România ar putea cumpăra avioane F-16 din Portugalia

Ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, a declarat miercuri pentru AGERPRES că România ar putea cumpăra avioane F-16 din Portugalia, starea aparatelor fiind una ‘foarte bună’, potrivit echipei de experţi care au evaluat starea tehnică a aparatelor multirol.
Concluziile echipei care s-a deplasat în Portugalia vor fi expuse în prima şedinţă a CSAT.

 


‘Sunt nouă experţi români care au fost în Portugalia, care au primit expertiză şi din partea americanilor. Concluziile echipei (…) au fost peste aşteptări, adică aparatele sunt în foarte bună stare, condiţie tehnică foarte bună şi ar reprezenta pentru România un ultim cartuş. Altfel, în nouă ani de zile vom rămâne fără aviaţie de luptă pentru că MIG-urile, după 40 de ani de misiuni, se vor odihni la sol. Noi suntem într-un proces accelerat de obţinere a tuturor aprobărilor. Ridicăm subiectul la nivelul CSAT, în prima şedinţă, având în vedere elementele pe care echipa de evaluare le-a găsit în teren. Cu acest prilej vom face şi o analiză a stării forţelor ca să creăm o imagine reală conducerii strategice a acestui stat despre starea în care a ajuns armata României, armată care are experienţă operaţională de top în teatrele de operaţii, dar ale cărei dotări tehnice sunt în suferinţă cum sunt şi bugetele. Eu cred că este ultimul tren’, a spus Corneliu Dobriţoiu.
Acesta a precizat că varianta cu avioanele de tip F-16 cumpărate din Olanda nu mai este plauzibilă deoarece ‘olandezii au vândut produsele pe care le aveau în exces’.
‘Olandezii au vândut produsele pe care le aveau în exces şi atunci nu rămâne decât să sondăm posibilitatea unei decizii legate de avioanele portugheze care sunt într-o stare tehnică foarte bună. Impactul pe buget nu ar fi mare având în vedere că plăţile care se vor asigura anual vor afecta datoria publică cu 0,03%, maximum 0,04%. Depinde de decizia conducerii politice strategice a acestei ţări să readucă aviaţia militară românească la nivelul de aspiraţii şi la nivelul credibilităţii istorice pe care a avut-o. Altfel, aviaţia militară se va transforma în aviaţie de transport, iar cineva trebuie să-şi asume această tragedie’, a completat Dobriţoiu.

 

…………………………………….

Mi-a mai venit inima la loc! Eu eram speriat de cazaturile olandeze, si cand colo, intr-o intoarecere de 180 de grade, domnul ministru ne face o mare surpriza!!!

Aaaa nu va faceti iluzii, tot cazaturi cumparam, numai ca vor fi portugheze…

Cum spuneam si mai demult…   Fiareeeee, fiareeee vechi cumpaaaaar si…duraaal!

 

Cronica Romana

16 comentarii:

  1. La cat de buni timichijii sunt romanii, nu cred sa fie vreo problema sa cumparam F16 de la portughezi. Chiar sunt curioasa daca vor reusi sa faca afacerea asta 🙂 OLE

  2. A cazut un IAR-99 Soim langa Craiova!
    Si jur ca de aici din cartierul Brazda Lui Novac (nordul orasului) i-am auzit auzit motoarele cand ateriza. O sa incerc sa aflu mai multe, sa vand ce si cum, ma pun in miscare. Vremea e normala (calda), fara pic de nori. cauza trebuie sa fie alta.

    • Motorul, ma scuzati pt. greseala, sunt cam necajit in acest moment…

    • Pacat…

      Care e secventa de catapultare, intai pilotul din spate?

      • Se pare ca cel catapultat (si ranit grav) e instructorul, cred ca celalat e un elev. Oricum, multe zvonuri. A venit taxiul, am uschit-o, sa vad cat de mult pot sa ma apropii de zona, mi-e sa nu fi fi lovit liniile de inalta tensiune de prin zona (desi din propria experienta-casa parintilor mei e aproximativ in zona in Cartierul Bordei-plaiul Vulcanesti – le-am vazut de multe ori aterizand dinspre vest iar in zona de nord a Aeroportului-Fabricii de Avioane de obicei daca nu vin la aterizare nu prea zboara la mica inaltime), case nu prea sunt, campuri mai mult, dar cred ca au vrut totusi sa nu loveasca locuitorii, sunt sate prin prejur la 1-2 km de zona de prabusire. Caurtati pe Google Map/Earth, unde vedeti balta in partea de nord a Aeroportului, cam acolo…

  3. Citind linkul de mai sus:

    Presupun ca chiombii nostri se uita la alea F-16A Block 15 fara MLU update fabricate in 94, ca nu vad de ce ar vinde portughezii pe alea mai noi si mai bune (adica unii normali la cap nu le-ar vinde pe alea mai noi si modernizate).

    Si cate F16 vor portughezii sa vanda, alea din „Peace Atlantis I” erau 20 cu totul.

    Block-15: deci RoAF face un downgrade la avionica si capabilitati.
    Macar pasarile alea chioare or mai fi in stare sa stea in aer…

    Bon, si p’astea cand le cumpara, dupa inca 10 de ani de framantat dosurile pe scaune la sedintele C(retini)S(pagari)A(nalfabeti)T(ampiti), sau asteapta sa se dea si alea sa zica genu
    „nu mai gasim second-handuri ieftine si avioane noi nu ne permitem si…asta e…”

  4. Am vazut ca Iraqul o sa cumpere vreo 36 de avioane F-16 noi. Si romanii se chinuie sa ia second hand-uri. Parca Romania renuntase la vreo 2 miliarde de dolari din datoria Iraqului. Ne meritam soarta.

  5. Nu stiu ce vor spune pilotii in legatura cu F-16 sh, ex-porto, dar germanii aveau o gluma sinistra in legatura cu F-104 Starfighter, care pica, iar pica si tot asa: ” Daca vrei un Starfighter, ia-ti o bucata de pamant si asteapta!”. Sa ne fereasca cel de sus, si pe noi si pe ei. Dar daca expertii aia au zis ca-s in stare „foarte buna”…amu, asa o fi! Nu-i Viper-ul ca Mersanul, dar pentru bagabontii nostri, nu conteaza -daca se-nvarte roata ii bun!

  6. STIRI DE PE NET
    Portugalia are 45 f-16 A/B din care 20 upgradate la standard MLU(cost program 185 milioane$)
    aparatele au fost achizitionate din SUA in doua transe:
    1-20 bucati f-16 ocu noi primele sosite in 1994(17F-16 A SI 3 F-16 B )
    2-25 bucatif-16A/B second hand in 1998(268 milioane $)
    sau adus la standard MLU 20 de bucati din transa 2
    concluzia cele 20 MLU au costat 268+185 milioane$
    se vand aparate din transa 1 fabricate probabil in 1990-94

  7. Daca inainte spuneau ca luam F-16 ca mai tarziu sa cumparam F-35, acum ce scuza mai au. Noi avem nevoie de Saab JAS 39 Gripen, care ar indeplini nevoile noastre pentru mai mult timp, in timp ce F-16 este deja invechit si nu mai reprezinta un combatant redutabil pe campul de lupta.

  8. … sau EF din Germania (ca nu degeaba l-a sustinut Merkel pe chiorete) !

    „Alors que l’achat du Gripen suédois entre dans sa phase finale, l’Allemagne serait prête à vendre des Eurofighter d’occasion à la Suisse pour la même enveloppe budgétaire, selon Der Sontag.

    (…) Selon Der Sonntag, la nouvelle offre du consortium EADS est flexible et se situe dans une fourchette de 22 à 33 appareils pour un montant compris entre 2,2 et 3,2 milliards de francs.

    Ces Eurofighter viennent des stocks des forces aériennes allemandes et se trouvent apparemment en bon état, selon Der Sonntag. Ils font partie de la première tranche de ces appareils construite à partie de 2003 et engagée dans cinq pays.

    Contrairement au Gripen suédois, qui n’existe que sur le papier, l’Eurofighter remplit sans réserve toutes les exigences posées par la Suisse. C’est du moins ce qu’avait conclu la sous-commission compétente dans son rapport.

    Avec 22 Eurofighter pour 2,2 milliards de francs, la Suisse peut remplacer ses 54 Tiger F-5 vieillissants. Elle pourrait ensuite remplacer ses 33 F/A-18 par des Eurofighter de la troisième génération, relève le journal dominical alémanique. ”

    http://www.tdg.ch/suisse/faits-divers/allemagne-offrirait-33-appareils-doccasion/story/31516241

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *