Pentru cine are radare vechi…

… si uraste radarele AESA (sau n-are bani de ele), si inca vrea sa le foloseasca pe cele vechi (generatia AN/APG-66 / 68 / 70 / 73) cu un minim de modernizare pe aparatele de generatie mai veche (F-5, F-16, F-15, etc):

Pentru APG-66, modificarea se numeste Delta. Iar pentru F-5, fiind necesar ceva mai compact: Nemesis.

Si aici un pic de F-16 cu AESA saracului: ARES.

Iata cum se imprima 3D o antena la scara mai redusa de radar APG-68… din ABS – cea reala mai incolo:

Deci daca nu te dau afara banii din casa si ai minte, exista intotdeauna si alternative…

 

Marius Zgureanu

Share

Sursa:

https://duotechservices.com/a-renaissance-of-the-mechanically-scanned-radar

 

16 comentarii:

  1. Acum ca vorbim de radare pentru F 16 si ca totul pare mort si ingropat pentru urmatorii minim 2 – 3 ani pe acest subiect, asta inteleg, dar ca a trecut termenul de anuntare al castigatorului pentru corvete si camioane, care-i scuza?

    Sa anunte glorios pe 1 decembrie castigatorii? Dar care in care an sa fie? 2018/2019/2020……sau la anul si la multi ani?

    PS Rachetele de coasta?

  2. Eu zic ca e important sa investim in upgrade-uri mai serioase: lasere in wingtips ca la X-wing din Star Wars, avioane submersibile, submarine stealth care pot functiona ca bombardiere la nevoiel, in genul B2 al americanilor, rachete AA care sunt si balistice si anti-balistice si de croaziera si neaparat cu laser in varf (de fapt e nevoie de laser pe orice tehnica avem sau cumpara, e de neconceput o aparare capabila fara lasere). Deasemenea, Catedrala Mantuirii Neamului trebuie sa aiba lasere multicolore si sistem audio 5.1 si manele si sa fie in weekend discoteca de manele. Spitalele, pe langa lasere desigur, trebuie sa ofere masaj gratuit la omul muncitor, cu happy ending si epilare cu lasere desigur pentru femeile muncitoare, in special batranele la pensie. Cu o asemenea echipare si strategie long term, nimeni nu va indrazni sa ne atace. Si trebuie sa facem si ceasuri ca elvetienii, cu laser desigur.

    Sper ca nu-mi veti sterge comentariul, e doar futurist, chiar daca politicienii nostrii tradatori nu vor implementa niciodata asemenea programe de anvergura, coarda si bord de atac.

    • sa investim in upgrade-uri mai serioase ?! 🙂
      Astia nu a fost in stare sa investeasca cateva mil. euro anual in cota de participare la programele de cercetare europene si ca rezultat ni s-a taiat macaroana si la faramituri 🙂

  3. AESA ala e destul de cool. Nu stim ce capacitate de rezistenta la EW si contramasuri are, dar, de fapt, asta nu stim la nici unul.

    La cum arata antena aia, pare o macheta nu ceva real.

  4. E un concept teoretic, firma incearca sa gaseasca clienti si/sau investitori pentru treaba asta, radarul ala modificat nu exista inca si nu a fost vandut nimanui.

    Altfel, ideea pare buna la nivel teoretic, insa chiar daca merge tot snur, cum zic ei, sa certifici chestiile astea pe avion si toata povestea e foarte complicat si daca nu gasesc pe cineva, un client mare, interesat nu-si vor baga banii in afacerea asta.

    Iar clientii mari, care ar avea bani si ar putea sa suporte dezvoltarea, nu mai zboara cu F-16 sau sunt pe cale sa le pensioneze. Raman amarastenii, care insa nu-si permit sa finanteze programe scumpe de cercetare de genul asta pentru cateva avioane pe care le folosesc, mai ales ca exista alternative – sa treaca la un AESA deja certificat pe F-16 sau sa mai traga cativa ani de radarele cu scanare mecanica, pe principiul ca nu se merita sa bagi bani intr-o platforma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *