Reacția Damen la suspendarea licitației de corvete

Damen a aflat că procedurile de licitație privind Programul de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională” au fost suspendate de către Ministerul Apărării Naționale. Facem următoarele afirmații cu privire la acest subiect:

  • Până la acest moment, nu au fost primite informații oficiale de la autoritățile române privind suspendarea licitației.
  • Acest lucru va întârzia și mai mult întregul program de reînnoire a flotei navale române. Așteptăm comunicarea ulterioară din partea autorităților române privind licitația și despre această suspendare. Suntem disponibili pentru clarificări suplimentare, iar Damen va coopera pe deplin și în mod transparent cu autoritățile române în această chestiune, dacă ni se va cere.
  • Susținem pe deplin autoritățile române în desfășurarea investigației privind informațiile prezentate în mod repetat de o parte a presei românești și care ar putea fi considerate confidențiale.
  • Înțelegem necesitatea unor proceduri de verificare și sprijinim în totalitate autoritățile române, reafirmând că oferta Damen respectă cu strictețe procedurile de licitație și normele în vigoare.
  • Damen precizează că oferta sa este pe deplin conformă cu întregul program de reînnoire a flotei Forțelor Navale Române. Suntem încrezători în experiența noastră vastăîn cadrul șantierului naval Damen Galati, unde oferim un produs demonstrat ca fiind avansat din punct de vedere tehnologic si unul construit respectand termenele limită și costurile specificate:
    • Cu o istorie de peste 90 de ani, Grupul de Șantiere navale Damen a început activitatea în Galați în urmă cu 25 de ani în calitate de partener, și mai târziu ca acționar principal. Grupul Damen a investit considerabil în șantierul naval, făcând din Damen Galați una dintre cele mai de succes privatizări din istoria României. Peste 1300 de nave au fost construite la Galați în decursul celor 125 de ani de activitate ai șantierului.
    • Șantierul Naval Damen Galați a construit o poveste de succes în ultimii 25 de ani. De la integrarea in Grupul Damen am construit peste 400 de nave, inclusiv 30 de nave militare care deservesc peste 13 marine militare și paze de coaste în toată lumea, incluzând state membre NATO și UE.
    • Șantierul Naval Galați a devenit unul dintre cei mai mari exportatori de produse militare din România, Grupul Damen beneficiind în mod extraordinar de experiența găsită aici, managerii fiind locali și bazandu-se pe o lungă istorie de construcție a navelor.
    • Damen Galați a devenit cel mai important șantier naval al diviziei de apărare și securitate a Grupului Naval Damen. De asemenea, Damen Galați este singurul șantier naval din România cu o experiență în construirea vaselor militare de peste 20 de ani.
  • Acesta este al patrulea an de proceduri de când România a început negocierile pentru o nouă capacitate navală de apărare, iar 2019 ar fi fost anul în care am fi sărbătorit lansarea primei nave, în locul acestei suspendări. Astfel, în loc de lansarea primei nave Sigma pentru marina română, inginerii români de la Șantierul Naval Damen Galați au sărbătorit la finalul anului trecut lansarea unei corvete Sigma pentru marina mexicană, unde au avut o contribuție directă. Acesta a fost a 10-a navă Sigma construită de Grupul Damen.
  • Damen consideră că oferta sa este cea mai potrivită soluție pentru necesitățile navale românești: conține sisteme de armament din Statele Unite ale Americii care sunt interoperabile la nivelul alianței NATO, aducând împreună cele mai bune companii din industriile de apărare din Statele Unite ale Americii (BOEING, RAYTHEON, GENERAL DYNAMICS)și din Uniunea Europeana. Acestea pot fi construite în România de către Damen Galati intr-un șantier naval existent, cu forță de muncă locala și ingineri români care ar putea începe lucrările imediat după semnarea contractului și finalizând toate acestea prin respectarea tuturor termenelor limită.
  • Damen este pe deplin hotărât să răspundă în continuare așteptărilor României, fiind un partener de nadejde, pe baza celei mai bune soluții tehnice, prin singurul șantier naval militar din România care a construit 30 de nave pentru forțe navale și garzi de coastă din lume.

 

Comunicat de presa Damen

17 comentarii:

  1. Interesanta imaginea.
    Arata clar ca au venit cu ESSM.
    In privinta turelei prova, pare sa fie tunul de 76mm Oto Melara, cu turela stealth.

  2. alti doi ani pe fereastra…iar ce nu poti lua inapoi de la bolsevicii din psd e timpul pierdut…de onoare, consecventa sau buna planificare nici nu are rost sa vorbim ca nu e cu cine…de furat elegant de la tiliorman nu ai ce sa astepti….astia sar ca porcul cu picioarele in troaca si jumatate din laturi ajung pe jos…
    partea proasta e ca s-ar putea sa coste romania cat nu o sa poata duce…deci deocamdata in dosul gol la marea neagra…cand o incepe extractia de gaze vom trimite lotcile de la belina…

  3. Cunoaștem foarte puține date oficiale. Pe surse, cu siguranță o să apară în presă informații și o sa tragem concluziile. Așa o sa vedem cine a luat în serios tema furnizată de MApN. Faptul că doi competitori au dat un comunicat, ne arată că sunt responsabili. Textul celor de la Damen este un semnal …

  4. Da de unde….își frecă mâinile de bucurie…acum au o șansă să primească direct contractul.

  5. Salut,
    Am mai bifat o noua dezamagire. Partea buna este ca situatia este simpla. Nu avem nimic si ne trebuie totul de la zero. Partea proasta este ca nu avem elite capabile sa conduca tara in directia corecta.

  6. Salut,

    din pacate, iar am avut gura aurita cu c–t, si nu am fost singurul, au mai fost persoane aici pe blog, care au vazut realitatea, anume ca nu va fi nici un contract de corvete, pentru ca nu sunt bani si pentru ca nu ‘este chef’.

    V-as ruga la realism, pe cei care considerati ca va urma o acordare directa a contractului. NU VA EXISTA NIMIC. A mai fost una, catre Damen si a fost anulata de acelasi dranganica in care voi va puneti acum speranta absurda ca va reacorda un contract direct. Nu a fost. Nu este. Nu va fi. Moscova nu o vrea, el nu o vrea, pentru ca nu-i iese nimic, nimeni nu o vrea.

    Asa ca, tragem cu Patriot dupa navele lor 🙂 (inca un pont, cred ca nici Patriot nu va fi dus pana la capat, nici Himars). Vedem.

    O zi buna

  7. Din pacate ,nu banii sunt problema ci noile arme ale Rusiei. Sistemul Avangard si noile rachete Kh-47M2 fac ca orice investitie in arme de generatia trecuta sa fie inutila.
    US probabil ne-au atentionat deja ca trebuie sa ne dotam cu arme ultra-moderne. Probabil se va alege o alta varianta de dotare a marinei.

    • Da mai man. Armele alea „noi” care fac „orice investitie in arme de generatia trecuta sa fie inutila” […]?
      […] troll [, …] debiteaza […] in alta parte.

      Editor edit: editat, desi era poetic.

    • Hahahaha, tu chiar crezi?! Pe bune! Adica de-aia au anulat licitatia si se fac de ras si ne pateaza obrazul si ne tradeaza tara, pentru ca armamentul nu e suficient de modern?

      Eu credeam ca Sigma e ultima generatie de corveta. Credeam ca armamentul propus e si ala f. ok, adica Harpoon, vad ca si ESSM, in fine….

      • @corrral

        Nu te aprinde. E doar un trol. Toți suntem nemulțumiți, însă trebuie să ne păstrăm calmul și să gândim cu luciditate. În plus, nu-și pune nimeni de pe aici speranța în mustăcios.
        În rest… chiar dacă mă doare, este posibil să ai dreptate.

  8. Sara buna. Va uitati la Corvete??? Va uitati la HIMARS. Nu sintem capabili la conectivitate cu NATO din cauza legislatiei. 182/2002. Sintem in NATO dein 2007. si nu am fost in stare sa cumparam 100.000 de arme 5.56mm care la un pret modic de 1000 euro nu era o gaura in buget. Ca munitia o facem noi. tot de prin 2007. De ce nu vauitati la capabilitati de transport. Nu avem vehicule. De cite ori am zis ca o sa cumparam mii si am cumparat 3 ,6 , 12…. Uitativa la infrastructura CFR care nu mai poate transporta echipamentele grele care nici pe astea nu le mai avem.
    Despre ce vorbim??
    De cite ori un sef SMG/SMAp a luat atitudine cu privire la inzestrare sau situatia sociala a oamenilor din subordine. Uitativa in fotografii la MAp N pe FB. Artileristii inca mai trag cu casca metalica pecap. Nu am vazut la nici unul protectii auditive. Ne intrebam de ce sint surzi la 35 de ani??? Dar de ce ar trebui sa iasa la pensie la 60/65 ani??? Problemele sint mai grave … si seamna foarte mult cu perioada interbelica.

  9. Capătu satului

    Se discuta de cateva zile bune numai de suspendarea procedurii, suspendare dispusă din oficiu, in conditiile in care, daca am inteles bine, o astfel de cerere de suspendare a procedurii nu exista pe rolul instanțelor judecătorești
    Cererea snc se refera la anularea si nu la suspendarea procedurii
    Pe legea accesului la informatii de interes public, acest site poate solicita instanței o copie după actiunea snc

    Pe de alta parte, suspendarea din oficiu este foarte discutabilă în lipsa precizarii in concret a motivelor

    Damen si Ficantieri au dreptul sa atace in contencios decizia de suspendare a procedurii în lipsa comunicării oricăror motive
    Motivele comunicate pana la acest moment sunt similare cu drobu de sare

  10. Herr Von Renn Weg

    Parca era vorba ca statul roman va trebui sa plateasca penalizari daca va anula procedura? Cumva reuseste PSD-ul sa gaseasca o varianta si mai paguboasa de cat cea mai proasta varianta, adica sa mai si dam bani vs a nu avea corvete… De-ar putea sa vada si sa constientizeze situatia asta cei care au votat PSD… ce bine ar fi!

  11. Damen a formulat cerere de interventie in proces in apararea Guvernului
    https://www.capital.ro/scandalul-privind-anularea-licitatiei-pentru-corvete-continua-mu.html

    • Mda, greu sa mai intelegem ceva… S-ar putea ca totusi preturile alea vehiculate „pe surse” sa nu fie reale si, de fapt, Damen sa aiba cea mai buna oferta. Altfel nu vad interesul in a interveni in proces.

      • Sau poate ca NG si SNC au actionat in instanta cerinta ca TOATE cele patru nave sa fie construite in Romania, poate ei se gandeau la varianta 2 in Franta si 2 la Constanta, ori 3+1 cine stie, iar Damen, ca si Fincantieri, au capacitatea de a construi cele patru nave in Romania si de aici interesul in proces.
        Nu inteleg de ce au asteptat atat de mult cu procesul, se stia de la inceput cerinta asta, ori poate nu au vrut decat sa incurce situatia mai rau

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *