Tancul Armata are un indicativ oficial – T 14

t-14-armata

T 14

Desi inca nu am avut ocazia sa-l vedem stim in sfarsit cum il cheama! Vorbim evident de noul tanc al Rusiei: Armata.

Pe 9 mai, cu ocazia paradei de Ziua Victoriei vom vedea pentru prima oara noul tanc, desemnat deja in inventarul armatei ruse sub numele de “T-14”, 14-avand legatura cu anul in care a fost construit primul vehicul.

Tancul va dispune pe langa tunul cal.125mm situat in turela externa cu rezerva de 25 de proiectile, teleoperata, si de un tun cal.30mm si o mitraliera cal.12,7mm. De asemenea tunul principal poate lansa si un nou tip de munitie ghidata laser, de tip racheta, cu raza de actiune de peste 5km si cu incarcatura tandem inalt exploziva.

Langa T 14 va defila si T 15, acesta din urma fiind un MLI greu vanad la baza acelasi sasiu precum T 14, rusii anuntand deja ca vor folosi sistemul de rulare dezvoltata pentru Armata intr-o gama mai larga de vehicule militare.

Pana acum Armata era cunoscut oficial doar dupa numele lui de fabrica “Obiectul 148″ in timp ce MLI T 15 avea indicativul “Obiect 149”.

Pe langa cele doua vehicule din familia Armata, tot pe 9 mai vom vedea si doua masini blindate fabricate de catre KurganMaszZawod din familia Kurganiec-25. Prima va fi un MLI (proiect 695), a doua o masina blindata pe senile (proiect 693), Taifun.

Pe surse se aude ca vom avea doar surprize pe “senile”, noul transportor pe roti Boomerang nefiind de vazut in cadrul paradei.

Ministrul rus al apararii a declarat ca se intentioneaza ca 70% din echipamentul fortelor terestre sa fie modernizat pana in 2020, cifra care include si 2300 de noi tancuri.

 

GeorgeGMT

 

Sursa:

ArmyRecognition.com

33 de comentarii:

  1. Rusii incep sa se trezeasca, baga modernizari la greu! M-apuca rasul-plansul cand citesc pe alte bloguri sau prin mass-media si la TV, ca TR-ul nostru inca-i tare capabil si face fata provocarilor datorita sistemelor de la bord (de parca nu le-am cunoaste), insa, spre ghinionul lor, nu ne prostesc pe toti la fel. Sunt convins ca T-14 vine cu multe surprize dar putem sta linistiti, suntem NATO si…gata. N-are rost totusi sa ne gandim la Rusia vs Romania, asta-i o utopie, mai degraba ne sabotam din interior, bozgorii par sa doreasca „recuperarea” si ameninta cu razmerita, sa zicem ca-i doar bravada si-atat -ar fi bine, pentru ei, sa fie doar asta. Dar daca nu-i, ce facem?

    • Ne rugam sa se mentina pretul petrolului inca citiva ani la 60 $ / barilul si or sa aiba rusii 2300 de tancuri noi prin 2130.Si atunci va fi problema altora !

      • Subscriu.SUA vrea sa submineze Rusia, economic si social, asa cum a procedat cu URSS in anii 1980, cand ce s-a intamplat cu pretul petrolului a fost orchestrat de SUA si aliatii sai.
        Deja acuma rusii au mari probleme economice.In cateva luni sau ani vor avea si mari probleme sociale cu efect devastator asupra actualilor conducatori ai Rusiei.Arabii vor sa scape de Bashar, de iranieni si de Rusia care sprijina militar cele doua entitati asa ca la intelegere cu SUA si probabil U.K. au redus pretul petrolului.

        • http://www.businessinsider.com/putin-modi-india-new-deals-2014-12

          „While the West is punishing Russia with the ongoing sanctions, India just agreed to double its trading with Russia, up to $20 billion in 2015.”

          „The two countries will build at least 10 nuclear power plants in India over the next 20 years, and will have a joint venture in exploring hydroelectric power projects in Asia.”

          „Additionally, Russia’s state-owned Rosneft signed a preliminary agreement to supply India with 10 million tons of oil over the next 10 years.”

          http://www.ibtimes.com/russia-revamp-north-koreas-rail-system-eyes-mineral-resources-1716262

          „Russia and North Korea are considering a deal that would allow Russia access to the pariah nation’s mineral resources. Moscow reported that in exchange for access to the North’s mineral-rich lands, Russia would invest $25 billion into revamping the country’s dated railway network.”

          Asta dupa ce au extins acordul e gaze cu chinezii.

          Sincer nu inteleg ce va imaginati, chiar credeti ca Rusia o sa cada in ruma sanctiunilor? Pai nu a cazut Iranul, care e o tara mica si slab inarmata fata de Rusia.

          Pana cade Rusia, intra SUA in faliment, ca au 153.000 de dolari datorie pe cap de taxpayer. Sa zicem ca se apuca de le platit si fiecare taxpayer strange cureaua si economiseste $10.000 pe an. Cat le ia sa plateacs? 15 ani? Sa fim seriosi…

        • si ma rog pe isil cine ii spijina….? intre iranieni+bashar si isil cred ca mai de preferati sunt bashar+shiiti.

      • E putin probabil ca pretul va ramane asa ani de zile. E doar o chestiune de luni nu de ani.

        • @vector Pretul petrolului e scazut STRICT POLITIC si tot politicul il va ridica la loc. Ce e sigur este ca SUA poate sa il mentina jos mai mult decat poate Rusia sa reziste in conditiile astea. Ma indoiesc teribil ca SUA se va retrage cu coada intre picioare si va accepta cresterea pretului petrolului fara concesii majore de la Rusi.
          Daca asta se va intampla peste o luna sau cativa ani greu de spus. Oricum Arabia Saudita nu isi permite sa strice relatia cu SUA si poate sa tina pretul jos suficient.

          • Nu as paria pe acest lucru. Pretul scazut al petrolului provoaca pagube importante inclusiv SUA. Tot mai multe voci din America de nord critica aceasta manevra. Rusii sunt obisnuiti cu greul, nu e o noutate pentru ei, ceilalti nu prea.

  2. gogu de la pascani

    interesant de vazut daca va fi tanc revolutionar cum au fost T-34, T-55, T-64 sau T-80 la vremea lor care sa faca perimate actuala generatie de tancuri vestice si vom asista la declansarea unei curse a inarmarilor in domeniul MBT-urilor sau va fi un „fas” ca T-50 sau MiG-1.42 in domeniul aviatiei si vor ramane de actualitate Leo-2, M-1, Leclerc, Challenger-2.

    • Imi permit sa afirm ca T14 nu va fi un tanc revolutionar ci doar un tanc care imita atat cat poate, conceptele si tehnologia occidentala de profil, avand un design inspirat din proiectele rusesti datate de la sfarsitul anilor 1990 si inceputul anilor 2000.

  3. Off topic

    „The defense minister explained that the adjustment in the values compared to the initial proposal was also influenced by technological factors, one of which was to incorporate greater Brazilian industrial participation in the project. „It’s useless to pay less if you end up out of pocket. What we want is to create jobs – high-quality employment – in Brazil.”

    According to the manufacturing process defined by the FAB, 13 fighters will be made in Sweden, with the participation of Brazilian engineers; another eight will also be made in Sweden but by Brazilians engineers supervised by Swedish engineers; and the remaining 15 will be made and assembled in Brazil. A total of 160 Brazilian professionals, including technicians and engineers, will be in Sweden to become involved in the process and to absorb knowledge.”

    „Ceea ce vrem este sà creàm locuri de muncà – de înaltà calificare – în Brazilia”.
    Mài da’ prosti mai sunt 🙂

    http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/159553/brazilian-minister-defends-gripen-selection.html

  4. Da.Dar Brazilia e una din tarile BRICS.Si ar fi o gluma sa comparam economia Romaniei cu cea a Braziliei.Dar oricum suedezii sint baieti destepti.Oricum tehnica militara , oricit ar fi de performanta, dupa trecerea unor ani tot devine depasita moral si, cu cit atragi mai multe resurse financiare , ai capabilitatea de a updata si a dezvolta si produce in continuare tehnica de virf.Intr-un cuvint, se pricep la economie!

    • gogu de la pascani

      Mie unuia imi scapa permanentele comparatii intre Romania si diverse state sau federatii de genul Chinei, Braziliei, Indiei, samd, cum de aia pot si noi nu, samd. Recomand cu putere folosirea wikipediei pt. comparatii privind PIB-ul, populatia si aria respectivelor state sau federatii cu Romania. Precum si existenta unor razboaie sau conflicte interne in respectivele tari.
      E normal ca Brazilia sa aibe unde sa grefeze experienta suedeza in domeniul constructiilor aeronautice, brazilienii avand ei insisi o industrie care a fabricat zeci de mii de aeronave in perioada postbelica. Industrie mentinuta in mare parte si de caracterul dependent de aviatie al economiei braziliene: uriase intinderi de padure si mlastini impracticabile altor mijloace de transport – in Brazilia avionul e ca autocarul sau trenul, exploatatii agricole imense – fac rentabila folosirea avioanelor agricole, o granita imensa si aproape imposibil de pazit cu mijloace terestre din cauza padurii si reliefului, cvasipermanente revolte interne si razboaie cu baronii/lorzii drogurilor – au unele din cele mai bune avioane COIN. De fapt dincolo de transferul tehnologic din Suedia in Brazilia cred ca si alde Embraer ii poate invata „a thing or two” despre aviatie pe inginerii suedezi.
      Ganditi-va doar la faptul ca ultraconservatoarea si autosuficienta industrie aeronautica britanica a ales sa fabrice sub licenta avionul brazilian Tucano. Englezii nu cumpara prea des licente. Eu cred ca asta spune multe despre industria aeronautica braziliana.
      Ceea ce nu e in nici un caz situatia Romaniei.

      • http://ro.wikipedia.org/wiki/BRICS
        Off topic. Ok, Ok …Ideea era ca tarile care compun BRICS n-au prea stiut ce este aceea criza.Adica au mentinut o crestere economica chiar daca mai scazuta ( cu exceptia Chinei care a crescut permanent ca in povesti ).Asta inseamna ca au buget mare pentru achizitii militare si in principal, n-au avut ca principala preocupare, strangularea propriei economii.

      • @Gogu. Imi pare ca-ti scapa. Strategia economica n-are a face cu cu marimea unei tari sau cu PIB-ul sau si cu creierul celor care o conduc. Nimeni nu sustine pe aici sa ne luam si noi portavion precum brazilienii, dar avioane multirol pe modelul lor am putea s-o facem.
        Brazilia a ales un offset care are la baza transferul de tehnologie, noi puteam alege un offset bazat pe industria civila.

        Ce treaba are tehnologie Tucano cu cea a Gripen?!

        • gogu de la pascani

          @george: ca sa luam avion multirol cu offset ar fi trebuit cateva miliarde de $ si un program multianual intr-o tara in care fiecare guvern nou nu stie cum sa inlocuiasca mai repede oamenii din sistem si sa reprioritizeze programele. A explicat si Alex ca la cantitati farmaceutice si programe de cateva sute de mil de $ nu prea ai ce sa negociezi ca-ti vand aia vorba aia „de mila, de sila sau pt. ca ai pila”. Vorbim de o tara unde s-au furat si manualele alora de clasa I. Si unde pe 90% din populatie ii doare in basca de avioane. Ce offset in industria civila? Industria in Ro se imparte in 2: Ardealul si zona Bucurestiului unde deja nu se prea mai gaseste forta de munca (practic somajul e 0 pt. cei care stiu o meserie) si restul tarii (Moldova, Oltenia, partial Dobrogea, partial Tara Romaneasca) unde se „navigheaza” pe drumuri desfundate de tara sau pe „soselele mortii” cu o banda pe sens si cai ferate simple si cu restrictii de viteza. Si unde nici un manager care sa nu merite camasa de forta nu si-ar duce fabrica. Deci ce offset sa faci pe ind. civila? Inca o fabrica la Cluj unde e o problema sa mai gasesti muncitori calificati disponibili sau fabrica la Barlad sau de ce nu Pascani unde e o aventura in sine sa ajungi intr-o zi cu vreme mai rea? Sau sa vina SAAB sa faca drumuri expres si sa repare calea ferata in contul avioanelor? Ca noi romanii suntem lorzi, ne e lene sa reparam drumurile si CF si avem bani de avioane noi. Nu vreau sa fiu inteles gresit, gandul vostru cu avioane noi si offset e minunat dar ati gresit tara.

  5. Nu are cum sa fie un produs revolutionar.
    Nici macar T-64 nu a fost un produs „revolutionar”. Apa rece din WWII cu T-34 se pare ca duce si azi…
    Probabil tancul o sa fie foarte bun, dar nu ‘revolutionar’.
    Poate ca UiE e ca de obicei putin in urma vremurilor dar tarile serioase gen englezi, americani, evrei, japonezi, suedezi nu stau intr-o ureche.
    Noi avem nevoie de un miracol 😀 si sa scapam de generatia de ex-comunisti gen Dogaru sau alti fost si actuali generali, eroi de carton.

    • gogu de la pascani

      T-64 a fost primul tanc de mare serie cu blindaj compozit.
      T-34 – primul tanc de mare serie de mare manevrabilitate si viteza, blindaj inclinat, samd.
      T-54/55 – primul tanc postbelic optimizat pt. productia de mare serie, desenul turelei optimizat pt. aparare contra proiectilelor venite pe traiectorie balistica, samd. Fiecare din aceste tancuri au fost salturi calitative la vremea lor.
      Acest T-14 promite sa fie primul MBT serie cu turela fara echipaj. Americanii au experimentat in anii ’70 cu M60A2 Starship care s-a dovedit un fiasco.

      • Sa nu aiba si rusii parte de un fiasco.Este foarte adevarat ca in ultimii zeci de ani tehnologiile militare s-au dezvoltat foarte mult.In afara designului, ca si noutati ma astept ca acest tanc sa aiba un compartiment pentru munitie, blindat, separat fata de cel al echipajului, un blindaj, un motor si un sistem de ochire si conducere a focului imbunatatit.

  6. Rusia este stârnită şi suntem într-o situaţie foarte primejdioasă ca în 1968. Trebuie să luăm măsuri economice, politice, diplomatice, militare, nu să stăm ca proştii.

  7. T-14 Armata o sa fie dotat cu sistemele electronice ale demonstratorului T-90MS
    https://www.youtube.com/watch?v=pfGP-dGjjnY sau o sa avem parte de surprize?(tot se lauda rusii ca o sa fie revolutionar)

  8. Bai , da ne mai tin astia mult in suspans ? Macar ceva teasere , o filmare din satelit , o roata , scoasa de sub o prelata , o reflexive pe ochelarii lu putin … io deja-mi cam pierd rabdarea

    • Rakushka? Arata ca ….un M113 facelift si bottomlift 🙂 .

    • gogu de la pascani

      rusii sunt nebuni, renunta la ideile lor principial bune si se apuca sa copieze toate tampeniile americanilor. Chiar ca arata ca un M113 lungit, cutia aia de pantofi americana. In sfarsit au operatorii de rachete antitanc o tinta mai OK sa ocheasca si ei „ca omu'” fara sa se chiorasca la nesfarsit dupa siluetele alea aplatizate ale BMD-urilor si BMP-urilor.

  9. BTR-MD Rakushka este facut pe sasiul lui BMD-2(pentru desant aerian).Aspectul nu cred ca poate fi discutat(faptul ca este mai inalt si ar arata ca un M113 cu facelift si bottomlift)este singura solutie de a transforma BMD in transportor de trupe(duce 13 oameni in loc de 5)

  10. Scuze pt. postarea dubla,dar dupa intrarea in dotare a noilor BMD-3 si BMD-4 ce au armament mai puternic,aparatura electronica-toate astea ocupa spatiu,asa ca nu prea mai este loc de desant.BTR-MD Rakushka chiar este un vehicul de care VDV-ul are nevoie.Decat sa aruncam cu pietre,mai bine ne-am intreba daca exista in alta armata ceva asemanator?

  11. Usor, usor, incepem sa contam pe harta productiei de tehnica militara si ne apropiem de varfurile pe care l-am mai atins acum 30 de ani !

  12. http://www.b1.ro/stiri/eveniment/armata-ruseasca-ar-fi-responsabila-pentru-cele-30-de-zile-fara-soare-in-romania-video-98279.html
    Intre timp….noi cu teoria conspiratiei despre rusnaci! 🙂 Popor latin….ne sta bine. he ehe ehe ehh….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *