Se reface Imperiul – Type 26 castiga si in Canada

Dupa ce Australia a ales fregata Type 26 ca viitoare nava principala de lupta a Marinei Regale Australiene si canadienii au mizat pe aceeasi nava.

Vineri a fost facut anuntul prin care Type 26 a BAE Systems este desemnata castigatoare.

Consortiul castigator este compus din:  BAE Systems care vine cu nava si CAE, MDA, L3 Technologies, Ultra Electronics. Integratorul va fi insa Lockheed Martin Canada.

Daca respectivul contract va fi semnat, constructia primei nave ar trebui sa inceapa din 202o, un total de 15 nave fiind programate sa fie construite, la un cost estimat intre 55 si 60 de miliarde de dolari canadieni (intre 36 si aproximativ 40 miliarde de euro).

Celelalte doua oferte aveau la baza fregata olandeza „De Zeven Provinciën” – nava specializata pe comanda si razboiul anti-aerian si fregata spaniola F 105 – tot o nava specializata pe lupta anti-aeriana, dotata cu sistemul AEGIS.

Din motive doar de canadieni stiute, acestia au marsat – la fel precum britanicii si australienii – pe un proiect de nava multifunctionala, dar cu capabilitati importante pentru lupta anti-submarin. Daca in cazul australienilor putem intelege alegerea prin prisma dezvoltarii flotei de submarine a Chinei, in cazul Canadei lucrurile sunt mai nuantate.

Ramane insa un fapt ca Imperiul Britanic se va reuni, pe mare, macar sub stindardul Type 26, desi este destul de probabil ca fiecare tara sa aiba propria sa varianta a Type 26.

GeorgeGMT, cu multumiri  MihaiStoian pentru semnalare

24 de comentarii:

  1. Probabil, canadezii estimeaza ca vor avea treaba cu suburi rusesti si chineze in Oceanul Arctic, odata ce se vor amplfica disputele pe delimitarea zonelor economice acolo.

    • Da bingo ai dreptate Eroule ca rusii se baga cu suburile pe sub gheturile canadeze si trb usuiti de pe acolo iar ca sa o faca canadezii trb sa aiba cu ce.
      Faza delicata acum in Canada este unde se vor asambla cele 15 barcute, care parerea mea este ca sunt cam putine la cata apa au canadienii. Macar sa fi fost tot 16 cate erau innainte barcile mari de lupta ale RCNavy, adica 4 distrugatoare clasa Iroquois si 12 fregate clasa Halifax.
      Toate provinciile canadiene care au santiere navale, Halifax NS, Levy QC si Vancouver BC, vor sa asambleze din noile fregate sau alte comenzi de la Armata canadiana pe banu public.
      Buba cam grava acum la RCNavy sunt submarinele. Au decat 4 bucati Victoria-class de la UK (cam seamana cu Kilo-class), cu care au avut mari probleme de functionare si reparatii si care sunt in active service acum cu mari eforturi.

    • Nu-i lasa rusii pe chinezi sa-si vare coada in Oceanul Arctic … ca sa nu mai zic de NATO.

  2. Navele astea zise fregate type26 au senzorii, sisteme de lupta și dimensiuni apropiate de type 45 – ori astea sunt de fapt distrugătoare
    Interesant ca deși dimensiunile și deplasamentu creste pe la toți, inclusiv la ruși
    Noi suntem conservatori
    Corvetă maxim 2500-2700 to etc

    O fi bine, o fi rău

    Creșterea dimensiunilor de gabarit are un scop integrarea unor sisteme de arme mai putrr

    • @Capu satului,

      Deplasamentul pentru navele noastre este suficient. Noi nu suntem o putere maritima si nici nu patrulam oceanele lumii.

      Personal cred ca e destul de mult chiarsii cele 2500-2700 To. Pentru M.N.
      Puteau fi nave sub 2000 To si nu era nici o problema. Ba chiar aveam costuri mai mici, si in constructia navelor, si in operarea lor.

  3. Or fi și interese politice, dar ce mai tura-vura, type 26 e o fregata foarte bună. Nu a câștigat pe prietenii, e poate cea mai bună pentru lupta antisubmarin. Bucurati-va. Cele trei noi fregate anunțate de Vifor-Vorba-n-Vant vor fi cu siguranță type 26 :-O Plusam fără număr de la nașul mare.

    • Sigur ca vor fi Type 26. Doar ca vor fi cumparate de Dracnea junior (cand loaza va ajunge prim ministru) si cand britii le vor parca in port pe motiv de batranete. Fiareeee vechi cumperaaaaam!

  4. yap,imperiul care depinde de yankei.

  5. Salut. Am ramas oleaca cu gura cascata 40 miliarde e o cifra imensa chiar daca e costul total al programului. Nea Fifor avea in gand acest tip fregata ?.

    • @Robule,

      Noi ne chinuim cu 4 corvete (macar 2) si tu zici ca Fifor viseaza la Type 26? :)) :)) atai linistit.
      Oricum navele alea daca intra in Marea Neagra, creste nivelul marii si inunda Statiunea Mamaia. au deplasamente de 7000-8000 To (de fapt sunt distrugatoare, in toata regula)
      Eu nu inteleg… la 7000 To, de ce nu opereaza 2 elicoptere navee astea…

      Pretul este exorbitant. Peste 2 miliarde/buc
      Dar gandeste-te ca daca s-ar construi intr-un santier naval din Romania, manopera de constructie ar fi considerabil mai mica.

  6. Fara sa conteste nimeni calitatile proiectului, cred ca brexitul are si el contributia lui in aceasta alegere, judecand dupa disperarea cu care englezii isi cauta piete de desfacere care sa mai dreaga putin busuiocul prin golul lasat de pierderea pietei europene. Si unde sa gaseasca musterii daca nu in fostele colonii. Au si ce sa vanda e adevarat, copaia asta arata tare bine la datele tehnice, altfel nu aveau succes.

    • Tu ai impresia ca erau disperati canadienii sa ia de la britanici doar ca sunt fosta colonie?
      Daca nu erau cele mai bune de pe piata, se cacau pe ele si isi luau altele.
      La suma pusa in joc nu tin nici argumentele istorice, nici cele sentimentale.

      • Ai si tu dreptatea ta nu zic ba dar parca prea s-a brodit asa, ca primele comenzi sa vina de la fostii colonisti. Ramane de vazut cine le va mai comanda. As zice ca ne-ar prinde tare bine prin MN vreo doua bucati impreuna cu suratele lor mai batrioare.

  7. O alegere logica din punctul meu de vedere, dupa cum spuneam mai demult 🙂
    Inlocuieste si fostele distrugatoare retrase de ceva timp deja dar si actualele Halifax. Conceptul navei se pliaza pe necesitatile canadienilor care vor avea un singur combatant de suprafata, asa ca o nava mare, cu spatiu mult la bord dar si cu excelente calitati intrinseci in lupta AS este ceea ce le trebuie.
    La americani nu s-au calificat pentru ca nu aveau nicio nava lansata si erau prea mari si prea scumpe pentru ce vroiau americanii.
    Excelent concept, dovada ca britanicii raman unii din taticii mondiali in materie.
    Pacat ca BAE are usa inchisa la noi…

  8. observ ca orice nava serioasa, are tun de 113mm (la navele mai mici ale UK, fregatele noastre aveau tun 113mm initial) sau de 127mm cum e cazul acestei nave Type 26.

    asteas-s navele cu propulsie electrica? carora le cadea energia?

  9. Type 26 sunt bune pentru o tara cu iesire la ocean care vrea sa conteze.

    Romania are ambitii mai modeste.

    Personal, as termina corvetele si m-as apuca de submarine. Ideea cu 3 fregate e cam ciudata. Te intrebi daca mai exista o strategie pe undeva ca prea ies cu ele prin surprindere.

  10. Type 26 se potrivesc ca o manusa pentru nevoile Romaniei … si nu ma refer numai la Marea Neagra. Poti fugarii submarinele rusesti si in Mediterana. In ceea ce ii priveste pe canadieni alegerea e logica. Principalul pericol pentru ei nu vine din aer ( oricum rusii au de depasit multe ” filtre” in aer) ci de sub apa … asa ca alegerea e cat se poate de corecta. In materie de fregate as merge pe mana britanicilor carora daca le-a mai ramas o urma de bun simt ar trebui sa ne dea un discount destul de generos … poate se mai recupereaza ceva din paguba provocata Statului Roman de axa mafiota Nastase- Blair- ” Casa de Piatra” (?) vezi …. „Scandalul barcutelor dezarmate”, Type 22.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *