Pratt & Whitney

bilde

Undersecretariat for Defense Industries (SSM) – Agentia guvernamentala turca care se ocupa de achizitile de tehnica militara si producatorul american de motoare pentru avioane, Pratt & Whitney, au semnat de curand o scrisoare de intentie care prevede asamblarea finala in Turcia a motorului F 135 care va echipa F 35A cumparate de Ankara.

Asa cum stim deja Turcia este partener in programul JSF cu un numar prognozat de 100 de aparate, din care doua bucati au fost deja comandate. Fabrica care ar urma sa fie construita in Turcia va putea asigura intregul ciclu de viata pentru motorul F-135 de la asamblare si pana la revizii si reparatii complexe.

Ambitiile Turciei sunt insa mult mai mari si conform cu declaratiile oficialilor turci, in acest centru se are in vedere si dezvoltarea motorului pentru programul  avionului supersonic indigen, program care asteapta inca aprobarea guvernului.

 

 GeorgeGMT

 

12 comentarii:

  1. Asa se intampla cand ai ce pune pe masa negocierilor. Cand nu stai cu palma intinsa dupa ceva firimituri de la masa bogatilor.

    Sunt curiosin ce conditii vor apare si la noi niste lideri care sa spuna: ” Aia cum au facut? Ia hai sa facem si la noi! „

  2. probabil ca cei de la LM se spala pe maini cu avioanele si se vor scapa de niste neajunsuri.
    Daca motoarele ies prost echilibrate, ansamblate, stranse la ‘furtune’, samd, LM nu-si asuma esecul.
    Cam aceeasi poveste cu motoarele de sniper reconditionate in tara.

    • Cand imi amintesc ca la asa ceva ne-am gandit si noi anul trecut, in preajma semnarii achizitiei 🙂 LM nu realizeaza, dar chestia asta, daca nu e facuta bine, le poate aduce prejudiciu de imagine !

  3. @Marius Z, dorinta dar si incapatanarea turcilor de a cere asa ceva e cu mult peste posibilitatile lor. Motoarele alea nu sunt niste banalitati de Turbomeca, si asa cei de la LM inca nici ei nu sunt prea entuziasmati.
    Apropo, cred ca si noi putem face o astfel de cerere, dar motoarele le punem pe limuzinele parlamentarilor si astfel primim vot pozitiv pt. avioane.

  4. Ghita Bizonu'

    Pai turcii vor sa se modernizeze. Industrie. Scoala (acu cativa ani nu mai stiu cine ne racomdanda sa urmam exempluil universitatilor turcesti).

    Noi?
    Modelul nostru este cel pășunist al reacțiunii agrare . Nu avem nevoie de industruie ca putem importa (ca cum zicea prezidelu despre Midia :importa materie prima dar noi avem nevoie de produse finite!!) si deci avem nevoie de oamnei la sapa (sa dea cu sapa prin gradina unuia si latuia, sa mai sape un sant doua) , chelneri si tinichigii plus filozofi, cetitori in stele si teologi.

    Hai sa extind nitelus : sa luam de o pilda cazul „Dacia”. Este o uzina a dracului de importanta – nu stiu cat din exporcu tarii este Dacia. Nu stiu cate locuri de munca – sigir ca cunt MULTE! nu atat in uzina de la Colibasi cat imprastiate prin atra „orizontal”. Dar cand iesi Loganu – mama mama ce de „proteste” pe net : pai de ce sa facem asa ceva cand putem cumpara thuird hand din Occident gata ruginit?!
    Nu cre ca turcii se sucare ca produc Symbol. ba crez ca daca trec prin Romania pipota lor tresalta un pic de bucurie : „iata niste bani care ni s-au platit NOUA. Nu e chia haraci e chiar mai bine!!”

    Sa ma iau acu de Flanker – Turbomeca o fi azi „banalitate” insa in anii 60 nu era!!!

    • „Hai sa extind nitelus : sa luam de o pilda cazul “Dacia”. Este o uzina a dracului de importanta – nu stiu cat din exporcu tarii este Dacia.”

      In 2011 in plina criza am asistat la o prezentare facuta de Stroe Vice-presedintele grupului Dacia. Acolo zicea ca in anul anterior Dacia singura contribuise cu vreo 10% din PIB (cam 20 de miliarde Euro) si avea vreo 30% parca din exportul Romaniei, si asta doar cu masinile asamblate complet. Nu facusera estimari daca se includeau si knock-down kiturile. (Pentru cine nu stie, grupul Dacia are vreo 11-12 fabrici in vreo 10 tari, cateva impartite cu Renault altele 100% Dacia, cum sunt cele doua din Iran, cred, fabricile astea ASAMBLEAZA fiecare cam 100000 de Dacii pe an din kituri knock-down PRODUSE la Colibasi. In total se PRODUC cam 1.000.000 de kituri pe an.)

    • Deci sa avem cat mai multi avocati si licentiati in studii internationale? Astia o sa faca motoarele :), in timp ce fraierii de germani au peste 50% din elevi in scoli profesionale. http://www.npr.org/2012/04/04/149927290/the-secret-to-germanys-low-youth-unemployment

      Hai ca nu-i greu sa-ntelegi ce-a spus marinarul: in Romania s-au desfiintat scolile vocationale ca sa mearga elevii sa plateasca taxe la universitatile de apartament, sustinute de coana Ecaterina Andronescu. Pentru unii e mai important ca tinerii sa aiba un doctorat in „Administrarea Afacerilor” si sa lucreze apoi pe salariu minim ca vanzator la mall, decat sa practice „scarboasa” meserie de instalator bine platit, nu-i asa?

    • Din punctul meu de vedere Uzina aia trebuia pupata in cur si asigurata logistic la modul cel mai serios. Acum dureaza cam 2 zile pana iasa masina din tara cu trenul chiar si cu TIR’u e greu. Dupa ce iese din Romania face cam 16-18 ore pana in Franta sau Germania.
      Mie imi place Logan, e o masina cinstita, iti zice clar ca nu e de figuri dar ca e perfecta sa iti faci treburile cam pe oriunde prin Ro. E inalta, nu ai probleme pe drumurile de tara sau prin gropi, piesele sunt relativ eftine, mai putin ce tine de motor, avantajul fiind ca se gasesc pe stoc. E foarte incapatoare si la interior si la portbagaj. Daca pui un GPL …. 🙂 .
      Extrapoland, pentru un neavizat este de neinteles de ce nu am profitat de caderea comunismului pentru a importa motoarele de care aveam nevoie pentru diverse proiecte.

    • Ghita Bizonu'

      gattone

      Eu nu zic ca nu avema nevoie de chelneri si tinichigii. Zic altceva ca noi ne cam profilam economia ptr munca „proasta” . Si ptr gagaragii ..
      Insa matale uioti ceva ce qa zis portuaru : ca nu parwa avem nevoie de Midia ca imporat materie prima .. ca noi avem nevoie de produse finite!! Ori asta inseamna sa platesti mai mult decat materia prima si prelucrarea ei – platesti si lefurile si beneficiile alora care prelucreaza materia prima!! in plus te mai aloegi si cu somaj .. Pe mine ma iontereseaza cestii din astea nu palavrele „moraliste”

      enzo

      de acord. Da si Stroe ar meriat o steluta din aia „erou al muncii” ca daca nu era le om de bun simt se ducea Dacia naibii (vreo 10 ani Dacia a rezistat singura. A bagat si un model nou in 2 varinate de caroserie – Nova si cand s=-a vazuit ca rezista ca are vad au aparut si latii)

      Import motoare. Poa mai bine licenta . Ca imprtui de motaore s-a ocuopat ARO. la un momnte dat seia aia 200 folosea vreo 4 motopare de import,. Tampenie curata.
      Insa cam toate deja (Dacia, Oltcit, ARO) tebuiau schimbate – ca erau proiectate in anii 60-70 si deci tinuta de drum samd era dupa moda „veche” adica in 90 deja cam submediocra

  5. Cam ce fac turcii ar fi trbuit sa facem si noi……..

  6. is permite Turcia proiectare si construirea de la zero unui avion propiu??
    un asemenea proiect va cost zeci de miliarde de euro…

  7. cu un numar prognozat de 100 de aparate, din care doua bucati au fost deja comandate
    POFTIM !
    AU COMANDAT DOUA SI PE PROMISIUNI FAC AMERLOCII FABRICA LA EI !
    DOAMNE CAT DE MULT II ADMIR PE TURCALETI !
    are in vedere si dezvoltarea motorului pentru programul avionului supersonic indigen, program care asteapta inca aprobarea guvernului.
    NO COMMENT !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *