Caylym Guardian

Mai tineti voi minte cum Romania a achizitionat – odata cu cel de-al saptelea C27J Spartan – sistemul pentru stingerea incendiilor de padure „Caylym Guardian”? Ei bine, daca nu mai tineti minte acum va reamintim, iar daca n-ati stiut, iata-va ceva mai bine informati 🙂 .

Si acum un video despre ce este si cum  functioneza nea Caylym Guardian asta:

Asa ca daca aveti si voi vreun petic de padure, colea langa casa, si vreun vecin nevolnic si pardalnic la suflet va arunca un kil de benzina si o bricheta Zippo, nu mai sunati la pompieri ci direct la FAR (Fortele Aeriene Romane).

GeorgeGMT

Spartanul pompier

C 27J Spartan pompier?!

25 de comentarii:

  1. inteligent sistem

  2. ce pachete de specializare pe langa acesta exista pentru aeronavele astea?

  3. vazusem pe Discovery un documentar cu cu un Hidroavion Bombardier destinat stingerii incendiilor. nu este mai eficient un astfel de avion care nu trebuie sa aterizeze pt. a incarca containerele cu apa, decat un avion clasic care parasuteaza imprecis ?

  4. Asta nu-i de PSI… E pentru stropit desertul… Probabil si ‘neste’ comisioane printre chingile alea..
    Ala al canadienilor, Bombardierul, de ala poti zice ca e pentru stins incendiul intr-o padure…
    La cit is cartoanele si parasuta, mai ard doua case ale vecinilor daca dai cu ele paste foc….
    Parerea mea(hic!)…

  5. Ceata aia de apa este foarte eficienta in a absorbi energia incendiului. Multe sisteme de apa exact pe asta se bazeaza – pe a crea o „pacla” de particule de apa care absorb caldura si sfarsesc prin a stinge focul, prevenind in acelasi timp si transferul de caldura la structurile din jur.

    Clar ca e cel mai simplu sa aterizezi cu hidroavionul pe un lac sau o mare, incarci si stingi. Dar daca e un incediu de padure in Rarau sau Apuseni nu ai ce face cu hidroavionul.

    Am auzit ca ISU cumpara niste generatoare de curent electric de 400 kw – ar fi interesant sa vad unul din asta la lucru 🙂

    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/553879-553879

  6. Dupa 1990 s-a lansat proiectul hidroavionului IAR-709 , sef proiect ing. Petre Cucuianu .
    Un proiect de nisa , un hidroavion usor cu carena , fara coada clasica , ampenajele posterioare montate pe prelungiri ale gondolelor motoarelor ( exemplu de configuratie identica https://es.wikipedia.org/wiki/Nord_Noratlas ) .
    O facilitate deosebita ,rampa de incarcare/lansare spate usor de operat datorita lipsei cozii clasice in prelungirea fuselajului .
    Masa maxima 2700 kg , incarcatura maxima ( payload ) 800 kg , carburant maxin 650 kg , 2 turbopropulsoare Allison de 450 CP ,
    Viteza maxima 310 km/h , autonomie maxima 1400 km .
    Decolare incarcat pe apa 450 m , amerizare 300 . Hidroavionul era amfibiu , distantele de decolare/ aterizare pe sol identice .
    Destinat transpotului rapid/stingerii indendiilor/cautare-salvare in zonele lacurilor de acumulare/Delta Dunarii/zona costiera .

    Singura prezentare de care am stiinta – in revista Tehnica si tehnologie militara ( TTM ) editata de regretatul dr.ing. Cristian Craciunoiu .
    S-a ales praful .

  7. A murit Cristian Crăciunoiu????? Nu el edita și Modelism???? Dumnezeu să-l ierte!:-(

  8. În 2012… Acuma am văzut

  9. Am văzut trei Bombardier la lucru in Zakynthos acu câteva zile. Spectaculos si profi treaba. Au zumzăit o zi întreaga. Luau pe rând apa din mare urcau si pe rând stropeau. La sfârșit au survolat plaja in formație. Ma si gândeam la ce costuri implica un incendiu de vegetație pe un munte sălbatic. Dar cum risca sa se extindă spre sate, trebuia stins.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *