Încă 5 F-16 pentru România

F16

Ca de obicei, aflăm de la alții… Pe scurt, astăzi, 22 august 2019, guvernul portughez a aprobat un buget de 130 000 000 euro pentru cele cinci F-16 destinate României în vederea completării primei escadrile. Înțelegerea mea este că cele cinci aparate vor fi la același standard ca cele din prima tranșă. Dacă s-a semnat sau nu contractul dintre cele două țări nu mi-e prea clar, dar aprobarea bugetului de către guvernul portughez este un indiciu clar că lucrurile sunt foarte avansate.

„A resolution was approved authorizing the Air Force to pay expenditure to cover the costs arising from the contract to be entered into with Romania for the sale of five F-16 aircraft.

In order not to affect the operational capacity of the Portuguese Air Force, the expenditure necessary to complete the sale, estimated at 130 million euros, will be fully supported by the revenues resulting from the agreement with Romania, which will allow strengthen cooperation between the two countries, enabling cost sharing, profitability of technical skills and increased operational capacity of the Portuguese Air Force.”

Rămâne de văzut în cât timp le vom primi…

Mulțumirile noastre merg astăzi către Gefreiter.

 

Sursa:

http://www.passarodeferro.com/2019/08/venda-de-f-16-romenia-governo-autoriza.html

87 de comentarii:

  1. Salut, celelalte 36 f-16 Block 70 pe cand, ca mi s-au lungit asteptarile si aproape ca mi-a murit speranta.

    • 36 f-16 Block 70 inseamna cam 4mld EUR, momentan si sa ne dam peste cam nu prea avem banii astia, poate dupa ce terminam cu Patriot & Himars sa incepem timid sa tatonam cu ideea asta. Sa nu mai zic ca acele 40 de elicoptere de la Bell tot cam spre 3, 4 mld se indeapta. Complicat

      • Emil.scuze dar nu pot fi prea mult de acord cu tine, de la revolutie sau schimbat aproape 2 generatii,am trait in pace, poate cineva sa-mi explice de ce ne aflam aici, mergand din punct de vedere economic, financiar, coruptie, elite politice ca racul mai mult indarat. Nu putem sa mergem la nesfarsit cu costa prea mult domne. 1949- 1979 de unde a plecat Taivanul economic vorbind si dupa 30 de ani unde se afla,e adevarat ca politic era o dictatura iar eu am urat si urasc mult dictatura dar economic si militar cum era.

    • In principiu niciodata.

    • eu zic sa te pregatesti de parastasul sperantei.nu cred ca vezi block70 vreodata.

  2. ies la pensie si nu cred ca vad si restul escadrilelor

  3. si probabil aici ne oprim cu f16 a/b mlu….sper sa dureze mai putin ca la primele.

  4. Ba ce ne cacam pe noi, cat o costa o licenta sa zicem de la japonezi ?

    • Te referi la Mitsubishi F-2? Da e un F16 imbunatatit dpdv aerodinamic si structural. Vreau si eu. Sau F15X, F18 /Super Hornet, F35B… Vise…

    • Licenta de ce? Ale lor F-2 sunt derivate din F-16, deci licenta ar trebui partajata cu Lockheed Martin:
      „derived from the General Dynamics F-16 Fighting Falcon, and manufactured by Mitsubishi Heavy Industries and Lockheed Martin for the Japan Air Self-Defense Force, with a 60/40 split in manufacturing between Japan and the United States.”

  5. deci 17 intr-o escadrila sau cum? de unde pana unde nr. 17?

    • 16+1 virgina de sacrificat canibalului.

      1
    • 12+5 = 17, alea 5 completeaza prima escadrila-embrion de doar 12. Asta am scris de la inceput, ca 12 nu sunt o escadrila, mai ales daca iei avioane SH si suntem operatori noi: indisponibilitatea a muscat rapid din cele 12 avioane.
      Polonezii au escadrila de F-16 de 16 avioane, francezii au spre 24…

      • Dar acum vreo 3 4 luni nu au canibalizat 2 , f 16 ? In masura in care nu au cumpărat piese de schimb ….bănuiesc că tot 10 sunt disponibile .

        • Ce are borcea in plus fata de era ruseasca este ca are hangare de reparatii si magazii de piese astfel incat reparatiile si mentenanta se fac acolo nu la aerostar ca in cazul altor avioane ,daca contractul de achizitie nu a prevazut si piese pt mentinerea operativitatii asta e vina cui a negociat ca si in cazul asta .Cum si instructia pilotilor romani nu ar mai trebui incluse in costurile de achzitii viitoare de f 16 pt ca LM trebuia in 2019 sa livreze deja simulatoarele de zbor incluse in primul contract,care ar trebui sa fie deja la boboc

    • nu se canibalizeaza nimic la f16 conform producatorului si operatorului.
      exista motoare si piese de rezervă dar pot aparea intarzieri pe lantul logistic.
      sper sa depasim acest obicei al intretinerii prin canibalizare atat de drag nouă.
      #windofchange

      • obiceiul canibalizarii se poate depasi doar investind multi bani si incercand sa preluam cat mai mult din mentenanta la noi. Din pacate avem un lot prea mic de aparate si am ajuns prea tarziu in program ca sa putem pretinde si ceva productie locala de piese si repere… sau software.

  6. Vesti bune 🙂 In banii asia sigur nu este inclus si pachetul de armament, nici nu ar avea cum ca doar nu-s portughezii samsari de armament. Plus estimez eu un max 20mil pe armament si facem o escadrila completa de 16 plus 1 de canibalizare (din cate stiu eu, posibil sa ma insel), nu-i rau pana la urma, cu doua patriot in dobrogea, escadrila asta si cumva am securizat aerian S-E, mai trebuie marina.

    • Si totusi la primele pretul a fost aprox. 56 mil. per bucata, pret care a inclus printre altele si un simulator de zbor, de un al doilea simulator de zbor nu cred ca mai avem nevoie la aceasta prima escadrila, iar avioanele au venit totusi cu un pachet minimal de echipare cu armamrnt, munitie, rachete, etc, daca modernizarea se va face la acelasi standard, pretul ar putea sa fie in consecinta chiar mai mic ceva per bucata, fiind si la a doua achizitie, pregatirea pilotiilor pana la un anumit nivel putandu-se face in tara. Pretul de 280 mil. pentru 5 avioane insemna tot 56 la bucata, insa daca standardul la care vor aduce va fi 6+ atunci intradevar vor mai putea aparea probabil ceva banuti in plus pentru armament

  7. Si restul de 36 f16 ???,

  8. au primit „portughejii” un telefon pe linie directă….”adică cum mă omul ăsta frend cu mine cauta sa-si completeze saracia aia de escadrila si voi spuneti ca numai aveti de vanzare la cat amar de dolari am bagat in curul vostru?!maine eliberati 5 din stoc si rezolvati treaba,andărstud?”

  9. Asta e cea mai bună veste din ultimele luni.

  10. Herr Von Renn Weg

    „enabling … … … increased operational capacity of the Portuguese Air Force” Cum? Pt ca ei platesc in prima faza si mai si pierd 5 aeronave… sau se refera ca in final o sa foloseasca banii de la noi sa isi cumpere ei avioanele de transport?
    Si o sa dureze pana in 2023 (inteleg dintr-un articol citat mai sus)? destul de mult, 4 ani… in conditiile in care noi am avea mecanici, piloti, avioane bi-loc, simulator, baza aeriana pt ele… dar… ce habar am eu… in final, foarte bine si la mai multe! Ma bucur!

  11. portugalia ramane cu 19 f16 .pe hartie . subiect de gluma pt aliati

    • Pentru o tara de marimea lor si situata in vestul Europei, intre aliati, 19 sunt mai mult decat suficiente. In schimb, noi avem aproape zilnic Suhoiuri provocand apararea noastra antiaeriana…

  12. Noi o ardem aiurea.
    Mimam inzestrarea, dam maneaua mai tare. Berea burger e grozava ! Micii pe gratar…..

  13. Pentru cele 5 F16 sunt aprobate de către parlament 130 mil euro pt Portugalia si 150 mil euro pt SUA. Cele 150 mil pt SUA ar putea fi pentru trecerea celor 17 buc la un standard gen 6.5? Ca doar asa s-ar justifica suma. Sau pur si simplu armament?

  14. Din formularea in limba lui Shakespeare apare ca se VA semna contractul-to be entered into.
    Mai jos formularea e tot la viitor -will be fully suported from the revenues. Adica Ei spun ca aceste sume vor fi suportate din veniturile obtinute din contractul cu Ro
    Who knows or who will know?

  15. Inca o observatie.
    Comunicatul spune cat platesc portughezii la americani dar NU si cat le platim noi(suma ce ma astept sa fie mai mare-si nu vorbesc de pachet armament sau antrenament piloti)

  16. Si care naiba e configuratia superioara Tape 6.X? Inteleg ca aceasta Tape 6.X se aplica doar pentru cele 5 avioane achizitionate acum?
    Ai nostri comunica dupa principiul Foaie verde stalp, curge apa-n beci.
    Nimic clar si totul interpretabil…

  17. 6.x nu exista. X e locul ”liber” care va fi completat cu cifra 5 🙂 Cel mai probabil toate F-urile 16 vor fi M6.5.

  18. Desi pare o veste buna, din pacate asta nu este un ritm de inzestrare benefic pe termen lung (nici pe termen scurt) pentru RoAF.
    Situatia sta cam asa:
    – avem o flota de Mig 21 care se afla in ultimii ani de viata (asta daca nu vrem sa batem recordul sa ramanem ultima tara de pe mapamond cu Mig 21 in dotare prin 2030 -2040)
    – noi cumparam o data la cativa ani cate o mana de avioane second hand pe care alte tari se gandesc deja sa le inlocuiasca si care oricum sunt uzate fizic si moral.
    – avioanele recent achizitionate ajung sa se canibalizeze din diverse motive (nici nu are relevanta motivul)
    – nu se vede vre-un plan ca pe viitor sa se schime situatia in bine

    Tot ce am enumerat mai sus ma duce cu gandul ca atunci cand vom fi nevoiti sa renuntam la Mig-uri pentru ca nu vor mai putea zbura din motive tehnice (nu vom putea sa tragem la nesfarsit de ele) si F-urile se vor afla in aceeasi situatie, asta in cazul in care (sa speram) ca nu se vor canibaliza complet pana vor ramane 1-2 avioane capabile sa zboare..

    Solutia corecta consider ca ar fi fost sa se achzitioneze macar 2 escadrile de cate 24 avioane fiecare (sau 4 de cate 12 daca vrem neaparat sa fim la limita inferioara legata de nr de avioane per escadrila) indiferent de care avion vorbim Rafale, Typhoon, Gripen, F-uri sau variante mai ieftine precum KAI T-50, oricare numai noi sa fie, ca sa stim ca ne vor tine multi ani.

    Cam deficitar si problematic stilul asta de achizitie: corvete anulate, avioane putine si alea SH, tancuri moderne canci, Piranha 5 doar pe acte, baterii de coasta ioc si tot asa..

    • Dacă banul nu ar fi fost o problema, adică nu ar fi contat costul de achiziție și exploatare al avionului, dintre avioanele menționate de tine, Rafale ar fi fost cel mai ok pt noi. Cu 96 de aparate Rafale, aviatia militara Română nu ar fi fost o forță de neglijat. Chiar și cu 72 de aparate Rafale, în dotare, România ar fi avut în regiunea noastră, o aviație militara demna de invidiat de multe tari. Inclusiv vecinele sale.

      • Rafale nici nu ne-a fost oferit, cand Romania a demarat cererea de informare pentru avion multirol, din 2006 incoace. Rafale costa spre 140 mil. euro bucata cu costuri incluse…
        Franta are 150 de aparate Rafale la un buget de 44 mld. euro pentru armata. Cum crezi ca operam 72 de Rafale (sa nu mai vorbim de pretul de achizitie 140×72 = 10 mld. euro)? N-am fi avut bani nici de conservarea lor…

      • Daca nu ar fi contat banul… Uite cat costa operarea, la o disponibilitate de 53%… adica 73 de aparate: 4,16 mil. euro/ aeronava / an

        https://www.capital.fr/economie-politique/le-cout-dentretien-des-rafale-devoile-1343688
        „Les frais d’entretien des 147 Rafale en service dans l’Armée de l’air et la Marine nationale sont évalués à 611,2 millions d’euros au total en 2018, selon les chiffres du ministère des Armées.

        611,2 millions d’euros, c’est la somme qu’a coûtée l’entretien des 147 Rafale qui étaient en service dans l’Armée de l’air et la Marine nationale en 2018. L’Opinion rapporte en effet que ces chiffres ont été directement dévoilés par le ministère des Armées à la suite d’une question du député LR de Haute-Marne François Cornut-Gentille. C’est donc un coût annuel de 4,16 millions en moyenne par appareil pour l’année dernière. Sur l’année, le taux d’appareils disponibles dans l’Armée de l’air a été de 53,7%, soit donc une moyenne de 56/57 appareils disponibles.”

        • @Sorin, tinand cont de situatia actuala chiar nu as fi avut nimic de obiectat indiferent care din avioane ar fi fost. Aparate noi sa fi fost (sau sa fie) si nu SH..

          @Marius, sunt de parare ca, dat fiind faptul ca Romania face parte din tarile organizatiei francofone si francezii ne-au fost oarecum alaturi in anumite momente de-a lungul istorieri, daca ar fi stiut ca treaba e serioasa si ca ai nostri sunt oameni seriosi ar fi luat in calcul posibilitatea vanzarii catre noi. Dar nimeni nu a insistat sau aratat ca intradevar exista intentia sau motivatia de a achizitiona avioane..Ar fi fost si un avantaj pentru industria lor militara. India, Qatar si Egiptul nu fac parte din NATO si totusi au avioane Rafale, iar noi am fi avut un plus cel putin politic peste cei enumerati.. Parerea mea..
          Da, sunt foarte scumpe la achizitionare operare si intretinere, dar uneori trebuie sa mai faci si eforturi financiare daca vrei ceva bun..la fel e si EF-ul sau cu alte avioane..

        • Marius, costul de întretinere a Rafale, ca și orice alt avion, este în funcție de orele zburate anual. Rafalele franceze zboară în medie 275 ore pe an. Mai bine modulezi cu costul orei de zbor : 15 000 euro pentru Rafale. Deci pentru 150 de ore 2,25 milioane euro, și asta cu salarii și cheltuieli externe franțuzești.

          Cât despre prețul de achiziție, iar e variabil. Între 80 milioane avionul fără armament și 200 milioane euro cu armament și baze la cheie, și în funcție de cantitate.

    • Pai daca se dau bani pe escadrile intregi de avioane ,de unde pe urma salarii pentru liota de generali si colonei facuti la apelul Bocancilor?

  19. În acest articol se vorbește despre inlocuirea lui f16 cu avioane de generația a 5-a. https://www.lantidiplomatico.it/dettnews-la_romania_acquista_5_caccia_f16_dal_portogallo/27922_29341/

  20. Inca 5 F-16 sa fie bine primite,upgradate isi vor face treaba bine.

    Visam la Rafale,F-35,unii chiar la Su-35,dar atata timp cat Armata nu se impune in fata politrucilor nu se va intampla nimic.
    Apoi mai este o problema si de finantare care nu poate fi rezolvata pana nu inceteaza plata pensiilor speciale,indiferent ca-s civile sau nu.Sa nu uitam ca pensiile speciale militare se platesc si militienilor si jandarmilor.

  21. Un C-27 al Roaf, cu numarul zborului ROF210, decolat de pe Otopeni azi dimineata, se indreapta, se pare, spre Portugalia. In acest moment e deasupra Mediteranei.
    https://www.flightradar24.com/ROF210/21d89e03

    Sa aiba legatura cu achizitia celor 5 F-16 „noi”?

  22. La cat mai multe 😉 chiar si sh_uri macar vreo 100 😀

  23. Spartanul ROF210 tocmai a decolat din Portugalia si se indreapta inapoi spre casa.
    https://www.flightradar24.com/ROF210/21dc4265

  24. Uitati ce zic astia : „Iar despre achiziția de noi avioane F -35 de către români direct de la americani sursele noastre de la vârful DGIA susțin că este una iminentă”

    Cititi mai mult: https://www.national.ro/dezvaluiri/f35-nota-de-plata-a-lui-trump-pentru-iohannis-667525.html/#ixzz5xpkPK012
    National

    La 12 bucati chiar nu ma asteptam ! He-He!

  25. Indubitabil F-16 a fost un avion foarte bun in categoria lui in anii ’80 – ’90.
    A cumpara insa aceste babe coafate si rujate de la taranoii de portughezi care le-au zburat peste Ocean in mediu salin a fost Tradare la cel mai inalt Nivel atunci cind Basescu pentru a-si salva tronul a batut palma cu Barroso.
    1 – Romania este prea saraca pentru a cumpara vechituri la pret final de noi.
    2 – Chiar daca am fi optat pentru 36 avioane F15 noi noute tot n-ar fi contat foarte mult atit timp cit tinerii piloti mioritici „beneficiaza”de 30 de ore de zbor pe an, arzind gazul cu maneabilitati in zona, sperind ca intr-o buna zi vor face interceptari si trageri reale, noaptea, in conditii meteo grele.
    Pina atunci insa Dronele vor face actiuni reale de Combat iar „pilotii” vor fi baieti talentati de 5inci ani echipati cu un joystick intr-un container la Falticeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *