LCS Freedom Class – upgrade 2020

Desi unele upgrade-uri si adaugari de  capacitati au fost facute de niste ani, cum ar fi NSM (deocamdata „standalone”, urmand a fi complet integrata), sa auzim ce are omul, Joe di Pietro – vice president general manager Lockheed Martin, de spus despre „lethality upgrade” al LCS: Phase One.

De retinut si VLS-urile cocotate pe hangar…

Orizont modernizare: 2023 – 2026.

 

Pe de alta parte, U.S. Navy vrea sa retraga primele 4 LCS-uri: primele doua ale Freedom Class, respectiv ale Independence Class. Desi inca relativ noi (introduse in uz intre 2008-2014), aceste nave de inceput de serie au acumulat atatea probleme incat repararea si modernizarea lor a devenit nerentabila.

NSM LCS

Modulele de lupta –  pachetul SuW (Sursa: navalnews)

In cadrul analizei din 2019 a biroului „Pentagon Operational Test & Evaluation”, se arata ca aceste nave au capacitati de autoaparare antiracheta limitate si s-a renuntat la evaluarea capacitatilor operationale antiaeriene in configuratia curenta, acceptandu-se continuarea serviciului cu un sistem netestat complet.

Programul s-a dovedit prea complex din punctul de vederea a modularitatii – capacitatea de a interschimba in port pachete de module cu misiuni anti-nava, anti-submarin sau anti-mina – ceea ce a dus la depasiri semnificative de costuri fara rezultate acceptabile pentru utilizator.

 

Marius Zgureanu

 

Citeste si:

https://www.rumaniamilitary.ro/buletin-naval-nsm-si-lcs

.

30 de comentarii:

  1. „Stealty” Freedom-class are atat de multe brizbrizuri iesite in relief incat ar trebui poreclita Hellraiser..

    1
  2. Pt cine nu stie, Romaniei i-au fost oferite patru nave, Freedom-class cred. O delegatie a marinei mergand in SUA sa vada ce si cum. Nu stiu cat de serioasa era intentia, cert este ca marina nu le-a vrut.

    5
    • Unicul lucru care mi-a placut la LCS (atat Independence cat si Freedom): tonajul de 3500 la Freedom.
      Atat.

      Raman la parerea mea ca cele 20 000 de tone ale noastre (4 corvete de 2500 de tone si 2 fregate de 5000) sa fie o singura clasa de 6 fregate usoare de peste 3000 de tone (da stiu, pentru a mia oara…in genul lui Formidable class, 3200 tone).
      Indiferent daca respectivul contract ar fi de 6 bucati sau…de 4 cu posibilitatea a inca 2.

      1
    • Interesant, nu stiam asta. Totusi, as zice ca e bine ca le-am refuzat. La ce deplasament au, sunt jalnic de slab inarmate (ar fi facut pereche buna cu fregatele noastre, nimic de zis). Singura caracteristica care imi place la ele e viteza maxima. In rest, probabil ca acest lethality pack ne mai jumulea de niste milioane buna si abia atunci ar fi fost comparabile cu de au propus Damen sau NG. Numai sa porneasca naibi o data productia.

      Strict la subiect, eu mi-am mai spus parerea despre LCS-uri: nu sunt neaparat nave rele, dar au fost concepute intr-o perioada in care SUA se vedea ca unica putere martitima serioada, fara mari provocari. De ce au construit niste mini-fregate pentru niste roluri de vedete, Dumnezeu stie. Sper sa le iasa mai bine programul cu fregatele, si sa mai renunte naibi la prostia asta cu multi-rolul.

      3
  3. Absolut ridicol ca navele acestea se construiesc in continuare desi toata lumea stie ca sunt cvasi-inutile. O cheltuiala cum numai America isi permite

    2
  4. Asa se intampla cand te apuci sa construiesti nave fara sa-ti fie foarte clar la ce vrei sa le folosesti si ce capabilitati vrei sa aiba. Au vrut ceva pentru Golful Persic, un soi de vedeta rapida de patrulare care sa lupte cu barcile iraniene dar care sa ajunga prin forte proprii pana acolo, traversand singure Atlanticul.
    Ce-a iesit vedem cu totii. Si mai vedem cat de greu e sa adaugi capabilitati pe o plaforma existenta, chiar daca acea platforma are 40% spatii reconfigurabile.
    Freedom ar trebui sa faca ASW in zonele litorale cu trafic naval intens (deci mai degraba ar trebui sa vaneze SSK-uri decat SSN-uri) dar e o platforma capabila de +40 Nd, cu pump-jet. Nuts! 🙂
    Independence e trimaran, are un helipad enorm si se pare ca va face dragaj si lupta impotriva minelor. USMC se uita si ei cu jind la platforma, una care poate face prestatii pentru ei in spiritul noii strategii gandite de gen. Berger.
    Pana una alta, cred ca trimaranul si-a cam gasit menirea, ramane de vazut ce vor face cu Freedom, care momentan vaneaza traficanti de droguri, o sarcina specifica Garzii de Coasta, nu marinei.
    Bine ca nu le-am luat… ca nu-s tocmai potrivite pentru ce avem noi nevoie.
    P.S. Mie imi plac amandoua, arata bestial. 🙂
    P.P.S. La Freedom as pune lansatoare de torpile (asa, just in case) si acolo unde era Hellfire as pune CAMM. Sonar tractat, NSM, SEWIP, Nulka si iese ceva decent din ele.

    9
    • mai sunt si in doua modele pe aceeasi misiune colac peste pupaza

      • Da… 🙂 Pe vremea cand vroiau sa faca 50 ziceau ca de la barca „x” in sus reduc la un singur model, care urma sa fie ales dintre cele doua.
        Au schimbat de atatea ori proiectul asta ca nici ei nu mai stiu de ce le-au facut.

        • hai sa vedem ce fac cu fregatele

          • „La Freedom as pune lansatoare de torpile (asa, just in case) si acolo unde era Hellfire as pune CAMM.Sonar tractat, NSM, SEWIP, Nulka si iese ceva decent din ele.”

            Parca tu nu erai de acord cu inghesuitul armametului pe nave, ca ii schimba denumirea. Ce te-a facut sa iti schimbi parerea? 😉

            • Are 3000 + tone si 40% spatii reconfigurabile. Nu e un Saar de1200 tone.
              Chiar si asa Sewip e pus pe sponsoane (improvizatie). Singura necunoscuta ar fi torpilele, pen’ca Camm vine in locul Hellfire.
              In plus, au un agregat energetic care permite astfel de actualizari ca altfel nu-si permiteau sa bage laser pe ele…
              Nu mi-am schimbat parerea, navele ar trebui sa tina toate cele enumerate.
              P.S. Nebunie mi se pare sa cocoti 4 celule Vls acolo sus. Dar zice si omul ala in video ca au refacut calculele de stabilitate.

          • Pai ar trebui sa avem un anunt anul asta. Mi-as pune banii pe modelul spaniol pentru ca ala are deja Aegis.

            1
            • de acord tot pe fregata spaniola o vad si eu favorita.
              sunt curios cu ce model va veni huntington ingalls. stiu ca e un derivat dintr-un cutter. ei ar fi cam a doua optiune pur si simplu avand in vedere cine sunt in industrie si ca trebuie sa manance si ei niste contracte

              bath iron works are deja niste port-avioane de construit. arleigh burke le imparte intre biw si ingalls. ar putea sa mearga fregatele spre ingalls si din considerente de genul asta.

    • Eu zic ca cineva pasionat de Star Trek si-a indeplinit un vis cu Independence, iar Freedom pare o versiune la scara mare a navelor cu care se joaca adultii prin lacurile din parcuri.
      Parca vad ca vor parca niste Avenger pe helipadul ala mare, sa aiba aparare AA 🙂

      1
  5. Radeti voi si faceti misto, dar parca vad pana la sfarsitul anului o incredintare directa ptr 4 MMSC uri.

    2
  6. Inarmate decent nu sunt nave rele pentru noi

    2
    • marea neagra nu e asa mare sa le ascunzi cu usurinta si noi nu avem nici alte nave sa le protejeze. le trebuie aparare AA. noua ne trebuie niste fregate AA si niste corvete multirol (dar mai spre asw) si daca tot suntem la rubrica de vise niste submarine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *