In Australia AH-64 E Guardian a castigat

Competitia australiana LAND 4503 are un castigator. Boeing cu AH-64E Guardian a castigat in dauna Bell cu AH-1Z Viper si Airbus cu Tiger in varianta modernizata.

Apacheul celor de la Boeing va inlocui in Australia Tiger de la Airbus ca elicopter de recunoastere si atac.

In etapa finala a competitiei s-au confruntat doar americanii, pentru ca AIRBUS cu Tiger a fost eliminata in octombrie 2019.

Planul prevede ca primele aparate Apache Guardian sa ajunga in Australia in 2025 si sa inlocuiasca elicopterele Tiger, urmand ca AH-64 E sa devina complet operational in 2028.

29 de aparate vor fi achizitionate, adica doua escadrile a cate 12 aparate si cinci elicoptere pentru pregatirea pilotilor..

Poate va intrebati de ce-si inlocuiesc australienii Tigrii? Mai ales ca aparatele europene au o resursa de zbor de 8000 de ore din care au consumat pana acum un pic peste doua mii. Ei bine, programul Tiger a avut multe probleme in Tara Cangurilor. Intr-un raport din 2016 autoritatile au declarat ca rata de disponibilitate a flotei de elicoptere Tiger este una cu totul neacceptabila, in 2015, doar 3,5 elicoptere erau gata de zbor, dintr-un total de 16 aparate. Mai multe amanunte puteti citi AICI.

Desi era de asteptat ca din 16 aparate aflate la dispozitie, 12 bucati sa fie operationale.

In cadrul aceluiasi raport au fost identificate 76 de deficiente, din care 60 erau catalogate ca fiind “critice”.

Sunt probleme care tin de capacitatea de lupta a aeronavelor, sistemul de comunicatii in retea, intretinerea, toate acestea facand din Tiger un elicopter care nu-si poate indeplini misiunile de lupta.

AIRBUS a recunoscut ca sunt probleme dar a incercat sa-si mentina flota in viata oferind diverse programe de modernizare a aparatelor, incluzand aici LINK 16, un sistem de razboi electronic performant etc, necazul este ca elicopterele Tiger nu mai sunt in productie.

Australia  dorea 29 de aparate, iar oferta AIRBUS a fost de modernizare a celor 22 de Tiger aflate deja in exploatare plus livrarea a sapte aparate H145M.

 

GeorgeGMT

29 de comentarii:

  1. Au dat-o rau in bara frantuzii cu Tiger-ul asta!

    3
  2. Pe scurt australienii și-au luat o mare țeapă cu Tiger și acum iau ceva ce trebuie. (aviz amatorilor de F35 care încă nu s-a descotorosit de diverse probleme)

    8
    • Trimite degrabă “avizul” la UAE ?

      2
    • Nu compara mere cu pere. Marimea proiectului F-35 nu se poate compara cu Tigerul.
      F-35 se fabrica in mii de exemplare si e si normal sa aiba probleme care in timp se vor rezolva.
      Romania are nevoie de un avion pt supremație aeriana. Iar aparatul in sine se foloseste in combinație cu diferite alte arme. Si acest aspect este unul f important.
      Daca nu investim in armata noastra, in final vom finanța altă armată.

      10
      • Ideea este ca Romania nu-si permite sa cumpere echipamente (care mai sunt si foarte scumpe) care sa dea chix.

        F-16 e o platforma matura si inca merge bine (in ciuda unora care spun ca alea de le avem sunt niste vechituri… N-or fi ele Vipere dar nici MiG 21 nu sunt…)
        Patriot e o platforma matura care va mai fi folosita ceva decenii de acum incolo si inca se face cercetare si dezvoltare pe ea.
        HiMARS e o platforma mai noua dar care pana acum a fost folosita cu succes si nu a avut probleme. De asemenea o sa fie in uz multe decenii de acum incolo si in cativa ani o sa poata lansa si rachete AA si AN ceea ce e un lucru foarte practic.

        Daca o sa luam vreodata F-35 sper sa fie abia peste cativa ani cand o sa fie o platforma mai de Doamne Ajuta! Ora aia de zbor care e abia pe la 35-40 de mii de dolari (desi trebuia sa scada pe la 25-27 parca) nu ne ajuta deloc intr-o situatie de razboi. Altii au fie banii fie pozitionarea geografica pentru a se feri de pericole. Noi nu avem nici-nici. (inca)

        Airbus e producator OK dar cu Tiger au dat o teapa celor ce au cumparat elicopterul. Cam cum au facut si cu NH90 dar ala incet incet parca devine ce trebuia sa fie de la bun inceput.

        7
    • Salut. Eu sincer nu cred că în următorii 4 anii vom achiziționa o escadrilă de F16 ,poate va fi dat drumul construcției corvetelor deși am îndoieli , cred că în contextul acesta când toții bugetarii ies in stradă și cu pandemia asta e greu. Cât despre elicoptere doar pe hârtie .Sunt curios până la urmă cum va fi cu elicopterule MAI ori iau 4 minimul ori maxim 12 dar să vedem dacă nu se vor duce toții banii spre salariile ,pensii,ajutoare sociale.

      2
  3. Salut.Probabil frantuzi au venit cu pretul cel mai mic,rezultatu o mare teapa pentru canguri si o figura foarte urata pentru galici deci e adevarat ca trebuie sa te uiti si la pret dar trebuie sa fi cu un ochi si pe calitatea produsului.

    2
  4. Nu am înțeles ce a lipsit Tiger să fie un vânător bun. De ce nu au reușit europenii? Ce trebuiau să facă și nu nu au putut sau nu au vrut?

    • Tiger ala de la canguri e o varianta mai custom asa. Din ce am inteles are multe chestii cerute special de australieni care nu exista pe varianta standard sau are cu totul alte componente. Ca drept dovada ca Francezii nu au prea mare stres cu varianta lor.

    • A postat @GMT link in articol cu raportul din 2016, e cam jale ce scrie acolo, ori cangurii sunt al dreaq de pretentiosi or europenii detinatori ai felinei se multumesc cu putin. Uitandu-ma si pe felul in care au adaptat NASAMS-ul loco inclin sa cred ca este o combinatie intre cele 2.

      1
  5. Pe cati bani oare? Din cate stiu sare bine de suta de milioane unu.

  6. unii nu au înțeles că pe felia lui nu are concurent in lumea civilizată.

    2
  7. „Poate va intrebati de ce-si inlocuiesc australienii Tigrii?”

    Nu. Chiar nu ne intrebam.

    3
  8. Până ajungem să alegem ca australienii, noi avem de rezolvat alte dileme: ce le dăm răcanilor – conserve de pate de Mediaș sau de Sibiu, cff de Timișoara sau de Sfântu…

    2
    • plus bocanci, ranite, veste si hanorace, protectie, kit de supravietuire, comunicatii la nivelul trupei… apoi arma de asalt si alte sisteme de arme portabile, mobilitatea (vehicule 4×4, etc), senzori (radare/flir portabile, sisteme de termoviziune/Felin, UGV/UAS, munitii inteligente).
      Si abia apoi restul 🙂

      8
  9. Tigre nu-și merită numele. Poate, dacă tot vrea felină, sa-i spună Miaunel cel mult.

    3
  10. Acum sunt tare curios daca vor fi inlocuite si pensionate sau o sa gaseasca un rol si la Tiger in Armata Australiana – am mai citit si voci din Franta cum ca poate ar fi bine sa lecumpere ei avand in vedere ca airframe-urile sunt noi deoarece nu au suficiente bucati.
    Probabil asta are de -a face cu disponibilitatea de misiune a flotei un indice care conteaza mult mai mult la o forta aeriana medie sau mica si mult mai putin in cazul USA / Rusia/ China.
    Ce am mai citit este ca Tiger-ul desi are raza mai mare de actiune si pe hartie are un cost mai mic al orei de zbor in practica costul orei de zbor este mai ridicat comparabil cu datele de la AH 64E Apache si din cauza ca se defecteaza mai des decat era de asteptat nu ai prctic niciun avanataj sa il exploatezi.
    Apoi AH 64E Apache are viitorul previzibil in fata cu modificari si MLU programte de US Army pe cand la Tiger risti sa fii singur atunci cand vrei sa implementezi schimbari majore.
    Aici eu spun ca a contat ernorm si relatia privilegiata intre USA si Australia si faptul ca acum cu o China tot mai puternica vor sa stranga randurile cu principalul aliat din zona.
    Sunt curios totodata de miscarea Japoniei – daca o sa mai fabrice varianta lor de AH 64 Apache sau o sa cumpere exact acelasi model.

    3
  11. Tigre pot sa le foloseasca la salvare si transport pe coasta, le mai surubaresc putin, le scot armamentul si aia e. Asta daca e viabil economic, altfel mai bine le vinzi si incerci sa iei un pret cit mai bun.
    Si la noi as merge pe viper si/sau apache …
    In rest, vorba lui Marius Z, mai intii bocanci, tinuta, ranite, arme, pistoale, – echipament – si vehicule de transport, cu ceva rachete AA si AT – cite 2 de fiecare, sa fie – pe ele, just in case.
    Si integrare intre arme, comunicatii, etc … ca stam rau de tot … tot cu telef. de campanie cu fir ….
    Pentru relieful nostru, elicopterele sint ideale, pentru cover, atac, recunoastere, etc …
    Noi ar trebui sa fim f. mobili, sa putem ajunge oriunde orcind – in RO vorbesc. Elasticitate, modularitate si echipament modern, asta ne trebuie. A trecut timpul marilor unitati de blindate, care necesita un lant de aprovizionare si logistica imens, pararea mea. Noi trebuie sa avem o doctrina defensiva, ca nu ne apucam sa ne atacam vecinii…

    1

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *