Ajaxul britanic merge mai departe

Teoretic cel putin si deocamdata conform declaratilor CEO General Dynamics Land Systems, doamna Phebe Novakovik, care anunta publicul ca Ajaxul cel cu probleme va deveni operational in 2025, cu opt ani mai tarziu decat ar fi trebuit.

Iar ca lucrurile sa fie clare pentru tot poporul britanic, declaratia GDLS este sustinuta si de domnul Alex Chalk, secretar de stat in ministerul apararii britanic, responsabil cu achizitiile. Ne informeaza domnul Chalk ca in semn de absoluta incredere in eficienta inginerilor GDLS UK, platile in cadrul programul Scout SV vor reincepe chiar in 2023 cu “modica” suma de 480 milioane de lire sterline, dupa ce acestea au fost sistate in 2020 din motive evidente.

Cu toate acestea niciuna din parti nu a explicat miraculoasa revenire a programului Ajax si cum au remediat inginerii GDLS UK problemele structurale ale vehiculului de lupta, din care amintim doar cateva:

  • Masa prea mare a Ajax a facut ca viteza maxima sa fie de doar 30km/h, cam foarte putin pentru un vehicul din familia lui. De fapt viteza putea fi mai mare dar atunci zgomotul si vibratiile din interiorul habitaclului generau stari de rau pentru militari si au dus chiar la cazuri de surzire permanenta sau temporara;
  • Ajaxul nu poate depasi un obstacol cu o inaltime mai mare de 20cm, cam ceea ce poate sa faca si un Logan, daca merge in marsarier.

Dar necazurile sunt mari pentru ca de fapt GDLS a are deja gata fabricate 143 de unitati, iar alte 324 de carcase sunt si ele in depozite, asadar ramane de vazut ce miracole a infaptuit GDLSul britanic de a reusit sa remedieze niscai chesti care par cam structurale si, deci, extrem de greu de reparat.

Si ca sa nu mai confundam Ajax cu ASCOD, senilatul britanic este derivat din ASCOD 2, are o masa cuprinsa intre 38 si 42 de tone, tun de 40mm cu munitie telescopica si o viteza maxima de 70km/h, avand in acelasi timp si un grad ridicat de protectie.

Conform celor doua parti contractante, problemele au fost integral rezolvate si contractul va fi derulat fara impedimente de acum incolo.

GeorgeGMT

31 de comentarii:

  1. tot citesc si nu ma lamuresc.

    sunt plangeri cu ASCOD-ul spaniol sau austriac? s-au sunt numai pentru ASCOD 2 sau aceste probleme se rezuma Ajax-urile britanice? care, recunosc, imi plac f mult cu tunul ala de 40 mm

    din ce inteleg eu (inclusiv dintr-o discutie cu un britanic implicat tangential) e vorba de probleme strict ale Ajax-ului britanic si tin de executia defectuoasa.

    nu ma lamuresc.

    7
    • Pizzaro si Ulan sunt Ascod 1.Alta masa, alt motor si transmisie, alta suspensie. Ajax ul britilor este umflat cu steroizi, are motor de tanc aproape, si o gramada de blindaj suplimentar pe el. Iar soldatii din ziua de azi se pare ca sunt niste domnisoare de la pension. Mai ales ca nu merg cu mli ul senilat in turul UK. Ala vine spre front pe remorca si ii duce pe pifani cateva zeci de km.

      5
    • te lamuresc eu : managementul britanic este submediocru…

      5
    • @steppewolf
      Daca urmareai commenturile din linkul postat de mine zilele trecute, vedeai ca baietii aia englezoi se plangeau de munca facuta de spaniolezii de la Santa Barbara Sistemas, care furnizeaza o parte din piesele pentru Ajax. Se pare ca si calitatea, si controlul calitatii la spanioli lipsesc cu desavarsire, recte calitatea Ajax-ului britanic. Asta pe langa meseriasii lor din Wales, care chestii, cumulate, garanteaza esecul programului. Se pare ca, intre timp, au facut demersuri pentru remedierea problemelor. Vom trai si vom vedea, a zis orbul.
      Parerea mea, hac…

      3
      • multumesc sharky!

        da am deschis link-ul sa-l citesc dar m-am luat cu altele si am uitat de el; eu aveam informatiile ca problema e strict in Wales deoarece, citez: „from what I’ve heard, the problems are in manufacturing and QC, not in the design. Which means they’re fixable, and also probably means that as long as you don’t set up the factory in the most deprived area of the country as a jobs project you’ll be better off”

        1
      • Din știința mai veche,mașinile spaniole sunt cam nașpa,alea austriece îs top.Diferenta sta în producător,chit ca modelul e cam același.
        Dacă le ia Dorelul planetar la pila,iese cum iese.

        Despre Ascod 2,n-am nici o idee,important e ca mecanic sa fie o jucărie fiabila și simpla,la care sa nu surubaresti prea mult și dacă se strica.Electronica și senzorii se schimba cel mai rapid,deci sa fie loc de upgrade.In rest sa suporte blindajul placi ERA,protecție activa și sa fim sănătoși,ca ce mașini vom lua amu ne vor îngropa pe noi,excepție fiind vreun război,caz în care simplitatea mecanica și electronica ultimul strigat sunt micul ideal.

        3
  2. Explicatia este al dracu de simpla. In primul rand, armia britanica a pierdut deja enorm de mult timp cu programul asta. Sa o iei de la capat cu alt producator, inseamna sa te expui inutil. Basca o parte din mai vechile vehicule au cam fost date pe la altii. In al doilea rand, au bagat o galagie de bani in program pana in acest moment. Daca renunta, cineva trebe sa dea cu subsemnatul. In al treilea, GDELS este firma americana. Iar britii de la WW2 incoace sunt catelusii americanilor. Si nu e frumos sa muste mana stapanului. Dupa mine, solutia este extrem de simpla. Noi alegem vehiculul inculpat ptr dotare iar britii ne ofera moka vreo 100 de bucati la schimb cu jderii. Care „domnisoara” britanica se mai plange de vibratii, zgomot, etc sa fie trimisa la un drum de cateva ore cu un jder. Pariu ca nu mai maraie vreunul?? ???

    6
  3. la peste 30 la ora sare oja, in puii mei….

    6
    • Nu am idee cum e zgomotul sau vibratiile in Ascod, dar eu cand am zburat in MI 8, pana se ridica de la sol vibra si se zgaltaia ca un tractor pe aratura si era fabricat in 72. In timpul zborului nu mai erau vibratii mari, dar zgomotul palelor si a motoarelor era mare……. Chiar asa deranjant sa fie in Ajax ?

      5
  4. nu va merge site-ul ? ieri imi zicea wordpress error azi

    Secure Connection Failed

    An error occurred during a connection to http://www.rumaniamilitary.ro.

    The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
    Please contact the website owners to inform them of this problem.

    5
  5. Poate ca daca le-ar proiecta britanicilor în timpul deplasării pe un display 4 k de mari dimensiuni un meci din Premier League sau un film cu stormy daniels nu i-ar mai durea capul?

    1
  6. Pana nu vad Ajax-ul functional si evoluand in poligon la viteza maxima nu as intrebat GDLS-ul nimic despre ASCOD 2, si oricum l-as testa la sange daca ar fi sa il cumpar pentru Fortele Terestre.
    Scump cu spume, cu probleme, tot CV 90 MK4 ramane solutia cea mai buna si fiabila pentru noi.

    7
    • CV90 nu intra in discutie, pentru ca nu vine cu transfer de tehnologie.

      Indiferent de cine castiga la noi, sunt curios ce versiuni ia in considerare armata romana.
      MLI e clar, dar ce alte masini mai vrem pe platforma pe care o alegem ?
      Pe MLI folosim turelele de pe Piranha 5, cu Spike integrat ? Luam si APS ?

      1
      • pe ce te bazezi cand spui ca CV 90 MK4 o sa vina fara transfer de tehnologie? Asta este iarsi o presupunere neverificata.
        Sincer eu as dori tun de 35 mm pe MLI-uri nu 30 mm ca si pe Piranha 5.

        1
      • Slovacia, oferta CV 90

        3.7.2.1. Offers of the Kingdom of Sweden – CV90 (30 and 35 mm cannon)

        3.7.2.1.1. Brief summary of offers:

        assembly and integration of 131 chassis and serial vehicles in the company ZTS Špeciál, as,

        complete production (from welding, through surface treatment, to assembly) 116 tower systems in the company Koval Systems, as,

        declared broad involvement of Slovak industry:

        – local deliveries from key partners: EVPÚ, as (mechatronics), Aliter Techonolgies, as (ICT), Ray Service, sro and Neways, as (electronics), Virtual reality Media, as (simulators),

        – local production / supply of strategic and critical sub-systems (eg tower shell, carriage, commander’s sights, including system, SDIO, jammers …).

        1
        • Sincer eu aș vrea să văd pe oricare MLI va fi achiziționat tunul de 40mm de pe Ajax. E diferit de ceea ce se găsește pe Bradley (Bushmaster care sincer și-a cam trăit traiul) și pe CV90 ( Borșul care începe să piardă teren chiar și în varianta navalizată, francezii alegând pentru noile BRF-uri ale Marinei versiunea navalizată a CT-ului de pe Ajax). 40-ul de pe Ajax echipează de asemenea și Jaguarul francez pe care l-au luat și belgienii. Plus că sunt zvonuri că o țară din regiune se interesează de un vehiculul echipat cu același tun, VBCI. Să fie chiar toți duși cu pluta?
          Plus că mai mult că sigur mandatarea armamentului principal pe platforma aleasă ar veni cu transfer tehnologic pentru fabricarea muniției în țară ceea ce ar fi foarte benefic pentru industria de apărare, trebuie să reformăm specialiști care să fim sinceri lipsesc cu desăvârșire. Inginerii care ies de la ATM nu prea au unde să facă practică în uzine care fabrică muniție modernă

          1
  7. Vad ca unii tratati simplist vibratiile, probabil ca nu stiti ca este cel mai periculos fenomen in exploatarea unui vehicul. As vrea sa va vad cum stati in o cutie de tabla fara geamuri ce oscileaza cu amplitudine mare la frecventa de 1-2 hz pe axa verticala, la care sa mai adaugati tangaj/ruliu cu aceeasi frecventa cand trece peste obstacole mai mari „de 20 de cm”, sa va vad cum stati cu stomacul si Doamne fereste… cu inima. Stomacul omului pulseaza cu 1 Hz, inima cu 1-2 Hz. Orice rezonanta pe zona asta poate fi fatala.
    Asa la o prima vedere toata problema pare cauzata de cresterea masei + repozitionarea centrului de greutate cand structura portanta a ramas aceeasi.
    Nu este un task foarte greu sa regandesti si sa recalibrezi tot trenul de rulare plecand de la noile conditii de masa si centru de greutate.
    Restul vibratiilor generate de grupul propulsor se rezolva super simplu prin ranforsari, tampoate hidoelastice, izolatii etc.
    Nu arunci la gunoi un proiect de miliarde cand ai o problema la suspensii 🙂

    24
    • Multi de pe blog dar si din MApN nu inteleg modurile proprii ale vibratiilor si nici cum sunt afectate echipamentele si mai ales oamenii.
      Nu pot pricepe de de in Automotive se cauta din start la proiectare sa ai cat mai putine moduri proprii de vibrate pana la 1000 Hz.

      6
    • Se vede ca nu te-ai plimbat pe campiile patriei in produsele industriei socialiste. Ai fi inteles de ce unii trateaza cum trateaza problema. Un Aro cu 15 ani vechime, o dubita TV, o duba trasa de tractor pe drumurile „negre” sapate de suvoaie de apa sau roti de tractor in care erai aruncat dintr-un perete in altul, inghiteai fum de motorina si praf si iti vibra scaunul sub fund mai ceva ca acordeonul la sarba si totusi ajuns pe camp bagai efort maxim unde trebua iar dupa amiaza intors in sat cu acelasi transport mai dadeai si o sapa la tine in gradina dupa care mergea a naibii de bune o bere la fel de socialista ca si vehiculul. Si nu avea nimeni probleme cu auzul si ameteli… decat de la berea in exces.

      3
      • Exagerezi. Progres există în toate societățile normale și în armată Altfel ar însemna să fii mulțumit cu apă caldă odată pe săptămână și cu program tv de două ore pe zi.

        2
        • Nu am zis ca asa ar trebui sa fie si acum. Explicam lejeritatea cu care unii din noi privim problema vibratiilor si zgomotului.

          1
      • Stai lin, că și în unele omoloage străine din Est era la fel. Lada Niva ce era mai moderna, Gaz sau Trabant (asta îl aveau grănicerii est-germani) nu erau pe culmea confortului, ARO era parfum fata de ele. Bineînțeles absolut tot ce a fost produs de comuniști a fost praf, știe toată lumea născută după 90.

        • Sunt nascut inainte de 89 si vorbesc din experienta nu din povestile altora. Daca ai ajuns sa spui ca ARO era parfum si il compari cu Trabantul vinzi gogosi. Bine ca inca n-ai ajuns sa lauzi Lastunul.

          3
          • Tu înțelegi limba romana? Trabantul era la grănicerii est-germani ca mașina de teren. Bineînțeles tu le știi pe toate, dar nu le înțelege neuronul.

            • „Bineînțeles absolut tot ce a fost produs de comuniști a fost praf, știe toată lumea născută după 90.”
              Si remarca asta ce este? Incurajare din tribuna?

  8. https://en.wikipedia.org/wiki/Combat_Vehicle_90 CV90 Mk V
    The Swedish army is supporting the development of an improved variant from between 2023 and 2027. No agreement has yet been concluded between the FMV and the industry on that development. The development goals focus on:

    A hybrid electric propulsion system will be proposed and potentially integrated to this version
    The C4ISR system is to be fully digitalized
    Improvement of the heat, radar and visual signature management of the vehicle
    Integrate Beyond Line Of Sight (BLOS) anti-tank guided missiles. The Akeron MP is the next long range shoulder launched anti-tank missile, and it has a BLOS capability.
    Integration of UAV. This variant might be ordered, and it would extend the life time of the CV90 in the Swedish Army beyond 2034. An upgrade of the Strf variant (IFV) including some of these elements is very likely.[6] Initial tests involving the use of the Akeron MP and of a UAV has been performed in January 2023.[7]

    3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *