Naiomnik 4×4

Fiecare cu Duster militarizat al lui…

Bine, in cazul rusilor, au avut acces la Dusterul nostru prin filiala locala a Renault, si anume Avtoframos.

AO JuTEK din Stavropolski a dezvaluit in luna mai la Mihailovsk un prototip de mic vehicul blindat 4×4 denumit Naiomnik.  Masinuta este construită 100% cu componente autohtone, avand motorizari atat pe benzina cat si diesel.

Mașina are o capacitate 4×4 si este ca Duster, construita pe un sasiul autoportant. Este conceput pentru fortele speciale si poate fi transportat cu aeronave/elicoptere.

Blindajul ofera protectie impotriva armelor usoare calibrele 5,45 și 7,62 mm, sasiul fiind protejat si dedesubt. Vehiculul are sisteme automate de stingere a incendiilor in cabina si compartimentului motorului.

Ministerul Energiei, Industriei si Comunicațiilor din regiunea Stavropol ia in calcul posibilitatea productiei de serie a Naiomnik si se lucreaza si la o versiune civila.

 

Marius Zgureanu

Surse:

Mały pojazd opancerzony Naiomnik 

38 de comentarii:

  1. Din nou haios. Apropos citeam ieri ca vietnamezii ca si posibili cumpărători de su-57 , au descoperit suruburi in stea pe aripi si bule in geamul pilotului…Despre ce naiba vorbim.
    Rusii or cunoaște teorie dar au mari probleme cu execuția si cu furtul de materiale.

    10
    • Pe ce avion au descoperit asta ?

      4
    • Pune un link. Dar să nu fie echivalentul lui Times New Roman

      2
        • E o tehnică să înșele imperialiștii,, ruskii kalitat este excelentă !

          E rușinos. Atât pentru proiectare (șuruburile, nu cum au capetele ci pentru că nu sunt înecate,pentru un stealth,) și pentru fabricație, pentru defectele din sticlà”

          4
          • Nu mă pricep neapărat dar stelele pe aripă sînt roșii, ceea ce probabil indică unul din primele prototipuri.
            Șuruburile apar în capătul de plan, a cărui configurație a fost schimbată de-a lungul programului.
            În nici o altă fotografie pe internet nu e evident vizibilă o asamblare cu șuruburi în zona aia – nu zic că nu e, doar că nu e vizibilă, or fi mascate în mod obișnuit. Privind mai atent foto de la prima configurație a capului de plan (v de ex. 054 pe wiki) pare vizibilă o linie mai albicioasă care ar corespunde liniei de șuruburi.

            • Este chiar un prototip. M-am holbat bine, trecând prin tratament de imagine, scrie T-50, în timp ce preseria si seria au numere „Bort” gen 01.

              Am întrebat un specialist (francez) în ale lui T-50 / Su-57, nu mi-a ràspuns încà dacà si cele de serie are suruburile aparente.
              Cel care îl am în rezolutie mai bunà, este de serie (numàr Bort 01 albastru) dar fiindcà are logoul lui 929 GLITs din Akhtubinsk (care e centrul national de încercàri în zbor), are suruburi aparente, dar poate sà fie un aparat special de încercàri :

              https://p4.pstatp.com/origin/pgc-image/46176591687b4f42b9e96fd60b275a92.jpeg

              3
              • asta e ala care s-a prabusit

                But this eleventh aircraft, designated Blue 01, was the first production model Su-57 stealth fighter (codenamed the ‘Felon’ by NATO) to roll off the assembly line at Komsomolsk-on-Amur in Russia’s Far East.

                But while testing the extremes of its performance envelope at 32,000 feet, Blue 01 began corkscrewing uncontrollably. As it fell to 26,000 feet, the pilot attempted to regain manual control, without success.
                https://nationalinterest.org/blog/buzz/why-russias-su-57-stealth-fighter-crashed-112906

                2
                • N-am fàcut legàtura… Merci !

                • Am avut ràspunsul „specialistului”.

                  1- Sunt douà „01 albastru”. Cel care s-a pràbusit înainte de a fi livrat fortelor aeriene si un al doilea (al doilea de serie) care a preluat numàrul àsta fiindcà este un numàr al regimentului unde este atribuit, nu un numàr de fabricatie.

                  2- Fotografia „analizatà” de vietnamezi este al „saumon”-ului (nu stiu cum se spune în românà, este o „rotunjime” aerodinamicà la capàtul aripei), nu al LERX-ului pe care l-am redat).
                  Versiunea de serie ar avea capetele suruburilor „înecate”.

                  2
              • Șuruburi aparente sigur, au toate, pînă și F-22 sau F-35 dar le maschează bine; vopseaua și stratul absorbant radar la F-22 sînt notorii, inclusiv prin complexitatea și costul în exploatare.
                Eu comentam specific foto la care se făcuse referire cu liniile de șuruburi. Dacă-i prototip, lucrurile se mai schimbă – cîteodată se schimbă de la zbor la zbor pe aparatele de test.
                Așa că poate au schimbat proiectul de cap de plan față de cel din poză. Sau poate doar în zborul cu poza nu au făcut tratamentul de suprafață cu materialul absorbant – teșiturile la capul șuruburilor sînt cam mari doar ca să înece capul, poate sînt făcute așa ca să prindă polimerul (sau ce-or folosi) pentru stratul final.
                Sau poate și una și alta.
                Dar asta nu înseamnă că Su-57 e proiectat și construit cu aceeași filozofie de toleranțe ca F22 sau F-35, asta cred că se vede în alte părți pe aripă sau fuselaj.

                2
            • @Unui Andrei

              „Nu mă pricep neapărat…”

              Când folosesti cuvântul „plan” în loc de uzualul „aripà”, m-asi îndoi cà nu te pricepi…

              • Ei, la Su-57 și asamblări cu șuruburi nu mă pricep. Îmi place să cred că m-oi pricepe un pic la altele 🙂

                1
            • @Un Andrei, chiar daca este un prototip asamblat manual, problema ramane. Asemenea solutii de imbinare cu elemente de fixare aplicate aparent nu se folosesc nici macar la semnataori. Nu pui tabla pe casa sa folosesti suruburi aparente, se putea crea un profil mai destept care sa permita asamblarea in un plan diferit ceea ce ii asigura stabilitate superioara si rezistenta aerodinamica scazuta. De regula la imbinari de elemente compozite pe metal se folosesc adezivi pentru acelasi plan si prinderi cu suruburi in alt plan. Daca structura este din aluminiu se evita folosirea suruburilor de otel deoarece favorizeaza oxidarea otelului, mai ales ca aici variatia de temperatura este foarte mare.
              Este fix ce spun indienii, poor design and bad execution.

              2
              • @ADR, eu am impresia că nu vedem aceleași șuruburi. Eu văd 2 (3 de fapt) linii de șuruburi la capul aripii.
                Toate au cap îngropat, cu teșiturile în suprafața expusă a învelișului supradimensionate (și deci capul șurubului este sub suprafața aerodinamică) – probabil pentru ca să prindă învelișul final. În comentariul de mai sus am scris că ar putea fi un caz în care învelișul este lipsă – se întîmplă des la toate aparatele stealth și nu-l refaci dacă nu ai motiv pentru că e costisitor (vezi un F-22 celebru aici https://www.thedrive.com/the-war-zone/29218/these-images-of-an-f-22-raptors-crumbling-radar-absorbent-skin-are-fascinating ).
                Pe scurt eu nu văd care sînt semnele de lipsă de calitate în fotografia respectivă – dar cum nu mă pricep apreciez orice explicație pertinentă.

                Cît despre prototipuri și avioane de test eu zic că dacă ai standarde prea înalte s-ar putea să te șocheze unele soluții 🙂

        • uite si in engleza
          https://www.globaldefensecorp.com/2021/07/09/su-57-may-not-be-built-with-quality-workmanship-says-vietnams-mod/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=su-57-may-not-be-built-with-quality-workmanship-says-vietnams-mod

          sa ne amintim si de ce india s-a retras din program
          The AL-41F engines fitted to the Su-57 were unreliable. The radar was inadequate. The airframe was poorly built, with serious implications for the jet’s stealth profile. And in light of these defects, $6 billion was too much to pay up front.

          According to Business Standard, Russian officials countered, saying the AL-41F engines were a temporary fit until brand-new and more powerful motors could be developed. The radar, too, was temporary—pending new sensors being developed specifically for the Indian version of the warplane.

          But the allegations of sloppy construction appeared to be particularly serious. Besides posing an accident risk, low-quality construction can result in gaps and mismatched angles that elevate a plane’s radar signature.
          https://nationalinterest.org/blog/buzz/why-india-rejected-russia%E2%80%99s-su-57-stealth-fighter-146771

          6
          • Mda. Pàcat de calitàtile lui. Acuma cà va fi stealth, n-o fi, dracu’ sà-i pieptene.

            Este totusi un avion foarte frumos, bien studiat dpdv comenzi de zbor si aerodinamicà. Dar nu suntem la concurs Miss Avion, ci la cine îl omoarà pe celàlalt.

            O demonstratie de zbor care care îmi place foarte mult :
            https://www.youtube.com/watch?v=48U08K78Mhs

            5
          • @robi, bulele alea sa zicem ca pot fi photoshopate, dar ai vazut cum arata tetiera din spatele castii vintage a pilotului ?

            1
        • haoleu ce-i acolo! ? Suruburile macar sunt standard cu cap in cruce (la masini nu se foloseste acest tip), dar ce te faci cu gaurile alea frezate la adancimi total diferite. Si bavura aia polizata de pe flaps, juri ca e facuta din flex. Toleranta la lufturi e haos total.
          Ce sa mai comentam, este evident asa ceva nu se face in o fabrica standardizata, asta e o masinarie facuta de baieti cu scule de mana si cu matrite nestandardizate.
          Poate o fi un prototip.. zic si yo ca prea arata groaznic.
          Ma gansc ca indienii si-au bagat picioarele si in proiect si in bani, or fi stiind aia ceva.

          9
    • Intotdeauna, obiectul din vitrina se vinde ultimul… 😛

      Nu-mi pare rau de Rusi… imi pare rau de aia care sufera din dragoste pentru ei…

      3
    • Ce sînt alea șuruburi în stea și de ce sînt o problemă?
      Și unde scrie că au descoperit vietnamezii asta – că articolul citat mai jos pune niște imagini de la RT – pe unele chiar scrie că sînt de la ministerul apărării rus.
      Propaganda în sens invers nu ajută neapărat.

  2. @Marius
    Ai pus Franta în taguri. E totusi un vehicul rusesc.

  3. În concluzie, ma duce și barett sunt de bază.

  4. off topic:
    https://www.auto-bild.ro/stiri/dacia-model-nou-salonul-iaa-mobility-2021-197139.html
    „Salonul IAA Mobility 2021 va avea loc în Munchen în perioada 7-12 septembrie și va marca prezentarea fizică a noului model Dacia. Despre acesta cunoaștem doar faptul că este un “vehicul familial și polivalent cu șapte locuri”.

  5. pare mai mult un bricolaj facut de baieti in garaj decat ceva scos de o fabrica. Jante de aliaj vs blindaj , geamuri laminate prinse in suruburi, roti ce ies din gabarit si aparatori prea scurte. e o gluma sincer. In afara de presupusul blindaj si mitraliera de pe plafon aduce cu un Vitara preparat de offroad in garaj.

    3
  6. „Mașina are o capacitate 4×4 si este ca Duster, construita pe un sasiul autoportant.” – Are sasiul identic cu cel de pe Duster ori si-au aruncat un ochi si din greseala l-au copiat pe tot cu mici modificari ?

    • Nu se stie, inca… e unul dintre motivele pentru care am dat stirea 🙂

      1
    • Duster nu are sasiu, este caroserie autoportanta din tabla abutisata, asta chiar daca ar fi autoportanta este pe grinzi sudate. „Chestia” asta nu are nicio treaba cu Duater, nici macar trenul de rulare nu are cum fi preluat, este cel putin cu 1 to mai grea. Sub chit si vopsea orice rabla pare masina.

      5
  7. Vai mama lor, industria militara ruseasca a ajuns la Dustere blindate.

    2
  8. Tare faină. Are și cotieră care răcește vodca?
    Că pe căldură asta…

    1
  9. Mie mi se pare a fi construita in garaj de catre vreun localnic … ceva de genul micilor mesteri si bormasinile lor minunate de la casa pionierului

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *