Indonezia cumpara AH 64E

Departamentul Apararii din Statele Unite a anuntat pe 27 ianuarie ca Boeing va livra catre Indonezia 8 elicoptere AH-64E Guardian, contra sumei de 295,8 milioane de dolari. Elicopterele sunt noi iar cu tot cu armament si alte servicii incluse contractul ar putea ajunge la suma de 500 milioane de dolari.

ah64e_usar

Aceasta afacere nu este o noutate, posibilitatea achizitiei de elicoptere Apache fiind anuntata inca din 2013. Initial tara asiatica cauta sa cumpere Ah 64D second hand din Europa inca din 2011, insa nu a fost gasit nici un furnizor dispus sa vanda si astfel indonezienii au fost obligati sa se indrepte catre elicoptere noi.

Achizitia de elicoptere de atac americane survine pe fondul eforturilor Indoneziei de as moderniza si intari flota de elicoptere, acestia incercand si varianta rusa prin cumpararea de Mi 35 in anul 2008. Daca au fost sau nu multumiti nu stim, cert este ca s-a simtit nevoia achizitiei si a unor Apache.

Indonezia va folosi elicopterele mai mult pentru asigurarea suveranitatii asupra zonei economice exclusive din Marea Chinei de Sud, zona unde deocamdata cel putin Indonezia nu are nimic de impartit cu nimeni, dar unde China este din ce in ce mai agresiva, asa ca – prevazatori – indonezienii se pregatesc, patru aeronave urmand sa fie stationate pe insula Natuna, in apropierea grantiei maritime dintre Indonezia, Vietnam si Brunei.

Ce baftosi au fost indonezienii ca nu au gasit elicoptere second-hand…

GeorgeGMT

8 comentarii:

  1. Tind sa cred ca noi vom pupa o înarmare serioasa doar atunci când va fi prea târziu. Din păcate norocul ți-l faci, de aia unii sunt mai baftosi, conducerea noastră e prea orientata spre oportunism.
    O soluție mai primitiva ar fi sa se facă o cheta pentru achiziționare de tehnica, ceva de genul dați un leu pentru Ateneu.
    Una ar fi banii și averile recuperate de la evazioniștii fiscali aici cred ca s-ar ajunge repede la reechiparea unei categorii de arme pe an. In fine trăim vremuri interesante.

    • O sa recuperezi pe naiba!!!

      Multu bani s-au dus pe aopa sambetei, Sa sicem ca „recuperzi” un Maybach ,,, a costat cam 350.000 euroi INSA azi cat mai primesti? A fost facuta o vila cam cat un palatel – cine o sa iti dea 3 sau 4 milionae pe ea?

      Plus nu iti fa iluzii. De ex destule milioane (multe!) s-au dus sa zicem in campanii electorale. De ex cum recuperzi banii de pe milioanele de scrisori ale lui Basescu? (asta e din presa- acuzele ministrului ala). Plus altele date ziaristilor si presei fara incasari dar „orientata” politic. Plus baiaramuri , amante , curvet , hoteluri de lux, tzoale de mare lux samd stc .

      Plus sunt bani care au fost impartiti, Oare cu cine ? pai tu crezi ca Cocos a pastrat ptr sine toate cele 9 milioane care le-a incasat de la afacerea microsoft ? Nt a impartit si el …
      Sau na alta. Cica nu prea se gaseste averea lui Patriciu. Pai ce era singur ca loa nevasta? Era la „inaintare” insa in spatele lui naiba stie cine si cati erau !!! Ca altfel cum sa crezi ca o rafinarie ca Midia putea fi preluata cu 50 milioane (facea miliardu de dolari!)

      Daca vrei bani ptr „aparare”, sosele samdeuri apai solutia ar fi sa IMPOZITEZI ce azi „scapa”. Nu pe baba Rada care vinde niste funii de usturoi sau pe nea Caisa care vinde o damigeana de molan .. nu!
      Ci sa termini cu evaziunea fiscala legata de petrol – miliarde! se zice – aia legata de alcool – se zicea ca alcoluul scapa in proprotie de ca 70-80% si ar fi spre miliard! – aia legata de importurile de legume si fructe (mare si ea!!!) sau de returinari de TVA pe exporturi inexistente (cica numa graul plimbat pe vapoare ar face peste 100 milioane euroi . Cifra cica tare modica si subevaluata!) Si astia sunt bani care anual scapa fiscalizarii …

      Dar daca faci asta se duce dracului „capitalismul” romanesc adica luxul pe care il afiseaza unii si altiii …

  2. Scumpe al dracu, mancatzash 🙂
    Sa vrei sa cumperi vreo 24…
    Deja sunt categorii de arme de care nu ne vom mai apropia la bugetele astea de achizitii. Or sa mai traga de SOCATurile alea pana le sar niturile, ca altele nu mai este

    • Extrem de scump! Si daca nu ai un sistem in care sa le integrezi e ca si cum ai arunca banii pe fereastra. Daca ti-l prinde un vanator sau unul cu manpads si ti-l da jos, da de pamant cu aprox. 35 de milioane, nu mai zic de echipaj. Rolul lui fiind de vanator de tancuri, de banii aia mai bine iei alte tancuri sau echipamente antitanc cu care sa echipezi trupele terestre.
      Avand in vedere rolul lui primar, acela de vanator de tancuri, sa mor daca ii inteleg pe indonezieni, tara cu sute de insule. Da’ poate ma luminati voi!

      • Sunt deosebit de scumpe si pt ca acuma primesc systemul AH64 pt prima data, adica support, training, pachet initial de armament. Dupa aia daca mai cumperi platesti probabil numai costul aparatelor.
        Oricum, te usuca la fitcatzi 🙂

        Contra manpads acu’s la moda DIRCM-urile, ca numai cu flares nu prea mai tine la ultima generatie de sensori, pe AH64 au pus doua.
        http://aviationweek.typepad.com/ares/2007/04/dazzled_by_dirc.html

        Acu nu poti sa inlocuiesti elicopter vanator de tancuri cu tancuri, fiecare arma are rolul ei.

        Ce fac aia pe insule cu asa ceva, nu stiu, poate se asteapta vreo invazie chineza cu divizii de tancuri 🙂

        Oricum, elicopterul ala cu Hellfire II si cu gunul este foarte eficient si impotriva ambarcatiunilor mici si rapide, poate la asta s-or fi gandit. Sau doar le place cum arata si vroiau si d’ala 🙂

      • Rachetele alea antitanc si gunpod-urile merg, la fel de bine, si pentru combaterea pirateriei sau contrabandei. Zona musteste de asa ceva.
        Sau poate vor sa-i invadeze pe australieni 🙂

    • nu avem noi fata de Apache…poate niste ec-635 sau ah-6 asa, de parada 🙂 sa nu zica lumea ca nu avem elicoptere de atac

  3. Daca o sa va uitati la dotarea indonezienilor, o sa vedeti ca este greu sa gasesti doua escadrile cu aceeasi tehnica. Nu este o problema de fonduri, au un buget destul de generos. Probabil sefii de la achizitie prefera shaorma cu de toate.
    Caz de pus in rama la capitolul „faux pas” la logistica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *