Generalul Degeratu, pledeaza pentru transferul unor escadrile americane in Romania si pentru achizitionarea de avioane americane noi.

O sansa pentru pilotii militari romani

Asociaţia absolvenţilor români ai Centrului European pentru Studii de Securitate “George C. Marshall” a organizat un brainstorming dedicat deciziilor luate la Summitul NATO de la Chicago, invitat de onoare fiind generalul (r.) dr. Constantin Degeratu.

În acest context, fiind întrebat ce anume ar spune de la tribuna Congresului Statelor Unite, dacă ar avea această oportunitate, fostul şef al Statului Major General a replicat că ar pleda pentru o mutare a escadrilelor americane din centrul Europei, în România, pentru a oferi astfel o şansă piloţilor români de a zbura, în dublă comandă, cu camarazii americanii, în condiţiile când avioanele militare autohtone vor deveni, în curând, obiecte de muzeu.  Aşa s-ar putea deprinde să zboare la bordul unor aeronave de o altă factură, până la dotarea Forţelor Aeriene Române cu avioane de luptă similare, necesare executării misiunilor care le revin.

Generalul Constantin Degeratu a mers mai departe cu ideea sa, pledând – după o asemenea posibilă şi necesară redislocare de escadrile de luptă – pentru exerciţii aeriene comune  – româno-americano-ruse, într-un spaţiu geopolitic fragil.

Complementar, generalul (r.) dr. Alexandru Grumaz, membru al Consiliului Director al Asociaţiei George C. Marshall România a pledat pentru dotarea aviaţiei noastre militare cu 24 de avioane americane noi, urmând exemplul Poloniei, care a achiziţionat 48 de aeronave F-16 C/D Block 50/52. La finalul acţiunii, cu ocazia fotografiei de familie, ataşaţii militari au apreciat utilitatea acestui brainstorming.

 

De citit si      http://www.cotidianul.ro/wikileaks-generalul-degeratu-facea-comert-neautorizat-cu-arme-americane-141745/

Multumiri lui Mauro

Articol Ziuaveche

M.C.

28 de comentarii:

  1. Sper sa se auda asta acolo unde trebuie!

  2. valentin vasilescu

    ce anume ? enormitatatea zisa de incompetentul Degeratu ? sau lingusirile fara perdea ale lui Grumaz de la STS ?

  3. Aia cu antrenamentul cu rusii!

    Cat despre 24 de avioane noi si offset, or fi cand ai nostri vor reusi sa incheie negocierea co ofertantii, sau nu vor fi, daca nu gasesc solutii, decat SH.

  4. Antrenamentul comun cu rusii este un pic ciudat, insa ideea ca cateva escadrile americane sa fie stationate aici este buna. Si nici nu este noua. Cand americanii au anuntat transferul unor aparate F-16 in Polonia, s-a spus ca este foarte posibil ca o astfel de dislocare sa se faca si in Romania.

  5. ce ai uitat sa precizezi e ca de pe wikileaks reiese ca Degeratu nu vorbeste azi in calitate de fost sef de stat major, ci ca reprezentant al unei firme americane care e implicata in oferta de F-16.

    http://www.cotidianul.ro/wikileaks-generalul-degeratu-facea-comert-neautorizat-cu-arme-americane-141745/

    În acest context, telegrama mai menționează că pentru firma lui Minovici lucrează și Constantin Degeratu (de la 1 decembrie 2009). Gen. (r) Degeratu și-a dat demisia din funcția de consilier prezidențial în decembrie 2009, fiind angajat de Minovici în funcția de „Managing Director and CEO pentru Apărare și Securitate Națională”.

    U.S. May Sell Romania Lockheed F-16s for $4.5 Billion
    By Edmond Lococo

    May 19 (Bloomberg) – The U.S. Defense Department may sell Romania a combination of new and used F-16 jet aircraft built by Lockheed Martin Corp. with a total potential value of $4.5 billion.

    Romania has requested the purchase of 24 new F-16C/D aircraft and the upgrade of 24 older models, the U.S. Defense Security Cooperation Agency said in an e-mailed statement today.

    The sale would include related equipment such as engines, radar, targeting pods and navigation systems, the statement said. Contractors for the equipment include General Electric Co., United Technologies Corp.’s Pratt & Whitney unit, Raytheon Co., Northrop Grumman Corp., Boeing Co., L-3 Communications Holdings Inc. and Goodrich Corp.

    • N-am uitat, ci nu am stiut. Multumesc de link, il voi introduce in articol.

    • Uau, biuzaful, pai daca e Northrop-Grumann in oferta, poate mi se implineste visul cu F20 la Avioane Craiova/Aerostar Bacau :)!

      Dar sa nu ne pripim… caci va mai curge ceva apa pe la noi pana vom vedea „solutia finala”.

    • interesant cu tipul asta – l-am vazut si eu acum cateva luni la tv (money channel) promovand avioanele americane si nici acolo nu se preciza clar ca lucreaza pentru treaba asta, aveai impresia ca vorbeste ca expert independent. e drept ca nu m-am uitat de la inceput – poate ca a anuntat moderatorul de la inceput ca omul lucreaza la unul din intermediarii afacerii F-16.

      nici la Dudu Ionescu, cand promova si el F-16 la Realitatea Tv acum cativa ani nu scria decat „fost ministru al apararii” – ignorandu-se functia actuala de director la Elbit Romania. din ciclul sa salvam aparentele, ca oamenii astia n-au niciun interes personal in afacere… isi dau si ei cu parerea ca experti despre ce e bine pentru tara, si daca se potriveste cu interesul lor, e doar o mica coincidenta, nesemnificativ pentru bobor sa fie informat.

  6. Facura baietii din rezerva brainstormingu’, gata, baura cafelutzele si acasa la treaba la dezinfectat protezele si schimbat pampersii – prostata firar sa fie…

    Daca vin escadrile americane aici inainte sa cumpere avioane, bye bye aviatie militara de vanatoare…

    Vitele alea de la putere au motiv sa nu le mai cumpere, pt ca ‘nu-s bani’ decat pt ‘invetstitzii’…

    Atata se cacaie sa nu cumpere si tot amana, doar doar o pica ceva gratis sau macar ieftin, uite, vin americanii si am rezolvat problema…

    • Poate ar fi bine, asa cum ii spuneam si lui George, ca ai nostri sa astepte sa se schimbe si „garda” la Washingtion, deoarece de la republicani este foarte probabil sa obtinem conditii mai avantajoase in negocierea pentru multirol. Polonia a incheiat contractul in timpul administratiei republicane Bush the 2nd.

      • poate sa vina si un roman la Casa Alba, nu vom primi conditii mai bune daca nu e o competitie – asta e treaba in orice domeniu. nu cu milogeala primesti conditii comerciale bune si nici din prietenie ci avand o situatie competitiva. atunci tot lantul de contractori implicati, de la ala cu celula pana la ala cu motorul si la ala cu radarul, avionica, sau stiu eu ce alte piese, se mobilizeaza altfel.

        in Polonia a fost licitatie, si inca una foarte stransa, s-au batut competitorii intre ei in oferte, au lasat la pret, au plusat la offset, la finantare – daca retin Polonia nu a platit nimic 8 ani.

        in Romania nu a avut loc nicio competitie. aici e diferenta esentiala, americanii au reusit sa-i convinga pe romani sa nu mai tina licitatie. vezi wikileaks si eforturile americane de a-i conduce pe romani pe ruta „sole-sourced procurement” – motivul e ca sa iasa banul mai mare pentru firmele americane si sa nu se faca offset ca pleaca slujbele din America, cum a plecat linia de asamblare de la motorul Pratt&Whitney in Polonia. Aia tin cu tara lor, ambasadorii isi fac treaba, ce nu inteleg eu e de ce autoritatile romane au marsat la prostia asta.

  7. La mine este mai simplu decat asa, indiferent de ce avion luam are sens ceea ce a spus Degeratu, ganditi-va daca luam 12 / 12 avioane si dam un pic de independenta celor 2 baze aeriene Luna si Borcea unii cu Gripen si altii cu F 16 poate nu este asa de naspa sa le avem pe amandoua in Fortele aeriene romane – Cele din Baragan avand o raza de actiune mai mare o sa aiba si armament antinava si o sa participe la exercitii cu americanii iar cele de la Luna sa fie optimizate pentru mentinerea suprematiei aeriene putand opera ieftin si la costuri reduse.
    Si americanii ar avea posibilitatea sa se antreneze si cu alte avioane nu doar cu cele ale lor.

  8. Poate iese ceva de data asta. Hai sa miscam si noi ceva !

    • Mmm, eu stiu, din cate am auzit defapt cei de la Romexpo aveau datoriile platite, daca e adevarat, avem alta dovada ca distrugerea Romaniei este primul obiectiv al tuturor, fie interes intern sau extern…
      Minele de aur de la noi care mergeau pe timpu’ lu’ ceasca, au fost inchise…
      Ce sa intamplat cand au fost inchise? a crescut pretul aurului, de la noi pleca nu stiu ce procent (mare) din productia globala, si din cauza noastra se ieftenea auru’, deci…
      Pe langa multe alte minereuri rare pe care probabil le gasesti numa’ in Romania…

      • Cum cineva spunea de Ceausescu dupa ce a fost dat jos: „He crossed the line”
        Ma intreb cu ce, ca nu aveam datorii? ca Romania producea in nestire si le lua „fatza” celor din vest? ca nu putea sa maraie nimeni la noi? etc…

    • cam ce? eu unul sincer sunt satul de cat am trancanit pe forumuri pe marginea subiectului inzestrare RoAF si in afara de alti forumisti iubitori ai aviatiei in general si ai RoAf in special, crezi ca mai intereseaza pe cineva acest subiect? era chiar un topic acum ceva vreme pe softpedia care avea si un chestionar in care se intreba daca are nevoie Romania de avioane si erau 4 sau 5 variante de raspuns, dintre care una era categoric nu, evident ca aceasta avea cele mai multe voturi, iar evident ca parerile celor care sustineau aceasta varianta erau de genul ca noi murim de foame in casa si dam miliarde pe avioane, ca oricum cu 40 de avioane nu avem aviatie, etc, asa ca ma vad nevoit sa mai intreb la ce bun sa te agiti? eu deja de ceva vreme parca am sentimentul (sper sa ma insel) ca (,) cartile ptr. RoAF au fost de multa vreme facute (poate chiar in cadrul aliantei), iar romania se indreapta spre o forta aeriana de transport fara nici un fel de capabilitati sau capacitati ofensive / defensive. pe ce imi bazez afirmatia, singurele achizitii din ultimii 20 de ani pe partea de material de zbor au fost exclusiv ptr. aviatia de transport, la care mai adaugi vestile ingrijoratoare precum ca pilotii de mig se bat care sa ajunga sa sboare pe spartane si herculane, te pun pe ganduri – clar ca ei stiu mai bine ce ii asteapta…………………..

      • Pai din acest motiv cei care sunt acum la guvernare fac ciocu’ mic cu privire la RoAF. E an electoral si nu vor sa supere gloata de votanti. Lipsa unui plan pe termen lung pentru modernizarea armatei, indiferent de cine ar fi la guvernare, isi spune cuvantul …

  9. avem antrenamente cu rusii in domeniul naval in fiecare an, ar fi interesant de vazut si ce mai au ei in domeniul aerian si cum ne comparam.

    din ce se zice, rusii nu prea mai fac multe ore, sunt cam neantrenati. au niste forte de elita care stau mai bine, dar in adancime sunt slabuti din cauza lipsei banilor pentru piese, consumabile, etc.

    nici ai nostri nu prea mai zboara asa ca ar fi interesant de vazut care e mai breaz.

  10. RomaniaTricolor

    Insane in the mainbrane..stormingu’ lu’ peste…se adunara kapnobatii la un joint…sa anunte draq odata ca luam 24 de vuvuzele si sa terminam cu porcheria asta, ca m-am saturat.

    • Maine poimaine o sa fie 16..

      • RomaniaTricolor

        24 si punctum. Conform shitty smart defence de mai multe nici nu e nevoie pe aici.
        14 Czech Lager,
        14 Hungaristanu’
        12-14 Castravet Respublik
        24 Rummenigger Karpaten…

        • Poate suna aiurea sau prostesc da’ eu de fiecare data cand ma gandesc la achizitii/dotari (cantitati) ma gandesc si la rusia..

        • RomaniaTricolor

          Si eu, e nevoie de vodca buna pt. protocol…
          Cu ani in urma cand s-a ales Deve”silo”, m-am bucurat ca un copil mic, gandindu-ma ca poate se va reactiva si vreo escadrila prin Craiova ca sa acopere partea sarbeasca (lucru confirmat mai recent de misculatiile rusilor pe la ei cu baza de la Nis, basca alegerea recenta a Presedintelui sarb , fost premier pe timpul lui…Milosevici). Acum insa vad ca cel mai probabil vor fi vreo 12 Vipere pe la Campia Turzii si 12 prin Fetesti iar in rest o sa se scoata untul din neamul Soimarestilor pana o sa li se rascheteze vopseaua mai ceva ca de pe LanceRe…

  11. Eu tot nu inteleg de ce nu cumpara motoare pentru cele 17-18 MIG29 stocate si sa le faca Snaiper. Cat dracu poate sa coste…Le da si de munca la aia de la Aerostar, toata lumea fericita.

    http://aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=30

    • Poate ne ajuta Neamtu Tiganu cu ceva informatii.

    • Conform wikipedia:
      Specifications (RD-33)
      Data from Janes Aero Engines, Klimov Website
      General characteristics
      Type: afterburning turbofan
      Length: 4,229 mm (166.50 in)
      Diameter: 1,000 mm (39.37 in)
      Dry weight: 1,055 kg (2,326 lb)
      Components
      Compressor: 2 spool axial, 4 low pressure stages, 9 high pressure stages
      Combustors: annular combustor
      Turbine: Single stage high pressure, single stage low pressure
      Performance
      Maximum thrust: 50.0 kN (11,230 lbf) Dry, 81.3 kN (18,285 lbf) Afterburning.
      Overall pressure ratio: 21:1
      Bypass ratio: 0.49:1
      Turbine inlet temperature: 1,407 °C (2,565 °F)
      Specific fuel consumption: 75 kg/(kN·h) (0.77 lb/(lbf·h)) dry, 188 kg/(kN·h) (1.85 lb/(lbf·h))
      Thrust-to-weight ratio: 4.82:1 (dry), 7.9:1 (afterburning)
      Life expectancy: 4,000 hours
      http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_RD-33

      Specifications (F404-GE-402)
      General characteristics
      Type: Afterburning turbofan
      Length: 154 in (3,912 mm)
      Diameter: 35 in (889 mm)
      Dry weight: 2,282 lb (1,036 kg)
      Components
      Compressor: Axial compressor with 3 fan and 7 compressor stages
      Combustors: annular
      Turbine: 1 low-pressure and 1 high-pressure stage
      Performance
      Maximum thrust:
      11,000 lbf (48.9 kN) military thrust
      17,700 lbf (78.7 kN) with afterburner
      Overall pressure ratio: 26:1
      Bypass ratio: 0.34:1
      Specific fuel consumption:
      Military thrust: 0.81 lb/(lbf·h) (82.6 kg/(kN·h))
      Full afterburner: 1.74 lb/(lbf·h) (177.5 kg/(kN·h))
      Thrust-to-weight ratio: 7.8:1 (76.0 N/kg)

      Comparable engines
      Snecma M88
      GTRE GTX-35VS Kaveri
      Turbo-Union RB199
      RD-33
      http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_F404

      • Am mai scris si eu pe subiectul remotorizarii MIG29 cu motoare vestice similare, aceasta fiind singura sansa pentru noi si programul Sniper (+) deoarece rusii nu ne vor da motoare:
        http://rumaniamilitary.wordpress.com/2012/05/16/problemele-majore-ale-inzestrarii-armatei-romane-si-ale-industriei-de-aparare/

        Multi m-au contrat spunand ca nu e usor sa inlocuiesti motoarele, ca e imposibil sau prea costisitor, insa exemple exista: Rafale a avut in preserie F404 pana a devenit disponibil Smecma; F16 este echipabil cu mai multe tipuri de motoare.

        Celalalta problema majora este costul de operare al MIG 29, considerat de 10 ori mai ridicat decat al MIG21 si probabil de vreo 5 ori fata de F16. Cred insa ca diferenta este undeva la dublu sau maxim triplu, dar ar putea fi redusa prin motoare mai fiabile.

        Iata si comentariile mele mai vechi:
        „Tot legat de ideea programului Lancer, Romania a avut candva un demonstrator MIG29 Sniper, program care ar putea fi re-initializat prin achizitia a minim inca 20 de bucati de MIG 29 la pret redus (din Ungaria, R. Moldova, etc.) si refacerea resursei, eventual inlocuirea motoarelor cu produse similare occidentale, mult mai fiabile. Astfel, alaturi de cele deja stocate pe aeroportul Mihail Kogalniceanu, s-ar obtine 35-45 de celule in inzestrarea Fortelor Aeriene Romane, ca solutie intermediara similara Poloniei, pana la gasirea unei solutii adecvate pe termen lung. MIG29 Sniper+ ar putea adresa o piata externa de peste 1600 de exemplare MIG29, devenind pe urmatorii 10-15 ani noul program echivalent MIG21 Lancer pentru Romania.”

        Problema ramane motorul – ideal ar fi fost gasirea unui motor compatibil din Vest pentru inlocuire… Ma intreb daca Snecma M88-2 actual de pe Rafale nu ar face treaba, ca e mai mic si probabil intra in nacela de MIG29, sau chiar GE F404. Sau M55 de pe Mirage 2000, care e un pic mai puternic, dar este mai lung.

        Teoretic, ca dimensiuni, primele 2 s-ar acomoda usor in locul unui Klimov RD 33 iar tractiunea este asemanatoare:

        Specifications (RD-33)Data from Janes Aero Engines, Klimov Website

        General characteristicsType: afterburning turbofan

        Length: 4,229 mm (166.50 in)

        Diameter: 1,000 mm (39.37 in)

        Dry weight: 1,055 kg (2,326 lb)

        Specifications (F404-GE-402)General characteristicsType: Afterburning turbofan

        Length: 154 in (3,912 mm)

        Diameter: 35 in (889 mm)

        Dry weight: 2,282 lb (1,036 kg)

        Specifications (M88-2)Data from [1]

        General characteristicsType: Twin-shaft, turbofan engine

        Length: 3,538 mm (139.3 in)

        Diameter: 900 mm (35.4 in) max

        Dry weight: 897 kg (1,977 lb)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *