EADS revine in lupta pentru India

Ian King directorul executiv al EADS declara:  “I will be discussing with our partners what we do next. In my view, all options are on the table”, referindu-se la discutile ce vor fi angajate cu partenerii din Germania, Italia si Spania. Ian King se refera la incercarea de a micsora pretul aparatului sau, Eurofighter Typhoon, in incercarea de recupera contractul cu India.

Financial Times descrie uluirea industriei britanice, si in general al partenerilor din EADS, la aflarea vestii ca Rafale a castigat! Ei considerau ca tehnologia disponibila pentru Typhoon este mai noua, mai moderna si usor upgrad-abila an de an si de asemenea faptul ca apartul francez nu avea nici un contract de vanzare in afara Frantei, era considerat ca fiind o piatra de moara aproape insurmontabila pentru francezi.

In acelasi timp, analistii,din industria aeronautica militara, comenteaza ca avantajul tehnologic oferit de EADS a fost depasit, atat de pretul mai mic al francezilor, cat si de disponibilitatea lor de a face un transfer tehnologic mai substantial.

Si cam toti cei chestionati,  sunt de acord ca India a cautat, prin acest contract, nu atat cel mai performant aparat disponibil acum pe piata, ci pe cel care oferea accesul, cat mai larg, la tehnologie de ultima ora si armament de ultima generatie. De asemenea India ar fi cerut libertatea de a integra pe viitorul avion tot ceea ce cred ei de cuvinta. Ori aici ajungem la coduri sursa si la principala problema avuta de americanii in India, explicandu-se astfel iesirea prematura a celor doua avioane americane(F-16 si F/A-18) din competitie.

Asadar Dassault nu ar trebui sa se bucure prea mult…inca! EADS pregateste un contraatac masiv sustinut fiind de patru dintre cele mai puternice tari europene. Deocamdata EF-ul isi alege armele, isi lustruieste armura si apoi…Rafale poate ca va castiga totusi, dar sa nu cumva sa aiba o victorie a la Pirus! Ca apoi vine Brazilie, Emiratele Unite, si fereasca Dumnezeu! Din astfel de succes in alt astfel de succes, faliment scrie pe ei!

 

Sursa: Financial Times

 

10 comentarii:

  1. …va rog sa ma desteptati si pe mine sa nu mor prost-ce e acela cod sursa ????
    multumesc.

    • In principiu sunt niste coduri de acces pentru programele de avionica si armament ale respectivului avion. Orice modificare de parametri de zbor, de integrare de noi arme si deci noi programe in avionica a avionului, nu se pot face fara sa ai acces la programul/programele principale. Ca un fel de BIOS sau setarile la Windows!
      Fara a avea aceste coduri sursa, pt orice arma noua, radar, etc, ai nevoie sa vina fabricantul si mai ales sa fie de acord cu ceea ce vrei tu sa faci. Esti dependent adica de tara exportatoare.

      • Este acel ceva, pentru care Israel si SUA s-au ciondanit mult, pentru fiecare tip de avion american intrat in inzestrarea IAF, ultimul caz fiind F35.

  2. este acel ceva pe care l-a scos turcia de pe avioanele f16

  3. eu cred ca sunt certuri si suspiciuni intre partenerii EF. EADS detine un pachet de 46 la suta din Dassault, care produce Rafale. Asa ca oricum nu au pierdut in India, vor face profit acolo – chiar ma mir ca a fost concernul germano-francez cel care a reprezentat concernul Eurofighter acolo – stiu ca in ultimul moment englezii au dorit ei sa intre primii, insa nemtii i-au refuzat.

    Daca insa indienii iau Typhoon, EADS castiga ceva mai mult ca valoare, eu nu cred ca au tradat – dar e posibil sa nu fi fost super motivati sa lase la pret – englezii si italienii ar fi fost mult mai motivati.

    Insa vom vedea ce va alege India – deocamdata au selectat Rafale ca prima optiune, insa nu au inceput negocierile cu francezii si nu e exclus sa iasa altceva pana la urma daca nu se inteleg. Nu ar fi prima data cand indienii dau contractul la L2 (adica ofertei care se claseaza pe locul 2) daca nu se inteleg cu L1.

  4. poate ca suna rasist, dar daca indienii sar de la Rafale la Typhoon si schimba optiunile dupa cum bate vantul, atunci sunt niste tigani…

    • Nu neapărat. Au ales un cîștigător dar trebuie să negocieze termenii contractului. Și abia acum pot să apară surprize. În sensul că francezii să o dea cotită cu unele elemente din ofertă. e posibil să fi mers cu un preț mai mic decît concurența ca să cîștige licitația și apoi să încerce să tragă la contract ca să iasă la bani.

      P.S. dacă stai să te gîndești Rafale și Eurofighter au origini comune

      • Si nu stiu daca si sistemele de sub pielea aparatelor nu sunt destul de comune, sistemul Spectra de pe Rafale are o comonalitate foarte mare cu sistemul DASS de pe Typhoon in plus cred ca intr-o lupta aeriana intre cele 2 avioane elementul decisiv ar fi pilotul, asa ca pentru mine Rafale si fratele sau Typhoon sunt cam 2 fete ale aceleiasi medalii.

  5. Ian King este CEO. BAE SYSTEMS. Pt conformitate . De altfel a fost o mare eroare ca In India consortiul EF sa fie coordonat de către Cassidian si nu BAE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *