KONGSBERG semnează un contract adițional cu armata SUA pentru sistemele CROWS

Kongsberg Defence & Aerospace AS (KONGSBERG) a primit o extindere a contractului său cadru pentru sisteme CROWS IDIQ (de tip livrare nedefinită / cantitate nedeterminată) cu armata SUA, anunțat inițial pe 14 septembrie 2018.

Această extindere este evaluată la aproximativ 500 milioane de dolari și este dependentă de cererea viitoare și de alocațiile anuale.

KONGSBERG continuă dezvoltarea de noi versiuni avansate de stații de luptă telecomandate (RWS), precum și livrări de serie către Armata Statelor Unite, Marina Statelor Unite, Corpul de Infanterie Marină al Statelor Unite și Forțele Aeriene ale Statelor Unite.

„Sistemele CROWS au devenit o capabilitate esențială pentru platformele militare și pentru siguranța soldaților în cadrul Forțelor Armate ale Statelor Unite. Această extindere a contractului ne permite să continuăm să livrăm sisteme care dezvoltă capabilitățile operaționale și eficacitatea împreună cu echipa de la Picatinny Arsenal”, a declarat Pål Bratlie, Vicepreședinte Executiv al Kongsberg Defense and Aerospace.
Cu peste 20.000 de sisteme livrate la nivel mondial și 14 ani de experiență CROWS, KONGSBERG va continua să sprijine soldații cu noi sisteme, capabilități și caracteristici care să îndeplinească cerințele de mâine, oferind suport și modernizări pentru o gamă largă de variante CROWS și echipamente auxiliare.

Toate sistemele CROWS și sistemele de turele telecomandate (RWS) sunt produse la fabrica KONGSBERG din Johnstown, Pennsylvania. Continuarea derulării acestui contract asigură peste 3000 de locuri de muncă, atât direct, cât și prin lanțul de aprovizionare KONGSBERG din SUA.

Cu peste 20.000 de sisteme vândute către 26 de națiuni, KONGSBERG este liderul mondial în furnizarea de turele telecomandate

Kongsberg

 

29 de comentarii:

  1. E foarte interesant de ce au ales pe norvegieni in dauna israelienilor pentru a dota armata USA, in orice caz noi mergem pe ELBIT ca macar o parte din turelele RWS sunt produse in tara.

    2
    • calitatea. e infinit mai buna de partea norvegienilor. la noi, elbit… s-a vazut…. un exemplu, mai sunt si altele.

      1
    • Pe zona turelelor Elbitul este la ani lumina in spatele Konsberg. Nu ma pronunt la calitate, ci la vanzari, Kongsbereg este de departe nr 1. Si britanicii au ales pt Boxer tot Kongsberg, si americanii etc.

    • ce sa caute Elbit sa doteze armata americana? sa fim seriosi…

      in plus, fabrica de turele Kongsberg e in Pennsylvania, e chiar americana.

      Americanii nu importa nimic pentru armata lor, decat pe zone unde exista ceva de nisa, superior, mai iau cate ceva de la aliatii europeni.

  2. In perioada 2005-2010 s-a pus la greu CROWS pe o gramada de vehicule angajate in Irak/Afghanistan, de unde comenzi mari, repede, pentru Kongsberg si ceva plangeri, in special privind eficacitatea camerei termice la temperaturi ambientale mari. Sistemul initial a fost insa rapid ameliorat si criticile au incetat.
    La noi, daca invie programul vehiculului blindat usor 4×4, Oshkosh JLTV ar fi alegerea logica, caz in care CROWS J (Javelin) ar merge la FOS (despre care oricum se barfea ca vor primi JLTV).
    https://oshkoshdefense.com/oshkosh-defense-to-introduce-jltv-to-special-forces-community-at-sofic-2019/

    2
  3. Daca suntem producatori de turele ar fi total de neinteles sa nu le folosim absolut in toate situatiile, pe toate transportoarele, IFV urile, etc. Chiar daca poate mai au nevoie de imbunatatiri . Experienta capatata de muncitori si specialisti in procesul asta de corectare a problemelor, de imbunatatire a produsului este exact lucrul care da valoare industriei de aparare.

    3
  4. Parcă până acum, pe aicișea, era vorba că nu se dezvoltă industria de apărare, că nu au comenzi, că nu li se oferă contracte, că nu aia…. Cum dracu vreți să aibă performanță, dacă nu li se dau contracte, nu au bani să investească în R&D, nu pot să angajeze oameni capabili, nu pot să ofere predictibilitate și siguranță loc muncă, că se ia la pachet totul din străinezia? Ori ne căcăm pe noi mereu, că e ușor să dai din dește pe taste?

    1
    • Daca citeai mai cu atentie articolele noastre ai fi aflat, de exemplu, ca Kongsberg – la fel ca si Elbit – are planuri de productie in tara daca Romania va achizitiona un lot de turele care sa merite investitia.
      Ambele companii sunt serioase, diferenta o face, in favoare Elbit, faptul ca aceasta companie este de mult in Romania, are deja facilitati de productie aici.

      1
    • @gabi S. e un cerc vicios sau „catch 22” cum se spune. Industria nu poate incepe programe serioase pt. ca nu are comenzi, comenzi nu vor fi pt. ca industria nu are un portofoliu de produse care sa coincida cu ce-are acum nevoie armata. Chiar daca am facut acum 30-40 de ani cateva tipuri de avioane, tab-uri, tancuri industria romaneasca are experienta aproape 0 pe ce comanda armata incepand de la avioane multirol, sisteme A-A cu bataie medie, sisteme informatice si de recunoastere. Colac peste pupaza, in industria ro exista sindicate care in loc sa-si vada de treaba lor (respectarea drepturilor angajatilor in contextul contractului de munca) isi baga nasul in politica, contracte, samd. Parerea mea e ca nodul gordian va fi taiat prin preluarea de licente in industria macar partial privata (exp. Aerostar) si ca fabricile si institutele traditionale sunt cam istorie. Pt. ca ele nu inteleg in primul rand incotro merg lucrurile.

      1
      • se pare ca Iveco nu a facut aceiasi greseala ca GD

        1
        • Corect, ne-au dat o mare tzeapa pt care nu am cuvinte. Marea productie de camioane se desfasoara cama asa: vin sasiurile de camion cu grupul motor montat, inclusiv cauciucurile, si cabinele din fibra de sticla sau plastic ce mama masii e in tipla, ai nostri Gigei (cativa zeci, nici macar o suta) se apuca si vopsesc in 2 incaperi cabinele si apoi le monteaza cablajele si scaunele, daca te uiti la ce finisaje fac pai Dacia Nova (ultima inainte de Renault) era lux nu alta. Si cam asta e marea productie de camioane, a si sa nu uit mai e o si o spalatorie afara. Laser frate!

          1
          • pai si ce, nu meritam?
            Cand din sindicate si industria de aparare romaneasca au avertizat in legatura cu asta, toti au sarit: mai dai naibii de comunisti basinosi, aia nu stiu ce e productie la privat, vor ciolan, etc, etc.
            No’, amu’, luati cu lingurita, sau cu surubul de la Lockheed Martin, pentru achizitii de miliarde de $.

            4
            • Ai si tu partial dreptate dar asa se intampla cand nu ai dezvoltat nimic zeci de ani, iei cu linguritza de la LM. Pe de alta parte sindicatele alea nu au nicio parte de vina pt tot dezaatrul din industrie, nu?

              1
              • aia doar au constatat ce se intampla, le-au tot taiat din posturi ca sa ii subtieze si pe aia din sindicate.

                Hai sa iti dau exemplu de filiala de corporatie in Romania, in momentul in care s-au anuntat ca inchid o parte din activitate, mai mult de jumatate s-au inscris in sindicat… sindicat care pana atunci s-a chiunuit ani de zile, aproape un deceniu, sa apara.

                1
          • pai stii sa faci mai mult ? ,daca stiai sa faci nu stagna programul de productie TBT 1 an fara sa plateasca GD penalitati,dar na ne plangem ca fac astia hale noi sa asamblezi camioane cand tu vrei sa le faci de la zero nu ai vrea si profitul sa il doneze Iveco statului roman sa dea ajutoare pt toti aia care nu vor sa munceasca,apropo vezi ca o parte din contract a fost dat de Mapn si unora de la noi care mai stiu sa faca ceva :

            Obiective principale

            achiziţa etapizată a platformelor de transport care să acopere necesarul din documentele de planificare aprobate la nivelul Ministerului Apărării Naționale
            achiziţia pachetului de suport logistic iniţial necesar pentru operarea şi mentenanţa platformelor, pe parcursul primilor 2 ani de exploatare
            securizarea surselor de aprovizionare pentru asigurarea suportului logistic integrat pe toată durata de viață a produselor, atât pe timp de pace, cât și în situații de criză și la război, prin implicarea industriei din România în producerea platformelor de transport

            Furnizori pentru prima etapa a programului

            pentru platforme de transport pe autoşasiu: IVECO DEFENCE VEHICLES S.p.A. Italia
            pentru remorci și semiremorci: S.C. AUTOMECANICA MEDIAȘ S.R.L. din România

            sau si remorcile si semiremorcile vin nevopsite din Italia

            1
            • Nu prea iti inteleg logica … asa si? Ok, sa zicem ca nu stim sa facem mai nimic dar le cumparam 3.000 de camioane, cred ca meritam mai mult decat vopsit de cabine. Iar asta cu nu stim sa facem e o scuza ieftina, vrei sa vinzi in Ro de sute de milioane de euro pai organizeaza-te frate, fa rost de oameni, formeaza-i la locul de munca, tine-i pe la uzinele tale de afara pana invata, etc. Tu crezi ca Dacia a avut exces de personal calificat din prima zi cand a venit aici? Da o tura pe la uzina si incearca sa afli cum s-au organizat, o sa ramai masca cum au facut dintr-un rahat bici, bine nu e 100% meritul lor pt ca procedurile si abordarea erau imprumutate din cultura Nissan dar totusi au facut-o. Daca vorbim de contracte G2G atunci e altceva, vorbim de decizia asumata a statului de a cumpara off the shelf pt ca altfel nu suntem in stare. My 2 cents si ma duc la culcare.

              • @ima80…orice contract e o negociere. Daca ai nevoie de 3000 de camioane si nu te grabesti si aia nu prea au comenzi, ii negociezi pe aia pana in ceruri si inapoi, daca ai nevoie de camioane si iti pocnesc maselele in gura iar aia au si ei comenzi atunci n-ai ce comenta ca ei abia fac fata comenzilor curente. Sau ai negociatori slabi, sau coruptibili, samd, sunt f multe variante. De exemplu daca vrei sa cumperi acum F-16 sau drone de calitate n-ai ce negocia pt. ca producatorii nu fac fata comenzilor curente, vrei sa cumperi in conditiile astea bine, nu, la fel de bine. Daca vrei sa cumperi trainere sau avioane de pasageri poti negocia la greu pt ca oferta depaseste cererea. Aici nu e pe ce meritam, umflam, mimozam, samd. E despre raportul cerere-oferta si despre cat sunt de buni negociatorii pe care-i ai. Din pacate incepem sa platim deja zecile de ani de preferinta pt scoala vietii in defavoarea scolii reale. In vreo 10 ani vom incepe sa platim si actualul f…ing la adresa bugetarilor, n-am lucrat la stat dar am cunostinte in domeniu si in ultimii doi ani s-a plecat in masa din sistem, practic au plecat peste jumatate din cei aprox. 30% oameni competenti care mai existau. In 10 ani daca nu ne scoatem capul din cur vom importa margele colorate.

            • Transferul de know-how la remorci chiar uitasem de el, mea culpa.

      • @Stelian,
        Pai nu sesizezi ironia, sindicatele cauta contracte si investitii pentru ca managerul – statul roman, are o acuta durere in cur?

        Tocmai ciclul ala ca nu sunt bani pentru dezvoltari si nici predictibilitate pe ce cerinte sa dezvolte cu banii extrem de putini la dispozitie, era ca MApN fie sa finanteze programe nationale gen TBT, fie sa dea cu 3-4 ani in avans carnete de sarcini in RFI-uri.

        La noi RFI-urile sunt extrem de generaliste, iar carnetul de sarcini apare cu scurt timp inaintea achizitiei, de multe ori aproape copiat la litera dupa un produs existent.

        2
        • @marius zgureanu…politica de achizitii publice in Romania e o catastrofa nationala. Aparuta dintr-un amestec de coruptie si prostie/ignoranta in starea cea mai pura. Nu doar pt. achizitiile militare ci cam pt. orice fel de achizitii publice. Vedeti de exemplu si asa zisele spitale regionale, autostrazile, samd.

          1
        • @MZ: cand e copiat ad litteram trebuie sa te declari multumit. situatia pe care am intalnit-o este urmatoarea: se uita „specialistiii” prin diverse prospecte si manuale tehnice, si iau de la diversi producatori anumite specificatii pt ceea ce cred ei ca le trebuie si alcatuiesc o asa numita fisa tehnica. in final iese un „Frankenstein” pe care nimeni nu il produce, si se mira de ce nimeni nu se conformeaza 100% cererilor lor

          revenind la Iveco (CNH) cred ca o problema majora va fi potentiala preluare de catre chinezii de la FAW. pe termen mediu: daca nu ii cumpara chineze, cine ii va cumpara, pt ca sunt de vanzare: https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/commercial-vehicle/mhcv/cnh-to-add-defence-business-to-spin-off-plan-source/82291508

          in plus ceea ce nu stim, este cu ce vor fi echipate (motoare, axe, transmisii, cutii de transfer, etc). CNH are unitatea de producere a motoarelor separat: FPT Industrial, care insa are si facilitati de productie si R&D in Italia si Franta. Separat cutii de viteze si transfer sunt produse si de Steyr (tot parte a Iveco insa sunt luate si de la ZF (pe Tracker 8×8 Bundeswehr are Zf2700/400 : https://www.zf.com/products/media/product_media/sonderantriebstechnik/broschueren/allrad_1/Produktuebersicht_Allrad_2016_.pdf)

          culmea e ca se pare ca Iveco apeleaza la Krauss-Maffei Wegmann sa fabrice cabinele blindate pt Trakker-ele comandate de Bundeswehr: https://www.edrmagazine.eu/kmw-produces-iveco-trakker-cabs-for-the-bundeswehr

          concluzia: pana sa ajungem la finalitatea contractului, se pot schimba multe : prorpietarii CNH, strategia si politica concernului cu privire la investitiile in propriiile divizii din alte tari, furnziroii actuali (odata preluati clar ca vor incerca sa optimizeze business-ul si vor aduce noi furnizori in locul unora existenti), etc. asa incat problemele de mentenanta, piese schimb, logistica, pe intreaga durata de viata a camioanelor vor fi ale MApN

          PS: am fost in fabrica din Ulm (ce care fusese Magirus Deutz) dupa care a devenit Iveco Magirus si acum Magirus (fara divizia din Austria Magirus Lohr). Comparatia am facut-o cu dezvoltarea in timp a unui alt producator aflat in apropiere (Liebherr are o uzina in Ehingen )

          Singura consolare va fi probabil, ca oricum sunt mai bune ca actualele Roman-uri si DAC-uri din dotarea MApN

    • Este corect, industriei de aparare I se iau banii rezultati din exporturi si nu prea primeste nici pt. retehnologizare, cel putin de cand a venit noul minstru. Dar ceva mult mai grav se petrece.

      Munitie moderna cu detonator de proximitate a fost dezvoltata si produsa de industria de aparare romaneasca:
      – de 4 ani pt. mortier.
      https://www.youtube.com/channel/UCRiSpKzRuyco18gvG1ZrR6Q
      -2 ani pt. Grad (focos fuzant), artilerie si bombe de aviatie (nu stiu daca este in productie “de masa”);
      Mai este nevoie sa scriu cat de necesare sunt astazi, cat de mult cresc ele eficiente acestor arme.
      Crezi ca au cumparat cei din armata (nu am vazut la nici un exercitiu)?.

      Munitie termobarica pt. RPG atat cea care explodeaza la contact dar si care permite penetrarea zidurilor si explozia in interior (gen bunker buster) distugand puncte intarite sau pe cei care s-ar ascunde intr-o locuinta fortificata foarte rapid.
      Muntia de 40mm (contra infanterie) termobarica…
      https://www.carfil.ro/download/catalog-carfil-20-01-2021.pdf
      Oare au fost cumparate (nu am vazut la nici un exercitiu)?.
      (o sa se produca si pt. RPG9, cat mai rapid sper).

      Pt. Grad:
      -munitie termobarica, s-a vazut in Ucraina cum pot decima in batalion in 2-3 minute. Nu am vazut nici macar la ultimul exrciciu.
      -submunitii, focos fuzant cu programare a exploziei (cel putin in faza de prototip functional de 2 ani). Nici un interes;

      Despre odiseea Suar2 facut dupa cerintele armatei ca dupa sa nu il cumpere ci sa importe ceva cu aceleasi specificaii..(protectia a fost marita mai tarziu prin kituri)
      Arma de infaterie…

      Cand tu MAP(N) trimiti munitia expirata pt. cea mai profitabila operatiune, delaborarea in…..Bulgaria si nu in tara despre ce discutam?. Este profitabil pt. ca o parte dupa anumite opertiuni se poate vinde ca noua.
      Nici macar numitia pt. armamentul de infanterir nu cumpara integral din tara, Brazilia este numai buna pt mitraliera…

      Pot sa produca si arme cu lasere pare ca o adevarata blocada a fost instituita in Romania contra producatorilor autohtoni. Probabil singura sansa ca sa vedem cumparat ceva produs in tara numai daca se exporta in Bulgaria si dupa sa fie importata de acolo.

      2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *