MiG 29K o caricatură de avion…

Indienii, săracii, s-au plâns de noul lor avion ambarcat MiG 29K încă de l-au primit în dotare și încă din 2016 i-au pus pe ivani la gazeta de perete arătând lumii că disponibilitatea flotei de MiG 29K (single-seat) este cu totul dezastruoasă variind între 15,93% și 37,63%.

Aflăm de asemenea că nici simulatorul pentru MiG 29K/KUB livrat de ruși nu-i bun aproape de nimic, în sensul că nu poate fi folosit pentru calificarea/pregătirea piloților pentru portavion, iar în privința motoarelor lucrurile sunt chiar mai năucitoare, în sensul în care aproximtaiv 40% din motoarele RD 33Mk au trebuit retrase de la zbor pe motiv de defecțiuni și multe altele, discutăm aici la nivelul anului 2016.

Acum indienii ne spun că nici radarul nu iese din marea schemă a funcționarii MiG 29K, astfel încât aflăm din documente scurse în presă că fiabilitatea radarului MiG 29K este mult sub pliantul rușilor, referitor la contractul dintre Rusia – India adus la zi în 2024.

Astfel, conform tidulei semnate anul trecut, rușii garantau că (MTBF) – adică rata de eșec a radarului – ar fi de una la 150 de ore de zbor, iar rata de defectare (MTBD) ar fi de una la 120 de ore de zbor, dar în realitate, între 2016 și 2018 MTBF a fost de 1/97 de ore (în loc de 150 de ore) și rata defecțiunilor MTBD a fost chiar mult mai mare de 1 defecțiune la doar 20 de ore de zbor.

În 2017 MTBF a scăzut la doar 60 de ore…

Radarul cu pricina este Zhuk-ME produs de rușii de la NIIR Phazotron. Este adevărat că știrile sunt vechi dar acum au ajuns în presă, dar faptul că MiG 29K este o glumă de avion, mai ales dpdv al fiabilității aparatului și al motoarelor sale, era deja un lucru bine cunoscut în India.

GeorgeGMT

8 comentarii:

  1. La desingnul structurii si aerodinamica MIG-29 si SU-27 + urmasele lor au fost si sunt foarte reusite ca avioane de generatie 4 si 4+, dar la avionica si mai ales la capitolul motoare sovieticii si mai apoi rusii sunt dezatru. Toata lumea stie despre motoarele de pe MIG-uri care se prajesc efectiv in regim supersonic.
    Indienii vor miza pe Rafale-4 ca avion imbarcat pe portavioanele lor existente si planificate in locul MIG-29 K/KUB si din motivele enumerate in articol.
    Cei din ArmRo au fost super incantati de MIG-ul 29 in anii ’90, pt ca a fost la vremea aia cel mai performant si calitativ avion de lupta supersonic pe care il avusese ArmRo pana atunci, cu toate ca au fost cred 3 accidente cu MIG-urile 29 din perioada lor operationala in ArmRo/FARo.
    Daca toate cele 48 de MIG-29 planificate initial ar fi intrat in dotarea ArmRo/FARo poate ar fi fost toate modernizate in varianta Sniper si ar fi zburat si acum impreuna cu F-16 ABM Falcon cum inca procedeaza la polonezi.

    3
    • Din motive politice, chiar daca Romania ar fi avut in dotare, 72 de avioane Mig29, noi, ar fi avut aceeasi soarta.Dupa anul 1992, guvernul roman putea sa cumpere la un pret foarte bun, avioane Mig 29, noi sau aflate in dotarea celorlalte tari, si sa le modernizeze pe parte de avionica cu Elbit, integrand si armamentul occidental, israelian si sud african, asa cum este cazul la Gripen.
      In anul 2000, a fost o delegatie a producatorului MIG, in Romania, si oferit partii romane, la un pret foarte avantajos, la jumatate de pret, noul motor pentru Mig 29, avand 1500 ore, resursa de zbor precum si modernizarea Mig29, la potentialul maxim existent, evident, in versiunea de export, insa factorul politic roman a refuzat inclusiv sa asigure finantarea pentru a cumpara consumabilele necesare pentru Mig, disponibile pentru Romania, nu doar de la rusi ci si ceilalti operatori de Mig29 care aveau capacitatea de mentenanta
      pentru acest avion si cu care Romania avea relatii politice pozitive.
      Factorul politic roman, adica guvernul Nastase, a afirmat ca se va cumpara avion multirol standard NATO.Stim ce s-a intamplat.Polonezii, slovacii, bulgarii au pastrat Mig 29 iar polonezii il folosesc si acum.Ungurii au trecut pe Gripen C/D care cred eu, ar fi fost cea mai buna solutie si pentru Romania, mai ales daca suedezii ofereau si offset, continuand colaborarea cu suedezii pentru dezvoltarea Gripen E/F si viitorul avion multirol de generatia 6, ceea ce ar fi fost foarte util si pentru industria aerospatiala din Romania.F- 35 este jupan, cel mai tare , dupa F-22, acum, la misiuni de lupta insa nu este avionul potrivit pentru o monoflota si tara saraca cum este Romania mai ales ca inca sufera din plin de bolile copilariei iar costul orei de zbor si rata de disponibililtate pentru misiuni de lupta este sub pragul de 50%.SUA si Israel il folosesc punctual, in anumite misiuni reale de lupta, iar in rest, o dau inainte cu F-16, F-16 si F/A18-americanii, si pe timp de pace.
      Polonezii si altii, pun accent maxim, nu doar pe criteriile tehnice a produsului ci obligatoriu, si pe avantajele economice si politice.

      6
  2. Primul ministru indian pare tare mandru de portavionul lor si de avioanele de pe el :)))
    https://x.com/narendramodi/status/1980173099476869381

    3
  3. Daca acum au ajuns in presa inseamna ca se pregateste ceva, posibila schimbare a radarului cu Elta EL/M 2052 israelian sau chiar cu Elta El/M 2032-ul care echipeaza si primul batch de Tejas.
    Pe de alta parte nu stiu daca nu se poate observa ca tot ce exploateaza India ca avion de lupta este cu „bube” incusiv Rafale si Mirage 2000 – deci undeva pare si ca intetinerea lor este praf…
    Sunt convins ca Polonia nu tinea MIG 29-le in serviciu activ daca avea numerele alea la ratele de defectiune.

    10
    • „Pe de alta parte nu stiu daca nu se poate observa ca tot ce exploateaza India ca avion de lupta este cu „bube” incusiv Rafale si Mirage 2000 – deci undeva pare si ca intetinerea lor este praf…”

      Ce probleme ai relevat la Rafale-le „indiene” ?

      2
    • Diferenta intre MiGurile poloneze si ale indiene rezida in faptul ca alea poloneze erau sovietice, adica construite cu simt de raspundere si fara coruptie, astea indiene sunt fabricate in Rusia lui putin, macinata de corupttie si mult mai putin competitiva decat defuncta URSS.

      5
  4. Imi pare rau ca nu intra Voian pe aici sa scuture pomu cu ochelari de cal.
    A avut motoare proaste (mai ales cele pt export) si avionica destul de depasita.
    Casca inovativa, calitati acrobatice de invidiat, a fost prezentat la Baneasa la ziua Aviatiei, prin 91, pilotat de Voian, a facut senzatie.
    Pilotii erau entuziasmati, dar ce stiau ei?
    A fost clar o evolutie.
    In fine, in Serbia s-a vazut ca degeaba faci cobra aia, daca adversaru are radar si rachete superioare.
    Nemtii (alti „prosti”) l-au mentinut in Luftwaffe o perioada, pt ca rachetele aer-aer combinate cu casca aia puneau probleme maricele la anumite distante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *