Uganda vrea si ea avioane. Si vrea Suhoi-30MK2…

Ce Dumnezeu o face Uganda cu avioanele de lupta este un mister pentru mine, dar nu asta este ideea, ci faptul ca o tara africana din lumea a IV-a, vai steaua ei, doreste, modesta, sa cumpere ceva avioane de la rusi. Asa ca Uganda a cerut informatii despre posibilitatea de a cumpara inca sase avioane multirol Suhoi-30MK2. Avioanele vor fi insa noi-noute. Astfel noi cu ale noastre avioane F-16 sh, noua bucati, ne dovedim pur si simplu penibili, cu eternul argument ca nu sunt bani.

O tara practic bananiera in cel mai strict sens, Uganda, plasata in Africa celor care mor de foame, cu un PIB per capita de 1100 $, isi permite sa cumpere 12 avioane noi, si ce avioane!, nu F-16 de cand era calul manz, ci avioane noi, de ultima generatie, avioane bimotoare de mare manevrabilitate, Suhoi-30MK2.

 

Bafta noastra este insa foarte mare: bine dracului ca nu avem granita comuna cu Uganda! Desi ne comportam mai rau decat o tara africana, norocul nostru ca nu suntem in Africa, ca altfel bateau aia la noi, ca la fasole uscata. Faceti si voi o comparatie: cine credeti voi ca ar castiga intre sase(12) Suhoi-30MK2 si noua  rasnite de F-16 A?! Lasand la o parte ca F-16 chiar si Block 60 este doar un biet copil de mingi in fata unui puternic Su-30MK, cum se face ca Uganda!!! a cumparat sase avioane, contract semnat deja, iar acum ar mai vrea inca sase bimotoare noi, ultramoderne, iar Romania tara europeana, membra UE si NATO isi numara banii pe care oricum nu-i are, pentru a face o mega-achizitie in domeniul militar: noua (poate avem noroc si vor fi totusi 12 🙂 🙂 ) nenorocite de F-16 vechi si rablagite, fara nici o sansa de a fi multirol?!

Asadar Uganda va avea 12 avioane noi-noute, bimotoare, Suhoi-30MK2, iar Romania, cu un PIB per capita de cam 10-11 ori mai mare decat africanii, isi va cumpara cu multa mandrie, 9(noua) avioane de dinaintea independentei Ugandei?!

Asa cum spuneam, bine ca avem noroc si nu avem litigii teritoriale cu Uganda, ca aia la ce aviatie vor avea, maturau cu noi pe jos…

 

Sursa: worldwide-defence

 

GeorgeGMT

 

35 de comentarii:

  1. Nu vreau să despic firul în 16 arătând cum și de ce, dar premisa de la care pornesc e că pregătirea e mama lucrurilor, nu echiparea placată cu aur… dar revenind la subiect, cred eu că piloții noștri spală pe joc cu ai lor, cu tot cu SU-30.
    Susțin și îmi asum că într-o confruntare Lăncierii români dau pe jos scurt cu asemenea forță aeriană, iar F-16 A (mânuite de băieții de la Luna) – așa vechi cum sunt fac față cu brio Ugandei, Ungariei, Ucrainei și altor forțe aeriene ale țărilor cu U…
    Nu zic că e bine să facă asta călărind în luptă mumii, dar oricând pariez pe piloții de 71 sau 86 împotriva ugandezilor, ungarezilor și altor nații. Dacă ar fi englezi, americani, nemți – da, ar fi problemă mare, dar mă îndoiesc de abilitățile cumpărate peste noapte și mercenărite.
    Concluzionând, cel mai de preț sunt băieții (și fetele) dinlăuntrul agregatelor și nu agregatele în sine. De aceea dorm noaptea liniștit că nu îndrăznesc unii vecini să intre în ograda mea, iar dacă o fac ies cu păreri (și părți corporale) împărțite din toată experiența.
    Avioane bune și noi și utile vreau, dar hai să nu deprimăm oamenii cu asemenea comparații. România are (încă, dar are) Forțe Aeriene și în acestea mă încred că dau de sol cu Gripeni, Flankeri și alte dihănii mânuite de chiloți din aceștia.

    • Flogger, incearca sa fii realist.Cel putin aviatia militara din Ungaria si Ucraina o face pe cea romaneasca.Si in perioada comunista si acum, ungurii au avut si au si acum o mai buna aviatie ca si noi.Noi vom avea 9 jafuri de F16 A, cumparate pe pupincurism, in timp ce ungurii isi urmaresc interesul national, si desi Ungaria este jumatate cat Romania, ca si suprafata, au 14 aparate Gripen C/D, fabricate dupa anul 2004. Intr-un razboi, in afara de patriotism, mai conteaza gradul de instruire si performanta armamentului folosit.Sunt convins ca pilotii unguri efectueaza cel putin acelasi numar de ore de zbor ca si ai nostrii.Calitativ, Gripenul este peste F16A sau MIG21 LANCER.
      Inainte sa faci afirmatii despre Ucraina, vezi ce are in dotare aceasta tara, ce avioane si in ce numar.As sta foarte linistit daca am avea avioanele Ucrainei.

      • te-ai intrebat oare cati piloti are ungaria „calificati” ptr a lansa un lgb
        sau alte tipuri de arme?
        crezi ca un pilot care „piloteaza” un airbus 330 poate zbura si un boeing 737
        un curs ptr un avion din asta costa in jur de 80000-100000 de euro
        unul calificat ptr airbus 330 poate zbura celelalte din familie cu un curs minim,datorita unei serii de „similitudini”,ce fabricantii au grija sa faca proceduri standard ptr ele
        de ce sun bazaconiile astea
        ptr ca unii comparau antrenamentul,trecerea oferita de suedezi cu antrenamentul tactic oferit de americani
        da la tiger meet gripenurile ,parca au” batut „f 16 block 50 poloneze
        mare victorie …hai sa luam gripen
        ce pot sa pariez ca intre cele doua oponente ..in nr egal,cei cu gripen si polonezii vom avea un rezultat precum cele de prin orientul mijlociu vs israel
        nu toti pilotii sunt calificati ptr a lansa toate tipurile de arme ,chiar si in aceeasi forta aeriana
        asa ca nu mai faceti comparatiile astea cu tehnica
        un ugandez cu un su 30….e un ugandez cu un su 30
        sau ce legatura are cu performantele interceptarii de tinte aeriene faptul ca un sistem spyder antiaerian de la georgieni a fost capturat de fortele terestre ruse

        • Dupa cum am scris mai jos, nu exclud posibilitatea ca avioanele ugandezilor sa fie pilotate de piloti rusi.De regula F16 este doar o victima in fata unui SU30-MK2 care are la mansa un pilot experimentat.
          Oricand prefer un MIG29, echipat cu avionica occidentala de ultima generatie, in detrimentul unui F16 block 60.
          niko, ne place,nu ne place, in acest moment Ungaria detine 14 aparate Gripen care sunt mai noi ca si MIG21 LANCER sau F16 A, viitorul avion de vanatoare al Romaniei.Mie mi se pare mai ok aviatia lor decat a noastra.
          Dupa cum am mai spus, ungurii sunt pragmatici si si-au cumparat exact de ce au nevoie..
          Ungaria a vrut sa aiba cel mai performant avion pe care si-l permite financiar, sa fie nou, cu cele mai mici costuri de exploatare,destinat in special doar pentru misiuni de politie aeriana,repet, doar pentru misiuni de politie aeriana, unde nu ai nevoie de 7-8 tone de armament la bord, si au vrut si offset, iar raspunsul la doleanta lor a fost Gripenul C/D, echipat corespunzator cerintelor ungurilor, care repet, nu au fost interesati ca avionul lor sa care 7-9 tone de arme.
          De exemplu elvetienii nu au dorit un avion care poate sa aterizeze pe un portavion , pentru ca nu au nevoie de aceasta functie, nu pentru ca sunt prosti.
          Optiunea pentru avioane F16, a clasei politice romanesti, s-a facut strict pe criterii politice, de pupincurism, nu pe criterii de performanta, unde se tine cont de raportul calitate-pret al produsului cumparat.De regula aceasta atitudine de vasal este specifica politicianului roman, interesat sa ii mearga lui bine, si care sacrifica interesul national, doar sa se puna el bine pe langa marele jupan.Oricum americanii cunosc foarte bine valoarea morala a acestor oameni.
          Polonezii au achizitionat in conditii foarte avantajoase pentru ei.Daca nu ar fi primit aceste facilitati de la americani, asa cum ii percep eu pe polaci, care isi urmaresc cu adevarat interesul national,desi sunt filo-americani, acestia nu ar fi cumparat F16.
          Sunt filo-american, insa aceasta optiune paguboasa pentru Romania imi displace profund.

          • Daniel Constantin

            Acum catiava ani buni Sorin, dupa succesul avut cu MIG21 Lancer s-a incercat de catre noi si modernizarea MIG-uli29 la nivel de Sniper, cu avionica israeliana dupa ce au facut demnstratorul sau cam spriat baietii , era un avion mult prea bun pentru zona asta si asa s-a renuntat la proiect.

    • Daniel Constantin

      Flogger (MIG23, ca parca asa ii spuneau astia din NATO) poti avea piloti exceptionali, dar daca avionul saracu nu poate,
      degeaba… Uite-te putin la conflictul din Iugoslavia, sarbi aveau piloti exceptionali dar n-au reusit aproape nimic in fata celor din NATO.Asta pentru ca MIG-urile lor 29 erau mult sub nivelul avioanelor F16, F15 si cate or mai fi fost.

      • Ce puteau sa faca circa 30 de avioane MIG29 in fata sutelor de avioane F15, F16, F18, Tornado?
        Acuma stim cu totii ca rusii si in prezent sunt in urma occidentalilor cu performanta avionicii, care conteaza foarte mult intro confruntare in afara razei vizuale.Daca numarul agresorilor ar fi fost aproape de cel al sarbilor, iar avioanele acestora ar fi avut aceeasi avionica ca si cea a occidentalilor, atunci ar fi fost alta stare de fapt.

        • Daniel Constantin

          Imi permit sa te contrazic, in putinele ocazii cand au fost in aer, MIG-urile29 sarbesti erau un potential pericol (Vezi formidabila racheta R70) dar din pacate slaba intrenitere a lor a facut ca MIG-urile sarbesti sa nu poate face nimic.
          Cat despre avionica te contrazic ia priveste tu un pic la ultimele generatii de avioane, MIG31, SU30, SU35, SU34 eu zic ca deja balanta cel putin pe europa este in favoarea rusilor. Dupa parerea mea singurele avioane europene care pot face fata SU35 sunt Eurofighter si aici as spune ca scorul e cam 50/50.

        • Serbia nu a avut niciodata 30 de MIG 29 macar ci in jur de 15-20 de avioane si da avionica era contemporana cu F 16 A pe cand in NATO domina avionica de F 16 C/D

  2. Pregatirea este principalul factor, atat timp cat diferenta tehnologica nu este de peste 20 ani intre sistemele de armament. Degeaba iti pregatesti foarte bine tanchisti pe T-34. Fata in fata cu TR 85M1 nu au n ici o sansa. Iar pregatirea nu va mai tine foarte mult. La o mana de avioane cat crezi ca vor mai zbura pilotii?!

  3. De acord cu pregatirea, dar sa nu zboare pe harburi, ca doar nu se pune problema sa avem F22 sau F35 in urmatorii zece ani.
    F16, chiar si in versiunea V, nu mai este chiar ultimul racnet… insa daca le luam si in variante de acum 20 de ani tot ce pot sa sper e sa facem un upgrade decent.

    Iar daca tot sunt mai vechi, sa fie macar 96 sau 110 ca MIG 21 Lancer..

  4. Păi din câte îmi dau zeama, flacoanele A (poate B) vor fi pentru asigurarea spațiului ca poliție aeriană, nu pentru a înlocui total lănțerii, care vor mai zbura și vor fi în continuare coloana vertebrală a forței.
    Iară la treaba cu T-34, nu îs tanchist, dar aș zice că depinde de situație (cu toată extremitatea comparației) și cred că niște imbecili sau nepregătiți, prost comandați pe TR ar fi măcelăriți de tanchiști adevărați pe T-34/85.

    • Nu stiu cate MIg-uri mai pot fi pastrate, tot ce stiu ca pe MIG-21 Lancer ora de zbor se apropie de 10000/$, datorita uzurii avansate, fata de un normal de 2500-3000$.

    • Dupa anul 2015. MIG 21 LANCER este casat.Il vei gasi la muzeu si punctele REMAT.
      F16A va fi singurul avion de vanatoare al Romaniei.Personal as fi preferat macar Gripenul C, nou,daca nu este posibil NG-ul, decat acest jaf de avion.
      Daca ora de zbor la MIG21 a ajuns pe la 9000 euro, la cat va ajunge la F16 A, resapat, care are un motor mai puternic si este mai scump ca si un MIG21.Cu siguranta ca va fi cat al orei de zbor la un bimotor de genul MIG29 sau Eurofighter transa 1.

    • De regula cand iti permiti tehnica moderna iti permiti si sa iti instruiesti foarte bine trupa.
      Cel mai bun tanchist care foloseste T72 este facut praf de un tanchist la fel de bun care foloseste Leopard 2 A7.
      Cavaleristii polonezi, foarte buni militari, au fost facuti praf de tancurile germane, in anul 1939, chiar daca polonezii erau foarte bine instruiti.Victoria a fost adusa de superioritatea tancurilor germane, imune la caii, sarja , sabia si carabina calaretilor polonezi.

  5. Pai spre deosebire de Uganda, noi suntem o colonie.
    Romania nu trebuie sa detina o forta aeriana PROPIE.

    Nu mai spumegati prin comenturi si articole pentru ca nu are sens. Planul este deja facut: Croatia, Romania si Bulgaria vor avea o forta aeriana comuna.
    Turcia va incepe sa produca fuselajul avionului F-35, motorul si radarul vine din SUA, casca este facuta de americani in colaborare cu Israel, iar noi deja colaboram cu evreii in industria militara.

    Nu inteleg dece ar fi imposibil ca Romania sa aiba F-35A pana in 2020?

    Deja facem parte dintr-un proiect similar.

    http://www.ukom.gov.si/en/media_room/newsletter_slovenia_news/news/article/391/3394/909654aa52f9ee7fbfd2deeba1fcf76c/?tx_ttnews%5Bnewsletter%5D=144

    • Un F35 a ajuns acum la pretul de 200 milioane USD, iar costul orei de zbor este undeva intre 25000-30000 USD.
      Are acum Romania, sau va avea in urmatorii 20 de an,i o economie performanta, care sa permita achizitionarea si exploatarea lui F35?Eu zic ca nu.Daca vei urmari cu multa atentie evolutia economica interna si internationala, vei realiza in ce situatie econOmica se afla Romania.
      Bulgaria are o oferta sa cumpere Eurofighter din transa 1 de la germani.Daca Bulgaria nu ar avea libertate de miscare nu ar fi primit aceasta oferta de la germani.Fiindca bulgarii sunt filogermani si pot si acum sa exploateze bimotoare, asa cum este MIG29, nu exclud posibilitatea ca sa isi cumpere EF-ul SH.
      Ca americanii ar vrea ca romanii, bulgarii si croatii sa aiba F16, este o idee, insa inca nu s-a stabilit oficial nimic.

  6. Cat costa un SU30- MK2?
    Cu siguranta ca 6 asemenea aparate, pilotate de meseriasi, dau lejer de pamant cu 12 aparate F16 A, pilotate tot de meseriasi.

    • Daniel Constantin

      Avioanele din clasa SU27, insemnand SU30, SU33(varianta ambarcata), SU35 si SU37 sunt recunoscute prin gradul exceptional de manevrabilitate pe care il au, un pilot bine pregatit poate face minuni cu un astfel de avion, nu sunt rusofil dar eu spun in mod cert ca un singur SU30 pilotat de un pilot bine antrenat se distreaza cu 9 F16 cu piloti la fel de bine antrenati.

      • ai citit ce-ai scris
        sau crezi ca su 30 e un star trek si zboara cu trei warp tragand cu laser alte sf-uri
        nici un avion actual,nici macar f 22 nu face fata de unul singur cu mai mult de 2-3 avioane de gen 4
        raporturile care le fac astia de 1 la 1,4 sau de 1 la 2 sunt ptr oameni ce inteleg ceva din asta

        • Daniel Constantin

          Niko iti recomand sa te documentezi un pic, ultima generatie de SU30 au radar care te detecteaza de la aproximativ 300km , poate intercepta si angaja mai multe tinta simultan de pe la 200km, acum au rusi si rachete de bataie asa mare , plus ca pe lupta de IR rusii sunt net superiori , asa ca…. pana ajung cele 9 avioane F16 sa il detecteze nu stiu cate mai sunt intregi.

          • te rog lasa-ma usor cu teoria
            cine ti-ar fi spus tie ca rusii stau mai bine ir?
            ai dedus tu ad-hoc
            stii cum e cu strela care se tot duce dupa soare
            si stinger-ul care poate schimba spectrul ptr a evita tintele false ir
            asta doar asa ca teorie
            dupa aia stii ca propelentul la rusesti lasa dara de fum de se vede din momentul in care a lansat-o si ca sidewinder nu se vede deloc datorita propelentului folosit
            cat despre treaba cu radarele….

            • Daniel Constantin

              Nu vreau sa intru in polemica cu tine, dar repet , mai citeste un pic, la ora actuala cea mai performanta racheta americana AIM 9X are raza de 20km iar un R70 cam 80km….Strela e dusa demult, nici stingerul nu mai e ce a fost au aparut genratii noi de rachete cu batie scurta IR. Repet nu sunt un fan al rusilor dar trebuie sa le dam si lor credit, pentru ca si ei conteaza in industria asta mare.

  7. Vai, îmi scuzați nepregătirea – sunt și eu ageamiu… nu știu ce e aia manșă și palonier. Cu atât mai puțin avionica și standardul ucrainienilor. Nu mai zic în continuare, dar spor cu manevrabilitatea percepțiilor!
    Sper să iasă bine cumva treaba asta și să aibă pe ce să zboare piloții noști.

    • Din cate stiu eu, ucrainenii sunt formati la scoala ruseasca unde se efectueaza foarte multe ore de zbor,in toate conditiile atmosferice, pe timp de zi sau noapte.Daca tancurile ucrainene sunt modernizate cu tehnologie si tehnica occidentala nu vad de ce nu ar fi facut acest lucru si cu avioanele lor, MIG29 si SU27, care sunt clar peste MIG21 sau F16A.
      Cand SU PAK FA T50 va fi operational, cand va fi, mai degraba rutenii vor opta pentru acesta decat pentru harburi de F16 A/B sau C/D.

  8. Nu m-ar surprinde daca avioanele ugandezilor ar fi pilotate si intretinute de mercenari rusi.De regula la tarile africane si arabe se poarta ca altii sa se ocupe de aceste jucarii.

  9. „Cel mai bun tanchist care foloseste T72 este facut praf de un tanchist la fel de bun care foloseste Leopard 2 A7.”

    Din cite inteleg eu, 2A7 este varietatea „urbana”. Batalia in cimp este condusa de 2A6. Sau am inteles eu gresit?

    The Leopard 2A7+ was first shown to the public during the Eurosatory 2010, featuring the label „Developed by KMW – tested and qualified by German MoD”. The Leopard 2A7+ has been tested by the Bundeswehr under the name UrbOb (urban operations).

    All German tank battalions of the „crisis intervention forces” are equipped with the A6.

  10. Am citit multe comentarii pozitive despre avionica sau performantele avioanelor sovietice/rusesti. Nu ma indoiesc de calitatile acrobatice ale respectivelor avioane, insa v-as reaminti un eveniment major in care PILOTIII RUSI/SOVIETICI au fost pur si simplu UMILITI de catre aviatia israeliana, intr-o LUPTA REALA desi erau in superioritate numerica. Pentru mai multe detalii va rog cititi materiale despre Operatiunea Rimon 20.
    Probabil ca avioanele rusesti sunt impresionante in evolutiile realizate la mitingurile aeriene dar pe campul de lupta balantza este net in favoarea F-urilor.

    P.S.

    va rog nu ma intelegeti gresit: nu sunt adeptul achizitionarii unor F-uri „third-hand” ci a unora noi de tip block 52 sau block 60.

    • Daniel Constantin

      Jimmy de acord cu tine, cat despre Operatiunea Rimon ea , a avut loc in 1970, de atunci s-au intamplat multe in aviatie. Avionul F4 era superior MIG21, iar pilotii israelieni sunt poate cei mai buni din lume, pentru Israel este vital ca sa se poata baza pe pilotii sai. Rusii au zburat o vreme deasupra Isrelului cu MIG25, avion care pana la apritia lui F15 nu a putut fi doborat de aviatia de vantoare isreliana.Eu sustin cu tarie si cred ca cel mai bun avion pentru noi este Eurofighter.

  11. „Rusii au zburat o vreme deasupra Isrelului cu MIG25…” Probabil ca o faceau doar pentru a ii enerva pe israelieni, intrucat dispuneau de sateliti cu care sa „cartografieze” harta militara a Israelului. Oricum este remarcabil faptul ca se limitau la a privi „de la distanta” 🙂 Invatasera o lectie si nu doreau sa o repete 🙂
    „Eu sustin cu tarie si cred ca cel mai bun avion pentru noi este Eurofighter.” Pe hartie si la demonstratii aeriene Typhoon-ul este ok, insa astept sa-l vad „la treaba” in lupte reale impotriva Mig-urilor sau a F-urilor.

    P.S.

    Tare mult mi-as dori o operatiune Rimon 20 a baietilor nostrii, condusa de un nou Horia Agarici 😉 Asta asa, doar ca sa le mai platim niste politze mai vechi 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *