În spațiu: sfârșit de misiune Demo 2

SpaceX NASA Demo 2

Aterizarea Sursa: NASA

Misiunea Demo 2 a NASA & SpaceX s-a încheiat cu succes. Mai jos, etapele parcurse, de la Stația Spațială Internațională către Pământ:

Plecarea

Pe drum spre casă

Și aterizarea

Boeing? Ai legătura! Ah, stai…

Nicolae

21 de comentarii:

  1. Boeing? Ai legătura! Ah, stai…
    TARE ASTA…. Buget dublu …lipseste rezultatul concret la Boeing!?

    Cand banii nu sunt o problema si mai ales nu se fura … tot.. apar rezultate si progres.
    SPACEX a dat lovitura pe piata lansarilor de orice fel…

    ARCA a asamblat testerul pt motorul aerospike ..
    Detalii pe YTube…
    Bafta si succes…

    4
  2. Manusa a fost aruncata, sa vedem cum raspund ceilalti:
    Blue Origin
    Starliner
    Virgin Galactic
    Mi-as dori o competitie in acest domeniu.
    Arianespace e cu nadragii in vine.

    2
  3. De ieri am vrut sa bag clip dar m-am loat cu altele și când am vrut să-l bag la PR era prea tarziu

  4. Imi pare mie sau au avut ceva probleme la a deschide usa aia?

  5. nu l–am vazut niciodata mai fericit pe Elon ca aici:

    https://www.youtube.com/watch?v=2z3J-muBiVQ

    1
  6. https://twitter.com/BoeingSpace/status/1289998917879332865
    Cam atat de la Boeing pentru moment, Ramane sa vedem mai incolo.

    • As fi si eu fairplay pe aproape dublul banilor…
      Sper ca Boeing sa se trezeasca, desi acum si vremurile ii par potrivnice.

      • Si eu sper, dar nu cred ca se va intampla curand.
        In cazul de fata, sa spunem ca este surclasata de un competitor atipic, disruptiv si pentru alte corporatii. Asadar excludem acest caz punctual si dam la o parte CCP.
        Dar Boeing are probleme nu doar cu SX, ci pare surclasat in programul lunar de multi altii. Hai sa zicem ca au o hiba de competitivitate si concursurile nu-s in acest moment punctul lor forte.
        Dar, au inceput sa aiba probleme si in contractele directe, precum SLS.
        Si probabil ca au pierdut bunavointa NASA si nu vor mai puncta decisiv (ca pana acum) la capitolul performanta istorica demonstrata (adica incredere ca livreaza conform promisiunilor) asa ca nu vor mai avea avantaje din start in competitiile viitoare.
        Dincolo de NASA, exista si sustinerea politica, a autoritatilor din diverse state. Dar erodarea imaginii publice va influenta si perceptia politica, pentru ca (in opinia mea), un senator sau reprezentant al camerei au libertate de alegere si sustinere doar atat timp cat decizia lor nu se bate cap in cap cu opinia alegatorilor.
        Si ULA stie asta, si a inceput sa reactioneze. Zic asta pentru ca CEO-ul ULA petrece o cantitate uriasa de timp de retelele de socializare (apropo: il urmaresc cu interes si imi place mult), lucru neobisnuit pentru marile corportatii care pana mai ieri nici nu se oboseau sa dea vreun amarat de comunicat de presa. Si daca CEO-ul isi aloca acolo timpul, dincolo de personalitatea sa sau afinitatea pentru o metoda sau alta de comunicare, inseamna ca tot acolo este si una din prioritati. Iar ULA are nu are activitati pentru publicul larg. Ergo…
        Prin urmare, sunt pesimist cu privire la „revenirea” Boeing. Dar vor scoate Starliner si cred ca va fi o platforma de succes si o realizare tehnologica remarcabila. Totusi, in timp ce Boeing repara Linerul, SX dezvolta DragonXL/MoonDragon.
        Mi-ar placea sa ma insel si sa-i vad cu o mare realizare curand, dar ma tem ca pe drumul asta, si oportunitatile vor fi mai putine. Too big to fail?

        • Cred ca-contribuabilul american are deja un rictus nervos cand o aude pe asta cu too big to fail…

          1
        • Nu cred ca se pune problema sa cada Boeing. Da, au probleme cu unele avioane, dar au foarte multe produse in portofoliu, cele mai multe de succes.
          Si eu sunt curios sa vad ce si mai ales cand iese Starlinerul

  7. Daca nu puteti dormi de plictiseala, solutia e si mai multa plictiseala
    https://www.youtube.com/embed/8ux_t7R-heM

  8. capatu satului

    acolo la Boeing se proiecteaza ceva,
    este istorie multa in spate,
    o tema, poate mai multe, de proiectare serioasa,
    probabil colective mari de proiectare,
    s-a facut un plan,
    ca-i dublu pretu sau inzecit, aia e,
    atata costa, si s-a aprobat pretu ala,
    da noi stim sigur ca aia de la Boeing nu stiu cu proiectarea si mergem sa ne dam cu parerea

    starliner este alceva decat capsula asta a lui musk,
    alta capacitate, cu alte conditii,

    la noi dupa problemele 737 max toata lumea s-a grabit sa-si dea cu parerea ca Boeing nu mai stie cu avioanele,
    stim noi care nu mai facem nici macar planoare,
    de motoare de aviatie la noi nu are rost sa vorbim,

    la noi nu se poate face un avion militar,
    un transportor p5,
    se inventeauza ca nu sunt sudori si alte sf uri,
    ca sa nu se supere smenuitorii mari investitori cu aprobare militara, civila etc. etc.
    iar cu pulberea de la Fagaras se pare ca in sfarsit in al 25 lea ceas se va misca ceva,

    am inteles ca nici la f35 nu stau bine tablele iar producatoru recomanda exclusiv zboru subsonic,
    n-are cum sa fie adevarat, la cati bani s-au bagat, stim noi care avem f 16 cu dosaru de pensionare bagat, ca f 35 este cu mult mai bun ca f16,

    acolo la Boeing se proiecteza ceva cu foarte mari limitari de material (efortu la care trebuie sa tina materialu) etc etc

  9. A-holes:
    https://www.nasa.gov/feature/nasa-to-reexamine-nicknames-for-cosmic-objects

    „These nicknames and terms may have historical or culture connotations that are objectionable or unwelcoming, and NASA is strongly committed to addressing them,” said Stephen T. Shih, Associate Administrator for Diversity and Equal Opportunity at NASA Headquarters. „Science depends on diverse contributions, and benefits everyone, so this means we must make it inclusive.”

    Associate Administrator for Diversity and Equal Opportunity at NASA Headquarters…sper sa se-nece cu titulatura asta comisar-sovietica de ofiter politic!
    #MSFGA – Make Space Force Great Again!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *