie pe criterii sa satisfaca orgoliile ci e vorba de o realitate din teren
    Daca ne uitam la noi , in pofida depopularii, vedem o dezvoltare „pe orizontala” a oraselor ..chiar si a satelor , fara ca administratiile sa „fie constiente” de asta
    Mai toate orasele mari incep sa aiba o zona „metropolitana” ..zone nou construite in imediata vecinatate ..fara sa aiba transport in comun, unitati sanitare sau scoli ..sau orice tip de utilitati
    E un fel de dezvoltare haotica
    Nu exista un „cadastru” la nivel mai mare decat cel ” local” , la nivel de primarii ..sa permita o „dezvoltare mai strategica”..
    Standardele de constructii ptr utilitati sunt inexistente , absenta lor duce la coruptia asta la nivel mai mic , existenta , actualizarea unor standarde ..ar duce la verificare usoara(cu o inspectie si un audit)..si la tragerea la raspundere chiar si post derulare
    Agentiile isi iau banii fara a avea o implicare directa..de exemplu e atat de usor sa vezi anumite chestii..cum ar fi sa mergi cu masina si sa iei semnalele de circulatie de pe galati barlad ..sa vezi cu un laser de nivel ca nici unul nu e la aceeasi inaltime , nu exista semnale in zonele apropiate sa fie in ” linia de ochire ” ..adica la nivelul parbrizului ..undeva la 1,5 metri de sol
    Cu un inspector pe zi cu o carpa in mana si trei aparate vezi chestia ..si intr-o saptamana o remediezi
    Alta ar fi ca ai portiune de drum unde inclinatia transversala e mare si nu ai o portiune , sant , podet ca apa sa traverseze soseaua pe un fagas normal , nj vorbesc de un rambleu sa impiedice scurgerea apei de pe teren pe sosea
    Intri intr-un sat si unde e terenul plat ..si ai locuinte si terenuri pe margine ai santuri de 50 cm ..si podete de beton , intr-o zona unde economia de spatiu ar trebui sa fie primordiala , ptr a castiga teren ptr trotuare sau circulatia pietonilor..acolo fiind suficient un rambleu mic betonat , nu sant
    Deci?? Agentii ce isi iau bani degeaba , chestii ce se bat in cap
    Administratii ineficiente ..aici se duc banii , nu numai pe furturi , inexistenta sau necunoasterea unor standarde sa impiedice mica coruptela
    Mutarea politiei din nou in sate i-a intors unde erau ..la birt cu borfasii si ineficienta ..era mai bine ca atunci cand basescu ii organizase, au o functionare anacronica ..unde e concentrarea de forte??? Cand ai un grup de patru ciomagari ..vine tablagiul cu pistolul carpati ???? Cand ar trebui sa fie 4-5 , adica doua patrule ptr a asigura un efect de disuasiune
    Si sunt multe ..de cum e organizat sistemul de sanatate
    Nu e de vina catedrala ..oamenii nostri si administratiile „traiesc” intr-un sistem anacronic ce dreneaza putinii bani …intre timp ce administratia centrala se chinuie cum sa schimbe virgula la codul penal
    Si o multime de votanti ce asteapta alegerile ..ptr un mic si o bere ..si poate 10 lei la pensie
    Noi avem „tabere” de la sat la centru ..fara sa stim de ce

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *