J 31 detalii constructive

IMG_7168-j31

Si acum sa ne delectam cu primele imagini de aproape ale noului stealth chinezesc J 31. Dupa ce am vazut eu, chinezii au preluat din ideile folosite de americani pe F 117 (fatetarea trapelor), in timp ce in presa au aparut declaratii, atributie unor piloti militari americani, care sustin ca in lupta manevriera J 31 ar surclasa actualele avioane americane de generatia a IV (F 15, F 16 sau F/A 18 Super Hornet) sau F 35…

Greu de crezut totusi…

Ca o ultima remarca, J 31 va fi dotat cu motorul rusesc RD 93. Si acum imaginile.

 

 

31 de comentarii:

  1. Buna dimineata.
    Si eu cred ca e greu de crezut ce spun acei „piloti americani”; din simplu motiv ca nu l-au pilotat. Ca din datele tehnice…Pe de alta parte eu cred ca chinezii nu detin atata tehnologie sa surclaseze vecinii lor japonezi sau pe germani sau pe americani. Ptr., ca daca ar face-o (si asta e o alta discutie) inseamna ca civilizatia oocidentala ar avea o mare problema.

  2. La cum Ponta face relatii cu chinezii, e posibil sa cumpere in viitor J31 vreo 100 de bucati. Gluma sau nu , mai stii …

  3. Si ca sa fac o comparatie …si Geely arata bine dar tot nu e Suzuki sau Toyota. Cred ca asa e si la avioane.

    • vezi ca la fel erau convinsi americanii ca japonezii nu vor putea niciodata sa ajunga Ford, Crysler si GM istoria a dovedit ca s`au inselat;
      China va ajunge la sfarsitu` acestui an cel mai mare producator de autovehicule.
      in timp fiabilitatea lor va crestes si chiar va depasi concurenta pt. un fapt elementar piata dicteza cercetarea stintifica – noi am pierdut cercetarea pt. ca piata noastra interna, ma refer la industrie, este 0, in comparatie cu ce era inainte de `89, noi cumparam multe tehnologii second – faptu` ca mai exista cativa care se chinuie sa faca ceva din pasiune este nesemnificativ.

      • Industria inainte de 89 era extrem de rudimentara cu tehnologie din anii 50-60.

        • Asa rudimentara cum era aceasta economie, doar din exporturi de produse facute „cu tehnologie din anii 50-60” , Romania a reusit sa plateasca INTEGRAL datoria catre FMI, ajungand la zero in 1989.
          In anul 2014, cu tehnologia avansata din ziua de azi, Romania are vreo 70 de miliarde de dolari datorie publica.
          Cred ca cifrele astea spun totul despre eficienta.

          • Ce treaba are datoria publica cu eficienta tehnologica? Ai ramas setat cu comunismul in cap unde toata industria era detinuta de stat.
            Zi ca nu se colecteaza ceea ce e altceva decat ce zici tu mai sus.

          • 🙂 N-are nici o relevanta datoria publica si competitivitatea economica/tehnologica. Japonia are o datorie de 200% din PIB, cam 10 mii de miliarde de dolari…
            Americanii au si ei destula datorie, Germania la fel, Franta la fel… n-are nici o treaba.

          • A platit datoria si noi am facut foame si frig…..Asta da competitivitate…

        • Si da si nu …Chiar daca in unele intreprinderi era tehnologie din anii 50-60 , se lucra pe principiul ” sa nu importam , sa facem noi totul ” erau si intreprinderi unde s-au adus tehnologii de ultima ora ( ma rog, ora ramasese prin anii 80-81′ ) .

  4. …doua roti la trenul de aterizare frontal…inca 🙂

  5. „…doua roti la trenul de aterizare frontal…inca :)”

    Pentru lansare catapultata de pe port avion maybe? Toate avioanele navale au doua roti la jamba de bot ca sa se poata lega la catapulta.

    ” care sustin ca in lupta manevriera J 31 ar surclasa actualele avioane americane de generatia a IV (F 15, F 16 sau F/A 18 Super Hornet) sau F 35…”

    Nu e greu sa surclasezi in lupta manevriera F-35-ul. Super Hornetul idem datorita factorului de suprasarcina maxim de 7,5 g nu este prea manevrier. In schimb F-15 sau F-16 ma foarte indoiesc ca le poate surclasa. Nu de alta dar nu vad nici un LERX la J-31, ceea ce inseamna ca la unghiuri de incidenta mari va aveam probleme cu portanta si va trebui sa se bazepe pe thrust -vectoring care desi l-ar ajuta la inceputul luptei il va face deseamenea sa piarda energie repede mai ales in fata lui F-16 si atunci s-a terminat.””

    • Eu tot cred ca J 31 va avea si o varianta navalizata. Poate parea absurd dar J 20 este prea masiv si nu cred ca va fi niciodata avion de lupta aeriana.

      • J20 e conceput ca bombardier stealth numai bun de trimis peste pozitiile siberiene.

        • Si eu credeam ca J-31 ar avea mai degraba o varianta navalizata.

          J-20 e cam cat un Su-27/Su-35 (ca lungime, anvergura aripilor e mai mica, similara cu Pak-Fa ori F-22)
          http://blog-imgs-49.fc2.com/a/p/g/apg/03_20111231111331.jpg

          Cum exista variante navalizate de Su-27 n-ar fi exclus sa existe la un moment dat si de J-20, dar depinde si ce portavioane vor avea chinezii.
          Parerea mea e ca J-20 e un multirol greu (avion de vanatoare-bombardament cum le zicea inainte), cu raza lunga de actiune si care duce destule rachete AA (si de atac la sol sau antinava la nevoie) pentru a controla zonele intinse si aflate la mare distanta de propriile baze, din Siberia si din largul oceanului in jurul Chinei.
          De fapt ca si greutate cred ca e tot in zona lui Su-35 sau Pak Fa, nu cred sa fie mari diferente.
          Problemele chinezilor cred ca sunt cu motoarele in special, si apoi cu avionica si radarele de bord. Dar oricum fac progrese foarte mari in domeniul aeronauticii, din cate se vede.

          • Apai nu stiu cum or sa navalizeze ei J20, ca arata ca o lada de zestre. E absolut urias. Nu cred ca ar incapea si si daca ar incapea sincer nu cred ca or sa aiba motoare pentru el ca sa il propulseze pentru asa ceva. Mie mi se pare mai degraba constuit pe model Mig31, adica o chestie care cara mnulte bombe, foarte repede si in linie dreapta. Orium orezarii au J-urile alea copiate dupa Su27 care sunt deja navalizate.

        • J 20 pare un avion pt misiuni de tip SEAD, sau in cel mai bun caz un interceptor de mare viteza pe calapodul MIG 25/31.

  6. Si cam la cati rugodei or sa vanda chinezoii astia ‘invizibilul’ lor? Si calitatea? Calitatea-i tot chinezeasca sau cum? 🙂

  7. Sunt curios daca se descurca mai bine decat un F16 care porbabil e cam la acelasi pret. Io as inclina sa cred ca da.

  8. Din fata F-35, din spate SU-27 si asta spune cam totul.
    Ar fi fost un interesant un video in interiorul cockpit-ului. Sa vedem si noi orezaria de butoane, switch-uri si alte alea 🙂
    In fine, chinezoii au spus ca ei nu-l vor si e doar pentru export. Interesant 🙂

  9. Off topic: Pt. cei care se pricep la scris, si slava domnului sunt aici cativa, poate ar merge un articol cu/despre asta: http://foxtrotalpha.jalopnik.com/the-navys-ea-6b-prowler-completes-its-final-carrier-cru-1659101419

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *