Lasati mai feciori ca si la altii e greu, va dati seama cat de greu este sa administrezi atatea propietati: https://beta.dela0.ro/fabrica-de-bani-publici-a-bisericii/
” Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a devenit în doar câțiva ani una dintre cele mai generoase instituții guvernamentale, acordând finanțări nerambursabile de circa 300 de sute de milioane de lei din 2021 până în prezent.”
” BOR cumpără pe bandă rulantă clădiri și terenuri în Italia, Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia sau Germania. Iar guvernul, prin DRP, plătește cu bani publici înmulțirea averii imobiliare a Bisericii. În același timp românilor li se vorbește despre grija deosebită pentru vistieria goală a statului.”
„Cel puțin 30 de clădiri și terenuri din străinătate au fost propuse spre achiziționare de BOR, care în ultimii doi ani și jumătate a depus la DRP solicitări de finanțare pentru achiziții imobiliare de minim 75 de milioane de lei (15 milioane de euro). Aproape jumătate dintre bunurile imobiliare vizate sunt în Italia. Alte țări în care BOR a cumpărat sau va cumpăra clădiri sunt Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia și Germania. „
Colegu’, orice in armata acum e cu popi. Se inaugureaza o buda, hop vine warlockul, facem o inviorare, hop popocul. Nimic nu se mai poate face fara popoci, multi popoci, peste tot popoci.
Mno hai ca m-am uitat si eu la eveniment. Muuulte nu inteleg la MI, pentru mine MI-ul va ramane pe veci locul unde oricat armata s-a prins de mine, voi avea nevoie de multe explicatii, ca nu bate nimic cu nimic.
Primo: care-i faza cu manusile de piele, ba de piele, pe vremea asta. 20+ de grade, jbang manusi. Adica, eu motociclist, vara am manusi de mai respiri prin ele, ca de mi-as lua pieloasele, ar fi jale. Pe vremea mea, se purta la tinuta de iarna., si amestecul de elemente iarna/vara constituia abatere disciplinara. Punct.
Secundo: sar peste croiul pantalonilor la unele uniforme, ca pare a fi ceva slim-fit. Daca esti un pic mai cracanat, arati… comic.
Secundo-prim: tot la capitolul aspect, barbi. Acum, dupa maretul ge’al expert in dacopatie si auriferisme Chelaru, nu ar trebuie sa ridic eu acest punct, dar totusi, astia la inceput de cariera, nu se pot barbieri un pic? Oke, si noi la UM pe vremuri aveam un comandant care ura barbieritul avea si ceva probleme derma si hartie de la medic. Ne agrea si asa nebariberiti, barba scurta, aranjata musai. Se schimba totul desigur la orice inspectie sau prezenta din exterior cand eram toti tipla la regulament. La tinuta de serviciu, ne-a spus din start, daca vad barba, va cereti transferul a doua zi. Cinstit, si cu cartile pe fata din prima zi. Mi-a palcut de dansul. Dar chiar la ceremonial… ar fi facut saracul cu herzul.
Tertio: Gradele. In prima faza am crezut ca nu vad bine, 4 stele la IGSU. Eu stiam, ca pe vremuri, desi si aia era cam trasa de par la unele inspectorate ge IGAV, „armele” MI se opreau la 3 stele, si secretarul de stat pentru ordine publica lua 4. Si atat. Ala venea cu mici exceptii aroape tot timpul din politie. Regula de aur a fost rupta de Base, care a dat 4 stele la Silion, motivand perfect logic si rational avansarea pe care o citez din memorie: jandarmeria a ajuns de 4 stele. A fi crezut base ca-i ceva coniac, cum beam noi in liceu coniac Dorobant. Mai narozilor, alo, gradul se da la efectiv, nu la perceptie si secretariate de stat. 4 stele se da la 50000+. In NATO, prin exceptie se da si sub pentru tari care au armate mai mici, dar oricum sub 35.000 de oameni nu merge. Aia e. De ce nu se face treaba asta? Pentru ca iti tai craca credibilitatii in cel mai penibil mod si o dai in africanisme, unde „generalul” conduce o banda de pirati/mercenari, cat o companie maxim.
Orice eveniment de-al lor nu conteneste in a ma uimi.
Cât de vulnerabilă este Moldova în fața unui conflict armat dinspre est din perspectiva (lipsei) infrastructurii? Nu cumva construim prin A7 doar un coridor de evacuare?
Hahaha…Buna gluma 😉
De cand va tot spun…moldovenii din dreapta Prutului o vor duce bine cand PSD va disparea la groapa de gunoi a istoriei. Prea mult timp a fost fief rosu si a dus la dinozaurizarea unor politicieni de nici cu mama crizei nu-i poti misca.
Dar, inainte de acest wishful thinking, e mai cert sa se intample ca episodul viiturii de acum din nordul Moldovei sa devina ceva sezonier si anual – Asta e, cand vrei sa bei viitorul si siguranta copiilor si nepotilor – adica si-au taiat padurile si vandut pe 3 lei cinzeaca.
Asa ca ASUMARE ca nistte barbati si urmasi si lui Stefan…si mana la reimpadurit si la munca cu valoare adaugata mai mare nu acceptat de a face sluj la niste nemernici.
As reported by Defence 24 on July 28, 2025, Poland is currently analyzing a proposal from the United States concerning the acquisition of 25 M1150 Assault Breacher Vehicles (ABVs), with the potential transaction to be formalized through an annex to the existing Letter of Offer and Acceptance (LOA) agreement PL-B-UEC. https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/poland-eyes-25-us-made-m1150-assault-breacher-vehicles-to-clear-paths-for-tanks-through-minefields
Și noi ar trebui să suplimentăm comanda, doar patru vehicule mi se pare foarte puține pentru un batalion, trebuie luat în calcul și eventuale distrugeri de echipament în luptă
Citez motivarea studiului care a dus la aceasta decizie, e in articol: „Un model multi-camuflaj («multicam», «model multi-teren» etc.) nu este cel mai bun model în cât mai multe medii operaționale posibil, dar nici cel mai rău în cât mai multe medii operaționale posibil”, se arată în studiul WIWeB menționat anterior. 😎
Sincer, la ce vegetatie cacalau e in Germania, trebuiau sa pastreze Flecktarn.
Se incheie o epoca. Aparut initial ca prototip prin anii 70, a iscat un scandal mare in Germania acelor ani. Problema era ca a fost perceput ca fiind mult prea similar cu „mazarea” (peas) specifica waffen SS. Cu toate acestea a fost intr-un final acceptat, find utilizat de cateva unitati de elita, iar din anii 90 a devenit oficial schema de camuflaj a armatei germane.
Desigur ca mai trebuie un update din cand in cand.
„Inițiativa se concentrează pe producția locală a vehiculului de luptă pentru infanterie Lynx la Rheinmetall Automecanica, cu un lanț de aprovizionare robust și o dependență redusă de furnizori externi. Rheinmetall Munitions Romania va produce muniție de calibru mediu pentru vehicule de luptă pentru infanterie și apărare aeriană, în timp la Victoria se va realiza productia de pulbere, pentru care Rheinmetall furnizează know-how și tehnologie pentru o fabrică de propilenă. Facilitățile locale de service vor fi responsabile de întreținerea și asistența continuă a echipamentelor militare, asigurând astfel în permanență disponibilitatea operațională.”
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
Zilele trecute în o parte din media românească s-a declanșat ceea ce putem numi „isteria Iron Dome” după ce unele publicații au scris despre faptul că în programul SHORAD/VSHORAD țara noastră va achiziționa celebrul sistem israelian, informație preluată și de unele publicații internaționale. Dar lucrurile au devenit și mai interesante în contextul în care Ministerul Apărării Naționale a transmis că nu e nici Iron Dome și nici Spyder. Așadar ce achiziționează România?
Idea a venit din simplele motive:
Costul vietilor, caselor vs costul unor rachete trase
de sistem.
Incepand cu anii 90 si chiar inainte israelul a fost lovit
din Liban si Gaza cu zeci de mii de rachete neghidate
si proiectile de mortier. La inceput teroristii au folosit
rachete sovietice de rand si cand astea s au scumpit
pt ei au initiat productie autohtona din tevi umplute
cu propelant si explozibil.
Ce Struțo Cămilă fac ăștia de la ministerul apararii de aleg pt shorad vshorad spyder intr-o versiune „hibridă”
Gen, nemaiîntâlnită pana acum si netestata in razboi!!
Astia au probleme mari la mansarda sau cineva dorește sa ne sabotam!!
Cehia intenționează să solicite un credit din programul european SAFE (Security Action for Europe) pentru a finanța achiziția a 44 de tancuri Leopard 2A8 și 17 vehicule de sprijin, după ce a recunoscut oficial că nu dispune de resursele necesare pentru această investiție strategică.
Valoarea totală estimată a comenzii este de 52 de miliarde de coroane cehe (aproximativ 2,5 miliarde de dolari), o sumă considerabilă chiar și pentru cele mai dezvoltate state NATO.
Diehl Aviation a început oficial construcția pe 30 iulie a noii sale unități de producție din Craiova, situată în județul Dolj din România. https://www.defenseromania.ro/gigantul-german-diehl-construieste-la-craiova-o-fabrica-de-componente-pentru-industria-aeronautica_634812.html
Fabrica Diehl de la Craiova va produce în principal produse și componente pentru aeronave comerciale de pasageri, asigurând livrări fiabile pe măsură ce ratele de producție continuă să crească.
De asemenea, divizia de apărare, Diehl Defense, este specializată în producția de rachete și muniții. Cel mai cunoscut echipament produs de companie este IRIS-T
It’s official: tomorrow, a contract will be signed for Poland to purchase M1150 ABV (Assault Breacher Vehicle) tanks from the United States.
The purchase price for the M1150 ABV, including the support equipment, will be $115 million. The vehicles are scheduled to be delivered to Poland in 2029.
În ultimele zile s-a vorbit mult despre câteva numiri pe care ministrul Economiei Radu Miruță (USR) le-a făcut în Consiliul de Administrație al societății Avioane Craiova S.A.
Este vorba despre Nicu Fălcoi, Claudia Gasparini și Iulia Dudu. Toți trei însă, persoane cu vastă experiență în zona de management antreprenorială privată sau în zona militară.
Nicu Fălcoi spre exemplu, fost membru în Comisia de Apărare din Camera Deputaților și vicepreședinte al Adunării Parlamentare la NATO, dar și fost pilot militar cu peste 20 de ani de experiență pe supersonice, a fost numit președinte al Consiliului de Administrație la Avioane Craiova.
Ministrul Radu Miruță, într-un drept la replică transmis către Gândul, a subliniat că alegerea nu s-a făcut pe considerente politice ci pe competențe profesionale.
„La Avioane Craiova procedura de selecție pe întreg mandatul a managementului corporativ a fost declanșată, însă nu a fost finalizată, iar vechile mandate au expirat.
Conform art. 29^1 din OUG 109, suntem în situația unor numiri provizorii, iar aceste numiri provizorii se fac de către autoritatea publică tutelară.
Indemnizația brută stabilită este la valoarea de 4.645 RON/lună. Da, ca ministru, nu am propus sumele văzute la televizor pentru alte companii ale statului.
Vă las mai jos profilul fiecărui membru al CA:
– Bogdan Craciunas – director financiar una dintre cele mai mari companii private din România, în trecut senior manager KPMG, responsabil pentru investigarea fraudelor în cadrul PricewaterhouseCoopers România, absolvent de Finanțe Bănci la Babeș Bolay;
– Nicu Fălcoi – pilot de avion supersonic, vicepreședinte al AP NATO, președinte al Comisiei SIE și al Comisiei de Apărare din Camera Deputaților;
– Monica Roșca – absolvent de ASE București, contabil șef și auditor intern in sectorul public;
– Gasparini Claudia – economist, expert tehnic judiciar, membru ANEVAR și formator de auditori;
– Iulia Dudu – economist, manager cu experiență de 20 de ani în companie privată.
Dacă ar exista în toate consiliile de administrație ale companiilor de stat doar astfel de oameni, care să vină din mediul privat cu astfel de CV-uri pentru 2774 RON net, am vedea mai multă performanță și mai multă eficiență.
Chiar nu știu apartenenta politică a fiecăruia, selecția a fost făcuta pe baza de CV-uri și vă invit prin comparație să verificați CV-urile celor numiți anterior în alte companii de stat, pe sume din 5 cifre”, a transmis Radu Miruță, ministrul Economiei în subordinea căruia se află industria de apărare din România.
Ce e cert e că Avioane Craiova chiar are nevoie ca de aer de o conducere competentă care să resusciteze.
Într-o reacție pe pagina sa oficială, Nicu Fălcoi anunță schimbarea la Avioane Craiova. O companie care trăiește din contracte cu Ministerul Apărării, pe care nici măcar nu le poate respecta. Căpușată politic și ținută la aparate de statul român, Fălcoi spune că dacă nu va reuși să resusciteze Avioane Craiova va fi primul care va demisiona.
„S-a tot vorbit în ultimul timp, pe la unele televiziuni, despre numirea mea ca președinte al CA la Avioane Craiova SA ca și când chestia asta ar fi un eveniment epocal, care mă va transforma dintr-o dată într-un nabab, indemnizația pentru această funcție fiind imensa sumă de 2770 de lei net.
Vreau să vă spun că, atunci când mi s-a propus să fac parte din acest CA, am stat mult pe gânduri dacă să accept sau nu. Propunerea nu prea corespundea cu planurile mele de viitor, dar mi-am dat seama că, până la urmă, nu se exclud. Iar atunci când Radu Miruță, ministrul Economiei, mi-a propus să fiu și președinte, am acceptat fără să clipesc, poziția fiind o adevărată provocare pentru mine. De ce?
De-a lungul timpului, am tot vorbit de incompetența cu care această societate strategică a României a fost condusă. De faptul că, de 35 de ani, lucrurile au mers din ce în ce mai rău acolo, chiar dacă statul român a tot ajutat compania să nu intre în faliment, și că ar fi nevoie de o cu totul și cu totul altă abordare. Am făcut întotdeauna o paralelă între Aerostar Bacău și Avioane Craiova. Una cu management privat și alta cu management stabilit politic. Una care este centru regional de mentenanță pentru F16 și tot felul de alte contracte, și una care trăiește exclusiv din contractele pe care Ministerul Apărării i le dă și plină de datorii.
E cât se poate de clar. Acolo este ceva putred, și provocarea mea este să fac ca lucrurile să se schimbe. Asta pe termen scurt, pentru că pe termen lung, eu cred că soluția general valabilă, pentru toate aceste societăți de stat, care merg pe pierdere, este privatizarea. Și argumentul este chiar Aerostar Bacău.
Ce mă recomandă pentru această poziție? Vă rog să citiți CV-ul meu și poate veți găsi și explicația. (Și poate citiți și CV-urile mulțimii de președinți de CA-uri numiți de fostul ministru, nu de alta, dar poate găsiți mici diferențe)
Voi reuși?
Eu așa cred, și dacă nu voi reuși, să fiți siguri că voi fi primul care-și va da demisia. Oricum, prezența mea acolo este provizorie și unul dintre scopurile acestui CA este și acela de a organiza cât mai repede un concurs prin care să se stabilească atât directorul cât și CA-ul , conform OUG 109/2011 completată in 2025 privind guvernanța corporatistă”, a transmis Nicu Fălcoi.
Avioane Craiova are un „palmares” de invidiat în ceea ce privește întârzierile în programul avionului de antrenament IAR-99, program pentru care MApN a făcut plățile și care trebuia deja finalizat.
Așa cum analiza și DefenseRomania în primăvara acestui an, după ce acumulase deja întârzieri serioase în programul de modernizare a avionului de antrenament IAR-99, în octombrie anul trecut directorul Avioane Craiova informa printr-un SMS că până la finalul anului va preda Armatei 5 din cele 10 avioane de antrenament.
Se întâmpla în contextul în care jurnalistul Adelin Petrișor, cel care s-a interesat intens de programul IAR-99 de-a lungul timpului, publica un material despre situația celor 10 avioane care trebuiau modernizate. La luni distanță, surpriză, niciun avion modernizat.
în 2020, când s-a semnat contractul între Avioane Craiova și Ministerul Apărării pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 Standard la versiunea Standard Modernizat (Șoim), era stipulat că acordul se întinde pe 4 ani iar ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului.
Valoare contractului e de 275 de milioane de lei fără TVA iar plăți s-au efectuat către fabrică.
Un prim contract, semnat în 2020, prevede modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard la configurația IAR-99 SM, iar un al doilea, parafat în 2022, prevede eliminarea obsolescenței sistemelor pentru alte 10 aeronave IAR-99 Șoim.
România deține 21 de aeronave IAR-99. Din acestea, 11 au fost deja modernizate, sunt IAR-99 Șoim, în timp ce celelalte 10 au rămas la versiunea Standard din fabrică.
Având în vedere că România va avea anul acesta trei escadrile complete de F-16 Fighting Falcon, Forțele Aeriene Române vor trebui să formeze mulți piloți pentru acestea într-o perioadă scurtă. Întârzierile mari de la Avioane Craiova complică foarte mult lucrurile.
1/ pe rutier ai si ‘compounded benefits’ (sau beneficii conexe) mai multe in zona civila/economica vs CF
2/ pe rutier cu alte investii in curs poti inchega cap-coada rute de mare viteza (pe directiile N-S, E-V) ce pot fi mai usor folosite in razbel.
La noi CF e in pom ca investitii; ‘strategia’ Min Transporturi este sa aduca rutierul la un nivel acceptabil (2-3 mii km autostrada, toate provinciile istorice sa le lege intre ele, direct: A1, 7, A8, A13, poate si A3 Buc-BV) si apoi sa se concentreze pe CF, unde e clar viitorul (inclusiv si de la UE, banii de rutier se vor reduce semnificativ si vor fi mai mult bani pt CF).
Deci pe scurt la noi o sa fie CF mai in focus dupa 2030-2040 :).
O poza faca o mie de cuvinte: https://130km.ro/romanianhighwaymap.jpg
Noi am lua banii astia ca sa acoperim acel unghi, de la Pascani -> granita UA & Pascani -> granita R. MD. Militar are sens, economic si mai mult.
Eu mă gândeam ca pe CF poți transporta mai repede și mai multe tancuri și tehnică militară decât pe autostrada , de aici și nedumerirea de ce se baga banii de la înzestrarea armatei pe autostrăzi.
Simplu:
1. Ai mai jos laconic ” se fura mai greu”
2. Rutier: bariere intrare in sector foarte mici…ei cap tractor dat la remat de nemții…in Ro e nec plus ultra
3. Orice fraierii fără bac si fără permis chiar știe sa tina un. Covrig in mana si sa mânuiască cu făcălețul. Ca avem cei mai.mumti morți pe șosele din Europa? Who care-și? Mortul e de vina – de ce s-a băgat in fata
4. Nivelul de înțelegere al politicienilor- una e sa inteleaga vroomvroom si alta tchu-tchu
5 sistemul politic din Ro care din sarac te face baron si nu invers…trage tati, demonstrează si fa avere ca antreprenor la privat in economie de piata nu sugator de contracte cu statul si pe urma fa politica PE BANII TAI.
6 risc mare de evaziune fiscala pe Rutier, mult cash la negru se învârte
7 accesibilitate mai mare a rotii fata de tren – nu poți urca cu trenul in vârful muntelui ca sa furi pădurea
8 Anghel saligny si administrația locala…fura cu duba si camionul nu cu trenul…ba un balast ba un drum ba un asfalt
9 trenul nu trece neobservat si știi naibii unde e sa-l verifici…asa roata se pierde urma si nea polițistul e prea comod sa o alerge ca i se răcesc micii.
10. Doar cu mega spate si falimentand firmele de stat poți avea afacere de succes pe CF si aici intri pe altele…
11. Orice șofer e potențial infractor…nu orice pasager pe CF e potențial infractor 😉
INTERVIU „Drone pe toate planurile”. Șeful Marinei detaliază noua strategie a României. „O schimbare majoră” / Lecțiile învățate din războiul din Ucraina
O radiografie detaliată și destul de transparentă a Marinei. Diverse lucruri interesante pe acolo. Cu bune, cu rele mi-a plăcut articolul.
De unele schimbări nu știam, de altele se pare că ne-am precipitat noi (fără rachete AA deocamdată la fregate).
Plus, se pare că, totuși, au încercat să se descurce în unele cazuri cum au putut și cu ce fonduri au avut. Destul de discutabil ce valoare combativă ar avea unele capabilități dar asta e…
Asa am aflat ca băieții instalații inca se bazează si considera Styx racheta viabila.
Viceamiral dixit: ” încă avem rachete funcționale la bordul fregatelor…?! Doar una adică! Si cuplul regal are super mega capabilitatea de a lansa torpile stingray.
Deci mergi cu toate 3 navele ca sa încerci sa încropească o capabilitate care o face cu mult mai bine orice Saar israelian. Dar România are eldorado si poate futurist bani pe salarii si motorina nave dar e pacifista neiculita mai ceva decât germanii.
Hai, Dov fii mai înțelegător cu burtoși romani din Marina. Nu mai fi invidios pe super-mega capabilitățile lor…acuși vine 15 august si te invita sa ți le arate la un tur bahic 😉
Asa vei deveni cel mai înfocat prieten si susținător al FNR. 😃
Eu sunt prieten infocat cu FNR, numai ca am cateva
obiectii care dealungul notelor aici le am exprimat.
Cea mai importanta e ordinea preferintelor:
Vasele de lupta inainte de tot si eu vad ca au cam ratato.
Vezi Damen Mangalia…..
In loc de 4 se achizitioneaza 1 de la turci cu acelasi pret.
F_tui ……🥵
mi se pare un pic bombastic titlul dar vorbim de presa romaneasca, ca altfel nu se schimba nimic radical, tot 3 fregate vrem pe langa corvete 🙂 dar cine stie cand, la fel submarinele
m-as multumi cu submarinele, cu corvetele si mai multe elicoptere si drone, eventual si pentru RIM (care ar trebui facut brigada)
Cred că e primul interviu în care citesc clar care sunt intențiile Amiralității Române pentru viitor! E un punct de plecare bun, unele chestiuni pot fi îmbunătățite pe parcurs.
„Astfel, Marina vizează în primul și primul rând achiziția unei corvete ușoare din Turcia deja construită și care să intre în dotare cât mai repede, dar și achiziția a două Nave de Patrulare Maritimă (OPV) construite în țară.
Mai departe planul prevede achiziția a patru corvete din Proiectul Corveta Europeană multirol, trei noi fregate construite în țară, precum și două submarine”
„Din cele patru corvete (europene n.r.) pe care ni le dorim, prima navă va intra în Forțele Navale Române în 2030 și, în fiecare an, următoarele până în 2035. În acest an ar trebui să semnăm un acord cu OCCAR. După ce semnăm acest acord, 2026 probabil va fi anul când vom semna contractul. Probabil 2030 va veni prima platformă și apoi urmează dotarea ei, pentru integrarea sistemelor de armament, a CIC-ului. Pe termen lung vom discuta de cele trei fregate noi, de cele două submarine. Dacă reușim să avem bugetul necesar intenția noastră ar fi ca până în 2030 să semnăm și pentru submarine” https://hotnews.ro/strategie-fortele-navale-la-marea-neagra-viceamiral-mihai-panait-2034413
O știre foarte interesanta care a scăpat de filtrul nostru..e de 2 săptămâni..
A fost livrat primul Ariete AMV/C-2 modernizat..
Păcat că nu a reușit să prindă noul tun Oto Melara de 55 de calibre prezentat tot luna asta..arata și mai bine cu el..
Părerea mea că merită articol..sau macar un articol despre stadiile tuturor modernizărilor MBT-urilor europene..care coincidenta sau nu – anul asta au fost livrate primele vehicule..
..adică Leclerc XLR, Challenger LEP/3 si Ariete AMV/C-2..
Sunt tare curios ce părere au amfitrionii @George GMT și @Marius Zgureanu (poate și @Eroul Bulă) care este („pe hârtie” desigur) cea mai reușită modernizare..cel mai smeker upgrade..
Haideți guys cu articol..ca mai există și altceva decât Leo 3 pe lumea asta..hihihi..(aștept să sară și galeria „Deutsche Uber alles”)
@Nicu_4 @Mihai..v-ar displăcea un Berbec din asta cu coarne noi.. in locul Bizonului nostru?
CIO delivers the first Ariete C-2 upgraded MBT to the Italian Army
On July 18th, 2025, CIO (Consorzio Iveco-Oto Melara), the consortium created in the 1980s to design and produce a new series of armoured vehicles for the Italian Army, delivered the first upgraded Ariete C-2 Main Battle Tank (MBT) to the Italian Army
Pai ai contractat 1bat abrams cu 1,2 miliarde de $,toate celelate sunt prea scumpe,dar na noi visam tranferuri tehnologicesi alte chestii cand oamenii care ne conduc stiu prea bine,ca la arma asta daca facem macar mentenanta e parfum
..știiti și voi că până la cele 300 cate ar fi ok pt dotare..mai sunt zvonuri..
Știre chiar de azi:
România așteaptă tancurile M1 Abrams și trage cu ochiul către K2. Dar în caz de război două aspecte vor fi cruciale, fie că vorbim de Abrams, K2 sau Leopard 2
Țara noastră s-a orientat către tancuri americane M1 Abrams, dar e doar o primă fază a achiziției. Planul e ca în viitorul apropiat această etapă să fie completată cu alte achiziții de tancuri. K2 Panther produs de Hyundai Rotem, unul din cele mai moderne tancuri principale de luptă din lume, dar și Leopard 2 al Rheinmetall au apărut în discuție imediat.
PS: Leo 2 e al KMW/KNDS Germania..nu al Rheinmettal (chiar daca are tunul etc si multe și de la RM)..posibil jurnalistul sa fi vrut sa spună și de Panther..RM ar oferi sigur și Romaniei.. anyway..
Indiana TATA a cumpărat Iveco. Pentru 3,8 miliarde euro.
Italiana Leonardo cumpără IVECO Defence pentru 1,7 miliarde euro.
( Nu pot pune link că are probleme ultima varianta de Chrome in italiana. Voi protesta vehement cu Meta. Le tai salariile. 🤣 )
Soluţii antidrone americane pentru tancuri. Forţele Terestre Americane au testat arma M134 pe tancurile M1 Abrams https://monitorulapararii.ro/solutii-antidrone-americane-pentru-tancuri-fortele-terestre-americane-au-testat-arma-m134-pe-tancurile-m1-abrams-1-58669
Montată în locul mitralierei standard M240 de calibrul 7,62 mm, mitraliera M134 aduce o capacitate de foc sporită tancului Abrams.
Capabilă să tragă până la 6.000 de lovituri pe minut, această armă Gatling cu şase ţevi, alimentată electric, este de obicei întâlnită la bordul elicopterelor sau al vehiculelor forţelor speciale. Pentru acest test, sistemul a fost ţintit manual printr-o vizor Trijicon MGRS şi alimentat de un încărcător fix de 3.000 de lovituri, adiacent turelei, demonstrând o capacitate compactă, dar intensă, de foc pentru ameninţări la distanţă scurtă, cum ar fi dronele, chiar şi FPV sau alte tipuri de muniţii.
E o măsură tampon. Bănuiesc.
Că nu poți ține un membru al echipajului tot timpul cu ochii pe sus să vadă dacă și de unde vine drona.
E nevoie in primis de sisteme montate pe tanc care controlează automat și independent cerul semnalizând echipajului oricare obiect zburător.
Nu e deloc simplu.
I haz catnip.
Test, Johnny Test.
https://monitorulapararii.ro/romania-achizitioneaza-prima-nava-de-lupta-noua-dupa-35-de-ani-de-asteptare-1-58654
Stie cineva daca upgrade-urile fregatelor vechi este in lucru? Sistemele de armament de pe nava turca sunt bune si ei zic ca le pun pe toate.navele de lupta. Intrebarea mea este, se intampla anul asta sau cel tarziu finalul anului viitor upgrade ul?
de ce, ne grabim la fortele navale? 🙂
Rheinmetall’s Romanian Gambit: How Localized Defense Manufacturing is Reshaping European Industrial Investment
https://www.ainvest.com/news/rheinmetall-romanian-gambit-localized-defense-manufacturing-reshaping-european-industrial-investment-2507/
Lasati mai feciori ca si la altii e greu, va dati seama cat de greu este sa administrezi atatea propietati: https://beta.dela0.ro/fabrica-de-bani-publici-a-bisericii/
” Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a devenit în doar câțiva ani una dintre cele mai generoase instituții guvernamentale, acordând finanțări nerambursabile de circa 300 de sute de milioane de lei din 2021 până în prezent.”
” BOR cumpără pe bandă rulantă clădiri și terenuri în Italia, Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia sau Germania. Iar guvernul, prin DRP, plătește cu bani publici înmulțirea averii imobiliare a Bisericii. În același timp românilor li se vorbește despre grija deosebită pentru vistieria goală a statului.”
„Cel puțin 30 de clădiri și terenuri din străinătate au fost propuse spre achiziționare de BOR, care în ultimii doi ani și jumătate a depus la DRP solicitări de finanțare pentru achiziții imobiliare de minim 75 de milioane de lei (15 milioane de euro). Aproape jumătate dintre bunurile imobiliare vizate sunt în Italia. Alte țări în care BOR a cumpărat sau va cumpăra clădiri sunt Franța, Marea Britanie, Irlanda, Belgia, Spania, Portugalia și Germania. „
Cu Dumnezeu înainte, ficiori! 😉
Nu știi tu, Lt.!
BOR si-a făcut serviciu de informații externe, așa ca are nevoie de case conspirative de rugăciune. 🙂
Asa e coane, nu stiu ce sa-i faci. Cred ca la unii vechile metehne trec greu.
vazut clip cu ND la nusce ceremonie a scolii de politie
urmata de slujba religioasa
toti isi scot chipiele.incepe omu in halat auriu.
asta e rutina la militarie azi in RO?
baa, nici pe vremea lu ceasca nu te asasina cu citate cand erai in careu. socialism stiintific la interior
Colegu’, orice in armata acum e cu popi. Se inaugureaza o buda, hop vine warlockul, facem o inviorare, hop popocul. Nimic nu se mai poate face fara popoci, multi popoci, peste tot popoci.
Mno hai ca m-am uitat si eu la eveniment. Muuulte nu inteleg la MI, pentru mine MI-ul va ramane pe veci locul unde oricat armata s-a prins de mine, voi avea nevoie de multe explicatii, ca nu bate nimic cu nimic.
Primo: care-i faza cu manusile de piele, ba de piele, pe vremea asta. 20+ de grade, jbang manusi. Adica, eu motociclist, vara am manusi de mai respiri prin ele, ca de mi-as lua pieloasele, ar fi jale. Pe vremea mea, se purta la tinuta de iarna., si amestecul de elemente iarna/vara constituia abatere disciplinara. Punct.
Secundo: sar peste croiul pantalonilor la unele uniforme, ca pare a fi ceva slim-fit. Daca esti un pic mai cracanat, arati… comic.
Secundo-prim: tot la capitolul aspect, barbi. Acum, dupa maretul ge’al expert in dacopatie si auriferisme Chelaru, nu ar trebuie sa ridic eu acest punct, dar totusi, astia la inceput de cariera, nu se pot barbieri un pic? Oke, si noi la UM pe vremuri aveam un comandant care ura barbieritul avea si ceva probleme derma si hartie de la medic. Ne agrea si asa nebariberiti, barba scurta, aranjata musai. Se schimba totul desigur la orice inspectie sau prezenta din exterior cand eram toti tipla la regulament. La tinuta de serviciu, ne-a spus din start, daca vad barba, va cereti transferul a doua zi. Cinstit, si cu cartile pe fata din prima zi. Mi-a palcut de dansul. Dar chiar la ceremonial… ar fi facut saracul cu herzul.
Tertio: Gradele. In prima faza am crezut ca nu vad bine, 4 stele la IGSU. Eu stiam, ca pe vremuri, desi si aia era cam trasa de par la unele inspectorate ge IGAV, „armele” MI se opreau la 3 stele, si secretarul de stat pentru ordine publica lua 4. Si atat. Ala venea cu mici exceptii aroape tot timpul din politie. Regula de aur a fost rupta de Base, care a dat 4 stele la Silion, motivand perfect logic si rational avansarea pe care o citez din memorie: jandarmeria a ajuns de 4 stele. A fi crezut base ca-i ceva coniac, cum beam noi in liceu coniac Dorobant. Mai narozilor, alo, gradul se da la efectiv, nu la perceptie si secretariate de stat. 4 stele se da la 50000+. In NATO, prin exceptie se da si sub pentru tari care au armate mai mici, dar oricum sub 35.000 de oameni nu merge. Aia e. De ce nu se face treaba asta? Pentru ca iti tai craca credibilitatii in cel mai penibil mod si o dai in africanisme, unde „generalul” conduce o banda de pirati/mercenari, cat o companie maxim.
Orice eveniment de-al lor nu conteneste in a ma uimi.
https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/cat-de-vulnerabili-suntem-in-fata-unui-conflict-armat-dinspre-est-din-perspectiva-lipsei-infrastructurii-nu-cumva-construim-doar-un-coridor-de-evacuare–1775869.html
Cât de vulnerabilă este Moldova în fața unui conflict armat dinspre est din perspectiva (lipsei) infrastructurii? Nu cumva construim prin A7 doar un coridor de evacuare?
Foarte bună analiza!
„Sunt acestea doar întârzieri administrative sau elementele unei strategii deliberate de abandon investițional?”
Cred că subiectul merită o dezbatere extinsă, poate chiar și cu participarea procuraturii…
Bun, nemtii isi fac armata sa se joace ii bata pe rusi ‘cu o singura mana’. Sa le uram succes si sa ne lipim si noi pe langa ei le ce putem.
Scuze, era comentariu la alt thread.
Hahaha…Buna gluma 😉
De cand va tot spun…moldovenii din dreapta Prutului o vor duce bine cand PSD va disparea la groapa de gunoi a istoriei. Prea mult timp a fost fief rosu si a dus la dinozaurizarea unor politicieni de nici cu mama crizei nu-i poti misca.
Dar, inainte de acest wishful thinking, e mai cert sa se intample ca episodul viiturii de acum din nordul Moldovei sa devina ceva sezonier si anual – Asta e, cand vrei sa bei viitorul si siguranta copiilor si nepotilor – adica si-au taiat padurile si vandut pe 3 lei cinzeaca.
Asa ca ASUMARE ca nistte barbati si urmasi si lui Stefan…si mana la reimpadurit si la munca cu valoare adaugata mai mare nu acceptat de a face sluj la niste nemernici.
Wow, 3000 de Boxer-i și 3500 de Patria!!!
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/breaking-news-germany-plans-massive-arms-orders-to-build-europes-most-powerful-conventional-army
The plan includes the acquisition of 20 Eurofighter jets, up to 3,000 Boxer armored vehicles, and as many as 3,500 Patria infantry fighting vehicles.
Bun, nemtii isi fac armata sa se joace ii bata pe rusi ‘cu o singura mana’. Sa le uram succes si sa ne lipim si noi pe langa ei le ce putem.
As reported by Defence 24 on July 28, 2025, Poland is currently analyzing a proposal from the United States concerning the acquisition of 25 M1150 Assault Breacher Vehicles (ABVs), with the potential transaction to be formalized through an annex to the existing Letter of Offer and Acceptance (LOA) agreement PL-B-UEC.
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/poland-eyes-25-us-made-m1150-assault-breacher-vehicles-to-clear-paths-for-tanks-through-minefields
Și noi ar trebui să suplimentăm comanda, doar patru vehicule mi se pare foarte puține pentru un batalion, trebuie luat în calcul și eventuale distrugeri de echipament în luptă
And this:
https://defence24.pl/technologie/czolg-saperski-na-abramsie-czy-k2-rozne-maszyny-do-roznych-zadan
& https://defence24.pl/sily-zbrojne/polska-rozwaza-zakup-25-czolgow-saperskich-wkrotce-decyzja
Correct, they are different vehicles but both are necessary
Germania renunta la Flecktarn in favoarea Multitarn („incetatenit” de Fortele Speciale/KSK):
https://www.hartpunkt.de/neuer-tarndruck-fuer-die-bundeswehr-multitarn-kommt-fuer-alle/
Multitarn (cele 4/5 bazice: gri, crem, maro, verde inchis/deschis… fara celebrele „fleck”/puncte/pete)
https://x.com/Remnantize/status/1599852945377722368
Pare sa fie tot un fel de strutocamila cum era si ala american.
Citez motivarea studiului care a dus la aceasta decizie, e in articol:
„Un model multi-camuflaj («multicam», «model multi-teren» etc.) nu este cel mai bun model în cât mai multe medii operaționale posibil, dar nici cel mai rău în cât mai multe medii operaționale posibil”, se arată în studiul WIWeB menționat anterior. 😎
Sincer, la ce vegetatie cacalau e in Germania, trebuiau sa pastreze Flecktarn.
Se incheie o epoca. Aparut initial ca prototip prin anii 70, a iscat un scandal mare in Germania acelor ani. Problema era ca a fost perceput ca fiind mult prea similar cu „mazarea” (peas) specifica waffen SS. Cu toate acestea a fost intr-un final acceptat, find utilizat de cateva unitati de elita, iar din anii 90 a devenit oficial schema de camuflaj a armatei germane.
Desigur ca mai trebuie un update din cand in cand.
Polish low-cost anti-drone missile. Perhaps.
https://x.com/adamswierk99/status/1950516129085927503
https://defence24.pl/przemysl/powstanie-polski-zabojca-szahidow
Maybe something will appear at MSPO’2025.
And: https://x.com/KwasekTomasz/status/1848806564884369456
Rheinmetall extinde producția locală în România și consolidează industria | titleSuffix_1 https://share.google/nShreaJrb3S8s0qww
„Inițiativa se concentrează pe producția locală a vehiculului de luptă pentru infanterie Lynx la Rheinmetall Automecanica, cu un lanț de aprovizionare robust și o dependență redusă de furnizori externi. Rheinmetall Munitions Romania va produce muniție de calibru mediu pentru vehicule de luptă pentru infanterie și apărare aeriană, în timp la Victoria se va realiza productia de pulbere, pentru care Rheinmetall furnizează know-how și tehnologie pentru o fabrică de propilenă. Facilitățile locale de service vor fi responsabile de întreținerea și asistența continuă a echipamentelor militare, asigurând astfel în permanență disponibilitatea operațională.”
Nou si vechi in Royal Navy.
https://www.navylookout.com/rfa-argus-stuck-in-portsmouth-deemed-unsafe-to-sail/
https://www.navylookout.com/in-focus-royal-navy-minesweeping-capability-restored/
https://youtu.be/w3hC01A1N3A?si=kw5W7cOxUJKRT-2C INS „Drakon”, Super Dolphin-2 AIP. Yesterday he headed to the Skagerrak Strait. Test…
De unde a început isteria Iron Dome în România? Sistemele Spyder personalizate pentru România vor fi o versiune hibridă cum nu s-a mai văzut
Zilele trecute în o parte din media românească s-a declanșat ceea ce putem numi „isteria Iron Dome” după ce unele publicații au scris despre faptul că în programul SHORAD/VSHORAD țara noastră va achiziționa celebrul sistem israelian, informație preluată și de unele publicații internaționale. Dar lucrurile au devenit și mai interesante în contextul în care Ministerul Apărării Naționale a transmis că nu e nici Iron Dome și nici Spyder. Așadar ce achiziționează România?
https://defenseromania.ro/634805
Idea a venit din simplele motive:
Costul vietilor, caselor vs costul unor rachete trase
de sistem.
Incepand cu anii 90 si chiar inainte israelul a fost lovit
din Liban si Gaza cu zeci de mii de rachete neghidate
si proiectile de mortier. La inceput teroristii au folosit
rachete sovietice de rand si cand astea s au scumpit
pt ei au initiat productie autohtona din tevi umplute
cu propelant si explozibil.
Ce Struțo Cămilă fac ăștia de la ministerul apararii de aleg pt shorad vshorad spyder intr-o versiune „hibridă”
Gen, nemaiîntâlnită pana acum si netestata in razboi!!
Astia au probleme mari la mansarda sau cineva dorește sa ne sabotam!!
https://armyrecognition.com/news/army-news/2025/breaking-news-belgium-enhances-air-defense-with-polish-piorun-portable-missile-system-acquisition
Interesant acest MANPAD… cumva pare că a apărut prin faptul că alții din Occident nu au oferit alte alternative. Sau sunt prea scumpe.
More:
https://milmag.pl/belgia-zatwierdzila-zakup-ppzr-piorun/
https://defence24.pl/sily-zbrojne/pierwsze-pioruny-dla-belgijskich-specjalsow-jeszcze-w-tym-roku
Leonardo acquista Iveco Defence per 1,7 miliardi euro. Valuta con Rheinmetall i veicoli pesanti – Borsa Italiana https://share.google/vRMHYysflSWnLez5U
Asa da!
Cehia intenționează să solicite un credit din programul european SAFE (Security Action for Europe) pentru a finanța achiziția a 44 de tancuri Leopard 2A8 și 17 vehicule de sprijin, după ce a recunoscut oficial că nu dispune de resursele necesare pentru această investiție strategică.
Valoarea totală estimată a comenzii este de 52 de miliarde de coroane cehe (aproximativ 2,5 miliarde de dolari), o sumă considerabilă chiar și pentru cele mai dezvoltate state NATO.
https://techrider.ro/defense/tancurile-leopard-2a8-sunt-atat-de-scumpe-incat-cehia-apeleaza-la-credite-safe-oferite-de-ue/
Diehl Aviation a început oficial construcția pe 30 iulie a noii sale unități de producție din Craiova, situată în județul Dolj din România.
https://www.defenseromania.ro/gigantul-german-diehl-construieste-la-craiova-o-fabrica-de-componente-pentru-industria-aeronautica_634812.html
Fabrica Diehl de la Craiova va produce în principal produse și componente pentru aeronave comerciale de pasageri, asigurând livrări fiabile pe măsură ce ratele de producție continuă să crească.
De asemenea, divizia de apărare, Diehl Defense, este specializată în producția de rachete și muniții. Cel mai cunoscut echipament produs de companie este IRIS-T
Aualeu !!! ☺️
https://www.wsj.com/business/deals/palo-alto-networks-nears-over-20-billion-deal-for-cybersecurity-firm-cyberark-046aa047
It’s official: tomorrow, a contract will be signed for Poland to purchase M1150 ABV (Assault Breacher Vehicle) tanks from the United States.
The purchase price for the M1150 ABV, including the support equipment, will be $115 million. The vehicles are scheduled to be delivered to Poland in 2029.
https://defence24.pl/sily-zbrojne/wojsko-polskie-otrzyma-abramsy-z-zebami
Avioane USR Craiova. Ultima șansă pentru IAR-99 și resuscitarea unei companii căpușată și băgată în comă?
https://defenseromania.ro/634814
În ultimele zile s-a vorbit mult despre câteva numiri pe care ministrul Economiei Radu Miruță (USR) le-a făcut în Consiliul de Administrație al societății Avioane Craiova S.A.
Este vorba despre Nicu Fălcoi, Claudia Gasparini și Iulia Dudu. Toți trei însă, persoane cu vastă experiență în zona de management antreprenorială privată sau în zona militară.
Nicu Fălcoi spre exemplu, fost membru în Comisia de Apărare din Camera Deputaților și vicepreședinte al Adunării Parlamentare la NATO, dar și fost pilot militar cu peste 20 de ani de experiență pe supersonice, a fost numit președinte al Consiliului de Administrație la Avioane Craiova.
Ministrul Radu Miruță, într-un drept la replică transmis către Gândul, a subliniat că alegerea nu s-a făcut pe considerente politice ci pe competențe profesionale.
„La Avioane Craiova procedura de selecție pe întreg mandatul a managementului corporativ a fost declanșată, însă nu a fost finalizată, iar vechile mandate au expirat.
Conform art. 29^1 din OUG 109, suntem în situația unor numiri provizorii, iar aceste numiri provizorii se fac de către autoritatea publică tutelară.
Indemnizația brută stabilită este la valoarea de 4.645 RON/lună. Da, ca ministru, nu am propus sumele văzute la televizor pentru alte companii ale statului.
Vă las mai jos profilul fiecărui membru al CA:
– Bogdan Craciunas – director financiar una dintre cele mai mari companii private din România, în trecut senior manager KPMG, responsabil pentru investigarea fraudelor în cadrul PricewaterhouseCoopers România, absolvent de Finanțe Bănci la Babeș Bolay;
– Nicu Fălcoi – pilot de avion supersonic, vicepreședinte al AP NATO, președinte al Comisiei SIE și al Comisiei de Apărare din Camera Deputaților;
– Monica Roșca – absolvent de ASE București, contabil șef și auditor intern in sectorul public;
– Gasparini Claudia – economist, expert tehnic judiciar, membru ANEVAR și formator de auditori;
– Iulia Dudu – economist, manager cu experiență de 20 de ani în companie privată.
Dacă ar exista în toate consiliile de administrație ale companiilor de stat doar astfel de oameni, care să vină din mediul privat cu astfel de CV-uri pentru 2774 RON net, am vedea mai multă performanță și mai multă eficiență.
Chiar nu știu apartenenta politică a fiecăruia, selecția a fost făcuta pe baza de CV-uri și vă invit prin comparație să verificați CV-urile celor numiți anterior în alte companii de stat, pe sume din 5 cifre”, a transmis Radu Miruță, ministrul Economiei în subordinea căruia se află industria de apărare din România.
Ce e cert e că Avioane Craiova chiar are nevoie ca de aer de o conducere competentă care să resusciteze.
Într-o reacție pe pagina sa oficială, Nicu Fălcoi anunță schimbarea la Avioane Craiova. O companie care trăiește din contracte cu Ministerul Apărării, pe care nici măcar nu le poate respecta. Căpușată politic și ținută la aparate de statul român, Fălcoi spune că dacă nu va reuși să resusciteze Avioane Craiova va fi primul care va demisiona.
„S-a tot vorbit în ultimul timp, pe la unele televiziuni, despre numirea mea ca președinte al CA la Avioane Craiova SA ca și când chestia asta ar fi un eveniment epocal, care mă va transforma dintr-o dată într-un nabab, indemnizația pentru această funcție fiind imensa sumă de 2770 de lei net.
Vreau să vă spun că, atunci când mi s-a propus să fac parte din acest CA, am stat mult pe gânduri dacă să accept sau nu. Propunerea nu prea corespundea cu planurile mele de viitor, dar mi-am dat seama că, până la urmă, nu se exclud. Iar atunci când Radu Miruță, ministrul Economiei, mi-a propus să fiu și președinte, am acceptat fără să clipesc, poziția fiind o adevărată provocare pentru mine. De ce?
De-a lungul timpului, am tot vorbit de incompetența cu care această societate strategică a României a fost condusă. De faptul că, de 35 de ani, lucrurile au mers din ce în ce mai rău acolo, chiar dacă statul român a tot ajutat compania să nu intre în faliment, și că ar fi nevoie de o cu totul și cu totul altă abordare. Am făcut întotdeauna o paralelă între Aerostar Bacău și Avioane Craiova. Una cu management privat și alta cu management stabilit politic. Una care este centru regional de mentenanță pentru F16 și tot felul de alte contracte, și una care trăiește exclusiv din contractele pe care Ministerul Apărării i le dă și plină de datorii.
E cât se poate de clar. Acolo este ceva putred, și provocarea mea este să fac ca lucrurile să se schimbe. Asta pe termen scurt, pentru că pe termen lung, eu cred că soluția general valabilă, pentru toate aceste societăți de stat, care merg pe pierdere, este privatizarea. Și argumentul este chiar Aerostar Bacău.
Ce mă recomandă pentru această poziție? Vă rog să citiți CV-ul meu și poate veți găsi și explicația. (Și poate citiți și CV-urile mulțimii de președinți de CA-uri numiți de fostul ministru, nu de alta, dar poate găsiți mici diferențe)
Voi reuși?
Eu așa cred, și dacă nu voi reuși, să fiți siguri că voi fi primul care-și va da demisia. Oricum, prezența mea acolo este provizorie și unul dintre scopurile acestui CA este și acela de a organiza cât mai repede un concurs prin care să se stabilească atât directorul cât și CA-ul , conform OUG 109/2011 completată in 2025 privind guvernanța corporatistă”, a transmis Nicu Fălcoi.
Avioane Craiova are un „palmares” de invidiat în ceea ce privește întârzierile în programul avionului de antrenament IAR-99, program pentru care MApN a făcut plățile și care trebuia deja finalizat.
Așa cum analiza și DefenseRomania în primăvara acestui an, după ce acumulase deja întârzieri serioase în programul de modernizare a avionului de antrenament IAR-99, în octombrie anul trecut directorul Avioane Craiova informa printr-un SMS că până la finalul anului va preda Armatei 5 din cele 10 avioane de antrenament.
Se întâmpla în contextul în care jurnalistul Adelin Petrișor, cel care s-a interesat intens de programul IAR-99 de-a lungul timpului, publica un material despre situația celor 10 avioane care trebuiau modernizate. La luni distanță, surpriză, niciun avion modernizat.
în 2020, când s-a semnat contractul între Avioane Craiova și Ministerul Apărării pentru modernizarea a 10 avioane IAR-99 Standard la versiunea Standard Modernizat (Șoim), era stipulat că acordul se întinde pe 4 ani iar ultima aeronavă modernizată urmând a fi livrată în termen de 48 de luni de la semnarea documentului.
Valoare contractului e de 275 de milioane de lei fără TVA iar plăți s-au efectuat către fabrică.
Un prim contract, semnat în 2020, prevede modernizarea a 10 aeronave IAR-99 Standard la configurația IAR-99 SM, iar un al doilea, parafat în 2022, prevede eliminarea obsolescenței sistemelor pentru alte 10 aeronave IAR-99 Șoim.
România deține 21 de aeronave IAR-99. Din acestea, 11 au fost deja modernizate, sunt IAR-99 Șoim, în timp ce celelalte 10 au rămas la versiunea Standard din fabrică.
Având în vedere că România va avea anul acesta trei escadrile complete de F-16 Fighting Falcon, Forțele Aeriene Române vor trebui să formeze mulți piloți pentru acestea într-o perioadă scurtă. Întârzierile mari de la Avioane Craiova complică foarte mult lucrurile.
https://defenseromania.ro/634814
Si din banii care ii primim pt inarmare se pare ca vom face autostrazi. De ce nu cale ferata?
Se fura mai greu !
Parerea mea, 2 motive:
1/ pe rutier ai si ‘compounded benefits’ (sau beneficii conexe) mai multe in zona civila/economica vs CF
2/ pe rutier cu alte investii in curs poti inchega cap-coada rute de mare viteza (pe directiile N-S, E-V) ce pot fi mai usor folosite in razbel.
La noi CF e in pom ca investitii; ‘strategia’ Min Transporturi este sa aduca rutierul la un nivel acceptabil (2-3 mii km autostrada, toate provinciile istorice sa le lege intre ele, direct: A1, 7, A8, A13, poate si A3 Buc-BV) si apoi sa se concentreze pe CF, unde e clar viitorul (inclusiv si de la UE, banii de rutier se vor reduce semnificativ si vor fi mai mult bani pt CF).
Deci pe scurt la noi o sa fie CF mai in focus dupa 2030-2040 :).
O poza faca o mie de cuvinte: https://130km.ro/romanianhighwaymap.jpg
Noi am lua banii astia ca sa acoperim acel unghi, de la Pascani -> granita UA & Pascani -> granita R. MD. Militar are sens, economic si mai mult.
Eu mă gândeam ca pe CF poți transporta mai repede și mai multe tancuri și tehnică militară decât pe autostrada , de aici și nedumerirea de ce se baga banii de la înzestrarea armatei pe autostrăzi.
Tara de liniaa doau nato
Simplu:
1. Ai mai jos laconic ” se fura mai greu”
2. Rutier: bariere intrare in sector foarte mici…ei cap tractor dat la remat de nemții…in Ro e nec plus ultra
3. Orice fraierii fără bac si fără permis chiar știe sa tina un. Covrig in mana si sa mânuiască cu făcălețul. Ca avem cei mai.mumti morți pe șosele din Europa? Who care-și? Mortul e de vina – de ce s-a băgat in fata
4. Nivelul de înțelegere al politicienilor- una e sa inteleaga vroomvroom si alta tchu-tchu
5 sistemul politic din Ro care din sarac te face baron si nu invers…trage tati, demonstrează si fa avere ca antreprenor la privat in economie de piata nu sugator de contracte cu statul si pe urma fa politica PE BANII TAI.
6 risc mare de evaziune fiscala pe Rutier, mult cash la negru se învârte
7 accesibilitate mai mare a rotii fata de tren – nu poți urca cu trenul in vârful muntelui ca sa furi pădurea
8 Anghel saligny si administrația locala…fura cu duba si camionul nu cu trenul…ba un balast ba un drum ba un asfalt
9 trenul nu trece neobservat si știi naibii unde e sa-l verifici…asa roata se pierde urma si nea polițistul e prea comod sa o alerge ca i se răcesc micii.
10. Doar cu mega spate si falimentand firmele de stat poți avea afacere de succes pe CF si aici intri pe altele…
11. Orice șofer e potențial infractor…nu orice pasager pe CF e potențial infractor 😉
Deci militar e fix pix și în loc de înzestrare facem autostradă că să ne lăudăm că avem și noi drumuri.
https://www.youtube.com/watch?v=zZoU9BED8F0
Has Russia Finally Decided to Modernize their Tanks??
Thousands Of Russia Hoax Documents Found In FBI Secret Room In Burn Bags
https://thefederalist.com/2025/07/30/thousands-of-russia-hoax-documents-found-in-fbi-secret-room-in-burn-bags/
https://hotnews.ro/strategie-fortele-navale-la-marea-neagra-viceamiral-mihai-panait-2034413
INTERVIU „Drone pe toate planurile”. Șeful Marinei detaliază noua strategie a României. „O schimbare majoră” / Lecțiile învățate din războiul din Ucraina
O radiografie detaliată și destul de transparentă a Marinei. Diverse lucruri interesante pe acolo. Cu bune, cu rele mi-a plăcut articolul.
De unele schimbări nu știam, de altele se pare că ne-am precipitat noi (fără rachete AA deocamdată la fregate).
Plus, se pare că, totuși, au încercat să se descurce în unele cazuri cum au putut și cu ce fonduri au avut. Destul de discutabil ce valoare combativă ar avea unele capabilități dar asta e…
„Asa ar trebui sa vedem, ce e optim” ,pai broadswoard avea gws 25 poate rim 116
Asa am aflat ca băieții instalații inca se bazează si considera Styx racheta viabila.
Viceamiral dixit: ” încă avem rachete funcționale la bordul fregatelor…?! Doar una adică! Si cuplul regal are super mega capabilitatea de a lansa torpile stingray.
Deci mergi cu toate 3 navele ca sa încerci sa încropească o capabilitate care o face cu mult mai bine orice Saar israelian. Dar România are eldorado si poate futurist bani pe salarii si motorina nave dar e pacifista neiculita mai ceva decât germanii.
Eu cred ca marinarul acela e nevkit urgent sa se duca
la consultatie profesionala.
Hai, Dov fii mai înțelegător cu burtoși romani din Marina. Nu mai fi invidios pe super-mega capabilitățile lor…acuși vine 15 august si te invita sa ți le arate la un tur bahic 😉
Asa vei deveni cel mai înfocat prieten si susținător al FNR. 😃
Eu sunt prieten infocat cu FNR, numai ca am cateva
obiectii care dealungul notelor aici le am exprimat.
Cea mai importanta e ordinea preferintelor:
Vasele de lupta inainte de tot si eu vad ca au cam ratato.
Vezi Damen Mangalia…..
In loc de 4 se achizitioneaza 1 de la turci cu acelasi pret.
F_tui ……🥵
Panait mai are 2 ani și iese la pensie. Omul este rupt de realitate.
asta ar trebui sa fie discutia zilei;
mi se pare un pic bombastic titlul dar vorbim de presa romaneasca, ca altfel nu se schimba nimic radical, tot 3 fregate vrem pe langa corvete 🙂 dar cine stie cand, la fel submarinele
m-as multumi cu submarinele, cu corvetele si mai multe elicoptere si drone, eventual si pentru RIM (care ar trebui facut brigada)
Cred că e primul interviu în care citesc clar care sunt intențiile Amiralității Române pentru viitor! E un punct de plecare bun, unele chestiuni pot fi îmbunătățite pe parcurs.
Un avion de vânătoare F-35C al Marinei americane s-a prăbușit.
Pilotul s-a catapultat cu succes și este în afara oricărui pericol, cauzele prăbușirii nu sunt cunoscute deocamdată
https://hotnews.ro/un-avion-de-vanatoare-f-35-din-escadrila-rough-raiders-a-marinei-americane-s-a-prabusit-e-al-doilea-aparat-de-100-milioane-de-dolari-care-s-a-facut-praf-in-ultimele-luni-2035332?utm_source=hotnews&utm_medium=homepage&utm_campaign=ultima-ora-widget
https://www.youtube.com/watch?v=6yVScSZJCW8
Interesant interviu. Multumesc pentru postare, ne-ai obisnuit cu postari foarte utile.
Era pentru @AlexandruP
Cu placere :).
„Astfel, Marina vizează în primul și primul rând achiziția unei corvete ușoare din Turcia deja construită și care să intre în dotare cât mai repede, dar și achiziția a două Nave de Patrulare Maritimă (OPV) construite în țară.
Mai departe planul prevede achiziția a patru corvete din Proiectul Corveta Europeană multirol, trei noi fregate construite în țară, precum și două submarine”
„Din cele patru corvete (europene n.r.) pe care ni le dorim, prima navă va intra în Forțele Navale Române în 2030 și, în fiecare an, următoarele până în 2035. În acest an ar trebui să semnăm un acord cu OCCAR. După ce semnăm acest acord, 2026 probabil va fi anul când vom semna contractul. Probabil 2030 va veni prima platformă și apoi urmează dotarea ei, pentru integrarea sistemelor de armament, a CIC-ului. Pe termen lung vom discuta de cele trei fregate noi, de cele două submarine. Dacă reușim să avem bugetul necesar intenția noastră ar fi ca până în 2030 să semnăm și pentru submarine”
https://hotnews.ro/strategie-fortele-navale-la-marea-neagra-viceamiral-mihai-panait-2034413
US Navy seeks missiles carrying unmanned surface vehicles, thousands of miles at sea https://www.jpost.com/defense-and-tech/article-862802?utm_source=jpost.app.android&utm_medium=share
https://www.youtube.com/watch?v=CDG0wUKF9tc
București vs Chișinău. Cum se implică rușii în alegerile din Republica Moldova
De la min. 8:40, Șah-mat!
David Popovici campion mondial la 100 m!! ce sprint a avut dupa intoarcere…a fost la 11 sutimi de recordul mondial al lui Pan!! Ce campion!!
https://www.g4media.ro/live-david-popovici-lupta-pentru-medalii-in-finala-de-la-100-m-liber.html
O știre foarte interesanta care a scăpat de filtrul nostru..e de 2 săptămâni..
A fost livrat primul Ariete AMV/C-2 modernizat..
Păcat că nu a reușit să prindă noul tun Oto Melara de 55 de calibre prezentat tot luna asta..arata și mai bine cu el..
Părerea mea că merită articol..sau macar un articol despre stadiile tuturor modernizărilor MBT-urilor europene..care coincidenta sau nu – anul asta au fost livrate primele vehicule..
..adică Leclerc XLR, Challenger LEP/3 si Ariete AMV/C-2..
Sunt tare curios ce părere au amfitrionii @George GMT și @Marius Zgureanu (poate și @Eroul Bulă) care este („pe hârtie” desigur) cea mai reușită modernizare..cel mai smeker upgrade..
Haideți guys cu articol..ca mai există și altceva decât Leo 3 pe lumea asta..hihihi..(aștept să sară și galeria „Deutsche Uber alles”)
@Nicu_4 @Mihai..v-ar displăcea un Berbec din asta cu coarne noi.. in locul Bizonului nostru?
CIO delivers the first Ariete C-2 upgraded MBT to the Italian Army
On July 18th, 2025, CIO (Consorzio Iveco-Oto Melara), the consortium created in the 1980s to design and produce a new series of armoured vehicles for the Italian Army, delivered the first upgraded Ariete C-2 Main Battle Tank (MBT) to the Italian Army
https://www.edrmagazine.eu/cio-delivers-the-first-ariete-c-2-upgraded-mbt-to-the-italian-army
Prea scump, prea ca la tara pentru ai noștri militari. 😉
Pai ai contractat 1bat abrams cu 1,2 miliarde de $,toate celelate sunt prea scumpe,dar na noi visam tranferuri tehnologicesi alte chestii cand oamenii care ne conduc stiu prea bine,ca la arma asta daca facem macar mentenanta e parfum
@Reis si @Nicu_4..
..știiti și voi că până la cele 300 cate ar fi ok pt dotare..mai sunt zvonuri..
Știre chiar de azi:
România așteaptă tancurile M1 Abrams și trage cu ochiul către K2. Dar în caz de război două aspecte vor fi cruciale, fie că vorbim de Abrams, K2 sau Leopard 2
Țara noastră s-a orientat către tancuri americane M1 Abrams, dar e doar o primă fază a achiziției. Planul e ca în viitorul apropiat această etapă să fie completată cu alte achiziții de tancuri. K2 Panther produs de Hyundai Rotem, unul din cele mai moderne tancuri principale de luptă din lume, dar și Leopard 2 al Rheinmetall au apărut în discuție imediat.
https://m.defenseromania.ro/romania-asteapta-tancurile-m1-abrams-si-trage-cu-ochiul-catre-k2-dar-in-caz-de-razboi-doua-aspecte-vor-fi-cruciale-fie-ca-vorbim-de-abrams-k2-sau-leopard-2_634829.html
România ar putea cumpăra tancuri K2 din Coreea de Sud, livrabile în câteva luni, în așteptarea tancurilor M1 Abrams din SUA
https://www.libertatea.ro/stiri/romania-tancuri-k2-coreea-de-sud-livrabile-luni-tancuri-m1-abrams-sua-5082928
Hyundai Rotem vizează România ca următoarea destinație pentru exportul de tancuri K2
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/hyundai-rotem-vizeaza-romania-ca-urmatoarea-destinatie-pentru-exportul-de-tancuri-k2-22114511
PS: Leo 2 e al KMW/KNDS Germania..nu al Rheinmettal (chiar daca are tunul etc si multe și de la RM)..posibil jurnalistul sa fi vrut sa spună și de Panther..RM ar oferi sigur și Romaniei.. anyway..
Să vedem până atunci Bizonul în varianta M1R..
Așteptam articol..si mai discutam acolo.
A cazut un F 35 in California. Pilotul s-a salvat. Tare trist sunt cind aud ca au cazut avioane.
Indiana TATA a cumpărat Iveco. Pentru 3,8 miliarde euro.
Italiana Leonardo cumpără IVECO Defence pentru 1,7 miliarde euro.
( Nu pot pune link că are probleme ultima varianta de Chrome in italiana. Voi protesta vehement cu Meta. Le tai salariile. 🤣 )
https://www.ivecogroup.com/media/corporate_press_releases/2025/july/tata_motors_to_acquire_iveco_group_together_creating_a_global_player_in_commercial_vehicles
😉
„Cut them all!”
Ce anume? Capu’ lu’ Mihai Viteazu’?
https://presamil.ro/sky-lords-se-instruiesc-pentru-cerul-senin-al-romaniei/
Soluţii antidrone americane pentru tancuri. Forţele Terestre Americane au testat arma M134 pe tancurile M1 Abrams
https://monitorulapararii.ro/solutii-antidrone-americane-pentru-tancuri-fortele-terestre-americane-au-testat-arma-m134-pe-tancurile-m1-abrams-1-58669
Montată în locul mitralierei standard M240 de calibrul 7,62 mm, mitraliera M134 aduce o capacitate de foc sporită tancului Abrams.
Capabilă să tragă până la 6.000 de lovituri pe minut, această armă Gatling cu şase ţevi, alimentată electric, este de obicei întâlnită la bordul elicopterelor sau al vehiculelor forţelor speciale. Pentru acest test, sistemul a fost ţintit manual printr-o vizor Trijicon MGRS şi alimentat de un încărcător fix de 3.000 de lovituri, adiacent turelei, demonstrând o capacitate compactă, dar intensă, de foc pentru ameninţări la distanţă scurtă, cum ar fi dronele, chiar şi FPV sau alte tipuri de muniţii.
In loc de mitraliera gatling a lor , ce i rau la asta ?
https://www.edrmagazine.eu/elbit-systems-iron-fist
E o măsură tampon. Bănuiesc.
Că nu poți ține un membru al echipajului tot timpul cu ochii pe sus să vadă dacă și de unde vine drona.
E nevoie in primis de sisteme montate pe tanc care controlează automat și independent cerul semnalizând echipajului oricare obiect zburător.
Nu e deloc simplu.
Fabricarea KF41 Lynx. Sper sa vad asa ceva si in Romania la fabrica Rheinmetall. Desi ceva imi spune ca vom lua de la GDELS, ASCOD. https://www.youtube.com/watch?v=2pAFjY-Pm5g&ab_channel=WELTDoku
evident ca Lynx ar fi cea mai proasta alegere in comparatie cu Redback sau Ascod
F35 what next
https://www.israeldefense.co.il/en/node/65865
https://militarnyi.com/en/news/estonia-to-replace-cv90-ifvs-existing-fleet-to-be-stored/
https://news.err.ee/1609759581/damage-from-russia-s-gps-jamming-amounts-to-over-500-000-estonia-says
https://africa.businessinsider.com/local/markets/breakaway-african-region-courts-us-with-military-base-minerals-in-push-for/v7zl2wz
https://abcnews.go.com/International/wireStory/attack-military-base-burkina-faso-kills-50-soldiers-124183755
Türkiye’s TAI and GE Aerospace (GE) Sign Deal to Integrate F404 Engine into HURJET Jet Trainer
https://finance.yahoo.com/news/t-rkiye-tai-ge-aerospace-153651043.html
https://www.caleaeuropeana.ro/tehnologie-romaneasca-pentru-industria-aerospatiala-proiectul-topcoat-realizat-de-incas-si-partenerii-sai
Declassified Durham Appendix Shows Hillary Clinton PERSONALLY Approved Trump-Russia Hoax and Used FBI to Put “More Oil on the Fire”
https://www.thegatewaypundit.com/2025/07/declassified-durham-appendix-shows-hillary-clinton-personally-approved/
https://ukdefencejournal.org.uk/us-navy-hits-2025-recruiting-target-three-months-early/