Articolul de seara – Expomil 2013

Prima impresie…saracie lucie fata de editia din 2011, Expomilul de acum este mult mai sarac in expozanti, iar standurile mult mai goale. Nu ar trebui sa ne mire acesta lipsa de interes, atata timp cat Romania nu prea mai cumpara nimic din extern, nici din intern.

Insa sunt cateva lucruri care merita evidentiate mai ales din punctul de vedere al simbolisticii lor:

1. Prezenta serioasa, fata de amplitudinea modesta a expozitiei in general, a Renault Trucks, care a venit cu doua produse deosebite si extrem de necesare Armatei. Camioane 6×6 pentru uz general militarizate si vehiculul blindat 4×4 Renault Sherpa.

Ambele produse sunt foarte deficitare in inzestrarea Armatei, desi Romana Brasov produce astfel de camioane. Insa pana la urma, dupa experienta deosebit de placuta cu Dacia, Renault Trucks ar putea sa fie o alta pista de urmat, cu atat mai mult cu cat sunt sanse reale ca asamblarea celor doua produse sa fie facuta la MFA Mizil. Asadar prezenta Renault Trucks, cu trei modele de autovehicule, cele doua militare si o autospeciala pentru pompieri, poate insemna ceva pozitiv, atata timp cat grupul Renault inseamna foarte mult pentru economia Romaniei.

O alta veste buna ar fi arma de calibrul mare Gepard GM6 Lynx, construita la Cugir, arma de calibrul 12,7 sau calibrul 50 pe terminologie americana. Primele bucati -prototipuri au fost deja construite, cele doua bucati aflate la Expomil fiind romanesti. Gepard poate utiliza atat munitie clasica 12,7mm cat si munitie calibrul 50, are o bataie, punct ochit-punct lovit, de pana la 2500 de metri, in sensul ca la tragerile de proba tinta a fost lovita, suficient de grupat, la 2500 de metri. Sper ca pana in decembrie sa va pot povesti cum este sa tragi cu o astfel de arma, RomaniaMilitary.ro, fiind invitat la tragerile demonstrative, care vor avea loc peste cateva saptamani.

Gepard este o arma bullpup, adica are mecanismul si magazia de cartuse in spatele tragaciului, este semi-automata si are un sistem anti-recul care permite tragatorului sa traga cu ea fara sa fie nevoit s-o stabilizeze. Arma este produsa in Romania de catre compania CRIABO Defense & Security

SAUR 2! O foarte frumoasa aparitie si aici trebuie sa-mi iertati entuziasmul, insa SAUR-ul este al meu, fabricat aici, asadar sunt subiectiv, dar revenid la vehicul, este pentru prima data cata TAB SAUR 2 este prezentat apt de lupta si dotat integral cu armament, turela telecomandata cu mitraliera de 7,62 si cu o intreaga gama de senzori. Practic vehiculul poate fi trimis in lupta cu actuala dotare. Aici mai vrea sa adaug ca si turela este construita la UM Moreni si am avut privilegiul sa-i cunosc personal pe cei care o fabrica.

SAUR-ul 2 care este prezentat la Expomil va fi oferit gratuit de catre uzina MApN-ului pentru 30 de zile, pentru ca vehiculul sa fie supus de catre armata unor teste cat mai dure, in urma carora, sper eu, idea preconceputa ca daca este fabricat in Romania nu este bun, sa dispara  odata pentru totdeauna. SAUR 2 nu este cu nimic mai prejos decat Pirahna IIIC, suportand la cererea beneficiarului, cresterea gradului de protectie, un motor mai puternic, sau alte variante de inarmare.

SAUR 2

 

Deocamdata atat, maine o noua serie de impresii, si alte cateva poze.

GeorgeGMT

 

 

 

59 de comentarii:

  1. Nu pot sa ma abtin….
    Ma fratilor nici macar o vopsea calumea nu se poate?
    E vorba de prezentare/reclama….pe camp e alta treaba…mai ales ca romanu’ („oficialii”) ii influeteaza si prezentarea aka cum arata, contactu’ vizual….ca deaia spun astia ca ce e facut la noi nu e bun, din cauza prezentarii(prezentarea nu inseamna numa „tadaaa!”, asta e)….parerea mea.

    Industria de aparare nu mai e ca acu’ 100 de ani….astia merg ca la un supermarket, piata, prezentare de moda….azi.
    Suna ca dracu, da asta e adevaru’…

    http://www.platforms-mil.de/Bilder/IVECO_SUPERAV_APC_%202009.jpg

    http://img188.imageshack.us/img188/3392/puma3gr.jpg

    • Da ce au culorile si vopseaua ca mie chair mi se pare foarte buna ca sa camufleze doar nu vrei luciu?! Sau tu o vrei pe Nicoeta ?
      @ George ai vazut ca cineva pana la urma s-a gandit si la faruri? Acum este dita-mai tabla care le protejeaza!
      Sincer arata bine acum sa vedem performantele dinamice si sa nu crezi ca daca criticam ceva romanesc pe resboiu sau aici pe rumaniamilitary nu ne-ar placea ca sa se fabrice cu imbunatatirile de rigoare care sa il faca competitiv.

      • Iar tu sa nu crezi ca a fost ceva personal! Pur si simplu, fata de problemele imense aflate in fata SAUR 2 si TBT, obervatia cu farurile a fost picatura 🙂 😉 , iar contextul de atunci mi-a scaparat scanteia. In rest aveai si dreptatea ta.
        🙂 Mult ajuta tablele alea…
        Serios acum, performantele dinamice sunt deja testate in poligon, inclusiv in fata delegatiei columbiene, acolo unde SAUR 2 a fost foarte bun si pe teren si pe apa. Armata ar trebuii acum sa-l testeze timp de 30 de zile si sa zica ce si cum. Ca idee generala Moreniul se roaga de MApN sa ia SAUR in teste inca de la inceputul verii…
        Viteza maxima pe sosea a depasit 110km/h, iar pe apa s-a atins 11km/h. Demn de remarcat ca in conditii de flotabilitate totala, SAUR 2 are o raza de viraj foarte mica, fiind foarte util in spati inguste sau blocate de obstacole naturale, cum ar fi zonele lagunare sau Delta Dunarii, vehiculul fiind foarte manevrabil pe apa.

        • @ George GMT – acum mai trebuie ca sa stim si nivelul de protectie balistica la care poate ajunge si sa primeasca Moreniul feed back la layout-ul intern si cum a amplasat scaunele trupei de infanterie – lucru foarte important pentru a rezista/ supravietui echipajul la mine antitanc sau IED-uri.
          Si ai sa vezi ca pana la urma o sa ajungeti la concluzia lui Stelian – fara un producator intrernational in spate care sa puna presiune astia din MApN nu o sa faca nicio achizitie…..

          • Nivelul de protectie al SAUR-ului de la Expomil este cel standard: 2a, sau 2b, dar poate fi crescut fara probleme, in functie de cerinta armatei. Sincer nu vad de ce ar dori o protectie care sa mearga dincolo de gradul 3.
            In privinta unui producator strain puternic, asta stiu si eu, numai ca un producator nu va veni la noi fara un contract ferm, pe mai multi ani, ori tocmai acest lucru evita MApN-ul sa scoata pe piata. Nu am nimic impotriva sa renuntam la TBT si sa construim, partial, in Ro un transportor strain, asa cum au facut si polonezii. Eu am ce am cu importurile la cheie, care dreneza astfel economia de toti bani dati pe arme.
            Scaunele sunt rezistente la mine, si sunt amplasate central, spate-in-spate. Motorul este in fata si una peste alta SAUR 2 este la nivel european in acest moment, atat ca siguranta oferita echipajului, cat si ca dotari sau senzori, dar mai poate creste. Este insa ceva mai mic in inaltime decat Iveco SuperAV, care are scaunele fata-in-fata pe laterelale vehiculului si beneficaza de un blindaj mai deosebit.

            • Scaunele sunt prinse de tavan sau de podeaua vehiculului? Sunt de parere ca IVECO le-a amplasat mai bine lateral, deoarece trupa poate debarca mai rapid asa, oricum astea sunt amanunte.
              Si eu sustin ca este bine ca sa avem offset daca tot cumparam produse de import.

              • Sacunele sunt fixate print-o coloana care sustine greutate prin prinderile din tavan, in timp ce podeau are doar rol de stabilizare. Oricum un TAB nu este un MRAP, asa ca un IED sanatos de 155 sau o mina AT il pune jos. De altfel nici TAB-urile noastre clasice de prin Irak si A-stan nu au fost deloc foarte rele din acest punct de vedere, rezistand destul de bine.
                Am vazut un TAB lovit de un IED in stanga fata si intreg echpiajul scapase destul de zdravan, doar soferul fiind ranit, insa nu foarte serios. In lupta cu IED-ul nu exista protectie totala si nici nu poti pune pe un TAB suficient blindaj.
                Pana la urma A-stanul reprezinta o exceptie, armata nu se pregateste sa lupte in astfel de zone decat cu efective reduse. Daca am putea sa repatriem cateva zeci de Maxx-uri, am avea pe viitor cu ce sa ne plimbam prin alte deserturi…

    • Saur 2 a fost vopsit cu mana – este prototip Puma IFV este un vehicol de serie, in Germania se folosesc roboti la acest lucru, si la 2 ani se revopsesc din nou, la fel se procedeaza si cu Leopard 2-ul. De aceea ei le au in stare de functionare si chiar daca nu au facut mai mult de 200 de km pe an cu ele li se schimba filtrele si uleiul din motor si din cutie la 24 de luni.
      Asa daca tragi de ele pana „pica” normal ca asa iti si arata!

      • @marius fenchea: chiar si la mana e surprinzator de prost vopsit. Tu ti-ai primi masina vopsita in halul asta de la service daca Doamne fereste ai avea o tamponare usoara sau zgarietura? Arata de parca au auzit de expo cu 2 zile inainte. Orice service de cartier vopseste mai bine. Sa dea Al de Sus sa fie mai bine construit decat e vopsit. Desi pt. multa lume calitatea finisajelor spune si ea ceva. In rest ideea de a-l oferi o luna armatei ca sa traga de el pare foarte buna. Poate convinge! Nu prea le am cu preturile dar am vazut anul trecut la o expo de ziua armatei sau ceva de genul in ce hal se prezinta TAB-urile actuale si e clar ca nu se mai poate trage de ele. La plecare din 4 masini una n-a putut pleca din loc vreo jumatate de ora si o a doua a blocat prima intersectie iesita in cale pret de vreo 10 min pana am plecat de-acolo. Sper ca s-au descurcat pana la urma fara remorcare. Cred ca daca nu exista bani de mai bine niste Sauri de-astia ar fi buni si ca model interimar, cu conditia sa aibe un pret ferm stabilit la inceputul contractului.

        • @ Stelian- nu am fost la Expomil anul acesta ca sa il vad pe viu in schimb am vazut pozele si arata ca si cand mam jucat eu cu pistolul de vopsit pe poarta de acasa din satul meu.
          Totusi da se putea mai bine dar asta nu este un criteriu foarte important, sa il ia MApN-ul sa il incerce in poligon si sa isi spuna parerea, urmatoarele vor fi mai bune.
          Daca vrei ca sa il vinzi afara oriunde pe orice piata calitatea finisajelor conteaza!
          Si vopseaua este suprafata „clasa A” deoarece clientul intra in contact vizual foarte rapid cu ea.

          • @Stalian&Marius. OK vopseaua nu este daia de top, numai ca aceasta masina a fost pregatita pt poligon, sa dea armata cu ea prin toate santurile si gropile gasite, in scop de testa capacitatea de lupta, off-road, mobilitatea, fiabilitatea, sistemul de arme si senzori.
            Ca putea fi vopsita in nus ce mozaic…putea, numai va voi uitati cum sunt vopsite TAB-urile operationale ale Armatei: cam la fel, iar atata timp cat vehiculul va pleca, sper eu, direct pe poligon, o vopsire prea elaborata chiar nu-si avea rostul.
            Am vazut-o, am pipait-o si sincer mie cel putin vopseaua nu mi-a atras deloc atentia si mi se pare suficienta!
            Referitor la TAB-urile care nu vor sa porneasca, poate ar fi de intrebat MApN-ul cand a cumparat ultima oara piese de schimb pentru ele, cand li s-a facut ultima revizie generala, cum stau cu uleiul si chestii dastea mai putin spectaculoase. Calitatea TAB-urilor n-are nici o treba cu modul in care armata le intretine.
            Ce povestete Stelian are legatura fix cu intretinerea, nu cu capabilitatile tehnice ale masini si bineinteles cu numarul de nai de cand respectivul vehicul este in otarea.
            In realitatea situatia este mult mai rea decat cea descrisa de Stelian, pe cam toate nivelurile.
            Si ca lucrurile sa fie clare, un „client” care cumpara TAB-uri nu are acelasi caiet de sarcini cu unul care-si cumpara un Logan Duster. Culoarea, conteza fix pix, atata timp cat vehiculul va fi livrat oricum in schema coloristica dorita de client. De fapt, vopseaua, este chiar ultimul lucru la care o comisie de achizitii isi da cu parerea…Conteza pentru noi, dar pentru profesionistii, n-are nici o semnificate.

            • @ Geoge GMT – nu schema de camuflaj era criticata ci doar calitatea vopsiturii, adica calitatea lucrarii. Saur 2-ul a fost deplasat la expozitie, ca sa ai de partea ta un portofoliu de clienti externi conteaza si aceste minuscule chestii.
              De-obicei vine un mahar care habar nu are de armata, si vehicule blindate, ala este un politician care negociaza initial contractul si apoi vine echipa de tehnicieni.
              Mie schema de vopsire cu negru si cu gura de rechin a la IVECO nu mi-a placut.

              • @Marius. Bre matale crezi ca mie nu-mi ajunge un timisorean scandalagiu pe cap, aka, Zgureanu, mai sari si tu 🙂 😉 ?! Ai dreptate, ce pot sa zic, se putea mai bine, dar deocamdata asta e, asta avem, cu asta defilam.

              • George GMT – nu este vorba de Timisoara, asa si Stelian te sacaie si e din Iasi, este vorba ca esi obisnuit cu anumite standarde daca lucrezi intr-un domeniu ingineresc de varf, de asta era din start foarte important offset-ul cand trebuia luat multirolul ca in firmele de succes nu exista vorba „merge si asa”. Marius Zgureanu sitei de ce!

              • Stelian ma sacaie mai putin, voi sunteti insa mai periculosi 🙂 😉

  2. SAUR-ul a fost vopsit conform cu cerintele armatei…

    • Ma gandesc, ca alea sunt culorile NATO pentru vehicule, ma refeream la rezultatu’ final.

      Daca ii spui vreunui strain ca face ce face unu din vest la juma’ de pret, si prezentarea e cum trebuie, ai alte sanse..

  3. Ati reusit sa vb cu cei de la Moreni?!

    • Supertare, frate…Cheloo rulz…
      „Statu’ e tîrfa cu care ești obligat să te însori
      Și nu-ți recunoaște meritele decît după ce mori. ”
      În altă ordine de idei, nici anul ăsta nu am reușit să ajung la Expomil din cauză de umblat creanga prin pădurile și câmpiile patriei, dar din ce vad pe aici nu prea o să îmi pară rau…
      Aș fi vrut să vad Saur-ul, să îl iau la pipăit, dar asta e… Maybe next time…Cît despre oferta celor de la Moreni de a da Saur-ul în probe, nu vă faceți prea mari speranțe…Costă prea mult… 🙁
      iar despre vopsea, nu trebuie să arate bine în poze, ci să își facă treaba pentru care a fost concepută…să te camufleze cît mai bine în teren….
      Părerea mea…hîc.

  4. Un feedback ceva de la Moreni?!

  5. Am fost alaturi de George astazi la Expomil, am plecat cu acelasi gust amar! SARACIE, editie muult mai slaba decat cea din 2011, ceea ce ma face sa cred ca-n 2015 este putin probabil sa mai existe Expomil. Am fost placut impresionat de produsele Renault, chiar si Panhard este ok -nu ne-ar strica si niste Panhard VBL, dar asta este. SAUR 2, chiar mi-a placut, fata de BSDA de anul trecut, cand n-avea turela si echipamente electro-optice de vizare si ochire, fiind doar o carcasa pe roti, de data asta chiar impresioneaza. Sa speram ca MApN-ul chiar il vor baga in seama. Mi-a placut si IVECO 8×8, pacat ca fotografiatul „sculei” la interior, era interzis. O prostie, din punctul meu de vedere! In rest, „chestiile” arhicunoscute, insa lipseau traditionalele LAROM si IAR-330 PUMA SOCAT. Standurile de la exterior si de la interior ale MI chiar impresionau! Intr-adevar, astia chiar au dotare. Cam asta-i Expomil 2013 -DEZOLANT. Se vede clar directia spre care ne indreptam -ADIO ARME!

  6. Slab targ. Slab slab slab.

    Nu stiu de ce dracului il mai fac. Sau pentru cine ?

  7. maine ajung si eu la expomil…sa vedem ce avem 🙂

  8. Mi-a placut si mie SAUR 2 foarte mult. Am si stat de vorba cu un domn mai in varsta de la Moreni. Mi-a spus ca s-a intors de la pensie ca sa lucreze la SAUR pentru ca nu mai era nimeni care sa stie sa faca treaba lui, din cauza aceleasi probleme ca in mai toata industria de aparare: ingineri tineri lipsa sau daca sunt prezenti nu exista nici un proiect, la care lucrandu-se, experienta celor batrani sa treaca la cei tineri.
    Asa cu ochi de nespecialist in TAB-uri SAUR 2 nu mi s-a parut cu nimic mai prejos decat oferta IVECO (vopsita frumos in negru, cu o gura de rechin pe bot si cu doua pitipoance in fata care sa atraga ochii). Ba chiar IVECO mi s-a parut un pic mai prost proiectat. Din ochi mi s-a parut ca inaltimea IVECO-ului era cu cel putin 20 de centimetrii mai mare ca SAUR si cam tot la fel la lățime. Dar spatiul interior mi s-a parut mai mic cel putin in compartimentul de lupta al grupei de infanterie. Asta nu mi se pare o combinatie prea buna (mai vizibil si mai incomod). Oricum dupa ce am stat in SAUR 2 am tras concluzia ca nu sunt prea mare infanterie mecanizata. 😀
    Ca fapt amuzant TR-85M1 era amplasat foarte bine. Fix in drumul spre expozitile de moda, wellness, farduri etc. Asa ca mereu erau cateva frumuseti ale patriei care se pozau cu el :* (la un moment dat se catarasera vreo 4 pe turela) Sa fi fost de vina tunul? 😡

    • S-ar putea ca spatiul mai stramt din IVECO sa insemne mai multa protectie pentru echipaj, eu zic ca sa nu ne grabim cu concluziile.

      • Blindajul suplimetar la Iveco este aplicat pe exterior, iar faptul ca are scaunele fata in fata, mie cel putin aceasta arhitectura nu-mi place de loc, desi scaunele pot fi montate absolut oricum fara prea mare tam-tam.
        Asezandu-le pe laterale, Iveco cred ca a vrut sa arate tocmai ca spatiul interior este mare.

        • poti explica mai bine cum este cu scaunele fata in fata? Adica soldatii stau pe lateraul transportorului? Sau cum?

        • Soldatii stau fata in fata cu scaunele lipite de peretii laterali. SAUR 2 dispune de cate trei ambrazuri pe fiecare latura pentru ca militari din interior sa-si poata folosi armele. Nu stiu cat de eficient mai este acest sistem, mai ales daca TAB-ul merge ceva mai repede.

          • Dacă vrei să dai găuri în vînt, este foarte eficient… 🙂 🙂 🙂
            Și referitor la luptele urbane, că am văzut pe undeva un comment legat de ambrazurile folosite în luptele urbane, în primul război din cecenia, frații noștri rusnaci au pierdut o grămada de trupeți exact din cauza asta…Stăteau înauntru la cutie , pentru că se credeau mai protejați așa, iar cecenii le dădeau cu RPG-7 în bască din blocuri, și-i mătrașeau cîte 10 odată…

  9. Ntz! Turela da virilitate. De acolo pornesc floricelele.

  10. scuze ca sunt ,,pe langa subiect,,
    http://www.youtube.com/watch?v=W4-OlCRMo5g&feature=player_embedded
    nu avem bani pentru invatamant,sanatate….suntem asa saraci incat cumparam avioane la mana a treia…..

  11. Ce fel de senzori sunt instalati pe Saur 2?

  12. Intreb si eu ca necunoscator…:) la noi de ce toate alea atarna pe afara? butoiase, radiatoare, capacele si toate chestiile posibile 🙂

    • Chestie de conceptie. Unii prefera butoiasele pe afara, altii le inglobeaza…nu-i mare lucru.

    • Pai daca te uiti la un Abrams M1 ai sa vezi ca si aia au tot felul de chestii pe afara, ba chiar in partea din spate a turelei exista un cage armour in care se pun tot elul de scule si alte chestii. Nu are sens ca sa le pui in interior cand majoritatea chestiilor le folosesti in exterior la depanare. Apoi mai este si chestie de concept, tancurile si TAB-urile sovietice aveau toate chestiile pe afara „atarnate”.

    • intotdeauna e preferabil sa stea afara
      au un rol de protectie la fel cum cutiile cu scule amplasate pe laterale la tancuri il au
      dupa aia e preferabil sa nu ai multe corpuri ce se pot pune in miscare inauntru in caz de lovire a masinii

    • oricum in caz de aplicare blindaj suplimentar ,partial din ele vor fi acoperite

    • Butoiasele sunt butelii de stins incendiu la roti, instalatie SAGEMsi radiatoarele pe care le vezi pe stg. sunt condensatoarele AC.
      .

  13. Ok, inteleg ca nu se poate din motive obiective.

    Voi ati putea gazdui sub blogul vostru niste pagini de prezentare cu produsele celor de la Moreni? Mai exact puteti uploada pe site-ul vostru fisiere html, js, css ?! Unde am putea face si traducerea in engleza + pdf-uri tehnice. Si in timp daca exista alti sustinatori poate il mutam pe un domeniu separat.

    Pozele de mai sus sunt facute de voi sau le-ati primit de la Renault Trucks. Daca mai mergeti pe la Expomil incercati sa faceti niste poze de calitate la Saur2 ca nu se stie cand o sa mai avem alte ocazii…

    • Pozele sunt facute de mine cu cat de mult talent am putut. Poze cu SAUR 2 am o gramada, inclusiv imagini de la testele de fabrica si pot face oricand o alta gramada.
      Referitor la intrebarile tale despre blog…nu stiu, insa ma voi interesa, doar ca in acest moment RoMilitary.ro merge la limita de sus a servarului si orice incarcare suplimentara ar putea duce la o crestere a traficului mai repede decat sunt eu pregatiti sa suport. Stiu ca pare hilar dar acum nu as dori ca traficul/numarul de cititori sa creasca ! 🙂
      O varianta ar fi sa facem efectiv un nou site pe WP, site care sa fie cuplat in mod direct la RoMilitary extrem de vizibil. sau putem sa-l facem direct pe .Ro, pretul fiind destul de modest, cateva zeci de euro, ro-ul si gazduirea cam la fel.
      Daca este vorbim pe mail amanuntele, fiecare cu ce poate ca intre, dar te rog, cand imi trimit un mail, scrie si nike-ul de pe blog, pt ca efectiv nu am de unde sa stiu cu cine vorbesc. 🙂 Cred ca WP ar fi perfect in acest moment.

  14. @George

    Sau fa un cont Paypal si mai aruncam cate ceva din cand in cand pe acolo pentru ce crezi tu ca ar fi nevoie 🙂

  15. @Stelian&Marius
    Ce v-oti mai fi plangand de vopseaua aia de pe SAUR cand oamenii aia parca l-au construit pe banii lor…nu stiu daca realizati ce inseamna asta…
    Rahatii de la „armata” si de la guvern parca nu le-au dat un leu…

    In rest se roaga de „armata” sa-l ia sa-l testeze si aia nu stiu cum sa se fereasca de parca ar fi lepros…

    Asa ca SAUR2 baieti, asa cum e el vopsit sub standardele lui Stelian, admirati-l ca e frumos. E facut la Moreni, probabil ultima lor zvacnire…

    „Armata” n-o sa-l cumpere, ca in mod sigur au antamat alte contracte in afara, cu cheltuieli de consultanta incluse, basically SPAGA.

    Expomil e o oglinga a situatiei actuale, cine dracu sa aduca ce echipamente daca la noi nu se cumpara nimic pana cel putin in 2022.

    Ce vreti sa vedeti la ExpoMil, niste Gripen NG? Niste Leopard2 A7?

    La noi niste jeepuri si niste utilitare pt dezapezire sunt maximul de achizitii…

    Inca le mai platesc salariile. Cat or mai avea de unde…

    • Se roaga sa-l dea armatei gratis in probe inca de la inceputul verii, iar SAUR 2 este construit intradevar din banii lor de salarii! Au acceptat sa-si scada veniturile pentru a construi un TAB absolut decent, sa aiba si ei unde muncii… Din pacate nu sunt deloc apreciati pentru asta, poate daca taiau uzina si-o praduiau la fiare vechi pareau mai simpatici protipendadei noastre dambovitene.

  16. Din pacate i-ar opri inainte sa iasa din fabrica insa ar merita sa lase unul direct pe strada Izvor nr 110(dupa noua numerotare) vopsit in mov(prietenii stiu de ce) si un mare dildo deasupra, ca omagiu celor ce, prin daruirea de munca, bani si eforturi supraomenesti de catre conducatori acestei natii si incercarii de inzestrare a armatei romane cu tehnica ultramoderna pentru apararea pamantului romanesc. Eventual dildo-ul sa fie roscovan sau negru. Prietenii stiu iar de ce!
    Maktub!

  17. Se pare ca existenta Saur creat din banii angajatilor deranjeaza, mai ales ca probabil sunt pregatite achizitii din alte surse.

    Saur2 e ca un copil din flori, nedorit de nimeni, un demonstrator care arata ca Moreni inca poate realiza produse competitive, desi statul si MAPN i-au tot pus bete in roate in ultimii 15 ani.

  18. Costa mult un Saur d’asta? Daca ferari nu imi permit poate ma aleg cu un Saur2 ca si asa se preconizeaza un zombie apocalise.

  19. Nivelul de protecţie 2 b este prea mic pentru un vehicul de 18 tone, dar experienţa celor de la Moreni trebuie neapărat valorificată. Este important să producem în ţară armament de calitate în cantităţi suficiente încât să doteze unităţile şi să completeze pierderile în luptă. Războiul se câştigă în fabrică. URSS a câştigat al doilea război mondial când a reuşit să transfere 1500 fabrici dincolo de Urali în ciuda superiorităţii Luftfwaffe

  20. Este bine ca mai avem un subiect „palpabil” de comentat si comparat.Chiar daca problema vopselei pare deosebit de importanta ,ceea ce,desigur , e o simpla divesiune,faptul ca exista dupa atati ani SAUR 2 demonstreza ca mai poate rasari cate o „floare firava” pe mormantul industriei nationale. Restructurarea acesteia -despre care se vorbeste atat de mult dar se face condamnabil de putin (vezi amanarea discutarii Strategiei privind industria de SECURITATE nationala) poate ajuta aparitia unor astfel de noi „flori rare”, sau sa le usuce definitiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *