Marina Indiana interesata de Rafale M

rafale_m_exocet_am39_charles_de_gaulle_french_navy_marine_nationale

CEOul Dassault, Eric Trappier a anuntat zilele trecute in cadrul unei conferinte de presa ca Marina Indiana a trimis o cerere de informatii catre Dassault cu privire la varianta navalizata a lui Rafale.

In acest moment India opereaza doua portavioane – INS Vikramaditya cu MIG 29K la bord si  INS Viraat care opereaza AV -8 Harrier – si are in constructie un al treilea portavion – INS Vikrant, toate trei fiind portavioane de tip STOBAR si desi Rafale M poate fi operat si de la bordul acestui tip de nava, avionul este totusi proiectat sa zboare de la bordul portavioanelor clasice de tip CATOBAR (cu catapulta).

Cel mai probabil indienii sunt in cautarea unui avion capabil pentru viitorul lor portavion – INS Vishal, nava care va fi un portavion clasic, cu puntea dreapta si care isi lanseaza avioanele cu ajutorul catapultelor, fiind chiar posibil ca nava sa fie dotata cu sistemul american de catapulte electromagnetice.

Exista si posibilitatea ca INS Vishal sa aiba propulsie nucleara. Cererea de infomatii din partea marinei indiene ar putea fi un semn bun pentru Dassault in mega-contractul MMRCA pentru livrarea a 126 de Rafale catre aviatia indiana, pe ideea ca marina si aviatia sa aiba in dotare acelasi tip de avion…

Apropos, indieni evaluand Rafale, video din 2013:

Si aici, un video de la show-ul aerian de la Kecskemet din 2010 in care se observa controlul deosebit al avionului la viteze reduse, dat de canardurile cuplate, designul permitand lui Rafale manevre aeriene care erau accesibile doar aviaonelor cu elice. Viteza minima pentru aterizare a Rafale este de 213km/h, iar in manevre aeriene poate cobora la 28km/h fara a pierde controlul. Astfel aeronava Rafale M este calificata si pentru operarea la bordul portavioanelor STOBAR fara a fi nevoie de modificari.

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. Apropos de ce Rafale poate opera si de pe portavioane STOBAR – este foarte controlabil la viteze mici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dassault_Rafale

    „The aircraft’s canards also act to reduce the minimum landing speed to 115 knots (213 km/h; 132 mph); while in flight, airspeeds as low as 15 knots (28 km/h; 17 mph) have been observed during training missions.[55] According to simulations by Dassault, the Rafale has sufficient low speed performance to operate from STOBAR-configured aircraft carriers, and can take off using a ski-jump with no modifications”

  2. Titusi Franta este ub frunizir prost . Sau cum zicea odata un opakistanez nu cumoeri Mirage uri ca sa ia ce scoate de Ziua Nationala ci ca o sa ia ghnionu sa le folosesti si atunci Franta tabaga la embargou exact cand ai nevoie mai mare de piese de schimb … Naspa.

    Furnizori seriosi sunt SUA care iti dau sui de urgenta , era URSS si acu poa si Rusia (ar da da mia are capcitatea sa le si transporte orund e oricand ?E? Nu prea mai e) si China .. care vinde cu dezinvoltura lui Zaharoff (adica la ambele parti in acelasi razboi .. bani sa iasa!!!)

  3. Personal am rezerve ca Viteza minima … in manevre aeriene poate cobora la 28km/h fara a pierde controlul. La 28 km.h? Cred ca nici Bücker Bü 133 Jungmeister nu resusea .. Stiti avionu ala cu care Papana facea niste chestii de statea pisicu’ in mustati (biplan , sub 600 kile fara pilot , stea a concursurilor de acrobatie pana prin 70)….

    Daca nu ma insel un avion cu o viteza sub cea de aterizare nu poa executa decat manevra „pietroiul” adica sa cada ca caramida …

    • @Ghita , exista o anumita pozitie pt. cele cu reactive in special ,[dar si cele cu elice ,acrobatice ,cu un motor puternic care pot sa tina avionul in elice in lumanare ] in care avionul vine foarte cabrat , folosind mai degraba motorul sau jetul decat portanta ,si in care poate sa vina cu o viteza mai mica decat la aterizare .
      Bineinteles , cu tractiune vectorizanta nu se pune problema .Acu nu stiu daca chiar 28 km /h poate Rafale-ul sau se lauda frantujii ,e o performanta extrema fara vectorizari

      • Scuze dar Rafalu poa sta in „coada” ?! 50 50 kN si 75 kN postcombustie ..
        Ma rog odata la un miting un Mirage 2000 ne-a survolat ranvers cu o voteza incrediobil de scazuta (si silentios.. sa apoi sa „bubuie” si sa o intinda f rapid)
        Imprsionant sa il vezi glisand peste capul tau , sa vezi pilotu samd. Da figura de circ ca in practica pilotu nu aere nici un inters sa devina tinta ptr orice vanator care are o arma cu glont (nu glumesc .. piloti putea fi „luat” ca si un caprior)
        Miting l;a Banseasa prin 92-94

    • Totul e relativ Ghità.
      În ràzboiul Maluinelor, argentinienii au avut specialisti de la Dassault si Aérospaciale (pentru Exocet) si dupà începerea conflictului.
      Vedetele comandate de Israel si sub embargou au fost làsate „furate” de càtre marinari israelieni în turism la Cherbourg.

      SUA cele fiabile vând armamente (precum AMRAAM) dar nu le livreazà la unii clienti fiindcà vor sà-si aibà cuvântul în privinta utilizàrii.

      • Si daca indienii se vor ciocani cu pakii crezi ca frantzujii vor fi la fel de amaibili ca si cu englezoii? Apropos in Maluine argentinienii erau clientii

        • Cred cà nu ai înteles masajul meu, poate nu esti complet trezit. Binenteles cà argentinienii erau clientii, Shieffeld a fost scufundat de un Exocet argentinian tras de un Super-Étendard.
          Mesajul este cà francezii au continuat sà acorde asistantà unui client desi era în conflict cu un aliat al lor în NATO. Iar americanii supravegheazà uzajul armelor care le vând, ajungând la paroxismul de a nu le livra decât în conflicte care le convin.

          • Lasa Mircea masajele Bizonului, chiar daca e duminica 🙂
            uneori e incapatanat pe ideea lui…

          • Scuze … am vazut gresit .

            • „Personal am rezerve ca Viteza minima … in manevre aeriene poate cobora la 28km/h fara a pierde controlul. La 28 km.h? Cred ca nici Bücker Bü 133 Jungmeister nu resusea .. Stiti avionu ala cu care Papana facea niste chestii de statea pisicu’ in mustati (biplan , sub 600 kile fara pilot , stea a concursurilor de acrobatie pana prin 70)…. ”

              Ti-a raspuns Zgureanu de ce poate sta Rafale la viteze asa de mici:

              „The aircraft’s canards also act to reduce the minimum landing speed to 115 knots (213 km/h; 132 mph); while in flight, airspeeds as low as 15 knots (28 km/h; 17 mph) have been observed during training missions.[55] According to simulations by Dassault, the Rafale has sufficient low speed performance to operate from STOBAR-configured aircraft carriers, and can take off using a ski-jump with no modifications”

              Canardul Close-Coupled combinat cu aripa delta, 2 tipuri de LERX separate, unul la aripa si altul la canard, blended-body-wing, prize de aer sub fuselaj, plus clasici voleti de bord de atac, strake-uri si flaps-uri controlate automate practic mai toate masurile aerodinamice de hiper-sustentatie si control in regim post-stall inventate vreodata plus o motorizare care asigura raport tracțiune-greutate supraunitar la greutate de lupta in configuratia aer-aer, ii permit saracului Rafale sa faca chestii pe care cineva ale carui cunostinte de aerodinamica se opresc la biplan cu aripa dreapta nici macar nu le poate concepe. De fapt Rafale e capabil sa faca lucruri, de genul zbor la unghiuri de incidenta de peste 100 de grade ( in traducere manevra Cobra ), pe care sistemul fly-by-wire nu este capabil inca sa le controleze impunandu-se limitarea sa la 40 de grade unghi de incidenta.

  4. Am o curiozitate
    http://incomemagazine.ro/articole/noile-fregate-ale-marinei-militare-a-rusiei
    a doua poza,in spatele marinarului la ce foloseste tunul?(pare a fi un 45mm din ww2-nu este singura poza in care apare acest tun la navele rusesti /ex sovietice moderne)

  5. KAvionii astia pe care le-au cumparat sunt foarte scumpe, si intradevar sunt avioane de top, mai ales MIG-ul. Daca Indienii cauta avionul potrivit, dintre cele trei cel mai potrivit ar putea fi MIG 29K.

  6. Rafale-ul o fi „creme de la creme” pentru lumea normala… Dar pentru indieni, la nevoile maricele care le au, cred ca cel mai potrivit ar fi tipul pe care reusesc sa-l asimileze cel mai bine in productie/intretinere…

  7. Ciudata strategie a marinei indiene …al 4-le portavion va avea f-35 ? Se pare ca desi I trag rusii de fular , totusi vor si Rafale .Chestia nasoala e ca daca nu-si vor stabili vectorul de inzestrare pe mai putine platforme , vor avea mult de furca si cheltuiala cu intretinerea si instructia .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *