Airbus prezintă elicoptere militare și civile de top la BSDA 2018

  • Printre modele prezentate vor fi H215M, H145M și H135, unele dintre cele mai bine vândute elicoptere
  • Airbus, un partener vechi al României, urmează să construiască la fabrica din Ghimbav modelul H215 din familia Super Puma/Cougar, atât în versiune civilă, cât și militară

București, 14 mai 2018: Airbus, unul dintre cei mai importanți parteneri industriali ai României în sectorul aeronautic, va avea o participare importantă la BSDA 2018 (stand A407), unde prezintă unele dintre cele mai apreciate elicoptere la nivel mondial, care răspund atât nevoilor civile, cât și celor militare.

H215, certificat de Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei și de Administraţia Federală a Aviaţiei, este un elicopter multifuncțional bi-motor derivat din familia Super Puma/Cougar L1, testată în misiune. Accesibil din punct de vedere financiar și competitiv în ceea ce privește costurile de operare, H215 este opțiunea perfectă atât pentru operațiuni civile, cât și pentru operațiuni militare. H215 este echipat cu un pilot automat în 4 axe și cu un sistem de management al zborului care asigură stabilitate și precizie. Aterizările și decolările în condiții dificile, în care nisipul ridicat de la sol sau zăpada pot limita orientarea spațială, se desfășoară în siguranță. Cu o tehnologie de bord de ultimă generație, pilot automat și sisteme de avionică, H215M este alegerea perfectă pentru misiuni de luptă.

În 2016, Airbus a inaugurat la Ghimbav o fabrică de 10.000 mp pentru a produce elicoptere H215. Anul trecut, compania a extins la 15 ani contractul exclusiv cu partenerul său IAR Ghimbav, prin care se stipulează că IAR Ghimbav este prim contractor pentru H215M pentru orice comandă viitoare a Ministerului român al Apărării vizând reînnoirea flotei sale.

La BSDA 2018 Airbus prezintă și H145M, un elicopter militar multifuncțional de talie medie capabil să execute cu aceeași platformă o varietate mare de misiuni, de la transport, operațiuni de căutare-salvare și evacuări medicale, la misiuni militare de cercetare.

Urmează clasa de elicoptere ușoare, unde Airbus prezintă H135, un elicopter recunoscut pentru anduranță, nivelul redus al zgomotului, versatilitate și competitivitate în materie de costuri. Acest model bi-motor poate fi folosit în diverse misiuni, poate ateriza pe aproape orice fel de teren, la altitudini mari și la temperaturi foarte ridicate. În același timp, poate transporta o încărcătură mai mare și pe distanțe mai lungi decât orice alt elicopter din această clasă. H135 rămâne un model de referință pentru serviciile medicale de urgență și este disponibil cu gamă largă de dotări interioare specifice, maximizând oferta pentru operatori – care pot alege între diferite configurații – și oferind spațiul necesar pentru a transporta unul sau doi pacienți.
”Sunt foarte fericit că putem prezenta aici, la BSDA, câteva dintre soluțiile noastre de top în domeniile civil și militar. România se află la începutul unei perioade de investiții ambițioase pentru înzestrarea forțelor armate și suntem aici pentru a ne oferi sprijinul. Elicopterele Airbus sunt versatile și pot îndeplini o gamă largă de misiuni și mă refer aici la operațiuni de căutare și salvare, la evacuări medicale, un sector în care România intenționează să-și modernizeze și să-si mărească flota”, a declarat Serge Durand, responsabil Airbus în România.

Airbus

32 de comentarii:

  1. Salut. O fi bune nu zic nu dar eu prefer pasarile de dincolo de ocean

  2. Pentru MAI si eventual desant militar cred ca merg si cele din familia Super Puma, daca le folosesc francezii si britanicii de vreo 30 de ani cred ca ma putem folosi si noi mai ales ca vor fi fabricate-n țara ce naiba…….la elicoptere de atac mai ieftin si mai versatil ca si Cobra nu cred ca-i altul.

    Ideea era poate facem cumva si mai dam de lucru la cativa români si nu-i trimitem in Germania cum vrea doamna Merkel …….lu’ Viorica si lu Dracnea oricum nu ma pasa , ei au nevoie de masa de manevra formata din pătura supersaraca si needucata pe care au de gand s-o păstreze vesnic.

  3. Off-topic:

    Cu cat mai multe locuri de munca prost plătite cu salariul minim cu atât mai bine pt pesedei, oamenii vor zice-n continuare ,,decat nimic e bine si asa” sau ,, ,,ce crezi ca afara stau câinii cu colaci…..”…..la aceasta manevra conlucrează si majoritatea firmelor in felul asta avand o marja de profit mult mai mare.

    Concluzie: in Ro exista o mare batalie de interese atât a americanilor, rusilor & vest-europenilor care sunt total contrarii cu interrsele acestei nații .

  4. se lucrează in hala aia nouă „state of the art „inaugurată de macrou ?

  5. ce e mai bine,prim contractor pentru airbus sau producator împreuna cu bell?!…dilema ghimbavului.

    • si unde-i bell, sa-l vad si eu?….macar airbus e acolo, dar statu’ roman n-are niciun chef pentru vreo comanda ferma, macar 5-10 bucati sa nu se stea degeaba…asta-i dilema ghimbav-ului

      • 5-10 buc ar trebui doar la MAI plus cel putin inca 5 la SMURD….plus 2-3 SRI ….

      • una e airbus-heli. cu hala nouă și alta e ghimbav care doar face mentenantă acum si ar fi prim contractor pentru airbus daca se apuca de productie sau producator direct daca merge cu bell….e mare mică diferență.

  6. Am o curiozitate. Daca ar primi comenzi, IAR Ghimbav ar mai putea produce 330-uri noi? Ma gandesc si din punct de vedere al licentei. Parca ultimele 330-uri noi sunt cele trei Puma Naval din 2008.
    Stiu ca sunt inferioare din multe puncte de vedere lui H215 (mai ales al motorului Turmo vs Makila), dar poate ar face sens.

    • sa refaci linia de productie cred ca ar fi mai scump ca h215. oricum nu vad de ce te-ai intoarce in timp la un model din anii 70

  7. Tara lui Andrei

    Eu as fi achizitionat vreo 30 de vipere si vreo 40 de H215M.

    Viperele sa fie exclusiv de atac (logic) iar astea din urma in diverse combinatii, principala fiind transport evident dar si AESW/naval pentru navele de lupta, SAR poate, ceva la fortele speciale si asa mai departe.

    Mi se pare ca daca de la Bell luam si Venom ne complicam prea mult si nici nu stam bine cu banii (sau planificarea). E drept ca alea poate ar fi ceva mai bune dar daca astia ne-au bagat pe gat SuperPuma astea si noi am acceptat…

    • Tara lui Andrei, ce spui tu spun si eu, e un compromis bun, 30 de atac americane si vreo 40-80 sa inlocuiasca flota de Pume vechi, ce-am spus si mai sus pt. H215 exista premise clare de fabricatie in tara, ….eu nu cred ca bell va fabrica vreodata ceva la noi.

      Sa dee Domnu’ sa ma insel dar nu prea cred, am vazut cum s-au cacait cu investitia Ford de la Craiova, daca nu era EcoSport mai mult ca sigur inchideau fabrica cu toate ca ar putea transfera o parte din productia din Turcia, dar nu prea pot majoritatea furnizorilor de componente sun locali, asa ca : the money first!

      • Tara lui Andrei

        Da, cifra de 40 e asa… minim minim la SuperPuma, ne-ar trebui mai multe mai ales ca ne-ar trebui mai multe variante.

        Si mai bine ar fi fost ca Airbus sa mai aduca macar un model de elicopter atat cu valente militare cat si civil (pentru fel de fel de institutii guvernamentale, salvare si cautare, politie, si asa mai departe).

        Pur si simplu mi se pare ca ne-am intinde prea mult si cu Venom si cu SuperPuma. Exista ceva diferente intre ele dar eu cred ca daca am avea niste comenzi ferme putem face si din SuperPuma ceva si mai bun mai ales daca ar fi cumparate impreuna cu alte modele, unele poate facute tot la noi.

        • Am avut doua tipuri de puma , alouette , mi 8 , parca mi 2 si nu ne complicam
          Aveam mig 21 din diferite serii , mig 23 , iar 93 ,99 , hong 5,il 28 , l28,l39 sa nu mentionam pe cele de transport si nu ne impiedicam ..si acum ne impiedicam in 2 serii de f 16 , sau doua tipuri de elicoptere
          Oricum avem nevoie si de unele mai mici ..in genul lui venom si de pume ptr a inlocui flota existenta
          Si oricum nu le vor lua ca in targ cu banii jos ptr toate , intr-un an , ci daca se decid vor veni pe cativa ani ..in acelasi ritm cu scoaterea din uz si relocarea celor existente
          Eu as merge si pe h 215 si pe viper, venom

          • Oricum Venom e pretabil la FOS….SuperPuma e desant SAR,Naval,MAI,SMURD…..numa’ Sa nu cheltuie Daddy si cu Trady banii inainte de inzestrare….ala i baiu’….?

            • Pt FOS Venom-ul are „picioare” cam scurte, doar 240 km combar radius. Cu „riscul” a inca unui model de elicopter, pt FOS as merge pe ceva care poate duce mai departe si stie si realimentare….Black Hawk ?
              Cel putin asta cred eu….

  8. Vis a vis de Airbus , politicienii nostri o tot dau dupa cires, dar toata lumea stie ca e nevoie pt a inlocui vechile Pume.
    Airbus e aici , au un produs ok, noi stim cu ce se mananca, la IAR ma refer, ce mai la deal-la vale, se freaca menta degeaba cu deciziile intarziate de pomana….
    Daca fac comanda de H 215, pot sa il si customizeze cum vrea MApN-ul….
    Se f_te timpul de pomana, ca m-am si enervat…. 🙁

  9. Daca era dupe mine ,luam 35 Apache si 15 CH 53 Stalion/Pavelow , 3buc A. Burke ,,
    1 H. Perry class si 25 F 18 Hornet. Plus 10 ABRAMS si 30 Pirahna 5 ,ceva trupe speciale si eream buricul Evropei. Ce fumati? Vreau si eu.Pt ce naiba sa ne mai ocupe rusii? Gaze au,petrol au, femei si bautura au, prosti si inculti au de 40 de ori mai multi ca noi , la turism prefera Mediterana iar la cultura adevarata sint cu mult mai sus ca si noi romanii.De aceea cred ca ne ocolesc si ne evita.Este foarte bine ca ne credem importanti si chiar sintem in aceasta zona.Daca am vedea in perspectiva Russia si America au nevoie de acest coridor alb/crestin si nationalist.
    Tarile baltice, Polonia ,Ceho/Slovacia ,Ungaria,ROMANIA, Serbia ,Bulgaria si Grecia Toti realizeaza, ca batrana Europa ,este islamizata si viitorul este Europa de Est, cu popoare tinere care vor sa isi apere istoria si natia . Alaturi de America o sa fim uniti si puternici ,aici. Daca gresesc Just shoot me.

  10. You shoot me. I m happy.

  11. Pt ,Tara lu Adreu,Pot sa iti trimit un clip cu aplauze si o sa fii multumit, singur, toata saptamana.Tu , chiar cobori rau tare nivelul discutiilor .Si ca se te enervezi, tu, un intelectual rasat ,RUSSIA uber alles. De ,Pseudointelectuali ca si tine deja plictsim pe toata lumea RO MILITARY chiar este fff bun .Pacat ca apar ,,speciii ca si voi/tine,,care sa injure suporterii site ului .Meciul inca e deschis . Sigur trebe sa apare si Psycho .Oricum US IT ALL and GODD save the QUENN.

    • https://youtu.be/DTZ6FPc1LqQ
      Asta e ….God save the Queen …??‍♂️??‍♂️??‍♂️

    • Tara lui Andrei

      Se pare ca am atins o coarda sensibila… 🙂

      Nu stiu cand am „injurat” eu suporterii siteului din moment ce majoritatea avem aceleasi viziuni/perceptii.

      Mai exista diferente de opinie la armament si, poate, diverse evenimente istorice in rest, in mare, cu totii vrem ca Romania sa fie mai buna.

      Tu, in schimb, nu prea stiu ce vrei, mai ales la ce aptitudini de comunicare ai. 🙂

    • ce ai mă ,nu ai somn?!…ce te legi de mine ca boala de omu’ sănatos?

  12. H 135 se gaseste in RO.
    E de acelasi model cel prabusit in lac.( cine mai tine minte)
    Mari vanzari dar si multe probleme la el. Zborul la punct fix ( hovering) e una din ele.
    A fost inlocuit de francezi cu H 145 care practic a remediat multe din slabiciunile H 135. Prin adoptarea solutilor oferite de japonezul Kawasaki BK 117.

    • eu nu am uitat,arafat da.

    • H135 nu a fost înlocuit cu H145, amândouà sunt în catalogul Airbus.
      De altfel MBB-Kawasaki BK 117 (care era germano-japonez) a fost ameliorat în decursul evolutiei cu elemente de la H135, nu invers (post de pilotaj, fenestron silentios în loc de elice anti-cuplu liberà).
      Nu-mi sunt cunoscute probleme specifice legate de hovering la H135.

  13. Acum fie vorba intre noi Airbus e cam cel mai mare producator de helicopters on the world pana si americanii cumpara de la ei asa ca…….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *