U 212A
În programul de dotare cu noi submarine clasice, guvernul canadian a anunțat că a reținut doar două oferte și anume: germanii de la TKMS și (extrem de surprinzător) sud-coreenii de la Hanwha Ocean.
Intenția marinei canadiene este să cumpere până la 12 noi submarine, iar prima navă ar trebui livrată cel mai târziu în 2035.
Astfel, germanii, alături de norvegieni propun U 212CD, în timp ce corenii vin cu KSS-III Batch 2. Surprinzătoare păstrarea sud-coreenilor dacă ținem cont că până acum submarinele coreene nu au fost exportate nicăieri și nimeni nu știe cât de bune sunt cu adevărat.
Și asta în condițiile în care nume mari și sonore din lumea constructorilor de submarine, cum ar fi Naval Group cu SSN Barracuda, sau Saab cu C-71 Oceanic au fost lăsăți pe dinafară.
Dacă ne uităm la forță companiilor ofertante, observăm că germanii sunt evident numărul 1, cel mai mare exportator de submarine din lume. Mai apoi Naval care nici ea nu stă tocmai rău, au vândut submarine prin Pakistan, India, Indonezia și Brazilia și nicăieri nu s-au făcut de ras, au probabil și cea mai vastă experiență în relocarea producției în țara-client.
Suedezii, pe de altă parte, n-au vândut ei mult, dar seria de submarine Västergötland și Gotland au arătat că sunt nave excelente și foarte fiabile și în aceste condiții canadienii îi preferă pe sud-coreeni?!
În cazul germanilor este chiar o alegere logică, pentru că U 212CD este printre cele mai avansate submarine diesel-electrice din lume, dacă nu chiar cel mai modern, este foarte silențios, dispune de un avansat sistem AIP bazat pe celule de combustie cu hidrogen, poate naviga mult pe sub apă fără să iasă la suprafață și, poate cel mai important, este proiectat – la cererea norvegienilor – pentru opererea în mediul arctic.
În cazul sud-coreenilor nu știm care să fi fost motivația alegerii canadiene.
GeorgeGMT


Francezii n-au cea mai buna reputatie cand e vorba de integrare locala iar proiectul suedez e doar pe hartie deocamdata…
aici si germanul sufera un pic ca e work in progress dar pe platforma oarecum cunoscuta
coreeanul pare in pole position pentru ca e adaptabil nevoilor de patrula in zona arctica si are si VLS-uri cu perspectiva unor rachete care pot lovi tinte pe sol; are deja rachete antisubmarin…
ce ma mira pe mine e ca japonezii n-au fost in competitia asta
Coreanul e o versiune plecată de la un submarin german și este mai mare decât 212 CD
212 CD are probabil în AIP mai performant decât coreanul și de acolo diferența de durată misiune în imersiune completă
Plus, coca 212 CD va avea forma multifațetată (de diamant) pt a evita capacitatea ei de detectie (deviază emisiile sonarelor active) – cum au navele adevărate asw
Suburile suedeze care sa navigheze cu misiuni oceanice nu sunt ce scrie in reclama – cum spun australienii
Francezii nu au produs inca un submarin activ diesel pt misiuni oceanice – performanțele se vor cunoaște când va integrat în serviciu activ primu înlocuitor al walrus class
Iar SSN Baracuda e nuclear și canadienii nu vor nuclear – deși este singura soluție logică la dimensiunea frontierelor maritime care le au ei și implicit la misiunile pe care tb să le execute
Să faci un submarin diesel cu misiuni oceanice e greu
Și e diferit de submarinu diesel pt misiuni prin Baltica, Mediterana sau Marea Neagră
Apoi se pare ca sunt ceva probleme cu bateriile litiu Ion – cicluri de încărcare/mediu/ capacitate explozie/ circuite de răcire etc
Se vorbește la chinezi de baterii sodiu ion
Iar reclama tesla zice altceva
Noi așteptăm să nu se supere tovarashii și pretenii de la moskva
Și dacă vom avea submarin, va fi la preț de portavion, dar ceva tehnologie veche
Nave adevarate asw cu coca multifatetata nu avem
Bine ca avem ziua marinei și petreceri
Să sărbătorim ca suntem atât de bine înzestrați
Coreenii le dau gata in 2 ani pe repede inainte. Aici e faza. E nevoie mare ACUM.
Aseara auzeam la TV, dupa episodiul polonez cu dronele rusesti, reluarea sagai submarinelor frantuzesti pentru noi in perspectiva activarii amenintarilor rusesti asupra expluatarii romanesti de hidrocarburi din platoul continental al tarii. Si-au dat seama ca din 2027 incepe gazul sa treaca prin tevi catre uscat din zacamentul Neptul Deep, ca zona exclusiva economica nu este teritoriu national si poate fi inchisa de catre marina rusa pentru pretinse exercitii navale prelungite, dar mai intai de toate nu ai cu ce o apara daca este nevoie. Va mai aduceti aminte de poza navei rusesti facuta de pe platforma noastra de gaz din MN? Mai pe romaneste, o drona tip Magura si ne trimit rusii iarasi la importuri scumpe de gaz. Din acest motiv si schizitia corvetei turcesti, urmand ca mai apoi sa demaram constructia in tara a …atentie, 4 corvete, 3 fregate si achizitia a de submarine!
Ca de obicei ne prindem ultimii ca avem nadragii in vine!
@cezar
cu ce bani ?
ca banii s-au terrminat
dar PSD isi doreste cu toata puterea intrarea tarii in incapacitate de plata, de aia o tot da cu investitiile, desi banii s-au terminat
ca stim cum se fac marile investitii publice,
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/cum-vrea-psd-sa-relanseze-economia-120-de-mii-de-locuri-noi-de-munca-deduceri-pentru-firme-si-garantii-de-stat-surse-3409033
Finlanda nu are submarine și nu se va dota cu așa ceva
Danemarca nu are submarine și are insule multe, la distanță mare de principalul teritoriu al țării, inclusiv Groenlanda și alte insule
Belgia nu are submarine
Dar toate țările astea au multe sisteme diferite de detectie și luptă antisubmarin
S-a mai discutat pe aici, sunt multe sisteme ieftine de detectie și multe sisteme de luptă antisubmarin (torpile ușoare, etc)
Romania, in modul care este pozitionata in Marea Neagra, nu are nevoie de submarine, nici in cazul
forajelor Neptun.
Romania in schimb are neaprata nevoie de mijloace de detectare si interceptie de submarine inamice.
Daca inamicul posibil este rusia nu i mare scofala sa
detectezi submarinele lor cu cateva sonare active/pasive purtate de vase sau elicoptere. Aceste
mijloace si ceva torpile sunt mai mult decat deajuns
pt apararea celor 100 de mile patrate de mare, economica si teritoriala.
Sper ca ce am scris sa ajute cu ceva la economia
tarii.
Coreenii se simt probabil tare mandri ca sunt in finala alaturi de nemtii de la TKMS.
Inseamna ca saltul tehnologic care l-au facut este semnificativ.
Pe de alta parte, oferta lor este bine pusa la punct:
-primele 4 submarine pana in 2035, urmatoarele 8 cate unul pe an
-pregatirea in Coreea a marinarilor canadieni astfel incat sa coincida cu iesirea pe mare a primului submarin
-realizarea a doua facilitati de mentenanta (cate una pe fiecare coasta)
In plus, Hanwa Aerospace vine cu o propunere de 1 miliard $, prpunere nesolicitata de Canada, prin care se urmareste modernizarea armatei canadiene si a industriei de profil.
Propunerea cuprinde echiparea armatei cu:
-tunuri autopropulsate
-lansatoare de rachete similare cu HIMARS
-vehicule blindate (probabil tancuri si transportoare)
-centre de mentenanta si productie(!)
Cum s-ar spune o propunere de nerefuzat 🙂
De mirare ca nu apar japonezii cu Soryu, printre ofertnti …
https://www.cbc.ca/news/politics/hanwha-ocean-canada-submarines-1.7619583
https://www.cbc.ca/news/politics/south-korea-hyundai-heavy-industries-hanwha-ocean-submarine-pitch-1.7527252
https://www.cbc.ca/news/politics/south-korea-canada-submarines-artillery-defence-1.7523180
The Royal Canadian Navy cooperation with Nord Europe and NATO (UK, Germany, Norwegen, etc.) It’s the most natural thing that could be. But despite the advantages Korean designe it’s Customized U-214. In my view, type 212CD E (expeditionary) for Arctic design – this is the best choices. IMO.
Coreenii ai buni sunt in finala pt ca asa a rezutat din analiza. Saltul tehnologic si trendul dezvoltarii lor intr-ale tehnicii militare in toate mediile e absolut remarcabil. Se mai adauga si alti factori cum ar fi capacitatea de livrare si pretul produselor si iata raspunsul la dilema. Asa cum s-a observat in comentarii, e surpinzatoare neparticiparea samurailor. Probabil ca tehnologia bateriilor folosite pe Taigei fie a fost considerata de canadieni ca fiind nematura suficient, fie insisi samuraii au considerat ca nu e bine sa o impartaseasca, cel putin pe moment, cu altii. As paria pe coreenii ai buni ca vor castiga contractul. Asa cum visam la F-35 cu cocarde tricolore pe aripi, asa visez acum la doua Taigei pentru FNR care sa patruleze prin balta noastra. Poate se implineste si visul asta.
Erau clientii englezilor, au avut 2 clase cu reputatie mai mult decat buna in presa pe hartie, Oberon, Collins.
Si francezii si englezii au mentinut in Razboiul Rece submarine de atac clasice, diesel, in special pt Mediterana. Acum francezii inca stiu sa faca, deocamdata, englezii canci.
In ritmu asta in 50 de ani cumpara si englezii si francezii de la coreeni.
Veste buna e ca spaniolii fac submarine.
de fapt vestea buna e ca americanii fac submarine clasice iei o gioarsa de unde o ei si faci contract cu GD electric boat si ti-o aranjeaza,bani sa ai ,ca nemtii la noi sunt la scarbe cand vrem spaga
Americanii nu fac si n au sa faca suburi conventionale.
Simplul motiv e ca daca se apuca de ele congresul le
taie bugetul de atomice imediat. Atomice, vorba e de
propulsie, nu de rachete la bord.
Esti in plus
Esti in plus
De ce e în plus? Face SUA submarine diesel?
cui i-am raspuns eu prima data si ce am scris in raspuns ,ca sa intelegeti incercati sa nu dati bani cu caru GD Electric Boat sa va reproiecteze un submarin ca sa va laudati ca e spaniol ,cum unii se lauda ca Arrow 3 e o minune a tehnicii israeliene dar isi trimiti clientii la americani cand tre sa il cumpere sa ceara aprobare.