Spartanul pompier

173540_big-500x341

C 27J Spartan al RoAF, numar de bord 2707

Caylym Technologies a inmanat Fortelor Aeriene Romane sistemul sau aerian de stingere a incendiilor Guardian, in sprijinul misiunii de protectie civila a Uniunii Europene care foloseste avionul C-27J Spartan. Sistemul de stingere a incediilor de padure va fi montat pe cel de-al saptelea Spartan al RoAF, cu numar de bord 2707.

Livrarea s-a facut dupa o etapa de evaluare comuna si certificare de catre producatorul aeronavei Spartan, Alenia Aermacchi si Fortele Aeriene in noiembrie 2012. Directorul Caylym Technologies Rick Goddard a spus ca sistemul va fi folosit local de catre fortele aeriene in sprijinul misiunii de pompieri aerieni a UE.

Guardian unit

Cand ultimele unitati vor sosi, vom trimite echipa noastra de tehnicieni in Romania pentru a face o pregatire extinsa cu echipajele si echipele de la sol „,  a spus Goddard. Garret Miller, directorul de vanzari si marketing al aceleiasi firme, a declarat ca sistemul nu necesita modificari ale aparatului de zbor si nici modificari ale pregatirii pilotilor special dedicate luptei anti-incendiu, deoarece procedura este cea standard pentru livrarea de containere prin parasutare (CDS – container delivery system). „Multe dintre aceste tari recunosc ca ei opereaza un avion capabil sa participe rapid la efortul de a lupta cu aceste incendii”, a completat Miller.

Astfel, sistemul va fi folosit local de fortele aeriene pentru a sprijini misiunile de pompieri aerieni in UE, iar compania producatoare de containere este in discutii cu 2 constructori majori de avioane cargo si mai multe tari, pentru a certifica utilizarea sistemului in astfel de situatii.

Containerul Guardian este fabricat in SUA din materiale biodegradabile/reciclabile ( in principal hartie) si este conceput sa combata cu precizie si in siguranta incendiile care ameninta zone locuite sau facilitati.

Fiecare container poate primi 260 galoane (983 litri) de apa sau amestec si intre 6 si 16 unitati pot fi lansate de pe rampa din spate a avionului, in functie de tipul acestuia, iar deschiderea acestuia in aer, in cadere, creeaza o ploaie care acopera zona desemnata.

Containerul poate fi lansat de la 800-1000 de picioare (300m) inaltime deasupra solului pentru o acoperire eficienta, de o formatie de astfel de avioane cargo cu rampa spate…

 

Sursa: Airforce-technology.com

Marius Zgureanu

22 de comentarii:

  1. De sistemul asta zicea RI ca poate lansa si napalm peste soldatii inamici, aia da tactica militara a secolului XXI

    • Asta doar daca cei de la sol nu au deloc armament AA si stau si se uita ca prostii cum le pica napalmul in cap de la cateva sute de m inaltime 🙂

    • Clara Secretara nu stie, ca de obicei, ce vorbeste, nu se referea la acest sistem, ca nu stia de el… Napalmul se foloseste containerizat sub presiune in bombe, din ce stiu eu.

      • Vezi George ca se plange Clara pe celalalt site ca el are interdictie aici :))

        • Las’ ca stie el de ce 🙂 Am vazut ca a inceput pe acolo cu „desteptule”, „incultilor”, etc…

          L-o primi George inapoi poate de Craciun, dupa ce vin alea 24 de F-18 si apare si tancul ala nou facut in Romania (si sa ne intelegem, nu e vorba de TR-85M2) …

      • 🙂 Am fost…atentionat! Pacat de articolul baiatului ala, ca pare un material muncit si bine documentat, iar Clara Secretara a reusit sa-si bage…carliontii in munca lui.
        Vedeti?! Daia Clara Secretara nu mai are ce cauta pe aici, nu din cauza imbecilitatilor scrise, ci pentru ca imperbul deturneaza discutia unor oameni muuuuult mai inteligenti ca el…
        Acu or sa-l bage si aia la spam si ramane biata Clara Secretara fara loc de dat cu capul…

  2. foarte smecher, acum nu o sa mai fim doar carausi, o sa stingem si incendii pentru UE

    • Pe timp de pace sunt bune si astfel de capabilitati si in plus da de lucru pilotilor.

      • E bun sistem si pentru incendiile de padure in zone foarte greu accesibile. De fapt pentru astfel de zone si UM Moreni are in program sa dezvolte un sistem de stingere a incendiilor bazat pe rachete, montate pe un sasiu de tip 4×4.

      • corect, dar sunt sigur ca in caz de incendii pe la vecinii din ungaria sau bulgaria, spartanele o sa ii ajute moca, o sa dam noi bani sa le stingem lor incendiile..
        PS: o idee, nu credeti ca ar merge facute obuze de artilerie cu apa sau nitrogen lichid(nu doar ca opreste focul ci chiar ingheata zona impactului)? ar fi mult mai ieftin

  3. 260 galoane (983 litri)…Nu vi se pare ca e cam putin? Ma rog, metoda de aruncare e mai smechera, dar iata o estimare mai serioasa a cat poate cara, prin comparatie cu CASA-295 (Airbus e in teste cu el pentru acelasi rol): http://fireaviation.com/tag/c295/

    Sunt curios daca americanii vor incerca totusi sa „downgradeze” sistemul MAFFS al C-130 pentru C-27J…si ca tot vrobim de Spartan, in mod special de aparatele „orfane „ale USAF care au mai fost subiect de stiri pe blog, enter the dragon…aaa, vreau sa zic, Coast Guard 🙂 : http://fireaviation.com/2013/11/13/coast-guard-wants-to-trade-with-the-usfs-c-130s-for-c-27s/

    • Mda, m-am grabit, aveam impresia ca e vorba doar de un container la fiecare aruncare, cand colo… 🙂
      4200+ galoane (aproape 16 000 litri) la un C-130 Hercules (16 containere): http://www.caylym.com/the-guardian/

      Luand in considerare lungimea calei la Spartan, inseamna ca intra 6-7-8 containere fara probleme (oricum C-27J are prin design capacitatea de aruncare a 8,7-9 tone din cele 9,2 tone de cargo in total…)

      • „In testimony Wednesday (n.t- 22 mai 2013) before the Senate Appropriations Committee, Chief of the Forest Service – Tom Tidwell – said the agency hopes to obtain the C-27J aircraft that the Air Force may decide to declare surplus, and the USFS would outfit them with scaled down versions of the Modular Airborne FireFighting System (MAFFS) tank systems that are used in military C-130s.

        When asked, he said the C-27Js would hold 1,800 gallons (n.t.- 6 800 litri, deci echivalentul a cam 6-7 containere Caylym Guardian) of retardant in the MAFFS unit. When used in C-130s, the systems can carry up to 3,000 gallons, during favorable density altitude and fuel load conditions.”

  4. Containerul ăla de carton presupun că e de unică folosință. Sunt curios ce presupune sistemul asta mai în detaiu. Poate fi demontat și montat pe alt Spartan sau Hercules? Sau trebuie lucrat și la partea de ”software”?

  5. decat sa puna desteptii nostri taxa pe litrul de palinca, mai bine cumpara guvernu cu 15 lei litru de palinca de la om si cu palinca cumparat mergeau la Joe McBryan si luau doua canadair CL 215, am fi aparut in cateva episoade din ice pilots, ii bateam pe unguri la exportul de palinca ( cu acte ) + raza de speranta oferita oamenilor din nordul Canadei in lunga noapte polara

  6. Doamne ajuta. In sfarsit ceva folositor oamenilor, vietii in general.

  7. Newsflash, e vorba de maxim 6 containere ce pot fi folosite la o singura trecere, vedeti atasamentul pdf din linkul:
    http://www.aleniaaermacchi.it/en-US/Media/News/Pages/An-innovative-fire-fighting-system-approved-for-the-C-27J-Spartan.aspx

    Deci ne asteptam in zilele urmatoare sa soseasca 2707 in tara…daca n-o fi sosit deja 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *