SUA – 1 mila de zid pe zi; Romania – 1 kilometru de autostrada pe zi!?!

E doar o propunere cu privire la numele/scopul programul infrastructurii si banii de europeni ai pandemiei/crizei COVID!

Daca americanii construiesc in medie 7 mile de zid pe saptamana (in 24 de puncte/sectiuni de munca)..oare cate ar fi necesare noua, Romaniei, sa construim 1 kilometru de autostrada pe zi, raportat la tot anul, cu zilele de weekend, sarbatori si concedii? 365km pe an…noi nu suntem in stare nici macar 100km pe an in acest moment.

In anul 2019 Romania a construit doar 43km in total (58km in 2018), reprezentand 5% din toate drumurile publice mari din toata tara, reteaua de autostrazi avand in luna iunie totalul de 866km.

https://www.zf.ro/zf-24/dezastrul-continua-romania-a-facut-doar-43-de-kilometri-de-19112716

(gasiti si situatia cailor ferate)

Americanii, pentru incurajare, ce are zidul cu autostrazile, mere cu pere…conteaza?

https://en.wikipedia.org/wiki/Mexico%E2%80%93United_States_barrier

 

27 de comentarii:

  1. „Masterplanul”, in functie de prioritati nationale si internationale, a fost intotdeauna destul de „simplist” la baza, privind obiectivele:

    – pe termen scurt, pornind din Bucuresti; unirea celor 3 regiuni istorice intre ele (Tara Romaneasca, Moldova si Transilvania), fiecare cu celelalte doua;
    – pe termen mediu; unirea tuturor proviciilor istorice intre ele (Muntenia, Oltenia, Baragan, Dobrogea, Moldova de Sud, Moldova de Nord/Bucovina, Maramures, Crisana, Banat si Ardeal);
    – pe termen lung; unirea tuturor municipiilor resedinta de judet cu cele din judetele invecinate (din totalul de 40…doar 2-3 exceptii sunt unde o singura autostrada sau drum expres – sa uneasca si un al 3-lea la altele 2, din motive de eficienta/economisire.

    „Dati 1 leu pentru Ateneu” = „1 KM de autostrada pe zi„.

    4
    • berceamondialu

      Mult mai complet este forumul ”pe undemerg”–-autostrazi-sinteza http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=251.15 , situatia la zi, istoric, trasee, etc.
      ”Masterplanul ” este o productie dan sova&ponta cu trasee facute astfel incit sa favorizeze realizarea autostrazii Comarnic-Brasov in PPP– unde parandaratul era consistent, daca s-ar fi construit, cu sacrificarea intereselor Romaniei. Vad ca ,pina acum, nu s-a sesizat nici o instanta din Romania. Masterplanul trebuia facut pt ca era o cerinta expresa a Comisiei, dar la baza lui au stat interesele legate de schpaga ale politicienilor, celor numiti mai sus …..

      3
      • Dincolo de ce parandarat au visat ponta cu dragnea, cel mai mare trafic comercial din Romania se produce pe traseul bucuresti-ploiesti-brasov… asta apropo de necesitatea autostrazii.

  2. 1956. Incepe construirea primei autostrazi italiene.
    In 1965 e terminata in totalitate. 760 km. Leaga Milano cu Napoli.
    1965 . Incepe construirea autostradei A 14. Care leaga Bologna cu Taranto. 743 km. Terminata total in 1975.
    Ambele sint coloana vertebrala a infrastructurii italiene.

    Proiectate si construite 100 % de firme italiene. Cu banii italienilor.

    Romania 2020 e ramasa rau in urma d.a.p.d.v. Astazi din Italia , Franta , Spania ajungi pina la Bors calatorind exclusiv pe autostrazi. Ca si ungurii au fost mai harnici ca ” ai nostri”.
    Imposibil sa prevad ( nu cred ca mai apuc) pe cind se va putea calatorii si pina la Constanta din Bors tot pe autostrada.

    5
  3. ma uitam pe panourile electorale de prin oras la noi si in anul de gratie 2020 gargara politrucilor…tot la va facem drumuri-poduri, va tragem apa, va aducem canalizare si gaze in casa a ramas.
    cateva articole mai devreme se discuta de luna, marte si noua cursa spatiala.
    ei, noi si restul lumii…

    7
  4. Păi dacă ar fi să fac un calcul, ne-ar trebui de aproape 9 ori mai multe puncte de lucru decât avem acum. Dar nu vor fi niciodată atatea. Eu aș fi mulțumit dacă se vor face anual și 200 de kilometri. Poate în exercițiul financiar de după 2027

  5. Hai sa recunoastem ca totusi guvernul asta misca destul de bine in domeniul infrastructurii.

    8
    • berceamondialu

      Da Barny, este unul din domeniile in care chiar au performat pana acum, sa vedem daca o sa-i tina si in continuare….Orban cunoaste domeniul bine, a fost ministru in guv taraceanu, cu toate ca mandatul sau a fost dezastruos– s-a inconjurat de niste pitecantropi de ceasuri rele, printre altele…..

      1
    • Asta e o gluma, nu?

      8
  6. Americanii ar face bine sa grabeasca constructia, din doua motive: unu, daca Biden ajunge POTUS, constructia va fi oprita; doi, actualmente are loc „efectul Biden”.
    Pentru cei care nu stiu ce este „efectul Biden”: demo-commies au promis in campanie ca vor acorda drept de vot si asigurare medicala gratuita imigrantilor ilegali, ceea ca a avut drept consecinta… drum roll… o crestere masiva a imigratiei ilegale.

    5
    • „demo-commies au promis in campanie ca vor acorda drept de vot si asigurare medicala gratuita imigrantilor ilegali,”

      Sigur. In ce univers paralel se intimpla asta? Planeta Talaforme cumva?

      2
      • Well..they kinda did mention those… 🙂

        4
      • Nu te prefa ca nu stii despre ce e vorba. Demo-commies au introdus deja in Congres legislatie pentru acordarea cetateniei la 11 miloane de imigranti ilegali. Chestia cu Medicare pentru ilegali e mai recenta, emanata evident de Sanders si preluata de Biden.

        3
        • Bubi amnestiat respectiva nu înseamnă cetățenie in primul rand și nu a fost introdusa numai de demarcație. Medicare este pentru pensionari. Sanders se juca cu idea de Medicare pentru toți contribuabilii. Get your shit straight tzopaitule.

          1
  7. pana sapi tu 1 km de autostrada ala sapa 30 km de gard

  8. La harta asta, pentru masterplan, nu au decat de unit punctele, ca la desenele pentru copii mici. Asta ar fi minimul pe urmatorii ani.

  9. Dacă s-ar da in folosință pe bune anual o medie de 120-150km de autostrada ar însemna că peste vreo zece ani am depăși 2000 de km, asta ar fi minimul decent pt Ro astfel incat sa ai dezvoltare cat de cat unitară intre regiuni.

    Eu zic ca mai greu va fi cu infrastructura edilitara, apa, canal, gaze , regularizari de debite rauri, …..ne trebuie din nou institutele alea de proiectare…..nu stiu ce sa zic, fara oamwni dibaci si harnici nu numai cinstiti va fi greu sa ne iesim din matca noastră clocaitoare

  10. Nu mai bine facem și noi un “wall” sa ținem toți spărgătorii de semințe înăuntru așa nici cioloveacii nu o sa aibă “motivuri” sa invadeze așa stat cu așa multi(e) bolovani și bolovane.

    Chiar poate nu ne trebuie autostrăzi la cât de jos am ajuns, pe bune, cât își permit bemeveuri și mertzuri chiar și SH sa deie ture pe strazi ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *