Poza zilei: Air Force One…C-27J lituanian

(*editat – republicat din 1 feb 2015)

Era sa zic VIP (Very Important Ponta):

C-27J VIP 1692792

Ok, daca astia au fost presa (18 locuri), inca una, compartimentul VIP:

C-27J VIP 1692793

Da, da, stiu ca-s din 2010, dar daca al nostru e „la secret”…ne multumim cu ce nu avem:

C-27J VIP 1692619

„Sauce”: Airliners.net

 

24 de comentarii:

  1. Saracii.
    Nicusor a mers cu un C 27. Nu știu dacă avem unu in configurație VIP.
    Oricum e mai ieftin . Cred că pe Iohannis îl lovea damblaua sa zboare cu așa ceva.
    Cred că dădea cu chiloții de fuselaj. 😄

    20
    • Un avion pt asa o persoana , daca este inzestrat cum trebuie costa foarte mult, mult mai mult decat puterile economice ale romaniei. Vedeti aici costul „Bibi avion”

      https://en.wikipedia.org/wiki/Wing_of_Zion

      3
      • Ce prostii vorbesti si tu. Ca tot esti mare fan wikipedia, cauta sa vezi PIB-ul Romaniei in PPP. E aproape de 2 ori mai mare decat al Isreal. Deci ne permitem, dar nu e prioritate.

        3
        • capatu satului

          un avion pt conducera tarii este o prioritate,
          pt ca acest lucru conteaza pt imaginea tarii,
          la mintea mea, similar, toate autoritatile publice de la noi, ar trebui sa detina, pt plimbarile demnitarilor doar autovehicule produse in tara,
          iar ambasadele noastre de pe glob la fel, doar autovehicule produse la noi in tara,

          dar aceasta prioritate, cu avionu pt conducerea tarii, nu este relevanta pt. psd, pnl, hauru, usere, ude mereu,
          noi avem alte prioritati:
          cum sa amanam reformele asumate cu UE prin PNNR – ca nu sunt reforme pe traditia noastra de furat, ciubuc, etc

          cum sa nu renuntam la controlu politic in companiile de stat,
          cum sa amanam legea salarizarii unitare,
          cum sa mentinem pensiile speciale anticipate,
          cum sa mentinem sporu de antena,
          cum sa renuntam la spitale gratuite din fonduri UE in schimbu construirii acestora cu credite luate de stat,
          cum sa nu cumparam molecule inovatoare in tratarea bolilor incurabile (cancer, etc)
          cum sa pierdem la nesfarsit fonduri UE gratuite,
          cum sa construim scump si prost – dar fara vinovati, ca s-a luat cascavalu de cine trebuie,

          si cum hoti sunt toti nevinovati,
          si eventual drepturi pt infractori,

          stalin si poporu rus fericire n-a adus decat pt cei saraci cu duhu

          5
        • Necesitatea obliga.
          De exemplu si aeronavele civile de transport pasageri ale companiilor israeliene folosesc sisteme de tip DIRCM.

          2
  2. Poate la viitoarea vizita a presedintelui Romaniei in Tarile Arabe , primim si noi cadou un avion daca tot nu suntem in stare dupa atita vreme sa cumparam unul.

    2
  3. B9 e o intalnire „a celor mici”, ceva de genul „hai sa ne facem ca facem ceva”, asta pt ca nicio tara din cele membre n-o sa actioneze in sprijinul alteia fara un OK macar de la DE, FR sau UK, sa nu zic US. Prin urmare, daca ai timp te duci cu ce vrei, insa la un summit serios, NATO, UE, ONU samd trebuie sa te duci in tinuta obligatorie.
    Pacat ca romanii n-au invatat ce e ala smoking-ul si au ramas la salopete 😀

    1
    • Coscogeamitea

      Cu toate ca saptamana trecuta statea in maini la o emisiune TV, Baebock a fost aleasa (prin votul secret a 167 de state, adica sincer) presedinte al adunarii generale ONU. Din pozitia asta stabileste agenda discutiilor si coordoneaza alegerile pentru viitorul secretar general al organizatiei.

      Lumea s-a schimbat, snobismele si-au pierdut relevanta. Puterea efectiva, viziunea, valorile si gandirea critica fac diferenta.

      Minimalismul/opulenta reprezentarii e un indicator politic al nivelului de democratie si al legitimitatii. Pt. presedintele unei tari care are scoli cu bude in curte si cel mai mare procent de mame minore din Europa, imaginea modestiei indica reprezentativitate si prin asta putere.

      7
  4. E chiar asa greu pentru România sa cumpere un A 319 sau macar un Dassault Falcon la mana a doua evident pentru zboruri oficiale. Bulgaria are, Slovacia are, Cehia…nu mai zic de Polonia.
    N-ar fi putut pastra cele doua Airbus 318 de la Tarom? Le faceau reviziile, certificau niste piloti de la Roaf si le foloseau evident nu numai pt presedinte.

    4
    • Un avion cumpărat trebuie sa zboare că sa recuperezi investiția.
      Un avion prezidențial românesc , cate ore zboară pe an ?
      Alte țări au o combinație de avioane de stat.
      Mici , mari , in funcție de necesități și posibilități.
      In Romania tot felul de evazioniști fiscali au cumpărat avioane de transport . Jet VIP.
      Oferă zboruri politicienilor și primesc protecție
      împotriva oricărei anchete judiciare.
      PS
      Cu ani în urmă italienii vindeau Dassault Falcon 900 din flota statului..
      Ai noștri nici măcar nu au privit avioane astea în vânzare. Se putea semna o vânzare cumpărare guvern- guvern care mereu are preturi mai mici și chiar în rate
      Nu exista interes pentru o flota a statului .(corupt)

      3
  5. Imagini din avionul cu care a călătorit Nicușor Dan la Vilnius

    https://www.youtube.com/watch?v=b0dr7gu2hzA

    (Antena 3)

    4
  6. Bai, e de kkt totuși să nu existe un aparat comercial bugetat la Tarom (deci nu militar) care sa asigure zboruri pt președinte, pm/delegații din ministere, pt călătorii importante. Nu pt navete și plimbări.
    Da, Ceașcă avea Boeingul 707 (folosit și de MApN după 90), dictator, ok, dar totuși era vb de imaginea țării, nu putea să se ducă să semneze contracte nici prin Africa, ca amarasteanu luat la autostop.
    Polonezii au B 737, btw, că tot sunt ei „ai deștepți din curtea scolii” in vizuina unora.
    In cazul asta merita luati model.

    • Noua ne trebuie un Airbus A319 „ACJ/neo” si un Dassault Falcon (bimotor sau trimotor), cum zice AlexD mai sus in comentarii.

      State care folosesc A319 ca aeronava guvernamentala oficiala (presedinte, prim-ministru, etc…):
      Albania, Armenia, Azerbaidjan, Brazilia, Bulgaria, Republica Cehă, Germania, Ungaria, Italia, Malaezia, Slovacia, Thailanda, Turcia, Ucraina și Venezuela.
      .
      Cu o precizare legata de Brazilia: au avut un incident cu un motor anul trecu, iar presu’ lor socialist, Lula, „se respecta”, asa ca a cerut o aeronava mai mare pt. urmatorii 2-3 ani, insa alde Embraer cu seriile 190-195 (fie el si corporate precum E-jet 1000) tot sub un Airbus A319 se situeaza la caracteristici.

      A319ACJ/neo e cel mai bun „corporate jet” din seria „320” (318, 319, 320, 321) pentru ca are raza de 6000 – 6750 de mile marine (11000 – 12500 km) pt. 19 persoane si bagaje. 4300+ mile marine (8000+ km) sunt de la Bucuresti la Washington, fara escala si ocolisuri.
      _____

      Apropo de Tarom si cele 4 Airbus A318 ale sale (oricum A318 nu se mai fabrica):
      https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/video-tarom-a-scos-din-serviciu-patru-aeronave-a318-doua-sunt-taiate-in-fata-hangarului-de-la-otopeni-3005185
      https://www.youtube.com/watch?v=X16QFI8DVOo

      3
      • Chestia e ca, daca TAROM trebuie sa primeasca cele doua Boeing 737 MAX 8 la sfarsitul anului asta, atunci aeronava guvernamenta ar trebui sa fie un Boeing Bussiness Jet (BBJ) MAX 7, 8 sau 9 (toate 3 au raza de -/+ 12 000 km).
        PS – sa nu uitam ca Boeing 737 MAX a fost cu scandaluri / tragedii garla in ultimii ani, privind calitatea fabricarii si a avionicii:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_MAX_groundings

        3
      • Bre, nu cunosc ce diferență e între A319 și B 737 dpdv performante, dar sunt sigur că n-ar fi problema sa fie și aeronava inferioara dintre astea 2.
        Nu știu daca producem macar vreo husa pt scaunele aparatelor astora, sa zici că am ales și un 0,5% made in Ro.

        1
    • Arsenie Breahnă

      Pentru vremuri prospere da, e just ce spui, Xv. Dar acum, să se chinuie. La fel ar trebui toți demnitarii (fără mașini de serviciu cu șofer și cotă de benzină, fiecare sa meargă la serviciu cu ce are, ca noi toți). Doar câteva masini pentru protocol, dar numai de fabricatie locală (Duster, Ford Puma, ceva de genul).

      In plus, o călătorie cu avionul militar sau cursa de linie e binevenită, îl ține ancorat în realitate.

      2
      • ionica fonosch

        ” demnitarii (fără mașini de serviciu cu șofer și cotă de benzină, ” sa inchirieze seici metroul sa mearga livia stanciu cu trotineta :-))))

        2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *