JS Kaga aproape gata

JS Kaga, in lucru dar aproape gata

Din “distrugatoare port-elicopter” in portavioane. Mare lucru n-au avut japonezii de facut la cele doua nave din clasa Izumo pentru ca, este evident acum pentru toata lumea, aceste nave au fost construite de la inceput ca portavioane STOVL, nave care sa opereze F 35B.

Prima nava din clasa, JS Izumo, a trecut de prima faza a modificarilor si chiar a executat teste cu aparate F 35B apartinand USMC.

Si poate va ganditi ca modificarile necesare ar fi ample si costisitoare, dar asta ar insemna sa-i banuim pe japonezi ca nu stiu sa construiasca “distrugatoare port-elicopter usor transfomabile in portavioane”,  insa de fapt marea transformare structurala este la prova navei acolo unde vechea punte a navei avea o forma trapezoidala iar acum va fi patrata, in plus intreaga punte de decolare-aterizare va fi acoperita cu un strat  termo-rezistent.

Bine, Izumo nu este inca gata sa opereze F 35B, nici n-are avea de unde deocamdata, dar oricum modificarea navei se va face in doua etape distincte. Prima faza – deja efectuata, a constat din acoperirea puntii cu stratul de protectiv termo-rezistent. A doua etapa – din martie 2025 pana la inceputul anului 2027 este restilizarea puntii din zona provei si realizarea lucrarilor la interiorul navei. Deocamdata niponii nu se grabesc, inca nu au avioane…

Se mai fac lucrari pentru rebalansarea navei si intarirea structurii de rezistenta, lucruri necesare datorita cresterii in greutate.

Dar una peste alta, in 2027 ambele nave ar fi sa fie operationale. Primele patru F 35B vor fi dislocate la bordul JS Izumo inca din 2024, urmate de inca doua aparate in 2025.

Ca numar de avioane F 35B, acest tip de nava ar putea sustine un grup aerian format din maximum 14 aparate. Japonia are intentia sa comande un total de 42 F 35B.

Si uite-asa, dintr-un foc, niponii s-au trezit ca detin doua portavioane. Adevarat ca sunt nave mici, 20 de mii de tone, dar inceputul este facut si de la nave de tip STOVL pana la portavioane de tip CATOBAR nu este, cel mai probabil, o mare problema.

GeorgeGMT

24 de comentarii:

  1. Pentru pregatirea celor doua nave, japonezii cumpara Joint Precision Approach and Landing System de la Raytheon.
    https://www.navalnews.com/naval-news/2023/02/u-s-navy-taps-raytheon-to-deliver-jpals-to-japan/

    7
  2. Hai sa vedem cat le ia sa dea in lucru primul portavion mare. Am putea face pariu cum se va numi. Eu as spune Akagi, cu Shokaku ca a doua varianta 🙂

    8
  3. Soryu sau Hiryu…

    2
  4. Soryu sau Hiryu

    1
  5. Eu pariez că se va numi „Shinano” ??

    1
  6. Primului portavion mare i-as pune numele pasnic de Sakura. Dar sa aiba 100 de mii de tone, catapulte electromagnetice si minim 80 de avioane de generatia 5 la bord. Ca sa doarma linistit nea Xi.

    18
  7. Eu l-aș numi “Taiwan”… sau “Manciuria” ???

  8. He he he, umblați cu „răutăcisme”. Discuția era despre transformarea unui portelicopter în portavion. De unde știți care este cutuma la niponi în ce privește denumirea navelor?

    1
  9. Aici trebuie sa rasuflam usurati.
    Nu avem nevoie, deci nu trebuie sa ne chinuim sa gasim un nume potrivit.

    1
  10. La noi MAPN-ul a comandat port elicoptere japoneze din clasa YA KOYU KU TAVA. Sunt specializate pe operațiuni anti chinezești similare celor anti rusești, din doctrina TI-O’NFIG TI-O’MPING. Suntem niste fericiți, nu avem niciun fel de griji. Ne-am salvat și pe noi și Basarabia!

    15
  11. „de la nave de tip STOVL pana la portavioane de tip CATOBAR nu este, cel mai probabil, o mare problema.”

    Problema e cu CATO.
    Doar americanii le fabricà pentru occidentali. Deci doar dacà vor sà le vândà.
    Sau sà se apuce japonezii sà le fabrice, evitând si brevetul britanic.

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *