Gripen NG

Fortele Aeriene Seudeze au anuntat oficial, la sfarsitul lunii martie, ca au nevoie de cel putin 60 de aparate Gripen NG. In prezent Suedia opereaza in jur de 120 de avioane multirol Gripen. Varianta NG este in esenta un Gripen tunat, avand o mai mare capacitate de transport armament, peste patru tone, este un aparat ceva mai greu decat varianta C/D, in jur de 16 tone, are o avionica mai performanta, iar varianta cu dubla comanda va avea capacitati sporite de atac la sol si razboi electronic.

 

 

 

 

 

Costul estimat al celor 60 de avioane Gripen NG este de 5 miliarde de euro, in conditiile in care Suedia are deja infrastructura si este obisnuita sa opereze Gripen.

In acest moment Saab-ul are deja in derulare programe de upgrad-are ale variantei C/D, care constau in alimentarea in aer a aparatelor, inbunatatirea avionicii si cresterea capacitatii de atac la sol.

Desi Suedia are si ea reduceri bugetare pe aparare, dezvoltarea variantei Gripen N/G este esentiala pentru industria locala, iar in urma castigarii contractului cu Elvetia, pentru livrarea a 22 de aparate, programul N/G este ceva mai sustenabil. Saab-ul spera in continuare in Brazilia, dup ace ratat mega-contractul din India.

 

 

Sursa: strategypage

Foto: forum.keypublishing

 

 

 

19 comentarii:

  1. Daca ar mai gasi cumparatori poate ar fi ceva mai ieftine !

  2. oameni chibzuiti suedezii, au o cale de dezvoltare a industriei si armatei impreuna.

    la noi nu se vede chestia asta – industria nationala nu e bagata in seama – Avioane Craiova e in somaj, Moreniul cam la fel, Mizilul, industria de aparare e pusa pe butuci, cu exceptia unor firme care fac uniforme pentru export si a Cugirului care mai vinde AKM-uri.

    • Nu-i bai, romanii prefera agenti mossad sa le conduca si sa le vanda tot din tara…
      Hai sa protestam pasnic ca suntem europeni ce dracu…dam flori la militie, cliseu americanesc, afisuri „iubesc democratia” si alte gunoaie de genu, aplauze va rog, apropo sa se duca dracu mapn si roarmymedia, ma rog de ei sa imi trimita video si nici macar nu raspund, inchid youtube, blog si pe masa, de azi o sa postez sub alt nume.

    • Se inchide si sectia de vagoane de la Electroputere Craiova: Din bine in mai bine

  3. Cu alte cuvinte, Gripen NG n-a zburat inca, sint foarte putini operatori, costuri mari, panoplia de arme e relativ limitata. Si asta e un pas inainte fata de C/D. Eu tot nu inteleg, de ce vor unii sa-l cumparam? Ca sa-i sponsorizam pe suedezi?

    • Hai nu ma nebuni cu panoplia de arme, si cu costurile ca nu prea se pupa cu realitatea ceea ce afirmi tu!

    • Deci: 60 la suedezi, 22 la elvetieni. Atit despre Gripen NG. Daca o parte din costuri sint transferate asupra celor 180 de Gripen A/B si C/D care sint deja construite, rezulta ca intregul program trebuie amortizat din 250 avioane… Cit despre capabilitatile C/D, e clar: nu prea poate ataca la sol. Cine-l ia trebuie sa-si cumpere si elicoptere antitanc sau avioane de atac la sol. Si asta in conditiile in care nu are nici avion de dominatie aeriana (C/D e multirol, care nici la sol nu poate, nici de vinatoare ca lumea nu e).

      Partea nasoala insa e numarul foarte mic de aparate. Daca ai nevoie de intariri, nu exista pe piata nimic care sa sa poata fi cumparat urgent. Piese de schimb, avionica, etc.? Doar un producator. Nu se mai fac upgradeuri pentru C/D, iar NG, vezi si tu ca vor fi sub 100 bucati. Cum sa te poti baza pe asa ceva?

      Cit despre offset, e o gluma buna. Din cite stiu cu exceptia Indiei offsetul e doar o chestie care indulceste pilula, ca doar n-o sa se apuce suedezii sau americanii sa produca avioane in Ro, doar din cauza ca am cumparat 24 bucati. Pe hirtie lucrurile s-ar putea aranja, dar nu stiu daca o sa-ti convina ca suedezii sa spuna ca vopsitul uni aparat in Ro costa milioane de dolari, ca sa se echilibreze cheltuielile. In cazul Indiei (Rafale) offsetul e in tehnologie nucleara.

      Din cite ma prind eu adevaratele motivatii ale sustinatorilor Gripen sint doua. Una e un antiamericanism mai mult sau mai putin subtil. Multi nu suporta ideea de superputere unica si-si imagineaza tot soiul de alternative. Din pacate, insa, lumea e asa cum e si e probabil mult mai bine decit sa ai o alternativa sovietica sau chineza. Un al doilea motiv e legat de faptul ca multi romani sint saraci, dar fuduli. Ii deranjeaza ideea de avion second hand. Nu inteleg ca avioanele nu sint masini, ca rostul avionului nu e sa te dai mare in fata vecinilor, ca rezerva functionala si armamentul sint mai importante decit virsta aparatului. Daca te uiti pe strada cine are hainele cu etichete de firma la vedere? Cei crescuti saraci, care acum vor sa para instariti. Asa si cei cu Gripen. Nu stiu ei exact care-i problema cu F16, da-i deranjeaza ideea de sh. Foarte bine. Garda Nationala din USA nu mai „doneaza” avioanele, prefera sa le mentina, sa le extinda rezerva de zbor si sa le utilizeze. In curind singurele F16 sh care vor mai fi disponibile vor fi cu adevarat jafuri.

      • sigur ca C/D poate ataca la sol, nu stiu de unde ai scos asta.

        faptul ca unele tari si le-au configurat doar pentru politie aeriana nu inseamna ca Gripen nu ataca la sol – e vorba de bani, iar unii nu si-au comandat armament de atac la sol ca sa faca economii.

        probabil ca nici Romania nu ar lua in primii ani decat armamentul pentru politie aeriana – indiferent ce avion ar lua – nu vad ca am avea bani pentru lucruri care nu sunt absolut necesare imediat.

  4. Domnilor, treaba asta cu Gripenu’, ca este el C sau NG, pentru Romania, e moarta de demult.
    Ca sa ma pastrez strict la nivelul de fantezie eu zic ca pt Romania ar fi bune 24 „simple” Kfir C 10 si 6 „duble”TC2 . Garantat asta ar „pune gheata la inima” multora dintre vecini

  5. Basescu pare ca in fine se intereseaza si de locurile de munca – iar Gripen vine cu offset – 10.000 de locuri de munca create, investitii directe, banii care raman in tara, in loc de 10.000 de pierdute daca dam banii americanilor si pleaca banii, iar noi ne alegem cu o achizitie impovaratoare pe termen scurt si mediu (ca pe termen lung nu se pune, dat fiind ca sunt avioane vechi).

    Preşedintele Traian Băsescu a declarat, marţi, că România nu mai are resurse pentru crearea de locuri de muncă decât dacă priveşte cu responsabilitate spre reluarea unor activităţi de minerit.

    http://www.realitatea.net/basescu-vrea-aviz-pentru-rosia-montana-nu-mai-avem-resurse-pentru-locuri-de-munca_931894.html#ixzz1rhTgNsU5

    • Asa cred si eu. Tot tambalaul are un …adrisant cunoscut: Rosia Montana Gold Corporatoin! Nenorocitul nu se gandea la posibilele investiti reale ale celor de la Saab, ci la investiti de tip Africa in minerit…

  6. Normal că a declarat asta. Îl presează băieții care l-au plătit pentru Roșia Montană și restul de proiecte controversate, că vin alegerile și se schimbă guvernul și ăia trebuie să bage iar adînc mîna în buzunar ca să-i cumpere și pe ăia noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *