Primele 6 aeronave multirol F-16 ale Forțelor Aeriene Române vor ajunge în țară în ultima săptămână a lunii septembrie

…când avioanele de luptă vor deveni operative. Acestea vor fi integrate în capacitățile Bazei Aeriene de la Fetești unde vor ajunge și celelalte 6 avioane multirol achizitionate din Portugalia. Armata României va mai achiziționa 12 aeronave multirol F-16 pentru a echipa complet o flotilă aeriană, potrivit efectivelor calculate de NATO pentru echiparea unei escadrile de luptă. Decizia pentru această nouă achiziție a fost luată în Consiliul Superior de Apărare al Țării, astfel încât Forțele Aeriene Române să dețină în total 24 de aeronave multirol F-16.

Astăzi (14 martie), ministrul apărării naționale Mihnea Motoc și șeful Statului Major General al Armatei României, generalul Nicolae Ciucă, au vizitat Baza Aeriană 86 Borcea pentru a trece în revistă progresele făcute pentru ca această facilitate militară să devină operațională pentru noua escadrilă de avioane multirol F-16.

Forțele Aeriene Române vor beneficia  de o bază aeriană pentru a găzdui escadrila de aeronave F-16 ce vor intra în dotarea Armatei României. Baza a fost modernizată și, mai ales, pista de decolare/aterizare a fost refăcută, astfel încât aeronavele multirol F-16 să poată utiliza această pistă. Pentru că motoarele acestei aeronave multirol au nevoie de o pistă specială, bine conturată, fără asperități și mai ales fără “gunoaie” – înțelegând prin asta orice corp străin (F.O.D.) – care să poate fi absorbite de motoarele aeronavelor F-16.  Radio România Actualități a anunțat în premieră (Emisiunea Euroatlantica de la RRA) că prima escadrilă F-16 din componența Forțelor Aeriene Române va avea ca principală bază de staționare aeriana Feteștiului, sau așa cum o știam noi Baza Aeriană 86 Fetești – sau Baza 86 Aeriană Borcea (Comuna Borcea, Județul Călărași).

Sursa și restul articolului: Radio România Actualități

64 de comentarii:

  1. Ce se intampla cu mig-urile de pe Fetesti, se muta pe Campia Turzii, sunt retrase ori raman si ele pe Borcea?

    • Stiam ca sunt la Kogalniceanu.

    • Poate raman pe Kogalniceanu pana isi termina resursa. Nu ca ar mai avea prea multa! 🙂

      • Pai taman se apropie de finalul lor glorios… rachete antinava! Taman bine puse pe Kogalniceanu…. Sa-l vezi pe Moskva cu un MIG-21 burdusit cu exploziv infipt direct pe punte cum se scufunda gratios dupa bunicul sau… Mai mare dragul! 🙂

        • Interesata idee, am propus-o si eu in trecut cu IAR 93. Insa costa destul de mult sa le transformi in drone din astea sinucigase! 🙂

          Eu am adus si ideea reconversiei cu ajutor chinezesc a rachetelor Volhov din AA in rachete de atac. Cu raza lor ajung pana in Sevastopol si dai peste cap sistemul AA rusesc cu cele 2000+ de bucati pe care astazi le avem in dotare. Cate o racheta din sistemul S 300/400/500 pentru fiecare de-a noastra. Noi avem peste 2000 de bucati in stoc. Ei cate pot lansa sa le distruca pe ‘arhaicele’ noastre, ca nici sa cada nu le pot lasa!? 🙂 La deruta, la paguba sau eficiente cu cap exploziv daca lovesc tinta! 🙂

          • Da’ bre… da’ si Moskva costa destul de mult… Matale bag seama ca te scumpesti taman la taratze… 🙂
            Eu as fi multumit sa mai bagam 10 milioane in MIG21 si sa avem vreo 10-12 drone capabile sa trimita dupa bunicul din WW2 si actualul Moskva… Doar Moskva, nimic altceva… Tu iti dai seama ca daca Moskva este trimis la fund de catre romani turbeaza rusii?
            12 drone MIG21 contra Moskva…. deja subiect de film pentru nepotii nostri…

            • Pai nu eu ma zgarcesc, o faca MAPN-ul, nu de alta, dar putea face de mult asa ceva, fix cand a decis sa retraga prematur IAR 93! Acum cu MIG 21 era decat sinucigasul 2.0 si supersonic! 🙂

    • MiG-21 nu se mai intoarce la Fetesti, cand au plecat in formatie de acolo spre MK a fost considerata ultima decolare… 🙂

      • daca politicienii noshtrii nu ar fi nishte slugi am moderniza cele 18 MiG-29 la nivel SnipeR aflate pe MK in conservare pt ca inca au resursa pe fuselaje. ar merge sa punem pe ele motoare RR-Spey cu PC, pe care le-am produce sub licentza la Turbomecanica Bucureshti. daca se va vrea, dar intr-o colonie de tzara….no chance.

        • Alea s-au dus, erau pe aici niste poze cu ele abandonate pe o pista pe undeva. La cum aratau ma indoiesc ca vor mai zbura vreodata…

          • horica tata „in conservare” in limbajul codificat al armatei inseamna ca alea mai sunt fix niste conserve… n-au codificat nici prea tare sa poata pricepe si daca uita codul… 🙂

            carcasele dezmembrate nu au fost protejate in vreun fel; sunt aruncate pur si simplu sub cerul liber…

        • Deci propui „modernizarea” celulelor dezafectate de MiG-29 cu alte motoare, care nu intră în carenaj și neconforme proiectului. Asta-i propunerea?
          Io zîk să te propuie ăștia sinistrul apărării natzionale, s-aude GMT & MZgureanu & Răzvan M!?

  2. picaturi intr-un ocean.

    • Orice ploaie incepe cu picaturi. Macar vom avea politie aeriana proprie.

      • intreb si eu acuma, 24 , ok, dar rezervele? ca Doamne fereste, accidente se mai intampla… ok se catapulteaza pilotul ( hopefully) dar avionul…. si atunci vom avea 23… ca sa nu mai zic de mentenanta, se mai strica ceva … samd!

        asta nu s-a luat in calcul?

        • In orice caz, nu te aperi serios de nimeni cu 24 avioane, ideea e sa avem deocamdata politie aeriana FARo, pt care sunt foarte de ajuns 24, din care gata de zbor 16 in orice moment. Mai incolo poate asiguram politie aeriana si pe la bulgari, contra cost. Poate prin 2020 am avea o forta credibila de descurajare, dar asta doar cu achizitii serioase pe sol-aer, orice aviatie fara o astfel de protectie e o gluma proasta. Rusii nu sunt o amenintare inca decat pe mare si in aer, iar la asta nu ne ajung nici 80 de avioane. Ca la rusi ne gandim cand vorbim de aviatie presupun, nu?

          • @dan da, de fapt ai dreptate, ma mai ia si pe mine valul… oricum daca tehnologia evolueaza in ritmul asta tarile mai mici gen Romania, incet-incet nu o sa-si mai permita nu siu ce tehnica militara… tehnica ce conteaza va deveni apanajul catorva putini si bogati in timp ce restul lumii se va polariza si mai mult pe unii sau pe altii…

          • deci clar ne trebuie cel putin de inca 24 Mirage-2000-9, 24 F-15 CD Eagle, 24 F/A-18 CD Hornet shi 24 EF-Typhoon FT, cu riscul de a face ciorbica dar ne mai gandim shi la relatziile politico-militare internatzionale ca deh suntem mici. dar cu 120 de avslmr + 36 IAR-99 TD/109-B SoiM, ne cam tzinem binishor in fatza rushilor daca se umfla taratza in muscali.

  3. Abia astept sa le vad cu cocarda tricolora pe ele. La mai multe!

    • Exact asa 🙂 N-or fi ele ultimul racnet de f16 dar pentru noi or sa fie cele mai frumoase 🙂

      Inca o escadrila macar
      si cateva aparate de canibalizare care pentru asta sa fie, sa nu ne imbatam cu apa rece ca si le herculesuri

  4. probabil pe masura ce mai apar bani se mai i-au 12…

  5. Au problemă legată de cuvântul multirol, apare nu mai puțin decât 6 ori în textul comunicatului.

    • pai da, e la moda si da bine. mai sunt dinastea, cum ar fi „dezvoltare durabila” sau „pro-activ” 🙂 e clar ce pregatire au aia de au scris comunicatul, genul Formelor fara fond de acu doua secole. valabila si acum…

  6. Nu stiu de ce, dar abia astept sa le vad ca vin odata. La toate exercitiile astea ce au loc impreuna cu americanii si canadienii, cand i vad pe aia cu f15,16, f/a18, a10, si pe noi cu mig 21, ma ia putin cu jena. Stiu aproape pe de rost reportajul lui Adelin Petrisor, mai stie cineva vreun reportaj/video ceva mai recent?

    • Pai tocmai asta e un scop al exercitiilor, de aia se deranjeaza si aia sa vina pana aici ca sa vada in lucru avioane rusesti…

      • Pai si cand vom avea avioane americane, nu se vor mai deranja sa vina?:)) macar de ar fi vazut avioane rusesti care n’au prins razboiul din Vietnam, ca pe astea le stiu ei bine.

  7. Pai din 24 de bucati vom avea disponibile un maxim-maximorum de 18 bucati cu tot cu duble si sunt foarte optimist aici. Adica o escadrila serioasa plus inca doua avioane. Daca 2-3 duble pleaca la scoala de aviatie, ramanem fix c-o escadrila.

    • CORECT!

      Din colectia de snoave romanesti, „2 escadrile erau de fapt una”… „2 fregate modernizate… la capacitati de corveta”, etc.

      • Corveta?! 🙂 Eu cred ca sunt corvete care ar face instructie cu T 22R „modernizate” la banii astia…

        • E posibil sa coste mai mult corvetele echipate similar ca mai platesti si constructia navei. Acum doar s-ar monta echipamente pe niste fregate existente.

          Egiptul a cumparat recent 4 corvete gowind la 1 mld de euro. Dar in cazul fregatelor romanesti nu am vazut ce echipare se vrea exact ca sa putem compara cu ce au egiptenii sau altii la o echipare similara.

    • Adica 75% disponibilitate? Ma indoiesc… polonezii cu avioane noi au stat pe la 60%, doar dupa ce au trecut la „depot level maintenance” ajung la media USAF care e pe la 75%.

      • @Tzupy. Si ma indoiesc foarte sincer. Am luat procentul de 75% (am si scris ca sunt foarte optimist) pentru ca este cel anuntat oficial de US Air Forces pentru F 16C.
        DAR…americanii au bani, piese si fabrica la ei in curte, in cazul nostru, probabil ca procentajul de aeronave disponibile sa fie semnificativ mai mic.

  8. 6anul asta,inca 6 la anul…probabil 24 peste vreo 3 ani.

  9. Abia astept sa vad cum vor fi vopsite. Portugalia a achizitionat deja vopseaua pentru ele prin ianuarie parca.

    • Eu sper sa nu fie vopsite in sorcova, sa ramana simple, doar cu steagul ro pe coada.

      • Cred ca asa va fi, desi ar fi fost interesanta o schema de LanceR-C pe ele.

        Mircea S avea la un moment dat ca avatar un Rafale C vopsit in culori de LanceR C si arata ehem, diferit 🙂

  10. si din 6 or sa zboare 2 si alea doar la ocazii…

  11. Hai nu mai fiti carcotasi , macar sa inceapa ele sa vina . Daca vom mai lua inca 12 bucati parca mai incepem sa mai vorbim . Bulgarii cica vor sa cumpere motoare de MIG 29 , le-a trecut cu 16 -le . De unde or cumpara in afara de rusi nu stiu . Eu sper sa nu ne oprim la doar 24 de bucati si sa luam macar 48 . Chestia este sa nu se gandeasca si altii sa mai ia , sa se termine stocul de SH – uri ca de noi nu prea vad sa ne apropiem.

    • s-au cumparat pneuri pt mig 21 inseamna ca le vom folosi pana cel putin 2020,2025.vor zbura in paralel cu f16.pt politie aeriana ajung 24F16.

      • asta da avion… ce sa cumparam motoare si alte chestii complicate… cumparam pneuri si the good old Mig is ready to go… 🙂

        sunt curios cum vom face noi mentenanta la F-16? ceva imi spune ca nu o sa merga cu ciocanul ca pana acum…

  12. Pai MiG 21 va mai zbura inca foarte bine pentru ca sosirea in tara este una operationalizarea (certificarea pentru diferite tirpui de misiuni), ziua si nopatea, etc, este cu totul altceva. Va mai dura macar un an, desi au cred ca mai mult.
    Avioanele nu sunt operationale odata sosite in Ro. Iar 24 de avioane inseamna in mod real sub 16 avioane gata de zbor.

    • Parca ora de zbor e mai ieftina, inca, la MIG 21 LanceR decat la F 16 A/B sau gresesc? Asta inseamna ca la ‘militie’ aeriana vor mai trage destul de mult de ele, mai ales daca nu se inrautatesc treburile prea rau cu rusii!

  13. doamne ce mai dureaza importul si implementarea f-16! probabil ca situatia din zona e moarta iar infrastrucura si implementarea avionului in romania e foarte complicata. speram sa ajunga mai repede…

    • Pai de asta urla lumea ca achizitia aia trebuia sa demareze prin 2005 – 2006, ca acum aveam gata avioanele alea….basca ca erau noi! 🙂

    • o nastere grea dupa termen.
      factor uman,financiar,flux tehnologic sau chiar asta e termenul de livrare in conditiile astea?!
      in fine,sa fim noi sanatosi si sa le prindem sanatosi pe toate cele 24 operationale?

  14. Vor fi si pe Bacau ? Cel putin dublele de scoala…?

    • oricum o sa vina la aerostar pentru surubarit

      • Tu stii ceva sau doar iti dai cu parerea? Spun asta pentru „surubareala” in aviatie inseamna investitii serioase si, implicit, foarte multi bani. Cine are tangente cu domeniul aviatiei stie despre ce vorbesc.

        • „RoMilitary este un blog fara pretentii de profesionalism, facut de amatori din pura pasiune. Este, daca vreti, un hobby, un club, o zona unde poti vorbi si citi lucruri care te intereseaza.”
          chill?

        • Deocamdata ne dam cu opinia, dar eu cred ca Aerostarul se va ocupa de F 16A, macar intr-un anumit grad.

          • Sau turcii integral … doar Mapn e expert in a oferi de lucrumuncitorilor din alte tari. Vezi radare surubarite de Uti, tehnica militara din Germania.

  15. Deci DraCiii mei cei dragi se pare ca Rusia nu e neliniste chiar atat de mare .. pe cat se zice! (ca scuze daca stiu ca vecinu meu are ceva „sa imi explice” in fac valiza sau ascunt shundreaua, bun una =doua bate la indemana (la indewmana mea nu .. ) poa ma uit in portofleac si imi cumpar o sabie sau caut un derbedeau care cunoaste alt derbedeau care .. si poa ma fac de un TT cu 4-5 gloante in el .. (prin 1996 in Timisoara gaseau asa xceva cu 300 $ . In Bucale cam cu max 600. Se mai zicea sa unoeir aprea si un Nagnat mai la 400-500. Ma rog preturi asa din ce se vorbea … )

    Da noi …. Dam banii pe chefuri cu curve si nici unu nu pare preocupat sa plece naticipat in vacanta (prelungita) in zone insorite departe de rusi (sau cel putin de rusii in tinuta militara)

    Orocum invaiza se va petrece din SUD sub dubla baniera instelatata – a cu 12 stele aia cu 50 de stele pe stripes … si noi vom ranji cu buCURie …

  16. https://www.facebook.com/370042859844576/videos/511004875748373/

    Nu-s chiar atat de rele. Problema e ca ne trebuie 48, nu 12. Si intre timp ne putem gandi in liniste 10-15 ani care e urmatoarea achizitie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *