Poza zilei!

Thracian Star 2016 3

Din acelasi album, inca 4:

Habar n-am cine e autorul fotografiilor (Bluelife Aviation *editat, Frank Crebas), as vrea sa-i strang labele din fata, oricum, gasiti si explicatiile (la fiecare poza in parte) despre Campia Turzii (Dacian Eagle 2016) si Thracian Star 2016 pe contul Facebook al Bazei Aeriene Spangdahlem

68 de comentarii:

  1. Pilotul merita tot respectul pentru curaj daca lupta ar fi pe bune! Sa ataci un F-15 cu un mig 21 si sa crezi ca o sa scapi viu! :))

    • F-15 nu exceleaza in dogfight.

      • Nu, dar i-a tras-o bine de tot la MiG-21 la ultimele exercitii 😉

      • F-15 este cel mai bun avion de superioritate numerică care la ora actuală are zero pierderi în condiții de luptă, iar restul pierderilor au avut loc în timpul antrenamentelor.
        F-15 are o rată de pierdere de 1,9 aparate la 100.000 de ore de zbor.
        F-15 este în esența sa un avion de dogfight.

    • toate modelele MIG sunt net superioare oricaror aeronave americane la capitolul vanatoare. sunt mai agile, putere de foc superioara si viteza.
      compara caracteristicile tehnico-tactice de la fiecare in parte si intelegi. evident, cele reale, nu reclama cosmetica occidentala.

      • Copii, scoala incepe luni, pe 12…mai lasati naiba netu’ in pace.

      • @Emilian normal, iar un Spetsnaz poate ucide 40 de berete verzi cu mana stanga, in timp ce cu dreapta proiecteaza un radar anti-stealth.

        Valabil si invers, imi tot spune cineva ca „un pilot american zburand un avion american nu va fi doborat NICIODATA de un pilot rus zburand un avion rusesc”.

        Mai sa fie… toate razboaiele astea virtuale, cu 300 000 de morti de o parte si 0 victime de cealalta 😛

  2. F-15 Eagle trebuia sa se cumpere pt FARo chiar si variante AB care se puteau moderniza. sper ca dupa ce vom avea 24 F-16 ABM Falcon, sau 36, urmatoarele 24 avslmr pt FARo sa fie F-15 ABM Eagle poate chiar 36 de bucati !!! pana la 120 avslmr ale FARo poate se vor cumara 24 F-16 EF Viper si 24 F-15 E Strike Eagle !!!

    • Gogu' de la cazane

      F 15 sunt mai scump de achizitionat, exploatat si intretinut decat F 16.
      Avioanele bimotor nu par a fi pe placul celor din conducerea armatei (aviatiei).

      • Si eu zic ca F-15 ar fi fost cel mai bun, dar intr-adevar este prea scump. Auzisem tot aici pe site ca initial armata a cerut F-18(probabil realizand cat de scump ar fi F-15), dar factorul politic a zis ca si F-18 e prea scump. Dupa aceea armata a avut o singura cerinta: „avioane noi”. Asa ca s-a ales F-16 th…

        • Eu zic mai bine sa ne tragem niste F-35 pe viitor. E o platforma nou nouta, monomotor si una care a avea un vitor lung. Mai luam o escadrila de 16 noi, maxim 2, dupa care ar trebui sa incepem sa ne strangem bani pentru invizibile.

          • va avea* viitor*
            Si ceva AA, evident. Mai au de gand sa faca ceva cu Hawk-urile alea?

            • Hawk-urile sunt in modernizare de cand le-am luat… Ei ziceau ceva de 2018 ca termen de finalizare al programului…

              • Si iti dai seama cata greutate poti pune pe vorbele lor urmarind sirul povestii de mai jos:

                2004 – cumpara 8 baterii si 215 rachete
                2012 – operationalizeaza prima baterie, insa o solutie temporara, cu radar Gap Filler
                2014 – discutii sa cumpere 4 radare AESA (ar fi fost nevoie si de inca 3 FDC-uri)
                2016 – au tot o singura baterie operationala, legata tot la Gap Filler

                Dar ei zic ca:

                2018 – vor avea 8 baterii de HAWK XXI operationale, asta inseamna inca 7 FDC-uri plus 8 radare noi plus schimbarea rachetelor, iar aici am avea nevoie de vreo 200-300 rachete ESSM care costa bani nu gluma, plus probabil alte inlocuiri la statiile de bruiaj samd

                Deci cata greutate sa pui pe ce zic ei? Cam care-s sansele sa se indeplineasca promisiunile?

                Tot alea care au fost la F-16 care sunt „ca noi” fiindca au motoare noi, armament nou da’ second-hand si radar de ultima generatie… de acum 30 de ani. E bine totusi ca avem 48, cum ne-au promis. Dar vai, stai ! Ca-s doar 12 !

          • MIG 41 ce are ?

            • 1.) MIG-41 e deocamdata un proiect neterminat… om vedea ce si cum, cand se ajunge la versiunea de serie.
              2.) Nu compara un avion de interceptie pentru altitudini mari cu un multirol, derivat dintr-un avion de superioritate aeriana. Diferenta intre ele e in plus de aprox. 40 de ani.
              3.) Pentru noi nu va fi accesibil, chiar daca rusii vor finaliza proiectul.

      • nu numai ca bimotoarele nu sunt pe placul romanilor.

        Dar bimotoarele nu au reusit sa faca performanta in armata romana.
        nici Mig 19 nici IAR 93 nici MIG 29 nu au facut performanta.

        se pare ca ROAF nu reuseste sa exploateze un bimotor. (asa spune istoria)

        ROAF prefera monomotoarele. sunt mai ieftine de intretinut. greutate redusa a avionului, consum mic/ora za zbor, pret de achizitie mai mic.

        Monomotoarele – sunt avioanele cele mai utile pentru noi.

        • Asta cu „mai ieftin de operat” sunt convins ca este motivul principal si probabil unic al preferintei ROAF pentru avioanele cu un singur motor.

          • Sincer cred ca orice pilot ar prefera sa se afle intr-un bimotor cand pleaca la lupta…

            • Corect, problema este ca nu cei care se urca in avioane hotarasc asta… probabil ca dupa ce ai pune un decident in carliga si ai opri unicul motor zicand ca ..gata…s-a dus si picam in zona inamica, loc unde te asteapta prizonieratul..si cel mai probabil tortura si executia, ar fi mai receptivi la varianta cu doua motoare,

    • Ai o obsesie bolnava cu F-15 ABM. Nu exista versiunea asta de F-15.

      • pai F-16 ABM Falcon exista? ca asa o dadeau FARo ////M ala spune multe. aaaa daaa at fi super ca FARo sa aiba F-15 CD Eagle, dar sa fie bani pt asa ceva. fara un avslmr bimotor o forta aeriana nu se poate impune dtpdv. si este o fortza de mana a doua. noi Romania vecini cu rusii si ale lor SU-27/-30/-34, avem nevoie de cel putin 24 F-15 CD/E Strike/ Eagle poate chiar 48 plus 24 de F-16 ABM Falcon si in viitor 24 F-35 Lightning II !!!

        • Da, F-16 ABM, de fapt AM si BM exista, insa F-15A/B modernizate nu exista.

          In lume mai zboara azi F-15C/D, F-15E si derivate din ele, adica F-15K, F-15SG si F-15SA, plus variantele japoneze produse de Mitsubishi.

          F-16AM/BM mai zboara inca in Danemarca, Olanda, Norvegia, Belgia, Portugalia, Romania, Iordania si sunt sigur ca am uitat cateva tari, insa si astea se scapa repede de ele si vom ramane putini utilizatori, noi plus cateva tari „selecte”… Inclusiv Pakistanul a primit acum F-16C Block 52 cu radar APG-68(V)9 si alte echipamente de actualitate…

          Eu sunt constient ca am mai scris aici ca linia de asamblare/fabricare pentru F-16 nu se deschide la o comanda sub 36 de aparate, fiindca asa a fost zeci de ani, insa iata ca recent s-a deschis pentru doar 8 aparate (comanda Pakistanului). Oricum americanii ar vrea sa o mute ori in India ori in Romania, ceea ce spune totul despre locul acestui aparat in viitor.

          Chiar si asa imi mentin parerea ca linia de fabricatie pentru F-15 nu se va deschide pentru o comanda de cateva aparate, de la 40 in sus da, altfel nu cred.

          Daca te uiti in lume, multe tari zboara F-16 si putine tari zboara F-15 iar in general alea care zboara F-15 au putine asemenea aparate si foarte multe F-16, aici putem enumera Israel, Singapore, Coreea de Sud etc, toate tari cu bugete uriase (6,5 la suta din PIB) si cu armate gigantice, toate in top 10 mondial la militari / cap de locuitor, etc.

          O exceptie ar fi Arabia Saudita care are foarte multe F-15 insa nu are deloc F-16… dar sa nu uitam ca Arabia Saudita e o tara care pana recent avea bugetul pentru aparare mai mare decat cel al Rusiei, iar acum are vreo 250-300 de avioane ultramoderne, ala e nivelul Angliei deja…

          Noi avem 12 avioane F-16 si alea vai de capu’ lor, daca ne uitam la proportia F-15/F-16 din armatele antementionate atunci noi am „merita” cam 2 aparate F-15 🙂 🙂 🙂

          Pe langa asta, planurile tale pentru F-15A/B M, F-16A/B M si F-18A/B M mai au niste probleme.

          Una ar fi ca F-15A/B si F-18A/B nu mai zboara nicaieri in lume.

          Alta ar fi ca variantele astea n-au fost niciodata modernizate sau prelungite la variante M.

          Iar alta ar fi ca nu are rost sa bagi miliarde de dolari in 3 tipuri de avioane, toate depasite, toate luate din desert si din care 2 tipuri nu mai zboara si nici n-au fost vreodata modernizate, asta ar insemna multe, multe miliarde pentru o flota complet depasita, pestrita si unica in lume.

          Cu banii aia mai degraba ei direct 48 de aparate F-35, alea te mai tin inca 40 de ani, le vor mai zbura alte zeci de tari, sunt cat se poate de actuale (acum intra in serviciu !) si sunt net superioare (stealth, radar, motor, materiale).

          Eu nu vreau sa va stric entuziasmul doar sa va informez fiindca de multe ori lucruri scrise aici sau in alte locuri (de ex Resboiu) ajung pe hotnews, la pro tv, la Moise Guran sau altundeva si daca sunt luate de bune atunci impingem tara pe o poteca EXTREM de gresita.

          …si nu va bazati ca directia va fi corectata de nu stiu cine din ministere, majoritatea angajatilor din ministere si alte rahaturi de stat n-ar trebui sa lucreze nici macar pe post de chelneri daramite unde sunt acum. Exista niste creaturi acolo care ma fac sa ma minunez cum de mai avem inca tara si cum de n-am ajuns ca Venezuela sau mai rau, ca Siria.

  3. Bulgarii mai au resursa la Mig 29? Parca erau trase pe dreapta

  4. Vise taica ,nu vezi ca ai nostri trag de miliardul ala ” ca nu e interes pe Dambovita domne ” cumpara 3 camioane ,ba dube pentru razboi nuclear ,ca si cum ar mai exista cineva dupa ….

  5. Foarte faine poze !

  6. Acum 2 – 3 ani, tot in Bulgaria, am inteles ca LanceR-ul nostru batranesc a dat bine de ‘pamant’ cu F 15, F 16 si MIG 29.

    Asta arata, inca odata, daca chiar mai era nevoie de asta, cat de importante sunt sistemele de pe avion ci nu platforma in sine. Asta pana la un punct. De asemenea, pilotii pot face oricand diferenta, inclinand balanta decisiv.
    Eu cred ca LanceR-ul nostru apuca anul 2025 in serviciul activ. Ar mai insemna 8 ani…nu e mult deloc, iar timpul este relativ! 🙂

    • Eu parca tin minte ca fusese un exercitiu de simulare la care au luat parte 2 F-16 americane si 2 MiG-29 bulgaresti, F-15 nu cred. Lancerele noastre au avut rolul de agresor.

      • Au fost in doi ani consecutivi. F 16 au fost primele si ale Greciei, iar apoi locul elenilor a fost luat de americani cu ale lor F 15. Sunt curios care va fi scorul anul asta!?! 🙂

  7. intebarea mea e daca motoarele turmansky de pe mig21c mai au vana in ele..? la vanatori detrimental in dogfight de viteza ascensionala maxima sustinuta..

    • admini puneti optiunea de reeditare.ll

    • @vasile: mai sunt motoare si celule care sa duca minim 4 ani la unele LanceR-C si minim 2 ani la vreo doua sau trei LanceR-B.

      Problema e ca nu au miscat absolut nimic cu privire la a doua escadrila de F-16, doar articole de ziar si declaratii, asa ca s-ar putea sa fie prinsi cu pantalonii in vine mai rau decat prima oara (F-16 la Fetesti).

      C-asa-i romanu’, delasator.

      PS: nu e vina celor de la Campia Turzii, ci vina factorilor decidenti de mai sus. Sau mai bine zis, ne-decidenti.

      • paii..
        .., e trist ca NU mai e patriotism la acesti decidenti..

      • Momentam avem, ca numar,doar 9 piloti scoliti (din care 2 la nivel de instructor) pentru cele 12 avioane ce vor fi prezente in totalitate la anul. Cumperi a doua escadrila si n-are cine sa o zboare. Iar scolarizarea a durat cam 2 ani.

        • Exact, si cum ziceau ca negocierile au fost incheiate de prin primavara, atunci de ce p. mamii lor n-au semnat prin mai contractul, astfel incat deja sa fie avioanele in uzina din Portugalia si oamenii la pregatire ?

          Ma dispera la poporul roman delasarea asta incredibila, romanii au o vorba „ceasul al 12-lea” dar ei de obicei se trezesc in ceasul al 30-lea, iar atunci schimba o extrema cu alta – o dau pe heirupism.

          Mama ei de treaba !

  8. Daca tot se aud ceva f15 deasura orasului Alba Iulia de ceva timp,chiar si azi cum o ora ,poate se inteteste cva sa luam f 15 ,ca sunt prea multe deodata parcate la Campia Turzii….sau nu le duce pe la Fetesti ca le e teama ca sa nu ramana fara ele???!!

  9. Razvane autorul fotografiilor este Staff Sergeant Joe W. McFadden USAF, de la Spangdhalem AB Public Affairs Office.

  10. nu avem nevoie de bimotaoare 1,2 escadrile de F16 si peste 20 ani 2 escadrile F35A

  11. ma, eu sunt fan hal tejas, de ce sa nu facem un asemenea vanator compact asa de uzura..oricum ca capacitate de dogfight doar f 15, su 27, mig 25, eurofighter, rafale, sii poate poate f 18 sunt vanatori valabili..
    restul sunt platforme de lansare munitie.. parerea mea..

    si atunci ne trebuie platforme eftine , rapide si cost-efective..aa si pragmatice, si fiabile..

    p.s…daaa vreau cam multe pentru RAF (stiiu ca ii zice RoAF”)
    da ce nu ii zice la RAF -> UKAF ? wtf ?

  12. un monomotor iute si fasnet in cantiati suficiente (cum scrie si gogu ai sus) este suficient.un bimotor si ceva mai special as vrea la malul marii.

    • pai da pt malul romanesc Marii Negre si intru apararea lui cel mai bun si mai ieftin avion at fi F/A-18 CD Hornet. acest avion at fi frumos sa fie produs sub licenta in Romania plus avionica si motorul aferente F-404-GE-400 iar cu acelas motor sa producem si F-20 AB Tigreshark un urmas al MIG-21 ABC Lancer,o premiera mondiala. si asha cu F/A-18 CD Hornet rezolvam si problema CAS in FARo si pt Armata romana !!!!

  13. Se intrezareste ceva cu francezii ,a fost ministrul apararii sapt viitoare vine piticul chel panda,eu simt ceva miros de contracte ,ma gandesc ca ceva pe terestru sau naval ,vedem!

  14. Aaauuu,si eu care credeam caaa….:)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *