Hermes Starliner

Sau cum e cand Hermes 900 are copii in civilie… moasele de la Elbit se ocupa de noul nascut:

Despre licitatia noastra anulata si Hermes 450/Watchkeeper, numai de bine!

Se pare ca se doreste o reluare a licitatiei, ca deh, presiunea e mare… dar si timp e berechet!

22 de comentarii:

  1. Chiar interesant ! Cu alte cuvinte ar putea fi achizitionate initial de pompieri , smurd , agricultori padurari si daca cererea ar fi suficienta poate chiar am putea lua o licenta pt. a-l fabrica in tara …”if iu knou uat aI miin ”…pare destul de asemanator cu varianta militara …

  2. Las articolul cu arme românești și bulgărești la ucrainieni aici

    https://panorama.ro/arme-ucraina-romania-obuze-stricate-bulgaria/

    1
  3. Deci pana la urma sa anulat licitația, mama lor de ” responsabili”…. La cât de versatila e modelu asta e și păcat sa nu cumpere direct licență și în parteneriat cu producătoru sa le facă pe aici pe la noi gen Craiova sau Bacău și de ce nu modelu asta sa fie un start de proiectare și dezvoltare pe viitor

    1
    • licitatia nu e pentru asta ci pentru clasa lui Hermes450.
      Se pare ca se va relua, nu se stie in ce forma…

      2
      • Salut!
        Dar care a fost motivul de au anulat licitatia?
        Au cerut ai nostrii ceva stupid iar astia nu aveau cum sa ofere? Cam asa banuiesc ca s-a intimpla. Defapt asa se intimpla mai mereu la noi.

        2
      • Stiu pentru ce clasa era licitatia , ce motiv au avut de au anulato ,ca sa o reia iar ,era unu manjit pana la coate sau ?

        • am avut articol aici despre motivul anularii: incompatibilitatea solutiei propuse de ofertant cu cerinta MApN, care era o cerinta invechita si copiata de la Watchkeeper de acum 15 ani
          https://www.rumaniamilitary.ro/anularea-licitatiei-pentru-drone
          «MApN solicita standardele STANAG 4660 și 7085 pentru diferite tipuri de comunicații, număr de legături de date ale dronei și posibilitatea ca drona să poată fi controlată direct de o terță parte prin comunicații criptate. » Aceasta corespundea carnetului de sarcini al primului model de UAV Watchkeeper cu care s-au inzestrat fortele armate ale Marii Britanii, iar standardul respectiv este considerat invechit. In locul respectivului, producatorul a incercat sa oferteze o solutie pe norma STANAG 4586, considerata echivalenta. » . Sau aproape
          Responsabilii din MApN nu au fost de acord cu solutia propusa pentru echivalarea in carnetul de sarcini a cerintei, ceea ce a dus in final la anularea licitatiei. Soutia oferita prin norma STANAG4586 pare sa se refera la compatibilizarea comunicatiilor intre statiile de baza pentru a putea interopera, pe cand cerinta initiala insemna compatibilizarea completa a comunicatiilor intre statiile de baza si UAV-urile britanice si romanesti.

          1
  4. Italienii folosesc drone civile atât la pompieri cât și la operații de salvare în munți, inundații.
    Deoarece se obțin informații cruciale , in timp real și permit o organizare eficienta a misiunilor.
    In timp real se știe unde sunt probleme , supraviețuitori.
    Doar de ceva ani utilizează aceste drone. Culmea , la pompieri au văzut cu drona și cretinii care dădeau foc vegetației. Au timp acum sa reflecte în pușcărie. ??

    PS.
    Eu as vrea să citesc că România are la MN tot timpul o drona de supraveghere în zbor.
    Fie ea și Hermes 900 și prin rotație.
    Nici o speranță.
    E pace și liniște la marea asta. ☹️☹️

    6
  5. Mi-a placut prezentarea, simpla, sincera, fara exagerari spre deosebire de cea cu Mojave, care putea sa fie si invizibil si sa decoleze pe drumuri forestiere.

    Ce e interesant e ca la o anumita clasa de drone se impune o anumita configuratie, motor in spate, logic, fata e ocupata cu radare si senzori, deci elice in spate, anvergura gen planor, desigur, pt viteza aterizare, decolare mica si mai ales pt cresterea andurantei si tren cocotat, pt a avea suficienta garda la sol la elice. E pe undeva ca la automobile, la o anumita clasa aproape ca le confunzi.

    9
  6. https://threod.com/products/stream-c-vtol/
    nu cred ca sunt off topic , pentru ce ne trebuie pentru supraveghere sisteme foarte scumpe , aceste sisteme de supraveghere sunt mult mai practice , maxim in aer pot sta 10 ore , 150km raza maxima , 5000 de metri plafon maxim , nu sunt foarte scumpe in acelasi timp eu as vrea o firma romaneasca sa produca astfel de drone , preluare de solutie sau chiar dezvoltare proprie.
    cred ca ar fi foarte utile in toate domeniile militar sau civil , aplicatii de toate genurie si pentru toate nevoile
    oare aceste soluții dezvoltate local, nu ar acoperi necesarul de supraveghere teritoriala ?

    2
    • Da, sunt de acord ca ar trebui cautata posibilitatea de a fi fabricate in tara.
      Avantajul sistemului ar fi ca are posibilitatea de Vtol. Marele dezavantaj ca are posibilitati mici de instalare senzori, de ex. radar. Ce senzori sunt necesari nu poate stabili decit armata!

      2
  7. Stau si ma intreb, ce alternativa avem la Hermes 450 pentru clasa respectiva? Ca nu prea gasesc pe specificatiile noastre..

    1
    • La limita de jos, la +200kg era fie Shadow 600 modernizat sau RQ-7B V2 Block III fie urmasul lui Shadow, Nightwarden:
      https://www.rumaniamilitary.ro/textron-shadow-600-si-nightwarden
      „M2, care se bucura de anvergura extinsa la 7,6 metri si fuselaj modificat pentru a gazdui un motor mai puternic Lycoming cu 3 cilindri si 60Cp. Noul UAS are 54 de kg in plus, ajungand la o masa maxima de 330kg, si o anduranta de 16 ore si plafon de zbor de pana la 6,1 km.”
      Nightwarden TUAS are o raza de actiune de 1100 km asistata de comunicatie prin satelit, o viteza maxima de 170 km/h si o anduranta de 15-18 ore (cu rezervor auxiliar). UAS-ul are un plafon maxim de zbor de 4900 m, cu o masa maxima la decolare de 340 kg si cu o magazie cu capacitate duala de sarcina utila cumulata de 59 kg.
      Familia Shadow poate fi echipata si cu armament usor, cum e cazul bombitelor FreeFall LMM (Martlet), iar Nightwarden este dimensionat si pentru echiparea cu Hellfire.

      Putin mai sus e Bayraktar…

      Mai era SAGEM Patroller, la 1 tona:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Safran_Patroller

      Amu’, cu specificatiile date, alternativele sunt foarte restranse, niciunul din astea de mai sus nu se incadreaza.

      2
  8. What causes this technical requirements:- do you have operating experience? More efficient – „from less to more”. IMHO. Regards…

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *