Argentina cu ochii după fregate

Pe 22 iulie, secretarul pentru afaceri externe al ministerului argentinian al apărării, Juan Battaleme, a confirmat că țara sa se află în negocieri cu Danemarca pentru o posibilă achiziție a două fregate din clasa Iver Huitfeldt.

Fregatele clasei “Iver Huitfeldt” sunt nave specializate pe războiul anti-aerian și sunt foarte bine înarmate, având în dotare lansatoare verticale Mk 41, 32 de celule in total, cu rachete SM-2, 24 RIM-162 ESSM și 16 rachete anti-navă Harpoon Block II.

Navale dispun de un elicopter mediu, însă deși dotate foarte bine au întâmpinat destule probleme despre care am scris și noi pe blog, astfel încât viabilitatea lor pe termen lung este discutabilă, iar danezii nu prea au de gând să le mai modernizeze ci au plan transformarea lor în nave de patrulare cu rază lungă, asta după ce vor fi destul de puternic scuturate de sisteme de arme și senzori, dar nu au anunțat că le vor retrage.

Nici măcar nu și-au asumat construcția altor nave deocamdată astfel încât negocierile cu argentinienii sunt destul de surprinzătoare atât din punctul de vedere al faptului că Danemarca nu are deocamdată cu ce să înlocuiască cele trei fregate cât și a situației tehnice a navelor, care a generat destule probleme în trecutul nu foarte îndepărtat.

Dar probabil că sud-americanii știu ei ceva ce noi nu știm și de aici încercarea de a negocia cu danezii.

Prima fregată a clasei a intrat în serviciul de luptă în 2012 și navele dispun de o gamă largă de senzori avansați, sau măcar erau avansați în 2012: radar principal Thales SMART-L, radar mulți-funcțional Thales APAR, sonar în cocă Atlas ASO 94, ca să enumerăm doar câteva sisteme electronice demne de tot respectul.

Până la urmă Argentina încercă să-și pună pe picioare forța armată cu bani cât mai puțini și bine face, cele două fregate daneze ar urmă să înlocuiască două nave vechi și nefuncționale: ARA Hércules un distrugător Type 42 britanic transformat între timp în nava de transport care nu mai navigheaza de peste zece ani, odată cu imposibilitatea achiziției de noi turbine și ARA Heroína, un distrugător din clasa MEKO 360H2, care nici el numai este funcțional din lipsa de piese de schimb.

GeorgeGMT

21 de comentarii:

  1. Daniel Sihastru

    E, orice achiziție fara concurs nu miroase a bine. Este mult mai interesant daca britanicii vor pune piciorul în prag sau nu. De cît faptul ce vor sa cumpere Argentinienii.

  2. Turceasca e comanda romaniei, sa nu uitati.

    https://militarnyi.com/en/news/problematic-ships-denmark-proposes-to-abandon-modernization-of-iver-huitfeldt-class-frigates/
    Daca fregatele daneze de clasa Iver Huitfeldt au probleme majore, ce o sa fie cu OPV ul lor ?

    6
    • Otomanii au mari interese să fim de partea lor la MN. România, Bulgaria și Georgia picate în plasa muscalilor înseamnă șah la Ankara.
      Dacă otomanii ne vor servi cu rahat, cu rahat îi vom servi.

      10
      • Otomanii au flota uriasa si pasaj liber la Bosfor, WTF au
        nevoie de tine ?

        11
      • Noi ne am dus la „Inalta Poarta”, dupa nave, nu ei au venit cu oferta la noi ! Asa ca nava e ce trebuie. Toate marile la care are acces Turcia in afara de MN au salinitate mai mare ca MN , nava a fost construita sa navigheze in toate aceste mari, dotarea e decenta, nu e rea ! Ca e dureros ca avem santiere si nu suntem in stare sa facem nave militare ieftine pentru noi, in schimb facem pentru altii.

        15
        • Au ales aceasta nava pe motiv ca se construiește repede. Nu stiu ce înseamnă „repede” la noi ca a trecut ceva timp si tot nu a fost semnat contractul pt achizitia ei. Mai bine faceam la Damen Galați s au cumparam din Franța, 2 opvuri bine echipate si 4 corvete. Nu stiu de ce se încăpățânează unii sa „modernizam” niste fregate 🙄🙄

          4
          • Mai usor de sifonat bani din „modernizare”?

            8
          • După ce am văzut ce s-a întâmplat cu flota rușilor în MN, eu nu înțeleg de ce mai aruncăm banii pentru X nave mari de suprafata. Adică OK, câte una sau două nave puitoare de mine, nave de deminare, nave SGINT și de suport pentru operații speciale, eventual două nave mai mari multifuncționale (cu capabilitati AA, antidrona, antinava și antisubmarin) ca să le punem pe lângă NeptunDeep să fie. În rest mai bine cumpărăm câteva submarine — asta pana nu apar și drone submarine capabile — și ne gândim cum să copiem cat mai repede dronele ucrainenilor și cum să le folosim mai bine.

            9
          • „Au ales aceasta nava pe motiv ca se construiește repede.”

            E deja construita… E in teste pe mare.

            4
          • PSD merita titlul de Erou al Federatiei ruse pentru povestile cu corvete si modernizare T22

            1
        • Părerea mea umila e că s-au întâlnit la mijloc ….. cu ocazia asta ….
          Afacerea nu este in totalitate rea pt nimeni ….
          Turcii ne țin aproape, pe post de tovarăși și noi cumpărăm cv rapid …. pt că suntem prea prosti sa facem în propriile șantiere .
          Adevărul este că până dăm contract la șantierele din tara ….. Noi ne plimbam cu bărci dezarmate în MN și avem urgent nevoie de cv înarmat (cat de cat …. Nu doar tun );

          4
        • Ba stim sa facem nave militare in santierele noastre …spun din propria experienta ..pentru ca am muncit in satierele Constanta si cel din Mangalia …..iar cel care pune piedici construirii lor sint guvernele noastre de tot rahatul plin de sabotori si vinzatori de tara care sint cumparati sa saboteze la greu propria industrie

          12
  3. Sau unde s aia care au sarit aici ca Romania sa cumpere vasele americane de litoral de mana a doua.
    Sper ca OPV ul turc n o sa aiba asa multe defecte, dar
    sunt sigur ca nu v a fi ferit.
    Cineva poate sa pronunte Iver Huitfeldt ?😆

    5
  4. Argentinienii alearga dupa chilipiruri cu limba scoasa… 🙂 Danezii s-au facut de ras cu mare brio in Marea Rosie si dpa aia acasa cu racheta AN ramasa blocata in tub. Pe hartie Iver Huitfeldt pare o nava extrem de serioasa. Realitatea a demonstrat contrariul.
    Pana la englezi, orice vanzare catre argentinieni inseamna acord prealabil SUA.
    Posibil ca danezii sa vanda navele chele si sa le inarmeze argentinienii cu altceva. Oricum ar fi, dupa „succesurile” din ultima vreme nu m-as inghesui la ele…

    2
    • Cuvantul cheie este CARACTERIZARE si trebuie folosit ani de zile inainte de a face comanda si chiar
      inainte de alegerea santierului care va produce nava.
      Cam asa merge. Nave nu se cumpara de pe raft ca
      niste legume la fel cu nave de mana a doua.

      3
    • S-au mai blocat / agatat alte chestii si la unii si la altii. Nu toti au fost premianti din prima si nu la toate categoriile. Iris-T si Leo 1, succes, Leo 2 si PzH mai putin. Apoi au invatat, peticit, reparat. Daca Argentina pune conditii si teste, se achita danezii de sarcini, nu?

      2
  5. Am cunoscut baieti din marina lor (dintr-un korpset), erau un fel de nasaudeni pre-90 de pe la noi, fara figuri, baieti seriosi.
    Fara aere de-alea de primadone de Milano, des intalnite pe langa Cazino, ca aia e, complexele de inferioritate se vindeca greu.
    Nu stiu ce-or fi patit cu navele astea, daca ei si norvegienii nu mai stiu sa faca nave si ii depasesc turcii, se-ntoarce marea cu apa in sus.

  6. ionica fonosch

    Carcasa si tevile de artilerie le puteam face noi 🙂
    https://en.topwar.ru/264044-pervyj-jesminec-kndr.html
    PS cred ca ar trebui investigat cine si unde si-a facut concediile in ultimii 5 ani :-)))

    2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *