MiG 35 aproape gata de productia de serie

Ca tot am discutat despre noua competitie din India pentru 110 avioane multirol, competitie in care este posibil ca si cei de la MiG sa intre, aflam acum ca rusii abia de au terminat testele de uzina cu noul lor MiG 35.

Astfel, compania producatoare a anuntat printr-un comunicat de presa ca pe 27 decembrie anul trecut a fost semnat certificatul de „absolvire” pentru MiG 35, adica testele de uzina au fost terminate cu rezultate bune si aparatul este acum gata sa intre in productia de serie.

Ilya Tarasenko, directorul celor de la MiG, a declarat: „By its combat potential, the scope and the efficiency of its missions and the price/quality ratio, the MiG-35 is today a perfect combat vehicle for operation in high intensity armed conflicts. The aircraft makes it possible to use the entire range of existing and up-and-coming Russian and foreign armament, including weapons designed for heavy fighter jets.”

Yuri Slyusar, directorul United Aircraft Corporation – companie din care face parte si MiG, a declarat ca se asteapta ca ministerul apararii de la Moscova sa semneze un prim contract de achizitie pentru MiG 35 chiar in 2018.

GeorgeGMT

82 de comentarii:

  1. Iar e gata asta pentru productia de serie?

  2. Salut. Daca e de generatia 6 il vreau pentru armata romana

  3. Da…pina îl întâlnește pe…the red baron!??

  4. Mie mi-a plăcut seria. Mig-ul mai are ani lumina pana acolo!

  5. Unde poate fi incadrat acest avion?

  6. Desi aspectul exterior e acelasi ca in anii 80, trebuie sa fie ceva schimbat incat sa performeze vs J-20 si J16. Cred totusi ca a fost gandit sa contracareze JF-17.

    • MiG-ul 35 a fost gandit in incercarea de a salva biroul Mikoyan. Va incerca sa obtina pietele MiG-ului 29, piete unde sa va lupta cu Su-27 si descendentii sai. Nu va concura cu F-16. Cine are acces la F-16, nu se uita la MiG-ul 35.

    • MiG-ul 35 a fost gandit in incercarea de a salva biroul Mikoyan. Va incerca sa obtina pietele MiG-ului 29, piete unde sa va lupta cu Su-27 si descendentii sai. Nu va concura cu F-16.
      Cine are acces la F-16, nu se uita la MiG-ul 35.

      • Vulpea care nu ajunge la struguri ,spune ca sunt acrii.De ce nu avem noi 100 de MIG-35?Domane ce le am lauda!Dar asa suntem noi romanii!Am vazut documentare facute de vestici si despre MIG-29 si despre acesta si le lauda la greu dtpdv.Noi suntem mai destepti decat toti.Americanii dupa ce au luat de la moldoveni MIG-29 si Su -27 si le au aranjat dupa care s au dat cu ele erau super incantati .Atat de incantati incat spuneau ca nici un avion american nu e atat de manevrabil.Si vorbim de piloti care au calarit mai toate aparatele americane.Daca sunt prosti si voi destepti…Eu cred ca MIG-29 si F-16 sunt sensibil egale,cu un mic plus pentru F-16 pentru ca e mai nou si clar s agandit altfel,cand l au consturit,avand experienta cu F-15.Acesta fiind un aparat foarte scump si foarte costisitor.

    • Admin. De ce nu pot posta?

  7. e fulcrumul cu avionica la zi,avionul lor tactic ușor.

  8. Egiptul are peste 160 de F-16 si totusi a comandat 50 Mig-35…

  9. Rusii au dreptate sà mentinà un al doilea pol de competentà.
    Altfel MiG-35 nu este decât un MiG-29K ameliorat, denumit asa pentru motive comerciale. Pàstreazà de altfel un tren de aterizare mai solid si aripile repliabile ale verisiunii îmbarcate.
    Radarul nu este cel asteptat Zhuk AE (ASEA), desi povestesc cà va fi schimbat.

    Este considerat « vânàtor usor » desi VKS avea planul sà aibà numai « vânàtori grei »

    • Este, de principiu, o decizie ”inteleapta” sa pastrezi orice forma de concurenta. Problema este, in ce masura avem o concurenta reala sau doar una ”simulata”. In acest moment, cel putin, MiG nu poate concura cu Suhoi. Produc aparate din ”clase” diferite, iar daca Su-27 et co, ar putea suplini activitatea MiG-ului 29 et co, viceversa ne este valabila. MiG-ul este ”subventionat” pentru a continua sa existe, iar Su-ul traieste in mod natural..

      • Nu!.Mig produce, intretine si dezvolta Mig31! Taticu astora. Cu Iskanderu’ ala agatat de cur e „strategic” capisci? Sukhoi nu produce nimic strategic. In alta ordine de idei Mig29\35 e un avion cu performante aeronautice formidabile. De ce s-ar renunta la el?

        • Formidabil ca si raza de actiune extrem de scurta?

          • Rusii au aerial tankers ca nu s RoAF….totusi ne umflam ca bobul de orez si noi operam Mig 21 si T55 si SA2 ….come on man…..si Eu sunt patriot,dar nu uita de episodul de pe 3 Iulie 1992 cu armata a14 -a in Transnistria…cu masacrul artileriei rusesti a fratilor nostri de peste Prut in padurea Gerbovetskii….de le au trecut ideile de a pacifica Transnistria…..hai sa nu fim “balena in galeata”….rusii sunt in alta liga…noi sa ne aparam interesele strategice tre sa investim 30mld € in armata nu astea 10 de acum…nu s tancuri,artilerie autopropulsata,nave desant,NPR ,AWACS,interceptor suprematie aeriana,mama ei de treaba nu avem niste MRAP uri,decat loan de la americani si vedem noi ce prastie is Mig 35 ….???

            • @Ross
              Au vreo 20 de Il-78 cu baza la Dyagilevo, si au fost gandite sa realimenteze in zbor bombardierele strategice…
              In alta ordice de idei, la ce ne trebuie nou nave de desant?

              • In contrast with its predecessors, the MiG-35 carries more fuel and can participate in air refueling as both „recipient” and „donor”.
                Ce sa faci cu nave desant…..le ai in caz de invazie intr un anumit punct/puncte poti invalui inamicul ca si contraatac sau mai bine….pot fi ca deterrence vs Crimea bineinteles backed up by strong naval assets…?

                • @Ross
                  Sa zicem că aia cu navele de desant ti-a scăpat, se mai întâmplă… dar pe aia cu avioanele de alimentare chiar nu o înțeleg! Din alea 20, cate crezi ca sunt apte de zbor oricând, 50%, adică vreo 10? Ce înseamnă asta la o tară de dimensiunea Rusiei?

          • …si care-i problema? Versiunea 35 are raza 2000 km, cu rezervoare suplimentare 3100 si cu realimentare aeriana 6000 km! Daca la asta adaugam raza de actiune a armamentului (atentie! pe 9 piloni externi nu 7) Mig 35 sta foarte bine si la parametrul asta. Si nici nu-i de mirare. Mig 35 este un avion din clasa „medie” nu ‘usoara” cum gresit se afirma mai sus.

      • problema e ca Suhoiul este si a fost mereu mult mai scump…., iar in caz de un conflict conventional cu o putere mare, trebuie sa inclocuiesti pierderele rapid cu ceva….

        • Da colegu da SU 27 & family sunt interceptori grei de suprematie aeriana….pe cand Mig29/35 sunt multirol si vs F16 e ok,insa vs F15 matura cu el….

          • corect, Su 27 a fost proiectat pentru lupte impotriva F 15 anyways…, deci Migul e bun daca le ai multe la numar si piloti bine antrenati pentru adversari de genul F 16, Eurofighter s.a…..

  10. Ce bucurie pentru un fost coleg pe acest blog,Romaniainedit, care era fan total MIG35 inca de acum, 7-8 ani, pentru el, acest aparat fiind avionul suprem.
    MIG35 va fi oferit de Rusia, tarilor sarace din zona sa de influenta.Cei cu bani mai multi vor cumpara SU30 sau SU35.

  11. Intotdeauna mi sa parut fascinanta competitia dintre cele doua „birouri de proiectare”, Sukhoi si Mikoyan-Gurevich. O perioada au fost foarte prolifici si inovatori dar de la Su27 si MIG29 parca s-au lasat pe tanjala, au intrat in criza de idei si probabil de bani. Nu au format noi generatii de proiectanti sau i-au pierdut dupa ’90? In orice caz biroul MIG e cam pe perfuzii, are mai multe rateuri in competitia cu Sukhoi si pare ca e primul care va ateriza pe burta desi nici Sukhoi dupa caznele si opintelile cu Su57 nu pare departe. Specializarea fiecarui birou, Sukhoi mai mult pe „air superiority fighters” iar MIG pe „multirole fighters” mai reduce competitia si-i impiedica sa se bata cap in cap.
    Asa cum Intel bate pasul pe loc cu tehnologia de 10nm si adauga tot mai multe plusuri la cea de 14nm (14, 14+, 14++, etc) si rusii se intrec cu plusurile la generatia 4 de avioane (4, 4+, 4++, etc), MIG 35 fiind incadrat la 4++. Aproape 5, ce mai! Cireasa de pe tort e ca, cica, biroul MIG lucreaza in secret si la generatia 6 ca generatia 5 au rezolvat-o „colegii”.
    Avionul nu e rau de loc dar nu are nimic revolutionar fata de MIG29, e doar un „facelift” cum zic cei din industria auto: motoare cu 7% mai puternice si fara fum, tractiune vectoriala imbunatatita (ca la Su30), radar AESA, sistem de detectie si urmarire optica OLS, afisaje LCD, etc). Din pacate nu prea are clienti: rusii vor cam 35 de bucati (putina glucoza in vena), egiptenii vor 50 si cam atat. Indienii le-au dat flit si au ales Rafale desi au MIG29 in dotare, probabil obositi de tergiversarile si manevrele cu Su 57. Cu doar atatea comenzi proiectul MIG 35 gen4++ pare a fi cam DOA.

    • Eu zic ca americanii nu trimit in inima teritoriului inamic avioane facute pe planseta si gata
      Tot ce e b2 , f117 , f22,f35 a fost testat si optimizat ptr gama de misiuni ceruta
      Testate cu „replici” ale radarelor etc
      Rusii l-au desenat pe planseta ..adica cu programele informatice aferente
      Unde e baza de date stocata ptr a testa , prima data in laborator su 57 spre ex??
      Trebuie sa stii pe unde mergi ..nu merge numai cu formulele lui ufimtsev..ca dupa aia descopera utilizatorii , la fel cum descopereau arabetii contra israelienilor , ca radarele astora bat dupa colt si au mod de lupta ptr lupta apropiata

      • @Niko
        Sa nu exageram ca nu e chiar asa! Intradevar Su 57 e in impas pentru moment dar nici F 35 nu sta pe roze. Lockheed Martin au produs si vandut aproape 300 de F35 desi lista de probleme nerezolvate e inca kilometrica.

        http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/the-f-35-still-has-long-way-go-before-it-will-be-ready-24810

        Pe langa asta SUA si inca alte doua state au sistat receptia avioanelor pentru ca nu sunt de acord sa suporte reparatiile datorate viciilor de fabricatie (coroziune datorata nerespectarii unor proceduri de fabricatie).

        https://www.military.com/defensetech/2018/04/12/pentagon-suspends-f-35-deliveries-over-new-corrosion-issues-general.html

        Asadar, se intampla si la case mai cu pretentii!

        • Nu ma refeream la probleme de fabricatie ,ci tehnologia aferenta gen 5 ..care e in principal tehnologia furtiva
          Restul , gen supercroaziera ,etc ,sunt add on ..cine domina tehnologia furtiva are gen 5
          Rusii mai au teren de explorat

          • @Niko
            Nu sunt probleme de fabricatie, sunt probleme nerezolvate din faza de prototip.
            Oricum, se pare ca tehnologiile „quantum radar” si „quantum ghost imaging” la care sapa China, Canada si SUA (de rusi nu stiu) or sa faca in 10-15-20 de ani (nu anul 101520 ?) tehnologia stealth de acum inutila. Cam pe cand vom incepe si noi sa ne gandim sa inlocuim F16 Lancer cu F35 la a treia mana.?

        • nu se compara deloc situatia lui f35 cu su57,ce dracu?!

          • @psycho
            Nu dracu’ ci „ochiul dracului” e implicat in marlania LM: au inceput productia ca sa marce banul desi stiau ca mai sunt multe probleme nerezolvate in faza de prototip si preproductie. Toata lumea accepta ca un produs nou sufera de bolile copilariei dar sa maturi mizeria sub pres si sa te apuci de vanzari este deja lacomie si nesimtire; probabil ca sunt si presiuni politice.
            Nu zice nimeni ca problemele Su 57 si F35 sunt comparabile. Americanii sunt la al 4 avion stealth (F117, B2, F22 si F35) fara a socoti si prototipurile (gen YF 23 flebetea mea) pe cand rusii inca mai incearca sa indese un motor mai de doamne ajuta in primele lor prototipuri.

          • Nu dracu’ ci „ochiul dracului” e implicat in marlania LM: au inceput productia ca sa marce banul desi stiau ca mai sunt multe probleme nerezolvate in faza de prototip si preproductie. Toata lumea accepta ca un produs nou sufera de bolile copilariei dar sa maturi mizeria sub pres si sa te apuci de vanzari este deja lacomie si nesimtire; probabil ca sunt si presiuni politice.
            Nu zice nimeni ca problemele Su 57 si F35 sunt comparabile. Americanii sunt la al 4 avion stealth (F117, B2, F22 si F35) fara a socoti si prototipurile (gen YF 23 flebetea mea) pe cand rusii inca mai incearca sa indese un motor mai de doamne ajuta in pasaroiul proiectat.

    • propulsie vectoriala ?

      • Mda, se pare ca la productie le-au saracit deja de propulsia vectoriala si radarul AESA! Or fi devenit optiuni ca la automobile, daca vrei scaune incalzite, bricheta sau trapa bifezi casuta?

  12. Il vede F-22-ul de la 300 de km. Se joaca cu el ca mata cu soarecele.

  13. Contează și în ce iaz îți înmoi picioarele. La prețul corect poate găsi clienti dinte state fara pretenții din Africa sau America de sud . Aerodinamica Mig 29 este superioară celei a J-17.

    • MIG 35 este un avion de superioritate aeriana, din categoria celor „usoare”, iar rusii intentioneaza sa-l foloseasca in sprijinul fortelor terestre, intr-o zona limitata a frontului, atacand si tinte terestre si acoperind aviatia de atac la sol si bombardement, dar si contra avioanelor inamice, culegerii de informatii, dronelor.
      Acoperirea pe zone largi o vor face SU 30 si SU 35, probabil si SU 57.
      Rusii il compara cu F16 bloc 50/52, caruia ii este superior, spun ei, atat prin viteza (2560 km/ora, fata de 2120 F 16), cat si plafon de zbor (17.500m, fata de 15.200m F 16), iar tractiunea vectoriala ii permite manevre de tipul celor efectuate de SU 35.
      Pentru tari care inca au MIG 29 in dotare si care nu isi pot permite o categorie superioara, poate fi un salt inainte, fiind declarat un avion foarte economic, cu un cost al orei de zbor de 2.5 ori mai mic decat vechiul MIG 29.

      • Vezi sa nu fie ca si ”marele salt inainte”..
        Trebuie sa faci distinctia intre ”fact” and ”fiction”..
        Ce spui tu e doar de domeniul ”wishful thinking”.
        Rusii il compara cu.. Bl.50/52, caruia ii este supetipr ca si viteza.. Super tare, m-am linistit. Intrebare. Totusi, de ce il mai fac?

        • Eu nu m-as linisti….
          Il considera avion de front, are trenul de atrerizare intarit, poate ateriza si pe piste improvizate. Poti face asta cu F 16 ?
          Rusii spun ca are viteza de 2560 km/ora, pe wikipedia, doar 2400, dar ambele surse confirma maximul de 2120 km/ora pentru F 16 ( la altidudine maxima ptr ambele).

          • Frate. Mig-35 inca nu exista. Se tot chinuie sa se nasca de cava vreme. Mai usor cu propaganda..
            F-16 e la Bl.70. Daca rusii isi propun sa atinga Bl.50/52, e numa’ bine. Stay still..
            🙂

          • Trenul.. intarit. Numa’ asta cat face. Recunosc, F-16 e muci. Nu are trenu’.. intarit..
            Sa schimbam subiectul, te rog.

            • Mda….mai bine capu’n nisip….

            • Este cel mai „stealth” avion din lume: se vorbește mult despre el însă nu-l vede nimeni ?
              Acum serios vorbind, mult marketing și propagandă. De fapt, după cum ne-au obișnuit „inovatorii” de la est, va fi cel mai probabil un MIG 29 ușor spoit si prezentat ca „cel mai înalt pitic din lume”.
              Si faptul că se vrea a fi „ușor superior” unei variante de F16 din anii ’90 este chiar liniștitor (bine, asta până scapă propagandiștii la „rezerva strategică de votcă” ca atunci deja da de pământ cu Fdoujdoi ? ).

          • @airson…asta cu „trenul de aterizare intarit” la supersonice e un bullshit rusesc de marketing pt gugustiuci. Poti sa intaresti tu cat vrei trenul, la ce presiune la sol are un avion de-ala, intra in pamant ca in plastilina si-si frange trenul instant. Crezi ca un Tomcat sau F-18 ar avea mai multe sanse? Au printre cele mai rezistente trenuri de aterizare.

            • Nu ma refer la aterizare pe sol intarit ca biplanele de agricultura…ci la piste cu un minim de amenajari ptr un aeroport dislocat aproape de front, nu aeroportul de baza.
              Sigur ca s-ar infige in pamant, ca si celelalte tipuri din categoria lui.

              • Si tu ai tine un avion de superioritate aeriana aproape de linia frontului bun asa suna si la Moscova poate te asculta Ce bine ar fi ))))

              • @airson. Mentenanta unui avion de lupta modern e treaba complicata si foarte vulnerabila. Nu se compara cu surubareala la Bf-109 sau Yak-3. In plus raza de actiune a avioanelor moderne face irelevant conceptul asta cu „avion de front”.
                Doar pana il duci la altitudinea de lupta si se dezmeticeste ala din cabina ce e de facut si ai parcurs 1-200 km.
                In mod normal acum ai aerodromul in standoff, ridici avionul, ai o zona unde realimentezi in zbor si de acolo te duci in misiune. Asta iti da flexibilitate, element surpriza, samd.
                Cum am spus, e o gogorita ruseasca ce tine la publicul de rigoare. N-am timp sa dezvolt, e cam la fel si cu capacele alea de la prizele de aer la care rusii au renuntat pe MiG-35-ul vietii.

  14. O mizerie ruseasca. Ca performante nici nu se apropie de F-16-ele noastre, ca sa nu mai vorbim de calitatea pilotilor romani fata de pilotii votcari.

    • Pun pariu ca la un training ii fac praf pe ai nostri in F16 A ale noastre…..hai sa nu exageram totusi….Mig 35 e un Mig 29 pe steroizi….mai mare,mai rapid mai puternice motoarele ,ranforsata structura,avionica moderna,crede ma fara cioace acum…l as allege pe asta peste F16 block 70 …serios vb ,daca nu ca e neaparat mai performant la avionica sau radar EASA….dar e bimotor….Eu as fi luat Super Hornet nu F16….dar ma rog ….sunt “ jocuri de culise “ cu LM ,din ce vad
      PS nu detin ruble sau bonuri de tezaur rusesti….daca vrea Putin sa ma cumpere tre s o trimita pe Kurnikova sa ma convinga…??

      • …în plus, cu doar 12 F16 MLU nu poți face decât poliție aeriană sau să ții la respect vecini gen Bulgaria, Serbia, Ungaria.
        Pentru fierataniile rusky: Patriot + US Air force + RAF
        NATO rulez ?

    • Sa nu cadem in trolleala
      Nu e vorba de mig-urile rusesti , 35-ul fiind ptr export
      Dupa , ca o tara cu o armata ca a lor , cu proiecte foste si actuale , au si oamenii
      Prin vietnam sau mai pe unde au vandut tehnica , una erau operatorii locali , alta erau rusii
      Ca nu degeaba au grupurile alea de show aerian si de aia se numesc unele manevre dupa piloti rusi
      Noi ii avem pe ai nostri ,profesionisti si buni in ale lor , ei ii au pe ai lor

    • Cum poți spune că e mizerie? L-ai pilotat tu și ști cum se comporta? Asta e mentalitatea care ne trage in jos ca nație…macar ăia scot ceva de pe planșetă și da… zboară!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *